Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

vialli

Sorry, maar we hoeve mekaar gin mietje te noemen maar d'r binne oek
weer verscheidene die de boel verpest hevve  en onze club weer NEGATIEF
op e kaart setten hevve, en niet in e gaten hevve dat se de club daarmet weer
belachelijk make ondanks die stomme organisatie in Amsterdam met die
onnozele burgemeester en sien domme plisie.

Lore

Citaat van: vialli op mei 21, 2014, 23:02:05
Sorry, maar we hoeve mekaar gin mietje te noemen maar d'r binne oek
weer verscheidene die de boel verpest hevve  en onze club weer NEGATIEF
op e kaart setten hevve, en niet in e gaten hevve dat se de club daarmet weer
belachelijk make ondanks die stomme organisatie in Amsterdam met die
onnozele burgemeester en sien domme plisie.

Ik ben er niet bij geweest, maar je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben. Alleen als ik het rapport lees, dan komt het bijna over alsof Cambuur de aanstichter is geweest. Met name opmerkingen als "Cambuur supporters provoceerden de Ajax-supporters". Ten eerste zal het dan een (relatief klein") groepje zijn geweest, ten tweede is er geen enkel excuus voor geweld. Er zijn volgens datzelfde rapport 20 gewonden bij Cambuur behandeld en er wordt geen melding gemaakt van gewonde Ajaxsupporters.

Ik krijg een beetje een nare smaak van dit rapport. Ik vind de reactie van VD Belt daarintegen van grote klasse. Dit rapport is namelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam en kan dus niet objectief zijn. Het is een beetje hetzelfde als mij mijn eigen voetbalkwaliteiten laten beoordelen, dan speel ik ook op het WK van de zomer!

Marc S

Citaat van: Lore op mei 22, 2014, 08:30:39
Ik ben er niet bij geweest, maar je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben. Alleen als ik het rapport lees, dan komt het bijna over alsof Cambuur de aanstichter is geweest. Met name opmerkingen als "Cambuur supporters provoceerden de Ajax-supporters". Ten eerste zal het dan een (relatief klein") groepje zijn geweest, ten tweede is er geen enkel excuus voor geweld. Er zijn volgens datzelfde rapport 20 gewonden bij Cambuur behandeld en er wordt geen melding gemaakt van gewonde Ajaxsupporters.

Ik krijg een beetje een nare smaak van dit rapport. Ik vind de reactie van VD Belt daarintegen van grote klasse. Dit rapport is namelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam en kan dus niet objectief zijn. Het is een beetje hetzelfde als mij mijn eigen voetbalkwaliteiten laten beoordelen, dan speel ik ook op het WK van de zomer!

Het heeft een hoog wij van WC-eend gehalte.

Lore

Citaat van: Marc S op mei 22, 2014, 11:33:49
Het heeft een hoog wij van WC-eend gehalte.

Absoluut. Ook raar dat de gemeente Amsterdam niet het onafhankelijke onderzoek afwacht!


Scc01

Te triest voor woorden dat er uberhaubt conclusies aan dit rapport worden verbonden. Het is weer een grote wassen neus onderzoek..

kickandrush

Citaat van: Scc01 op mei 23, 2014, 09:18:57
Te triest voor woorden dat er uberhaubt conclusies aan dit rapport worden verbonden. Het is weer een grote wassen neus onderzoek..

Zijn dit die kwetsende spreekkoren waar ze het steeds over hebben en aangedragen worden als de reden waarom we niet naar binnen mochten?

SCCornjum

Citaat van: kickandrush op mei 23, 2014, 11:53:47
Zijn dit die kwetsende spreekkoren waar ze het steeds over hebben en aangedragen worden als de reden waarom we niet naar binnen mochten?

Dat kan ik mij niet voorstellen, dan begeleid je de mensen naar de trein=Leeuwarden en niet naar de metro=Stadion.(ik zit met dezelfde vragen, heb mijn bevindingen o.a naar gemeente gemaild ik wacht nog op antwoord)

Met een buscombi zit je helemaal als een rat in de val, de ajax beweging kan en mag vrij uit met van alles gooien richting achterzijde uitvak.......
Dus die conclusie (buscombi) kan meteen overboord.

Afdeling openbare orde en veiligheid.(voetbalzaken)
020 5522048


Watching Football Is Not A Crime

Marc S

Enigszins relevant:

De rechtbank in Amsterdam ziet niets in het verbieden van de verplaatsing van het supportershome van Ajax-fans naar de parkeergarage onder de Amsterdam Arena.


De gemeente wil al langer dat het honk vertrekt van de noord- naar de zuidkant van het stadion, maar een vastgoedondernemer die twee gebouwen verhuurt aan de Arenaboulevard probeert dat tegen te houden. Hij vreest dat zijn panden daardoor minder waard worden.

