Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

SCC-J

Citaat van: 666 op juli 17, 2015, 08:58:25
Cambuur heeft al zoiets...  namelijk een tokkie vak met een capaciteit van 9600.
ja, net zoiets ja....


dizzhead

Trouwens, even iets heel anders. Ik kwam net een nieuw woord tegen op internet: zelfspot.

Marc S

Citaat van: John Hiatt op juli 17, 2015, 08:43:56
Heracles opent eerste lady vak van Europa. Moet niet veel gekker worden. Wat een onzin zeg. Apartheid, discriminatie. Voor een lady'snight gaan de huppeltrutjes maar naar de bioscoop of club Red.

Eens, daarnaast vraag ik me af of de echte vrouwelijke supporter dat wel interesseert. Ik vraag me bovendien af of z'n soort vak wel standhoud mocht er een rechtzaak over komen.

SCC-J

Citaat van: dizzhead op juli 17, 2015, 21:08:28
Trouwens, even iets heel anders. Ik kwam net een nieuw woord tegen op internet: zelfspot.
grappig ik kwam "kant noch wal" tegen.

dizzhead

Dan moet je beter kijken. Kant staat voor, en wal staat na sarcasme.

moodygrunn

Citaat van: Marc S op juli 17, 2015, 21:26:45
Eens, daarnaast vraag ik me af of de echte vrouwelijke supporter dat wel interesseert. Ik vraag me bovendien af of z'n soort vak wel standhoud mocht er een rechtzaak over komen.

:0= Discriminatie! Ik wil ook een stoeltje/staanplaats dicht bij de wc
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer

Citaat van: moodygrunn op juli 17, 2015, 21:55:12
:0= Discriminatie! Ik wil ook een stoeltje/staanplaats dicht bij de wc
Ik wil mijn stastoel naast de bierkiosk!


Dokkumer

Citaat van: dizzhead op juli 17, 2015, 21:08:28
Trouwens, even iets heel anders. Ik kwam net een nieuw woord tegen op internet: zelfspot.
Ik zocht even verder en vond "parodiëren". Ook leuk!

Marc S

Citaat van: moodygrunn op juli 17, 2015, 21:55:12
:0= Discriminatie! Ik wil ook een stoeltje/staanplaats dicht bij de wc

Met een beetje fantasie is dat gewoon te regelen hoor.  :_schater

666

Citaat van: Dokkumer op juli 18, 2015, 10:27:14
Ik zocht even verder en vond "parodiëren". Ook leuk!

Ik heb ook even gekeken

Schenk nooit aandacht aan wat de critici zeggen; er is nog nooit een standbeeld opgericht ter ere van een criticus.

:devil :devil :devil
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Dokkumer

Citaat van: 666 op juli 18, 2015, 10:51:37
Ik heb ook even gekeken

Schenk nooit aandacht aan wat de critici zeggen; er is nog nooit een standbeeld opgericht ter ere van een criticus.

:devil :devil :devil
En bij deze heb ik een nieuw levensdoel... Bedankt voor de tip, ik zal ook direct laten vastleggen dat jij me de inspiratie en motivatie gaf. Dus bij onthulling van het standbeeld zal je naam zeker genoemd worden!

666

Citaat van: Dokkumer op juli 18, 2015, 10:59:51
En bij deze heb ik een nieuw levensdoel... Bedankt voor de tip, ik zal ook direct laten vastleggen dat jij me de inspiratie en motivatie gaf. Dus bij onthulling van het standbeeld zal je naam zeker genoemd worden!

:_schater
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Marc S

Misschien wel een interessant stukje wat betreft de discussie van gisteren:

http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumnisten/article/detail/4103542/2015/07/18/Heracles-de-meest-seksistische-club-van-Nederland.dhtml

CiteerBij Heracles hebben ze komend seizoen een speciaal 'vrouwenvak', zo las ik gisteren. Voor slechts een paar euro extra kunt u er (mits vrouw, uiteraard) een stoeltje reserveren, inclusief een leuk roze kussentje .En een dekentje. Voor over uw benen. Voor als het koud wordt.

