Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Pownews

Gestart door HilversumOnTour, december 09, 2013, 22:58:53

Vorige topic - Volgende topic

punkman

Citaat van: Lore op december 13, 2013, 20:16:12
Als ik goed ben geïnformeerd, dan was dat met Rietstra bij Cambuur bijna het einde van de club. Na het overlijden van Rietstra kon Cambuur de salarissen niet meer betalen en ging het bijna mis!

Volgens mij ging dat om Mark de Vries.
En Mark de Vries was niet gekocht door Riedstra maar stond Riedstra gerand voor het loon van Mark.
Toen Riedstra overleed kon Cambuur zijn loon niet meer betalen.
Volgens mij heeft de Vries toen een goedkoper contract ondertekend.
Maar weet niet zeker meer.
Weet wel dat de Vries toen niet gekocht was door Riedstra met de optie van doorverkoop en de winst daarvan krijgen.

Lore

Citaat van: punkman op december 13, 2013, 20:22:34
Volgens mij ging dat om Mark de Vries.
En Mark de Vries was niet gekocht door Riedstra maar stond Riedstra gerand voor het loon van Mark.
Toen Riedstra overleed kon Cambuur zijn loon niet meer betalen.
Volgens mij heeft de Vries toen een goedkoper contract ondertekend.
Maar weet niet zeker meer.
Weet wel dat de Vries toen niet gekocht was door Riedstra met de optie van doorverkoop en de winst daarvan krijgen.

De vries zeker. En hij zal dan formeel niet gekocht zijn door Rietstra. Rietstra was wel bij de onderhandelingen en Pama had Rietstra vertelt dat er eigenlijk geen geld was om hem te haken, maar toen De Vries zijn zaakwaarnemer de eisen vertelde zei Rietstra direct dat hij akkoord was. Op de terugweg vertelde hij Pama dat hij jet salaris wel zou betalen.

Over dat hij de winst bij verkoop zou krijgen weet ik niets, maar lijkt mij wel raar aangezien De Vries op late leeftijd bij ons kwam en dus nauwelijks transferwaarde had!