Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

michello

Ype Smid:
,,Ik had sinds mijn aantreden in 2011 twee doelstellingen: het realiseren van een nieuw stadion en Cambuur financieel gezond maken. We hebben de concept-jaarcijfers nu al klaar en schrijven op de exploitatie weer een plus van een kleine half miljoen. Daardoor zal ons negatieve eigen vermogen afnemen tot zo'n twee miljoen."

Eewal

Citaat van: michello op augustus 22, 2015, 08:45:54
Ype Smid:
,,Ik had sinds mijn aantreden in 2011 twee doelstellingen: het realiseren van een nieuw stadion en Cambuur financieel gezond maken. We hebben de concept-jaarcijfers nu al klaar en schrijven op de exploitatie weer een plus van een kleine half miljoen. Daardoor zal ons negatieve eigen vermogen afnemen tot zo'n twee miljoen."
Netjes! Ben benieuwd hoever ze zijn met vullen van commerciële ruimtes in en rond nieuw stadion. Iemand die daar meer van weet?

John Hiatt

Citaat van: Eewal op augustus 22, 2015, 08:54:47
Netjes! Ben benieuwd hoever ze zijn met vullen van commerciële ruimtes in en rond nieuw stadion. Iemand die daar meer van weet?

In december moet de business case klaar zijn. Dan zal ook moeten blijken hoeveel ruimtes verhuurd zijn.

Dokkumer

Citaat van: michello op augustus 22, 2015, 08:45:54
Ype Smid:
,,Ik had sinds mijn aantreden in 2011 twee doelstellingen: het realiseren van een nieuw stadion en Cambuur financieel gezond maken. We hebben de concept-jaarcijfers nu al klaar en schrijven op de exploitatie weer een plus van een kleine half miljoen. Daardoor zal ons negatieve eigen vermogen afnemen tot zo'n twee miljoen."
De vermindering van het negatieve EV vind ik een hele belangrijke zaak en ik ben blij dat het nog relatief vlot gaat, gezien de kleine speelruimte die je hebt in je begroting! Negatieve EV zal gezien de winstcijfers dan richting de 2,2 miljoen gaan (was 2,7).

Sakas

Citaat van: Dokkumer op augustus 22, 2015, 12:10:54
De vermindering van het negatieve EV vind ik een hele belangrijke zaak en ik ben blij dat het nog relatief vlot gaat, gezien de kleine speelruimte die je hebt in je begroting! Negatieve EV zal gezien de winstcijfers dan richting de 2,2 miljoen gaan (was 2,7).

Neemt af naar 2 miljoen.  Zit naast die 5 ton ook nog een deel afschrijving in.
Laat sien ast foor Cambuur bist!

Ronnie tng

Citaat van: michello op augustus 22, 2015, 08:45:54
Ype Smid:
,,Ik had sinds mijn aantreden in 2011 twee doelstellingen: het realiseren van een nieuw stadion en Cambuur financieel gezond maken. We hebben de concept-jaarcijfers nu al klaar en schrijven op de exploitatie weer een plus van een kleine half miljoen. Daardoor zal ons negatieve eigen vermogen afnemen tot zo'n twee miljoen."

Mij bekruipt toch echt steeds meer het gevoel dat er zeker wat stadion betreft vieze spelletjes zijn gespeeld. Ik hoop dat hier nog eens wat over naar buiten komt. Ype is niet mijn man, en zal dat ook nooit worden!

brambo3004

Citaat van: Ronnie tng op augustus 22, 2015, 13:19:43
Mij bekruipt toch echt steeds meer het gevoel dat er zeker wat stadion betreft vieze spelletjes zijn gespeeld. Ik hoop dat hier nog eens wat over naar buiten komt.

Hoe bedoel je dat?