Eind maart stonden de gemeente en de ondernemer tegenover elkaar bij de bestuursrechter. Die oordeelde vrijdag dat de gemeente terecht een vergunning heeft afgegeven voor de verplaatsing van het supportershome naar het zogenoemde transferium onder het stadion.

De gemeente wil met het oog op openbare ore en veiligheid het supportershonk weg hebben van de huidige locatie in de buurt van metrostation Strandvliet. Juist op dat station komen vaak fans van de tegenpartij aan, wat niet altijd gemoedelijk verloopt. De locatie van het supportershome kwam ook aan bod in de recente evaluatie van gemeente, politie en justitie naar de heftige confrontatie begin maart tussen Ajax-aanhang en supporters van Cambuur.

Het nieuwe supportershome, dat plaats moet bieden aan maximaal 791 voetbalfans, komt in de plannen van de gemeente naast ingang Zuid H waar de harde kern gebruik van maakt. De panden van de bezwaarmaker liggen direct naast die ingang. De rechter meent dat de eigenaar niet heeft kunnen aantonen dat het clubhuis de verhuur van die ruimtes negatief beïnvloedt.

Lwdscc

Schadevergoeding voor gearresteerde Celtic-fan

Een Schotse voetbalsupporter krijgt enkele duizenden euro's schadevergoeding van de Nederlandse justitie omdat hij in november was opgepakt bij ongeregeldheden in Amsterdam.

Dat meldde de BBC vrijdagavond. De supportersrellen braken uit rond de Champions Leaguewedstrijd tussen Ajax en het Schotse Celtic.

John Quigley (49) zou geweld tegen agenten hebben gebruikt maar de rechter sprak hem vrij. De schadevergoeding is onder meer voor de tijd die hij achter tralies heeft doorgebracht. Ook moet justitie zijn toegangskaartje terugbetalen.

Tijdens de supportersrellen werden 44 mensen opgepakt, onder wie 28 Celtic-fans.

SCCornjum

#595
Citaat van: Lwdscc op juni 21, 2014, 01:07:55
Schadevergoeding voor gearresteerde Celtic-fan

Een Schotse voetbalsupporter krijgt enkele duizenden euro's schadevergoeding van de Nederlandse justitie omdat hij in november was opgepakt bij ongeregeldheden in Amsterdam.

Dat meldde de BBC vrijdagavond. De supportersrellen braken uit rond de Champions Leaguewedstrijd tussen Ajax en het Schotse Celtic.

John Quigley (49) zou geweld tegen agenten hebben gebruikt maar de rechter sprak hem vrij. De schadevergoeding is onder meer voor de tijd die hij achter tralies heeft doorgebracht. Ook moet justitie zijn toegangskaartje terugbetalen.

Tijdens de supportersrellen werden 44 mensen opgepakt, onder wie 28 Celtic-fans.

Kijk dat is nog eens goed nieuws, nu Cambuur.

Inmiddels heb ik wel een brief van de gemeente gehad, waar verder niets bijzonders in staat..
Watching Football Is Not A Crime

SCC-J

had deze week wel bericht verwacht eigenlijk van beke

Sjirk116

Net voor de rust van deze wedstrijd reed een ME-busje over mijn been heen waarna ik per ambulance afgevoerd werd naar het AMC. Ik ben bezig met een schadevergoeding maar om het verhaal tegenover de ME sterker te maken heb ik getuigen nodig die het verhaal na kunnen vertellen. Heeft een van jullie dit toevallig gezien of ken je iemand die dit heeft gezien? Laat het dan even weten!

Alvast bedankt!

Mijn email is sjirkhofstra@hotmail.com

WouterZz

'Bijna alles ging mis bij Ajax -Cambuur'

De politie kon door allerlei inschattingsfouten nog maar net voorkomen dat Cambuur- en Ajax-supporters met elkaar op de vuist gingen.

Dat schrijft Het Parool naar aanleiding van de rechtszaak tegen een aantal relschoppers. ME'ers moesten door een dreigende situatie bij de arena hun pistool trekken om de Cambuursupporters tegen te houden. Terwijl ze dat deden vlogen de stenen, blikken en putdeksels door de lucht.

Het kon zo uit de hand lopen doordat de politie niet goed voorbereid was. De agenten zetten de Friese relschoppers na de vechtpartijen bij de Nieuwmarkt op de metro en lieten de groep uitstappen bij station Strandvliet, vlakbij het supportershome van Ajax. Ook was er veel te weinig politie ingezet.

