Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

el haj

Hier nog even geïllustreerd:


Treb

Citaat van: brambo3004 op mei 29, 2013, 00:46:43
Nou dat niet, maar dit maakt het gat tussen de grote en kleine clubs alleen maar groter.

De clubs die het meeste geld ontvangen hebben dat verdient n.a.v. de prestaties van de afgelopen 10 jaar. Cambuur en Eagles komen dus wat dat betreft als slechtste uit de bus.

Volkomen eerlijk dus. Dat die verschillen zo groot zijn heeft ook te maken met marktaandeel. Als Ajax op Eredivisielive te zien is dan kijken er veel meer mensen dan wanneer Cambuur live te zien is.

Bleef jij thuis vorig jaar toen ADO - VVV erop was? Dat soort wedstrijden boeien niet zo.. 'iedereen' kijkt wél naar Ajax, Feyenoord en PSV.

Clint

Ach, anderhalf miljoen is toch weer mooi meegenomen.

Het is altijd nog minder als dat je promoveert uit de Championsship (Crystal Palace krijgt bij de promotie naar de Premier League 70 miljoen pond en Hull City 120 miljoen), maar toch......

drg

Wordt wel erg laag ingeschat zo.. Ik denk toch wel serieus dat 3% een beter getal was geweest, gezien het feit dat Heracles nog minder man in het stadion kan bergen (dacht ik).

En daar bij kom ook nog eens dat ik wel verwacht dat er een ruim aantal kijkers bij zal komen, want er zllen vast een hoop stiekemerds daar bij akkrum zuid zitten, met de promotie en al zal de media aandacht toch wel opgekrikt worden, helemaal bij de duels van het noorden

SCC-J

Citaat van: drg op mei 29, 2013, 08:15:05
Wordt wel erg laag ingeschat zo.. Ik denk toch wel serieus dat 3% een beter getal was geweest, gezien het feit dat Heracles nog minder man in het stadion kan bergen (dacht ik).

En daar bij kom ook nog eens dat ik wel verwacht dat er een ruim aantal kijkers bij zal komen, want er zllen vast een hoop stiekemerds daar bij akkrum zuid zitten, met de promotie en al zal de media aandacht toch wel opgekrikt worden, helemaal bij de duels van het noorden
Volgens mij het Heracles de afgelopen 10 jaar eredivisie speelt en wij niet!

"verdeelsleutel focust zich enkel op de prestaties van de afgelopen tien seizoenen, waarbij de meest recente seizoenen zwaarder tellen. "

Thieske

Jammer van de grote verschillen, maar niet meer dan logisch.. Handhaven!!!!!!

el haj

Citaat van: SCC-J op mei 29, 2013, 08:18:03
Volgens mij het Heracles de afgelopen 10 jaar eredivisie speelt en wij niet!

(...)

En zoveel minder dan Heracles krijgen wij niet eens! Gewoon lekker presteren komende seizoenen en je krijgt alweer meer.  :D

Clint

Wanneer begint die deal met Fox? Dan zal er toch nog wel meer te verdelen zijn?

el haj

Afgelopen seizoen...

't Is overigens wel een deal die in waarde per jaar omhoog gaat.

denistel

en aan ons kampioen schap in de 1e div hevve we toch oek een bedrag over houden daar staan toch oek bedragen voor.

SCCRulez

Citaat van: Treb op mei 29, 2013, 00:06:35
Is toch volkomen logisch? Had je verwacht dan dat die 60 mil door 18 werd gedeeld?
Dat zeker niet maar een verdeelsleutel die wat meer zou stimuleren dat de clubs die groeipotentie hebben, maar afgelopen 10 jaar dit nog niet om hebben kunnen zetten in eredivisieprestaties, zou aardig zijn. Misschien ook wel wat vanuit  SCC-chauvisnisme gedacht  :scc
Wat een gigantisch verschil; in Engeland pakt promovendus rond 167 miljoen extra inkomsten vanuit de promotie.

denistel

anderhalf miljoen op een begroting van 6 miljoen is 25% he,,,,,dus is een hoger percentage dan de topclubs

Lore

Citaat van: denistel op mei 29, 2013, 23:13:10
anderhalf miljoen op een begroting van 6 miljoen is 25% he,,,,,dus is een hoger percentage dan de topclubs

Klopt, maar het verschil is wel gigantisch. Wat Ajx, Feyenoord en PSV vergeten is dat er wel clubs nodig zijn om tegen te spelen. Een iets eerlijker verdeling zou imo wel sociaal zijn.

SCC-J

Dit zijn mediagelden dat ze dat verdelen op prestatie is al heel wat. Anders werd enkel verdeeld over  feyenoord - ajax - psv

brambo3004

Citaat van: SCC-J op mei 30, 2013, 08:49:37
Dit zijn mediagelden dat ze dat verdelen op prestatie is al heel wat. Anders werd enkel verdeeld over  feyenoord - ajax - psv

Dat je verdeelt op basis van prestatie wil ook zeggen dat je die prestatie in stand houdt.
Betere prestatie --> meer (tv-)inkomsten --> mogelijkheid betere spelers aan te trekken --> betere prestaties etc.
Geen nivellerend effect. Want die lijst van de verdeling van de tv-gelden zou ook goed de ranglijst kunnen zijn na 34 wedstrijden.