Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Dokkumer op mei 21, 2014, 10:23:27
En dan ook (sorry Montana) de voorzitter van de KvC die aangeeft begrip voor de beslissing te hebben (bron LC volgens mij)
Sta je als KvC als verlengstuk van de BVO of behartig je de belangen van je achterban = SUPPORTERS!

Dit is minimaal de derde keer dit seizoen dat Keesje E de plank finaal misslaat en zijn onvermogen als voorzitter van een SUPPORTERSVERENIGING laat zien.

Tijd dat hij eens goed naar zichzelf gaat kijken en zijn functie neerlegt!

Er is wel enig nuance aan te brengen op dit verhaal natuurlijk. Los van mijn mening kies de voorzitten van de KVC voor het argument "de veiligheid van onze eigen supporters". Daar heeft hij wel een argument, want voor sommige supporters is deze manier van vervoer erg onveilig gebleken en een buscombi valt de veiligheid van de eigen supporters beter te garanderen.




Nogmaals: los van mijn mening!  :devil

Marc S

Is er dan iemand die zich heeft verbaasd over de beslissing dat dit voortaan een buscombi word?

TM

#572
http://www.omropfryslan.nl/data/files/contenttype-files/20140520_brief_auditteam_voetbal_en_veiligheid1_0.pdf

De zelfreflectie van Amsterdam. Staan een paar onjuistheden in zoals dat wij met 'geweld' de arena boulevard opgekomen zijn. Wij werden door de politie amsterdam in staat gesteld om daar even een broodje en wat drinken te halen. Zo staan er nog enkele kleine foutjes in.

El Ma-kri-niii

3. Het scheiden van supporters met en zonder kaartjes bij de ArenA is in de praktijk onmogelijk.


Hier heb ik me nogal over verbaasd: er staan toch van die tourniquets? Heel makkelijk om de supporters met en zonder kaartje te scheiden.

Goudvinger

Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 21, 2014, 14:57:56
3. Het scheiden van supporters met en zonder kaartjes bij de ArenA is in de praktijk onmogelijk.


Hier heb ik me nogal over verbaasd: er staan toch van die tourniquets? Heel makkelijk om de supporters met en zonder kaartje te scheiden.

Los daarvan, als de burgemeester weet dat er twee grote groepen bij de ingang van het uitvak zijn die in conflict met elkaar dreigen te raken, moet je toch maling hebben aan die paar mensen die geen kaartje hebben en de hele boel toch naar binnen laten?

Dokkumer

Citaat van: Lore op mei 21, 2014, 11:25:41
Er is wel enig nuance aan te brengen op dit verhaal natuurlijk. Los van mijn mening kies de voorzitten van de KVC voor het argument "de veiligheid van onze eigen supporters". Daar heeft hij wel een argument, want voor sommige supporters is deze manier van vervoer erg onveilig gebleken en een buscombi valt de veiligheid van de eigen supporters beter te garanderen.




Nogmaals: los van mijn mening!  :devil
Als voorzitter zou je de belangen van de supporters moeten behartigen en niet klakkeloos akkoord gaan met een buscombi. Ik besef me terdege dat vrij vervoer (naar o.a. Amsterdam) voor ons een utopie is, maar probeer dan met alles wat je hebt een gunstiger vervoersregeling na te streven.
Nu word je als Cambuursupporter dubbel gestraft, de wedstrijd niet gezien én voortaan met de bus.

Dokkumer

Citaat van: TM op mei 21, 2014, 14:34:52
http://www.omropfryslan.nl/data/files/contenttype-files/20140520_brief_auditteam_voetbal_en_veiligheid1_0.pdf

De zelfreflectie van Amsterdam. Staan een paar onjuistheden in zoals dat wij met 'geweld' de arena boulevard opgekomen zijn. Wij werden door de politie amsterdam in staat gesteld om daar even een broodje en wat drinken te halen. Zo staan er nog enkele kleine foutjes in.
Dat noem ik cruciale en bewuste fouten om het falen van het justitieel apparaat en het wangedrag van de schatjes te verdoezelen.

Dokkumer

Citaat van: Marc S op mei 21, 2014, 11:45:04
Is er dan iemand die zich heeft verbaasd over de beslissing dat dit voortaan een buscombi word?
Natuurlijk is vrij vervoer definitief afgelopen. Alleen om dan klakkeloos akkoord te gaan als SUPPORTERSVERENIGING schiet bij mij in het verkeerde keelsgat.

Kunstgras

Citaat van: Ruppppert op mei 21, 2014, 10:47:59
tijd dat KE de eer aan zichzelf houd en het roer overgeeft aan M v Tuinen

Nou inderdaad! Een voorzitter van een supportersclub die in de krant aangeeft dat door middel van buscombi's "risico's" "prima" uitgesloten kunnen worden... Dan vraag je bijna om buscombi's! En dan niet alleen bij de wedstrijd bij Ajax.. Dit terwijl buscombi's een groot probleem zijn bij Cambuur!

Deze man doet het supportersbeleid bij Cambuur meer kwaad dan goed. Hij heeft nu al meerdere keren aangetoond zijn achterban totaal niet te kennen. Ook heeft hij de ballen verstand van supportersbeleid.

Ik ben hier goed kwaad om in ieder geval! :(

Ruppppert


Casual14

Citaat van: TM op mei 21, 2014, 14:34:52
http://www.omropfryslan.nl/data/files/contenttype-files/20140520_brief_auditteam_voetbal_en_veiligheid1_0.pdf

De zelfreflectie van Amsterdam. Staan een paar onjuistheden in zoals dat wij met 'geweld' de arena boulevard opgekomen zijn. Wij werden door de politie amsterdam in staat gesteld om daar even een broodje en wat drinken te halen. Zo staan er nog enkele kleine foutjes in.

Belachelijk rapport. Te veel fouten. Ze vegen hun eigen straatje mooi schoon op paar zaakjes na die ze goed verstoppen in de tekst.

Marc S

Citaat van: Dokkumer op mei 21, 2014, 17:41:42
Natuurlijk is vrij vervoer definitief afgelopen. Alleen om dan klakkeloos akkoord te gaan als SUPPORTERSVERENIGING schiet bij mij in het verkeerde keelsgat.

Fair enough.

Lore

Citaat van: Dokkumer op mei 21, 2014, 17:39:14
Als voorzitter zou je de belangen van de supporters moeten behartigen en niet klakkeloos akkoord gaan met een buscombi. Ik besef me terdege dat vrij vervoer (naar o.a. Amsterdam) voor ons een utopie is, maar probeer dan met alles wat je hebt een gunstiger vervoersregeling na te streven.
Nu word je als Cambuursupporter dubbel gestraft, de wedstrijd niet gezien én voortaan met de bus.

Ik ben het met je eens hoor, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat het argument dat hij noemt wel klopt. Hij wil veiligheid voor onze supporters (dat is ook zijn taak als voorzitter van een supportersvereniging), en hij denkt dat te kunnen bereiken door buscombi's (dat is enorm overtrokken, dan kan hij ook pleiten voor geen uitsupporters).

Dus hij heeft wel een argument, ik ben het er alleen niet mee eens.

GerardFraneker


Verplichte buscombi...
Aankomende a*ax - Cambuur gewoon net als 9 maart met de trein!
Alleen rechtstreeks naar de arena met de trein en direct het stadion in!
NIKS AAN DE HAND DAN! 

Galdiano

Als we met de bus gaan komen we op dezelfde parkeerplaats uit  :_schater

Gewoon treincombi.  |:)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets