Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Al een tijdje zit onze mooie club in Categorie II qua financiën, mede door 2 jaar met positieve cijfers. Echter de begroting van dit seizoen staat door diverse redenen nog wel onder druk. Mochten er dit jaar toch winstcijfers geschreven worden dan is Cambuur over een klein jaar waarschijnlijk zelfs te bewonderen in Categorie III en dat is heel lang geleden.

Hoe staan we er momenteel verder voor qua sponsoren? Is er nog aanwas? Stabiliseert het zich of haken er door de financieel moeilijke tijd steeds meer af? Het is al wel zeker dat er naarstig gezocht moet worden naar een nieuwe hoofdsponsor, omdat Dijkstra Draaisma na dit seizoen niet meer op de shirts zal prijken.

Chipke

Over een nieuwe hoofdsponsor kun je eeuwenlang discussiëren, maar weet wel dat ze daar op de achtergrond druk mee bezig zijn. De meeste sponsors willen natuurlijk eerst afwachten of we promoveren.

Bakker90

Ik ben benieuwd, het dijkstra draisma logo is volgend jaar ook niet te bewonderen op de achterkant van het shirt met bijvoorbeeld Levo en faber vlaggen en masten?! broekjes Friks.?! ik vindt trouwens het nieuwe merk van de shirts een vooruitgang voor Cambuur het straalt veel meer uit... maar het belangrijkste is om de sponsers wel te blijven behouden voor de club.. het zijn niet de kleinste namen namelijk..

Lore

Jongens,

Help mij even. Ik kwam toevallig weer eens langs de toelichting op de financiële positie van Cambuur. (http://www.cambuur.nl/nieuws/toelichting-positieve-jaarcijfers-20112012)

Er is natuurlijk al bekend dat onze financiële positie niet zo geweldig is, dit blijkt onder andere uit het negatieve eigen vermogen. Maar hoe zit het nu met de korte termijn. Mijn basiskennis zegt altijd dat je in staat moet zijn je kortlopende schulden te kunnen betalen met je vlottende activa. Bij Cambuur is zijn echter de kort lopende schulden 3x de vlottende activa. Dit is nooit lang vol te houden of mis ik iets?

Len Cantello

Maar snel die 160k van die spelersverkoop gebruiken ter verbetering van de financiele positie.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

denistel

Dijkstra Draaisma blijft zo wie zo verbonden aan cambuur werd er dinsdag gezegd.

dus ze blijven een sponser van cambuur.voor elke club is het op dit
moment keihard bikkelen op sponservlak.
maar ik denk dat hoe cambuur op dit moment handeld het wel vertrouwen
geeft aan potentiele sponsers.

verder werd er iets gezegd over samenwerken met sponsers die wat
doen in energie iets wat bij meer clubs op dit moment gebeurd en
bijv bij groningen een groot suc 6 is.

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op januari 31, 2013, 20:11:40
Maar snel die 160k van die spelersverkoop gebruiken ter verbetering van de financiele positie.
Dat was ook de bedoeling Len.

Chipke

Als club zou je dom zijn als je die 125.000 gelijk weer inversteerd in nieuwe spelers, maar zoals ik al vaker heb aangegeven heb ik alle vertrouwen in van der Belt en directie.

Ruppppert

Citaat van: Dokkumer op januari 31, 2013, 21:24:59
Citaat van: Len Cantello op januari 31, 2013, 20:11:40
Maar snel die 160k van die spelersverkoop gebruiken ter verbetering van de financiele positie.
Dat was ook de bedoeling Len.

eerst maar eens van die schuld af, goed besloten van het  bestuur

Chipke

Weer een nieuwe sponsor volgens de Cambuur twitter

gobo

As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Destroyer

Citaat van: Chipke op februari 01, 2013, 14:48:50
Weer een nieuwe sponsor volgens de Cambuur twitter

Vertel...
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Ronald

Volgens mij is het frl post, meende het gelezen te hebben op cambuur.nl

Andre-Lwd


Len Cantello

Betalen ze in euros of in postzegels?
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli