Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

oost

Citaat van: Oud Cambuur op november 25, 2025, 15:13:17
Seizoenkaarten zijn al een paar jaar niet veel gestegen daar komt volgend jaar 50 a 75 euro bij dat kun je uit de woorden van Kooi wel opmaken

Nou ik weet niet hoor maar ik ben in 4 jaar tijd 100 euro meer kwijt dan de seizoenen hiervoor.
Volgens mij betalen wij nu al veel meer dan bij een andere kkd clubs.

Oud Cambuur

Citaat van: oost op november 25, 2025, 16:54:53
Nou ik weet niet hoor maar ik ben in 4 jaar tijd 100 euro meer kwijt dan de seizoenen hiervoor.
Volgens mij betalen wij nu al veel meer dan bij een andere kkd clubs.
Komt denk ik dat ik gouden seizoenkaarten had dat scheelde wel enorm

michello

#1307
Nieuwe prijzen (12% stijging berekend)



| Tribune    | Standaard | kind (t/m 15) |(t/m 18) |
|----------------|-------------|---------------|-------------------|
| Zuid            |   ?291        | ?213               ?252              |
| Noord          |  ?324        | ?246          |    ?286              |
| Oost buiten  | ?364         | ?286          |   ?325              |
| Oost midden | ?381        | ?302          |   ?342              |
| Invalide       | ?168        | ?168          |    ?168              |


Galdiano

Citaat van: michello op november 25, 2025, 17:18:22
Nieuwe prijzen (12% stijging berekend)



| Tribune    | Standaard | kind (t/m 15) |(t/m 18) |
|----------------|-------------|---------------|-------------------|
| Zuid            |   ?291        | ?213               ?252              |
| Noord          |  ?324        | ?246          |    ?286              |
| Oost buiten  | ?364         | ?286          |   ?325              |
| Oost midden | ?381        | ?302          |   ?342              |
| Invalide       | ?168        | ?168          |    ?168              |

West dus 4000,- zoals Kooij als voorbeeld gaf. Is dat nu niet 2500?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

papier

Citaat van: oost op november 25, 2025, 16:54:53
Nou ik weet niet hoor maar ik ben in 4 jaar tijd 100 euro meer kwijt dan de seizoenen hiervoor.
Volgens mij betalen wij nu al veel meer dan bij een andere kkd clubs.

Heb dat ooit opgezocht, met de huidige prijzen zitten we nog wel oke. Al is het door die Gouden Seizoenskaart zoals genoemd wel enorm snel gestegen.

papier

Citaat van: Lore op november 24, 2025, 21:13:46
Waarom moet hun dan bij lc gaan werken? Het is toch een feit dat veel toekomstige inkomsten naar voren worden gehaald? Daar kan je toch kritisch over zijn? Zelfde over de winstmarge op de horeca?

En los daarvan, het verhaal van de LC klopte in principe. Het gegeven dat Kooi zaken van kort naar lange termijn schulden opschuift en de certificaten aankoop naar voren haalt is gedaan nadat die cijfers zijn gelukt. Met een beetje conspiracy creativiteit kun je zelfs bedenken dat dit bewust is gelekt vanuit de club om Kooi onder druk te zetten. Linksom of rechtsom maakt het niet uit maar een punt die Kooi meer dan terecht maakt is dat je als club zelf de regie moet houden over dit soort zaken. Slechte cijfers zijn nog slechter zonder de juiste context.

Lore

Citaat van: papier op november 25, 2025, 19:04:42
En los daarvan, het verhaal van de LC klopte in principe. Het gegeven dat Kooi zaken van kort naar lange termijn schulden opschuift en de certificaten aankoop naar voren haalt is gedaan nadat die cijfers zijn gelukt. Met een beetje conspiracy creativiteit kun je zelfs bedenken dat dit bewust is gelekt vanuit de club om Kooi onder druk te zetten. Linksom of rechtsom maakt het niet uit maar een punt die Kooi meer dan terecht maakt is dat je als club zelf de regie moet houden over dit soort zaken. Slechte cijfers zijn nog slechter zonder de juiste context.