Het speciale vrouwenvak van Heracles betreft 'een Europese primeur', want er is blijkbaar nog nooit een voetbalclub op het idee gekomen om een speciaal tribunevak voor vrouwen te maken, laat staan eentje met roze kussentjes. Dat zou natuurlijk kunnen komen omdat het een erg slecht idee is, maar volgens de commercieel directeur van Heracles is het meer een 'innovatief' idee. Sterker nog, het bewijst volgens hem dat Heracles een 'innovatieve club' is, die goed nadenkt over wat vrouwen allemaal willen. ,,We geven de fans op de ladyseats ook presentjes,'' aldus de commercieel directeur. ,,Denk bijvoorbeeld aan een beautypakket of een shopmiddag.''

Vroeger zongen wij op de staantribune altijd het liedje 'Het is weer tijd om te beffen', ook wanneer daar beftechnisch geen enkele aanleiding voor was, maar ik stel voor dat liedje komend seizoen weer af te stoffen, het liefst op landelijke schaal, speciaal voor het nieuwe vrouwenvak van Heracles. ('Het is weer tijd om te beffen' loopt het soepelst op de melodie van 'Guantanamera'. Probeert u het maar eens.)

En voordat er straks allerlei Kamervragen over worden gesteld: het is slechts ironie, mensen. U mag het gerust platte, ordinaire, schandelijke, smakeloze supportershumor vinden, maar hé, 'Het is weer tijd om te beffen' is tenminste bedoeld om te lachen. Iets wat je over dat vrouwenvak van Heracles niet kunt zeggen.

Persoonlijk zou ik willen voorstellen om bij balletvoorstellingen voortaan een apart mannenvak te maken, waar je onbeperkt frikandellen kunt vreten, en scheten kunt laten, en oeverloos 'Het is weer tijd om te beffen' kunt zingen. Gewoon, voor de lol. Want dat is misschien nog wel het allerergst aan dat hele vrouwenvak: het bloedserieuze lulverhaal erachter. Dat tenenkrommende gewauwel over 'innovatief' en 'inspelen op de markt', uitgebraakt door de commercieel directeur van Heracles. (Een man, uiteraard.)

Ze hebben er bij Heracles serieus 'onderzoek' naar gedaan. En wat blijkt uit dat 'onderzoek'? De Almelose doelgroepvrouwen houden van 'vrouwendingen', zoals bijvoorbeeld droge witte wijn, beauty en modeshows.Ze zijn liefhebber van voetbal, maar dan wel 'op hun eigen manier'.

Het moet een beetje gezellig zijn in het vrouwenvak. De doelgroepvrouwen van Heracles krijgen daarom ook kaartjes voor de businessclub, want daar hebben ze 'een uitgebreide wijnbar' tot hun beschikking. En de doelgroepvrouwen willen geen mannen in hun buurt die allemaal 'rotdingen' roepen, of die vragen of ze wel weten wat buitenspel is. Dat weten ze heus wel!

Welnu, ik heb ook even vlug een onderzoekje gedaan, en in mijn nabije omgeving bestaan twee soorten vrouwen. Vrouwen die voetbal vreselijk en onbegrijpelijk vinden, en vrouwen die voetbal (best) tof vinden. Die laatste groep is in de minderheid, klopt, maar ze zijn in Nederland met z'n honderdduizenden, en ik heb er niet één kunnen vinden die in een apart mutsenvak wil zitten, op een roze kussentje, met een beautypakket en na afloop een modeshow.

Een apart vak met alleen maar vrouwen: het idee alleen al is zo seksistisch, dat we met enige zekerheid kunnen vaststellen dat Heracles officieel de meest seksistische club van Nederland is, en de commerciële afdeling in het bijzonder.

Steek dat beautypakket maar in je reet, zou ik zeggen, als ik een vrouw was.

Collingwood

Alireza Jahanbaksh naar AZ. Aderlating voor onze concurrent NEC.
Kalmte alleen kan u redden.

Collingwood

Ondertussen huurt Vitesse de vijfde (!) speler van Chelsea. Hier zou ik me als supporter zo langzamerhand toch niet meer prettig bij voelen.
Kalmte alleen kan u redden.