Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Selectie seizoen 2013/2014

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:18:31

Vorige topic - Volgende topic

Keizer

Citaat van: WouterZz op maart 27, 2013, 16:32:48
Bij Cambuur zijn er veel aflopende contracten. Van den Belt denkt dat het interessant kan zijn om zes of zeven spelers uit beloftenteams van grote clubs te huren. Het is in zijn optiek voor een speler interessanter op vrijdagavond wedstrijden te spelen dan op maandagavond voor anderhalf man en een paardenkop in de beloftencompetitie te voetballen. ,,Marco Bizot is door Ajax verkocht aan Groningen omdat hij een jaar bij Cambuur heeft gespeeld.''
,,We zijn bij Cambuur aan het bezuinigen in de organisatie. We moeten ons herbezinnen hoe het verder moet om nog crisisbestendiger te worden. Dat heeft ook consequenties voor het spelersbudget. Het salarisplafond komt tussen nul en vijftigduizend euro bruto te liggen. We gaan niet meer met spelers over geld onderhandelen. Take it or leave it.''


LC

Wel leuk en aardig allemaal, maar Cambuur verdient hier helemaal niets mee.

Bernardo

Erik Bakker kan verlengen, maar mist de waardering bij Cambuur
Spelers in het betaald voetbal kijken met enige argwaan uit naar 1 april. En niet omdat ze bang zijn slachtoffer te worden van de zoveelste kleedkamervariant op onderbroekenlol. Voor die datum moeten clubs namelijk formeel aangeven of ze de aflopende contracten van hun voetballers verlengen. Dus ploffen er deze dagen heel wat bedankbriefjes op de mat bij profspelers uit het vaderlandse voetbal. Zo ook bij Cambuur. Liefst negen spelers kregen gisteren te horen dat hun verbintenissen na dit seizoen voorlopig niet worden verlengd.

Daan Rieken
Martijn Barto, Tim Bakens, Frits Dantuma, Melvin de Leeuw, Michiel Hemmen, Mart Dijkstra en Marco van der Heide mogen daardoor voorzichtig gaan denken aan een voetbaltoekomst buiten de Friese hoofdstad. Wout Droste en Mohamed El Makrini legden een contractvoorstel eerder al naast zich neer. Al is een langer verblijf bij Cambuur volgens algemeen directeur Gerald van den Belt niet uitgesloten. ,,Voorlopig verlengen we de contracten niet. Maar er is tegen niemand gezegd dat hij bij ons geen toekomst meer heeft."
Opvallend genoeg toonde Erik Bakker, een van de twee selectiespelers die wel in aanmerking komen voor contractverlenging, zich het meest teleurgesteld. ,,Uit de aanbieding die de club mij heeft gedaan spreekt weinig waardering", sipte de middenvelder nadat Cambuur liet weten hem graag nog twee jaar aan de club te willen binden. ,,Maar het is helemaal geen aantrekkelijke aanbieding. Ik had gehoopt in de tussentijd wat meer krediet opgebouwd te hebben en ga niet op dit voorstel in. Ik wil graag bij Cambuur blijven, maar niet op deze manier."
Bakker had ook een optie voor contractverlenging van één jaar in zijn verbintenis. Cambuur heeft besloten die voorlopig niet te gebruiken omdat in die afspraak een aanmerkelijke salarisstijging van de betrokken speler was opgenomen. Om dezelfde reden werd ook de optie op Martijn van der Laan niet gelicht, maar kan ook hij een voorstel voor tweejarige contractverlenging verwachten.
Frits Dantuma en Melvin de Leeuw waren eveneens in het bezit van een overeenkomst met optie. Hun is vooralsnog geen enkele verlengingsmogelijkheid geboden. ,,Maar zij kunnen ons nog overtuigen", verklaarde Van den Belt. ,,Dat geldt voor alle spelers met aflopende verbintenissen."
Van den Belt wilde op verzoek wel uitleggen waarom Van der Laan en Bakker contractverlenging van twee jaar krijgen aangeboden. ,, We zien wat in die jongens, maar Cambuur moet in deze tijden extra op de financiën letten. Als we de opties zouden lichten, betekent het dat zij er financieel flink op vooruit gaan. In plaats daarvan bieden wij ze met deze aanbieding een langer contract."
Van der Laan blijft