Nou wat ik wel een beetje jammer vind van het LC, is dat ik niet gehoord heb dat zij de voorlopige jaarcijfers in bezit hadden. Dat scheelt nogal wat, want daarover voer je een gesprek en dan maak je keuzes. Dat hebben zij in dit geval ook gedaan. Als het verhaal van Kooij klopt (en waarom zou hij liegen) dan verschuift zowel het eigen vermogen als het kort vreemd vermogen/lang vreemd vermogen. Dat maakt dat het nu dus nie kritiek is, zoals wel leek uit de voorlopige cijfers

papier

Citaat van: Lore op november 25, 2025, 19:30:33
Nou wat ik wel een beetje jammer vind van het LC, is dat ik niet gehoord heb dat zij de voorlopige jaarcijfers in bezit hadden. Dat scheelt nogal wat, want daarover voer je een gesprek en dan maak je keuzes. Dat hebben zij in dit geval ook gedaan. Als het verhaal van Kooij klopt (en waarom zou hij liegen) dan verschuift zowel het eigen vermogen als het kort vreemd vermogen/lang vreemd vermogen. Dat maakt dat het nu dus nie kritiek is, zoals wel leek uit de voorlopige cijfers

Dat is een terecht kritiek punt richting de LC. Het missen van die nuance zou je als onbehoorlijk kunnen bestempelen. En die nuance kan prima naast het nieuws dat de cijfers er niet goed uitzien.

PePe

Sensatie schrijvers, ze hebben de LC in de picture gezet.

Lore

Citaat van: papier op november 25, 2025, 20:35:05
Dat is een terecht kritiek punt richting de LC. Het missen van die nuance zou je als onbehoorlijk kunnen bestempelen. En die nuance kan prima naast het nieuws dat de cijfers er niet goed uitzien.

Zeker, en bij mijn  bedrijf staat er met hele dikke letters ?voorlopig? op de omslag en elk pagina. Dat is niet heel sterk. Los daarvan vind ik het volkomen logisch dat ze publiceren over die cijfers

Stanley

Citaat van: NRG op november 25, 2025, 16:12:50
Nog even wat anders. We zitten in een prachtig nieuw stadion. Volgens de kenners gaf dit veel meer mogelijkheden. Er is met veel bombarie een nieuwe commercieel directeur binnengehaald, maar daar hoor ik op het ogenblik weinig tot niets van. De zakenclub is al goed aan het groeien? Nieuwe sponsors, die een substantieel bedrag op tafel leggen, binnenboord? Ik vind het behoorlijk stil. Maar misschien heb ik gewoon wat gemist.
Op de sponsor bijeenkomst vertelde de commercieel directeur dat er 5 sponsors per week worden aangetrokken momenteel.

justremco

Citaat van: Galdiano op november 25, 2025, 18:23:40
West dus 4000,- zoals Kooij als voorbeeld gaf. Is dat nu niet 2500?

De duurste losse seats zijn dit seizoen 3150 inclusief parkeerkaart volgens: https://cambuur.nl/friksbeheer/wp-content/uploads/2024/08/nieuwe-Sponsorbrochure.pdf?x72302

Naastismis

Citaat van: Stanley op november 25, 2025, 22:33:31
Op de sponsor bijeenkomst vertelde de commercieel directeur dat er 5 sponsors per week worden aangetrokken momenteel.

Dat is in een jaar tijd 260. Lijkt mij meer een sprookje. Net zoals Kooi dat is ook een sprookjesverteller. Niets aan de hand gewoon supporters en sponsoren flink meer betalen en alles is opgelost...

Zuid1991

Citaat van: Naastismis op november 26, 2025, 21:01:36
Dat is in een jaar tijd 260. Lijkt mij meer een sprookje. Net zoals Kooi dat is ook een sprookjesverteller. Niets aan de hand gewoon supporters en sponsoren flink meer betalen en alles is opgelost...

Hoe kom je bij dit soort (eigenwijze) teksten.
Er zijn wel degelijk veel meer sponsoren meer bij gekomen.

Yellow Army

Citaat van: Naastismis op november 26, 2025, 21:01:36
Dat is in een jaar tijd 260. Lijkt mij meer een sprookje. Net zoals Kooi dat is ook een sprookjesverteller. Niets aan de hand gewoon supporters en sponsoren flink meer betalen en alles is opgelost...

Hoezo? West zat begin dit seizoen halfvol en de laatste wedstrijden ca. driekwart vol. Vrij duidelijk zichtbaar lijkt me.
Area 58