De ME'ers zaten ook in de rechtszaal. 'Normaal zouden we ons hebben teruggetrokken toen het te gevaarlijk werd, maar dat kon nu niet', legde de sectiecommandant uit. 'De honderden supporters kwamen op ons af als een horde losgeslagen Vikingen, maar achter ons liepen vaders met kinderen. We waren met weinigen en konden maar één ding doen: onze wapens trekken.'

De sectiecommandant stond op het punt om zijn collega's het bevel te geven om te schieten. 'Het zou mooi zijn als de verdachten er meer van doordrongen waren geweest over hoe dun het lijntje die dag is geweest.'

Camerabeelden

Ook de rechtszaak was niet goed voorbereid. Het Openbaar Ministerie had de dvd met camerabeelden, van tijdens de rellen, niet op tijd opgestuurd naar de advocaten van de verdachten. Bovendien was er niet genoeg verantwoord hoe de verdachten op de beelden door agenten herkend waren. De beelden waren van zeer veraf gemaakt, wat de kans op herkenning verkleinde.

Daardoor moest de helft van de zaken uitgesteld worden. Twee anderen kregen werkstraffen van achtereenvolgens dertig en tachtig uur. Een ander, een ''meeloper'', kreeg een voorwaardelijke boete van duizend euro opgelegd. Twee supporters werden vrijgesproken.

Indrukwekkend

De politierechter complimenteerde de ME'ers tijdens de rechtszaak met hun handelen. 'Het viel me op hoe u met zo weinig mensen behoorlijk professioneel zeshonderd man hebt weten tegen te houden. Dat zag er indrukwekkend uit.'

Wanneer de uitgestelde zaken dienen, is nog niet bekend.

http://www.at5.nl/artikelen/133004/bijna-alles-ging-mis-bij-ajax-cambuur

Don

Citaat van: WouterZz op augustus 12, 2014, 14:43:24
'Bijna alles ging mis bij Ajax -Cambuur'

De politie kon door allerlei inschattingsfouten nog maar net voorkomen dat Cambuur- en Ajax-supporters met elkaar op de vuist gingen.

Dat schrijft Het Parool naar aanleiding van de rechtszaak tegen een aantal relschoppers. ME'ers moesten door een dreigende situatie bij de arena hun pistool trekken om de Cambuursupporters tegen te houden. Terwijl ze dat deden vlogen de stenen, blikken en putdeksels door de lucht.

Het kon zo uit de hand lopen doordat de politie niet goed voorbereid was. De agenten zetten de Friese relschoppers na de vechtpartijen bij de Nieuwmarkt op de metro en lieten de groep uitstappen bij station Strandvliet, vlakbij het supportershome van Ajax. Ook was er veel te weinig politie ingezet.

De ME'ers zaten ook in de rechtszaal. 'Normaal zouden we ons hebben teruggetrokken toen het te gevaarlijk werd, maar dat kon nu niet', legde de sectiecommandant uit. 'De honderden supporters kwamen op ons af als een horde losgeslagen Vikingen, maar achter ons liepen vaders met kinderen. We waren met weinigen en konden maar één ding doen: onze wapens trekken.'

De sectiecommandant stond op het punt om zijn collega's het bevel te geven om te schieten. 'Het zou mooi zijn als de verdachten er meer van doordrongen waren geweest over hoe dun het lijntje die dag is geweest.'

Camerabeelden

Ook de rechtszaak was niet goed voorbereid. Het Openbaar Ministerie had de dvd met camerabeelden, van tijdens de rellen, niet op tijd opgestuurd naar de advocaten van de verdachten. Bovendien was er niet genoeg verantwoord hoe de verdachten op de beelden door agenten herkend waren. De beelden waren van zeer veraf gemaakt, wat de kans op herkenning verkleinde.

Daardoor moest de helft van de zaken uitgesteld worden. Twee anderen kregen werkstraffen van achtereenvolgens dertig en tachtig uur. Een ander, een ''meeloper'', kreeg een voorwaardelijke boete van duizend euro opgelegd. Twee supporters werden vrijgesproken.

Indrukwekkend

De politierechter complimenteerde de ME'ers tijdens de rechtszaak met hun handelen. 'Het viel me op hoe u met zo weinig mensen behoorlijk professioneel zeshonderd man hebt weten tegen te houden. Dat zag er indrukwekkend uit.'

Wanneer de uitgestelde zaken dienen, is nog niet bekend.

http://www.at5.nl/artikelen/133004/bijna-alles-ging-mis-bij-ajax-cambuur
Heb je er zelf Cambuursupporters van gemaakt of stond het eerst zo op AT5? Het is nu namelijk gewijzigd op hun website.

Hier een iets uitgebreider verslag: http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3717261/2014/08/12/De-ME-commandant-gaf-bijna-het-traumatische-bevel-Schiet.dhtml
Stand Up For The Culture - http://www.cambuurculture.nl