Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: papier op november 21, 2024, 10:42:04
Ah, je kan het niet reproduceren. Helder.

Reon bevestigde dat Schalke een mooi stadion heeft. Blijkbaar is Trainert het daar mee eens :devil
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Grijskijkert

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op november 21, 2024, 10:49:46
Reon bevestigde dat Schalke een mooi stadion heeft. Blijkbaar is Trainert het daar mee eens :devil
En samen met Jonathan verwacht hij een bouwstop ivm de kou.... :_schater :zucht
IN HENK WE TRUST!!!

janou

Citaat van: Bankzitter op november 20, 2024, 21:45:30
Ik ben heel benieuwd wat de reactie van supporters was geweest als de skyboxen en sponsor ruimtes piekfijn in orde waren maar het op de "goedkope" plekken nog een zooitje waren.

Met andere woorden, ik snap de keuze wel zoals de gemaakt is.

En de lege plekken betekent ook ruimte voor groei. Overigens is het nu nog zo leeg vanwege vergunningen toch?

In het oude stadion was er geen ruimte voor commerci?le groei. Maar het kost ook tijd om een organisatie te laten groeien. Het werkt simpelweg niet zo dat als een nieuw stadion er komt, de organisatie ook direct meegegroeid is, ik denk dat Pieter Kooij dat vooral een mooie proces vind ook. Want een grotere organisatie vereist ook betere/duidelijkere processen, andere structuren binnen een organisatie etc. Vooral een commerci?le afdeling die moet groeien kost tijd. Het is niet zo dat er op een op andere dag 50 sponsoren bij zijn, dit kost gewoon tijd. Daarbij is het maar goed dat niet alle zakelijke plekken verkocht zijn, want anders was de rek er nu al uit in dit stadion.

Overigens vind ik die lege plekken wel erg lelijk hoor, maar dat is maar even niet anders

Galdiano

Ik ben nog steeds van mening dat Cambuur de hoofdtribune helemaal verkeerd heeft ingedeeld.
Het had nooit geheel voor zakenlieden moeten zijn.

Meermaals bij ADO geweest, ook in zakenclub, dat ziet er ook niet uit, en komt ook zelden vol, behoudens tegen Ajax, PSV en Feyenoord.

Bij Emmen en Zwolle idem dito.

Alle voorzieningen zijn volledig gericht op business, dat bouw je in de toekomst ook niet 1-2-3 even om.

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

janou

Citaat van: Galdiano op november 21, 2024, 11:32:11
Ik ben nog steeds van mening dat Cambuur de hoofdtribune helemaal verkeerd heeft ingedeeld.
Het had nooit geheel voor zakenlieden moeten zijn.

Meermaals bij ADO geweest, ook in zakenclub, dat ziet er ook niet uit, en komt ook zelden vol, behoudens tegen Ajax, PSV en Feyenoord.

Bij Emmen en Zwolle idem dito.

Alle voorzieningen zijn volledig gericht op business, dat bouw je in de toekomst ook niet 1-2-3 even om.

Hoe had jij het gedaan? Ook met oog op toekomstige groei? Zoals in oude stadion lijkt mij geen optie toch, dan biedt je niet veel toegevoegde waarde naar sponsoren toe lijkt mij? 


Huizen

Buitenste 2 vakken voor "gewoon" publiek. Dat was in alle opzichten de beste oplossing. Een hele tribune vullen met sponsors, ook in de eredivisie, lijkt mij sowieso lastig haalbaar?

papier

Citaat van: Bussum op november 21, 2024, 18:52:27
Buitenste 2 vakken voor "gewoon" publiek. Dat was in alle opzichten de beste oplossing. Een hele tribune vullen met sponsors, ook in de eredivisie, lijkt mij sowieso lastig haalbaar?

Heeft de huidige tribune niet relatief weinig plekken omdat er ook skyboxen zijn die relatief veel ruimte innemen?

Grijskijkert

Citaat van: Bussum op november 21, 2024, 18:52:27
Buitenste 2 vakken voor "gewoon" publiek. Dat was in alle opzichten de beste oplossing. Een hele tribune vullen met sponsors, ook in de eredivisie, lijkt mij sowieso lastig haalbaar?
Het is niet alleen een plek voor sponsors(en hun gasten) maar ook gasten/medewerkers/jeugdspelers/jeugdtrainers etc. van de club. Maar hoe zie je de toegang, catering en wc voorzieningen voor het "gewone" publiek?
IN HENK WE TRUST!!!

papier

Citaat van: Grijskijkert op november 21, 2024, 19:28:32
Het is niet alleen een plek voor sponsors(en hun gasten) maar ook gasten/medewerkers/jeugdspelers/jeugdtrainers etc. van de club. Maar hoe zie je de toegang, catering en wc voorzieningen voor het "gewone" publiek?

Via de zijkant en de rest via de hoofdingang? Net als in het oude stadion?

