Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

vialli

Het is alleen zo jammer dat de supporters daar de dupe van worden.

Lore

Citaat van: Cor op april 11, 2019, 13:13:47
Wij zijn in het verleden toch ook wel een paar keer gered? Neemt niet weg dat ik een schijthekel aan Twente heb na alles wat daar gebeurt is. Hoe sneller failliet hoe beter wat mij betreft.

Toen waren de regels nog anders

DayDreamer

Nieuwe spelersfonds heeft ongeveer 40 participaties van € 25.000, dus om en nabij 1 miljoen zit hier in.

Spelersbudget is dit seizoen tussen de 1.7 en 2.0 miljoen euro, was vorig seizoen 1.55 miljoen euro.

Als alles meezit kan na dit seizoen het negatieve eigen vermogen wel eens weg zijn, dan resteert alleen nog een soort van lening op het nieuwe kunstgras a 250.000, afgeschreven in 5 jaar.

speculeter

Als je dan ziet wat Mous en Roberta hebben opgebracht en wat er nu is uitgegeven aan nieuwe spelers dan zou je zeggen dat er nog wel wat mogelijk is toch ?

Galdiano

Citaat van: speculeter op augustus 29, 2019, 09:00:55
Als je dan ziet wat Mous en Roberta hebben opgebracht en wat er nu is uitgegeven aan nieuwe spelers dan zou je zeggen dat er nog wel wat mogelijk is toch ?

Foeke gaf aan dat er nog zeker geld is.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

DayDreamer

Citaat van: speculeter op augustus 29, 2019, 09:00:55
Als je dan ziet wat Mous en Roberta hebben opgebracht en wat er nu is uitgegeven aan nieuwe spelers dan zou je zeggen dat er nog wel wat mogelijk is toch ?

Mous --> tussen de 350.000 en 400.000

Robertha --> transfersom veel hoger, maar door allerlei constructies en zaakwaarnemers etc netto minder aan overgehouden dan Mous.

Er is inderdaad nog een potje voor spelers.

speculeter

Spelersfonds en opbrengsten Mous en Roberta samen ongeveer anderhalf miljoen.
Dus moet zeker nog wat mogelijk zijn.
En anders in de winterstop verder winkelen.

Lore

Citaat van: DayDreamer op augustus 29, 2019, 08:58:33
Nieuwe spelersfonds heeft ongeveer 40 participaties van € 25.000, dus om en nabij 1 miljoen zit hier in.

Spelersbudget is dit seizoen tussen de 1.7 en 2.0 miljoen euro, was vorig seizoen 1.55 miljoen euro.

Als alles meezit kan na dit seizoen het negatieve eigen vermogen wel eens weg zijn, dan resteert alleen nog een soort van lening op het nieuwe kunstgras a 250.000, afgeschreven in 5 jaar.

Dat klinkt heel erg goed. Neemt ook zeker een deel van mij onrust weg!

Bankzitter

Het staat er straks goed voor ... geen schuld, meer inkomsten en dan zul je zien dat je heel snel kan groeien.
Een vergelijking met Ajax is natuurlijk niet aan de orde, maar daar zijn ze ook lang geduldig geweest tot ze eigenlijk financieel onafhankelijk waren en maken daarna reuzesprongen. Wij komen straks ook in de situatie dat elke euro winst in de groei van de club kan worden gestoken en niet zoals bij nog veel clubs in het betalen van schuld of dichten van begrotingstekorten.

DayDreamer

Citaat van: Lore op augustus 29, 2019, 09:27:15
Dat klinkt heel erg goed. Neemt ook zeker een deel van mij onrust weg!

Ziet er inderdaad goed uit, Gerald kreeg ook complimenten en applaus vanuit de zaal, terecht ook.
Ard en Gerald hebben trouwens een aanbieding van een andere club afgeslagen, ze hebben besloten om het hier af te maken, ook vanwege het nieuwe stadion wat er aan zit te komen. Na een jaar in nieuwe stadion verwacht Gerald te zullen stoppen bij Cambuur om plaats te maken voor een nieuwe bestuurder.