SCC-J

Cambuur kan volgens bestuur financieel niet op het Cambuurplein blijven. Dit hebben ze onderzocht, waarom dat onderzoek niet openbaar maken?

moodygrunn

Citaat van: SCC-J op augustus 22, 2015, 13:26:13
Cambuur kan volgens bestuur financieel niet op het Cambuurplein blijven. Dit hebben ze onderzocht, waarom dat onderzoek niet openbaar maken?

Volgens mij kun je dat ook gewoon beredeneren. Als we op het Cambuurplein blijven, moeten we de grond terugkopen van Leyten (+/- 7 miljoen). Als we nieuw bouwen achter het FEC moet je de grond kopen van de gemeente. Ik verwacht niet dat de gemeente meer dan 7 miljoen vraagt voor dat stukje grond. Als je daar dus gaat bouwen, hou je de eerste miljoenen al in de portemonnee 
In Henk en Sandor we trust

SCC-J

Citaat van: moodygrunn op augustus 22, 2015, 13:30:47
Volgens mij kun je dat ook gewoon beredeneren. Als we op het Cambuurplein blijven, moeten we de grond terugkopen van Leyten (+/- 7 miljoen). Als we nieuw bouwen achter het FEC moet je de grond kopen van de gemeente. Ik verwacht niet dat de gemeente meer dan 7 miljoen vraagt voor dat stukje grond. Als je daar dus gaat bouwen, hou je de eerste miljoenen al in de portemonnee
Volgens mij...........

moodygrunn

#220
Citaat van: SCC-J op augustus 22, 2015, 13:31:35
Volgens mij...........

Is het onlogisch wat ik zeg dan?

* edit: Snap je punt wel, onderzoekje openbaren neemt waarschijnlijk veel vragen weg.
In Henk en Sandor we trust

Nightmarelwd

Citaat van: Ronnie tng op augustus 22, 2015, 13:19:43
Mij bekruipt toch echt steeds meer het gevoel dat er zeker wat stadion betreft vieze spelletjes zijn gespeeld. Ik hoop dat hier nog eens wat over naar buiten komt. Ype is niet mijn man, en zal dat ook nooit worden!

Dat idee heb ik ook. Er wordt achter de deuren een spelletje gespeeld. Er is voor de heren geld te verdienen aan een nieuw stadion, niet voor de club maar eigen belang.



MI-Sider for Life

Marc S

Jongens toch.. ik snap dat jullie veel waarde hechten aan het huidige stadion maar het feit is dat je door het te verbouwen er minder voor terug krijgt. Je bent hoger uit in de kosten omdat je de grond terug moet kopen, daarnaast kunnen veel bedrijven zich niet vestigen bij het Cambuurplein wat te maken heeft met bereikbaarheid en het bestemmingsplan..

Dokkumer

Citaat van: Ronnie tng op augustus 22, 2015, 13:19:43
Mij bekruipt toch echt steeds meer het gevoel dat er zeker wat stadion betreft vieze spelletjes zijn gespeeld. Ik hoop dat hier nog eens wat over naar buiten komt. Ype is niet mijn man, en zal dat ook nooit worden!
Over Ype zal ik niks meer zeggen.. Maar over het stadion, daar zou ik wel wat meer openbaarheid willen zien. En dan niet van 1 partij, maar van meerdere.

vialli

Citaat van: Ronnie tng op augustus 22, 2015, 13:19:43
Mij bekruipt toch echt steeds meer het gevoel dat er zeker wat stadion betreft vieze spelletjes zijn gespeeld. Ik hoop dat hier nog eens wat over naar buiten komt. Ype is niet mijn man, en zal dat ook nooit worden!

De gemeente heeft zoveel obstakels opgeworpen en Cambuur met een kluitje het riet ingestuurd. Dat heeft die Deinum (PVDA) slim aangepakt.
Ze mogen daar z.g. wel bouwen maar door de voorwaarden zal het waarschijnlijk een moeilijke zaak worden. Ze moeten in ieder geval voor het eind van het jaar met iets komen want langer kunnen ze de supporters niet VOOR DE GEK HOUDEN  :zucht