Trainert!

Citaat van: papier op november 21, 2024, 10:42:04
Ah, je kan het niet reproduceren. Helder.


Kan wel, maar dan is het volgens velen negatief.

gobo

Citaat van: Trainert! op november 21, 2024, 20:25:50

Kan wel, maar dan is het volgens velen negatief.
Dat zal dan wel zijn omdat jij alleen naar aanhaakt op punten waarop je inderdaad altijd een minder positieve toon kan aanslaan. Dus ben benieuwd welk punt je nu weer hebt gevonden om het over te hebben. Dat zal vast niet gaan over een positief saldo van de club.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Lore

Citaat van: Trainert! op november 21, 2024, 20:25:50

Kan wel, maar dan is het volgens velen negatief.

Dat is die Podcast waarin hij aangeeft dat de leningen hoger zijn dan verwacht? Dat er alles aangedaan moet worden om deze te verlagen, maar dat bij promotie het ook zo kan zijn dat je over vier jaar je af vraagt waar wij ons in 2024 zo druk over hebben gemaakt?

Het is toch simpel: Cambuur moest een nieuw stadion. Deze werd door stijgende bouwkosten aanzienlijk duurder. Cambuur kon toen niet meer terug. Dus zijn er meer schulden dan verwacht. Daar tegenover staat dat de potentie voor inkomensten veel hoger is. Dat Cambuur in het verleden aan heeft gegeven te verwachten dat de inkomsten de komende jaren verder stijgen en dat Cambuur nu al aan geeft een van de hoogste spelersbudgetten te hebben van de KKD.

Tsjah, als jij alleen de negatieve dingen wilt benoemen is dat een keuze.

Volgens mij weet niemand nu echt waar het heen gaat. Maar het oude stadion kon echt niet meer, dus is het ook gewoon een gegeven waar wij nu zitten. Promotie zou zo enorm helpen!

papier

Citaat van: Lore op november 22, 2024, 07:56:39
Dat is die Podcast waarin hij aangeeft dat de leningen hoger zijn dan verwacht? Dat er alles aangedaan moet worden om deze te verlagen, maar dat bij promotie het ook zo kan zijn dat je over vier jaar je af vraagt waar wij ons in 2024 zo druk over hebben gemaakt?

Het is toch simpel: Cambuur moest een nieuw stadion. Deze werd door stijgende bouwkosten aanzienlijk duurder. Cambuur kon toen niet meer terug. Dus zijn er meer schulden dan verwacht. Daar tegenover staat dat de potentie voor inkomensten veel hoger is. Dat Cambuur in het verleden aan heeft gegeven te verwachten dat de inkomsten de komende jaren verder stijgen en dat Cambuur nu al aan geeft een van de hoogste spelersbudgetten te hebben van de KKD.

Tsjah, als jij alleen de negatieve dingen wilt benoemen is dat een keuze.

Volgens mij weet niemand nu echt waar het heen gaat. Maar het oude stadion kon echt niet meer, dus is het ook gewoon een gegeven waar wij nu zitten. Promotie zou zo enorm helpen!

Het 'negatieve' is misschien voor hem dat het verwachtingspatroon omlaag moet? Omdat we nu, terecht, 20% van de winst aflossen aan de gemeente om zo snel mogelijk die extra schulden (die zoals je aangeeft prima te verklaren zijn) af te lossen zodat we daarna kunnen beginnen aan het zetten vang grote stappen? Iets wat veel mensen eigenlijk verwachten op het moment dat je de sleutel van het nieuwe stadion omdraait.

Ik vind dat ook geen negatief verhaal maar een re?el verhaal.

Bankzitter

Het belangrijkste is ook dat Ard de Graaff er niet omheen draait en alle punten van Reon ook onderschrijft. Als we een directie zouden hebben die de kop in het zand steekt, dan was er pas een probleem. Nu wordt het beleid gewoon aangepast aan de realiteit.

De communicatie en afstemming kan beter , zoals die onnodige discussie  over de doelstelling : eerste 5 of play offs.

Dat soort groeipijntjes horen er misschien ook wel bij. Kooij schijnt daar ook bij te helpen.

Grijskijkert

Citaat van: Bankzitter op november 22, 2024, 09:48:23
Het belangrijkste is ook dat Ard de Graaff er niet omheen draait en alle punten van Reon ook onderschrijft. Als we een directie zouden hebben die de kop in het zand steekt, dan was er pas een probleem. Nu wordt het beleid gewoon aangepast aan de realiteit.

De communicatie en afstemming kan beter , zoals die onnodige discussie  over de doelstelling : eerste 5 of play offs.

Dat soort groeipijntjes horen er misschien ook wel bij. Kooij schijnt daar ook bij te helpen.
De punten van Reon zijn er na een gesprek met Ard, dus niet andersom...
IN HENK WE TRUST!!!