Wat ik zelf wel mooi vind is dat die 40 participaties in dat spelersfonds niet bij 2 of 3 verschillende vermogende mensen ligt, maar volgens Gerald bij ongeveer 25 verschillende partijen, waarvan er dus enkele 2 of meer hebben, deze groep hebben ze de naam de Heeren van Cammingha genoemd en zal ook speciale aandacht in het nieuwe stadion krijgen. Dit spelersfonds is trouwens heel anders van opzet dan het spelersfonds van jaren geleden. De Heeren van Cammingha moet je zien in mensen die hart voor Cambuur hebben en ook echt supporters, dus dat zullen de "bekende grotere" sponsoren zijn neem ik dan maar aan. Goed om te zien dat er vanuit de sponsorgroep wel draagvlak is voor dit soort initiatieven.

Nog een leuk weetje, Gerald en de rest van de directie is een beetje wakker geschud door Arne Slot, ergens in februari van dit jaar toen we uit bij Jong AZ verloren, toen is Arne geschrokken van Cambuur maar ook van de directie die er maar gelaten bij zat, de hele club die een beetje in een impasse zat, toen hebben Arne en Gerald 1.5 uur aan de telefoon gehangen, toen Gerald op weg was naar huis. Toen Gerald thuis was en wou ophangen zei Arne, jullie hebben een type Henk de Jong nodig die de club weer glans en weer positief naar supporters en media kan wegzetten, toen is alles wat gaan rollen, plannen gemaakt, maar ook het idee gekomen van het spelersfonds, omdat je Henk natuurlijk wel wat moet kunnen bieden. Dus die nederlaag in een troosteloze regenachtige ambiance in Wormerveer kan wel eens de omme draai voor Cambuur zijn geweest.

Collingwood

Dank voor de info DayDreamer, leuk/goed om te weten allemaal.  :thumbsup
Kalmte alleen kan u redden.

speculeter

Dan is die troosteloze nederlaag toch nog ergens goed voor geweest.
En zou Slot ook een hand hebben gehad bij aantrekken van Jacobs en Hoedemakers ?

poelie-lwd

Citaat van: DayDreamer op augustus 29, 2019, 11:31:26
Ziet er inderdaad goed uit, Gerald kreeg ook complimenten en applaus vanuit de zaal, terecht ook.
Ard en Gerald hebben trouwens een aanbieding van een andere club afgeslagen, ze hebben besloten om het hier af te maken, ook vanwege het nieuwe stadion wat er aan zit te komen. Na een jaar in nieuwe stadion verwacht Gerald te zullen stoppen bij Cambuur om plaats te maken voor een nieuwe bestuurder.

Wat ik zelf wel mooi vind is dat die 40 participaties in dat spelersfonds niet bij 2 of 3 verschillende vermogende mensen ligt, maar volgens Gerald bij ongeveer 25 verschillende partijen, waarvan er dus enkele 2 of meer hebben, deze groep hebben ze de naam de Heeren van Cammingha genoemd en zal ook speciale aandacht in het nieuwe stadion krijgen. Dit spelersfonds is trouwens heel anders van opzet dan het spelersfonds van jaren geleden. De Heeren van Cammingha moet je zien in mensen die hart voor Cambuur hebben en ook echt supporters, dus dat zullen de "bekende grotere" sponsoren zijn neem ik dan maar aan. Goed om te zien dat er vanuit de sponsorgroep wel draagvlak is voor dit soort initiatieven.

Nog een leuk weetje, Gerald en de rest van de directie is een beetje wakker geschud door Arne Slot, ergens in februari van dit jaar toen we uit bij Jong AZ verloren, toen is Arne geschrokken van Cambuur maar ook van de directie die er maar gelaten bij zat, de hele club die een beetje in een impasse zat, toen hebben Arne en Gerald 1.5 uur aan de telefoon gehangen, toen Gerald op weg was naar huis. Toen Gerald thuis was en wou ophangen zei Arne, jullie hebben een type Henk de Jong nodig die de club weer glans en weer positief naar supporters en media kan wegzetten, toen is alles wat gaan rollen, plannen gemaakt, maar ook het idee gekomen van het spelersfonds, omdat je Henk natuurlijk wel wat moet kunnen bieden. Dus die nederlaag in een troosteloze regenachtige ambiance in Wormerveer kan wel eens de omme draai voor Cambuur zijn geweest.

Dan leest Gerald kennelijk dit prachtige medium niet want volgens mij werd dit hier continu 'geopperd'
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Lore

Citaat van: DayDreamer op augustus 29, 2019, 11:31:26
Ziet er inderdaad goed uit, Gerald kreeg ook complimenten en applaus vanuit de zaal, terecht ook.
Ard en Gerald hebben trouwens een aanbieding van een andere club afgeslagen, ze hebben besloten om het hier af te maken, ook vanwege het nieuwe stadion wat er aan zit te komen. Na een jaar in nieuwe stadion verwacht Gerald te zullen stoppen bij Cambuur om plaats te maken voor een nieuwe bestuurder.

Wat ik zelf wel mooi vind is dat die 40 participaties in dat spelersfonds niet bij 2 of 3 verschillende vermogende mensen ligt, maar volgens Gerald bij ongeveer 25 verschillende partijen, waarvan er dus enkele 2 of meer hebben, deze groep hebben ze de naam de Heeren van Cammingha genoemd en zal ook speciale aandacht in het nieuwe stadion krijgen. Dit spelersfonds is trouwens heel anders van opzet dan het spelersfonds van jaren geleden. De Heeren van Cammingha moet je zien in mensen die hart voor Cambuur hebben en ook echt supporters, dus dat zullen de "bekende grotere" sponsoren zijn neem ik dan maar aan. Goed om te zien dat er vanuit de sponsorgroep wel draagvlak is voor dit soort initiatieven.

Nog een leuk weetje, Gerald en de rest van de directie is een beetje wakker geschud door Arne Slot, ergens in februari van dit jaar toen we uit bij Jong AZ verloren, toen is Arne geschrokken van Cambuur maar ook van de directie die er maar gelaten bij zat, de hele club die een beetje in een impasse zat, toen hebben Arne en Gerald 1.5 uur aan de telefoon gehangen, toen Gerald op weg was naar huis. Toen Gerald thuis was en wou ophangen zei Arne, jullie hebben een type Henk de Jong nodig die de club weer glans en weer positief naar supporters en media kan wegzetten, toen is alles wat gaan rollen, plannen gemaakt, maar ook het idee gekomen van het spelersfonds, omdat je Henk natuurlijk wel wat moet kunnen bieden. Dus die nederlaag in een troosteloze regenachtige ambiance in Wormerveer kan wel eens de omme draai voor Cambuur zijn geweest.

Wat een mooi verhaal. Die Arne Slot heeft het blijkbaar nog steeds goed met onze club voor. Hopelijk doet hij het goed bij AZ en wordt hij bij een topclub gehaald, dan kunnen wij daar mooi spelers van huren!  :devil

Collingwood

JAARCIJFERS | Opnieuw zwarte cijfers en positief eigen vermogen in zicht

De jaarcijfers van SC Cambuur over het seizoen 2018/2019 zijn bekend. Voor het 9e! jaar op rij heeft de club zwarte cijfers weten te schrijven en dankzij dit resultaat is een positief eigen vermogen eindelijk in zicht.

Waar het eigen vermogen op het dieptepunt in 2010 nog 4,8 miljoen euro negatief was, is dit in de afgelopen jaren stapje voor stapje teruggebracht. De ambitie om het nieuwe stadion met een positief eigen vermogen te betreden is daarmee zeer reëel.

In het afgelopen seizoen koerste SC Cambuur af op een break-even resultaat, maar dankzij de transfer van Xavier Mous naar PEC Zwolle en het Spelersfonds 'Heeren van Cammingha' is er wederom een prachtig financieel resultaat geboekt van € 798.000,- positief. Deze winst geeft de club meer lucht en leidt ertoe dat het eigen vermogen nog slechts € 267.000,- negatief is.

De transfer van Nigel Robertha naar Levski Sofia en een deel van de opbrengsten van het Spelersfonds vallen bovendien in het huidige boekjaar. De prognose is dan ook dat we over het seizoen 2019/2020 andermaal een positief netto resultaat gaan boeken. Daarmee gaan we als een financieel stabiele en gezonde club op weg naar een Gouden Toekomst.

http://cambuur.nl/nieuws/jaarcijfers-opnieuw-zwarte-cijfers-en-positief-eigen-vermogen-in-zicht/
Kalmte alleen kan u redden.