Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Johan-12

Citaat van: fred op juli 14, 2025, 19:10:15
Welles nietes verhaal dus.
Over die rente heeft vd Brink wel gelijk das wel erg hoog die 6%
Aan de andere kant heeft o.a. hij als stichtingsbestuur het zelf goedgekeurd. Waarom toen niet voor een lager % gegaan ipv nu via de media?
6% verhaal eens, maar hij zegt zelf geen rente te krijgen maar Kooi zegt dat vdBrink wel rente krijgt.

Maar aub ga dit met elkaar binnenskamers bespreken en niet via een journalist die dit prachtig vindt.

Noordcambuur

Ga er maar vanuit dat we de komende jaren niet veel met begroting omhoog gaan.

michello

Citaat van: Bernardo op juli 14, 2025, 19:14:29
Misschien heeft hij toen ook wel tegen gestemd? Dat het via de media word gespeeld is gewoon weer triest, ipv dat het eindelijk over voetbal gaat, gaat het weer over het stadion/financi?n.

Kooi heeft zelf ook voor ?klokkenluider? gespeeld bij de Omrop. Het komt van beide kanten.

fred

#cambuurkomteraan.


Op naar een gouden toekomst  |:)

Oud Cambuur

Citaat van: Noordcambuur op juli 14, 2025, 19:16:41
Ga er maar vanuit dat we de komende jaren niet veel met begroting omhoog gaan.

Helemaal eens en wat je ook nog hebt door dit moddersmijten haken potenti?le sponsors af

De Gast

Bert wil later het verwijt blijkbaar niet krijgen dat hij nooit z'n mond heeft open getrokken. Valt zeker wat voor te zeggen.

Lore

#981
Citaat van: Harry L. op juli 14, 2025, 18:12:48
Jij vind dit een gezonde situatie? Wij kennen het verhaal helemaal niet en als je de reactie van v/d Brink leest hangt de vlag er toch heel anders bij. Het riekt dan toch echt naar gaten dichten en eigen gewin?. maar helaas weten we niet alle ins en outs.

Het is inderdaad lastig om een goed beeld te krijgen van de situatie, daarom blijf ik benieuwd naar de eerste jaarcijfers van het nieuwestadion.

Allereerst vind ik het erg jammer dat dit via de media gaat. Volgens mij gaat het argument van Van der Brink over dat de rente hoog zou zijn. Het lijkt aan hoge kant, maar een voetbalclub heeft eigenlijk geen onderpand. Het stadion is waardeloos zonder club, en dus snap ik dat daar een risicomarge voor berekend kan worden. Het is erg makkelijk om te zeggen dat dat lager had gemoeten. Ik denk dat iedereen binnen de club heel graag een lagere rente wil, maar hij was er bij als onderdeel van het stichtingsbestuur. Hij zat, mede, aan de knoppen.

Ik zie hem ook niet met een alternatief komen, ik zie hem alleen zeggen dat de club naar de klote gaat. Mooi gegeven, maar dan lijkt het mij zaak dat het stichtingsbestuur op gaat treden. Probleem is alleen dat hij niet namens het stichtingsbestuur lijkt te spreken.

Is de situatie met Kooi gezond?  Nee, dat lijkt mij niet. Idealiter heb je een en breder me basis. Ik ben er blij mee dat hij niet gaten in de begroting dicht, maar juist extra cashflow voor de club probeert te realiseren.

PePe

Citaat van: De Gast op juli 14, 2025, 21:33:56
Bert wil later het verwijt blijkbaar niet krijgen dat hij nooit z'n mond heeft open getrokken. Valt zeker wat voor te zeggen.

Dit is het, Bert heeft zijn zorgen nu geuit, hem kan nu niks meer worden verweten.
Bert zou minder geld hebben uitgegeven, dan nu is gebeurt.
Ik hoop dat ze samen een juiste financi?le koers gaan vinden.

denistel

Citaat van: De Gast op juli 14, 2025, 21:33:56
Bert wil later het verwijt blijkbaar niet krijgen dat hij nooit z'n mond heeft open getrokken. Valt zeker wat voor te zeggen.

Man het gelijk denk dat we er minder goed voor staan dan de meesten denken dat stadion
slurpt alle poen op en we verdienen er gewoon niet genoeg mee terug

Stanley

Citaat van: denistel op augustus 31, 2025, 10:49:12
Man het gelijk denk dat we er minder goed voor staan dan de meesten denken dat stadion
slurpt alle poen op en we verdienen er gewoon niet genoeg mee terug
Waarom heeft de man gelijk? is het je gevoel of heb je cijfers. Bert kijkt er denk ik  anders naar, Ik vertrouw op Pieter Kooi. De toekomst zal het uitwijzen.

denistel

#985
Citaat van: Stanley op augustus 31, 2025, 11:16:52
Waarom heeft de man gelijk? is het je gevoel of heb je cijfers. Bert kijkt er denk ik  anders naar, Ik vertrouw op Pieter Kooi. De toekomst zal het uitwijzen.

we moeten gewoon nog heel veel partijen betalen en we verdienen niet genoeg tijdens wedstrijden.
de nood om spelers te verkopen was er niet voor niks geld gaat voor 90% naar stadion toch. we gaan
het mee maken de komende maanden.

Bankzitter

We moeten iedere maand rente betalen , niet meer. En hebben genoeg inkomsten om die zware rentelast te betalen zonder in de rode cijfers te komen. Dat is het probleem niet. We houden dan alleen weinig over om in de selectie te investeren.

Dus door nu direct veel af te betalen worden die maandelijks rente over een lager bedrag berekend en hou je dus  uiteindelijk meer geld over om in je selectie te investeren.

Het is een (slimme) keuze om extra af te lossen maar het had in theorie ook anders besteed kunnen worden.

Stanley

Citaat van: Bankzitter op september 02, 2025, 20:12:30
We moeten iedere maand rente betalen , niet meer. En hebben genoeg inkomsten om die zware rentelast te betalen zonder in de rode cijfers te komen. Dat is het probleem niet. We houden dan alleen weinig over om in de selectie te investeren.

Dus door nu direct veel af te betalen worden die maandelijks rente over een lager bedrag berekend en hou je dus  uiteindelijk meer geld over om in je selectie te investeren.

Het is een (slimme) keuze om extra af te lossen maar het had in theorie ook anders besteed kunnen worden.
duidelijker kun je het niet uitleggen

Bankzitter

Het is jammer dat de club dit soort zaken niet beter uitlegt. Wan ik kan me ontzettend goed voorstellen dat het wel anders overkomt als je zoveel geld binnenhaalt wat amper aan spelers wordt besteed.

Lore

De zaken legt de club uitstekend uit, maar wij kunnen het niet weten. Jouw verhaal zou waar kunnen zijn, maar zeker zijn wij daar nog niet van. De cijfers van vorig seizoen (en belangrijk dit seizoen) zullen daar inzicht in geven.

Die zijn alleen nog niet gepubliceerd, even geduld nog dus