Wanneer beide spelers besluiten niet op de aanbieding in te gaan zou de club alsnog gebruik kunnen maken van de opties in hun contracten. Van der Laan heeft al de toezegging dat dat in zijn geval ook gaat gebeuren. ,,De kans is dus groot dat ik bij Cambuur blijf. Ik ben tevreden en de club blijkbaar ook. Uit hun handelswijze spreekt veel vertrouwen."
Dat had Erik Bakker ook graag willen proeven. Hij verkeert voorlopig echter in het ongewisse over zijn toekomst. ,,Ik heb begrepen dat de club de optie in mijn contract niet zal lichten, als we geen overeenstemming bereiken. Eens kijken of mijn zaakwaarnemer René Eijkelkamp nog wat kan betekenen. Maar voorlopig ligt de bal bij niemand."

justremco

Ze moeten godverdomme blij zijn dat ze bij mogen tekenen bij zo'n mooie club. Denkt die Bakker nou serieus dat ie bij een andere jupiler league club meer kan verdienen???

Bernardo

En daarnaast, moet ie blij zijn dat Cambuur hem wil behouden, na zo'n dramatisch seizoen van hem.

michello

Citaat van: Keizer op maart 27, 2013, 17:14:51



Wel leuk en aardig allemaal, maar Cambuur verdient hier helemaal niets mee.

Daar doelt hij ook niet op denk ik.  Vd Belt bedoeld hiermee dat het voor clubs als Ajax ( maar ook voor die spelers zelf) aantrekkelijk is om aan ons of een andere club bovenin de JL te worden verhuurd.

RotterdamLeeuwarden

Als Meneer Bakker zich niet gewaardeerd voelt dan moet ie maar gauw exit gaan. Doei !!!!!
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Destroyer

Citaat van: justremco op maart 27, 2013, 18:15:33
Ze moeten godverdomme blij zijn dat ze bij mogen tekenen bij zo'n mooie club. Denkt die Bakker nou serieus dat ie bij een andere jupiler league club meer kan verdienen???

Het hek staat open, as het gras ergens anders veel groener is...
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: denistel op maart 27, 2013, 16:01:40
timmermans is wel een jongen uit de buurt maar een echt heel sterk vind ik hem ook niet
maar das mijn mening.

Minder dan telgenkamp?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Sander Scc

#158
Wat gebeurd er met Tiga? Die gaat weer terug?

En goeie zet van vd belt. 4000 per maand is meer dan genoeg. Staan de meesten van ons 2 maanden voor te werken

Bascambuur

Weinig ''waardering'' = te weinig geld. Volgens mij is het bij sommige spelers nog niet duidelijk dat het crisis is. De ene na de andere club verdwijnt, maar het is blijkbaar nog niet genoeg. 50 duizend bruto vind ik een prima maximum salaris. Ik heb dit seizoen nog geen spelers gezien die meer waard zijn.  :)

Ronnie tng

De tijden zijn veranderd in het het voetbal. Niemand is belangrijker dan de club. Bakker heeft inderdaad krediet opgebouwd en daarom krijgt hij de kans om te verlengen voor 2 jaar, daar waar de rest die aanbieding (nog) niet heeft gekregen. Anders tot ziens Bakker, weer minder clubs, nog meer bezuinigingen dus nog moeilijker om aan een club met gewenst salaris te vinden!

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: Sander Scc op maart 27, 2013, 18:28:01
Wat gebeurd er met Tiga? Die gaat weer terug?

En goeie zet van vd belt. 4000 per maand is meer dan genoeg. Staan de meesten van ons 2 maanden voor te werken

Volstrekt mee eens !!!
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Destroyer

Ze moeten gvd niet zo zeiken die verwennelingen. Wie krijgt er 50k in het jaar, voor nog geen drie uurtjes trainen per dag, waarvoor je een topconditie terug krijgt en nog eens van je hobby je baan hebt kunnen maken.

Als ze dit niet genoeg vinden,  :0= OPROTTEN!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Clint


denistel

zijn we weer terug bij zelf kritiek vind ik..ze denken dat het allemaal zo goed gaat
en dat ze ergens anders zo ff een vet contract kunnen tekenen.

wat ik al een paar jaar zeg als je op alle punten 110% er mee bezig bent
en het laat zien zoals bijv makrini dan mag je wat meer eisen hebben.