Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Pownews

Gestart door HilversumOnTour, december 09, 2013, 22:58:53

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op december 10, 2013, 10:17:51


:_schater

Haha, mooie reactie van de spelersgroep. Maarre, wie zit daar zo in een hoekje, is dat de enige die niet akkoord is met de overname? :)
In Henk en Sandor we trust

lunnie

Geweldig :) Wat een stumpers van DB. Ben blij dat vd Belt niet zo gereageerd heeft. Alhoewel het wel vreemd is dat ze uberhaupt open staan voor een gesprek met die tafelkleden

Marc S

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 10, 2013, 01:55:27
Van der Belt heel netjes gedaan!! Hij heeft het helaas over een logo ipv een wapen of schild, maar voor de rest perfecte argumenten! :scc

Misschien een makelijker woord in het engels. :P Dus kan het begrijpen.

DeChef

Top reactie van vd Belt!

Dat de Graaf zegt dat de linksvoor en spits positie niet goed bezet is is geen nieuws en is gewoon een feit ondanks dat een top fitte Hemmen altijd een meerwaarde is.

Dat ze in gesprek gaan met dit soort mensen kan je wel of niet goed vinden maar je kan altijd naar het verhaal van zo'n man luisteren zolang je je club maar niet verloochend en dat doen ze niet.

piene hassus

Waarom treent die de Graaf sich niet ut snot foor de ogen foor de linkerspitsplaats; krijt ie fast speulminuten

DeChef

Citaat van: piene hassus op december 10, 2013, 12:29:27
Waarom treent die de Graaf sich niet ut snot foor de ogen foor de linkerspitsplaats; krijt ie fast speulminuten

Omdat Feldballe zijn plek als commerciële man niet kan overnemen 8P

Lore

Leeuwarden | Het was voor de fans van FC Den Bosch maandagavond even schrikken toen ze bij Pownews beeldfragmenten met een verborgen camera voorbij zagen komen waarin ze veiligheidscoördinator Willem Heeren en commercieel medewerker Guido van de Kamp in een hotelkamer met als sjeiks verklede acteurs zagen onderhandelen over overname van de club. Niets was de beide heren te gortig om de 40 à 50 miljoen euro op te strijken die de nepsjeiks hen voorschotelden. Aparte ingangen voor mannen en vrouwen? Geen probleem. De clubnaam veranderen in The Dragons Den Bosch en het huidige blauw-wit verruilen voor de oude clubkleuren zwart-wit? Best. All for the money.
Hans Kruizinga

FC Den Bosch was uiteindelijk de enige van de negen benaderde clubs die op de avances van de sjeik in ging. Ook Cambuur werd aangeschreven en net als Willem II ging de club in gesprek, om daarna de boot direct af te houden. ,,We gaan wel vaker gesprekken aan met investeerders, soms levert het iets op. Over deze meneer konden we echter niks vinden, dus we vonden het al wel wat vaag, maar dat zegt niet alles. Wij gingen dus toch maar luisteren. We zeiden wat we wilden en we wilden voornamelijk investeringen in een nieuw stadion", zo reageerde Ard de Graaf gisteren op de undercover uitzending. De commercieel directeur ging samen met algemeen directeur Gerald van den Belt op audiëntie bij de gespeelde sjeiks. Over de echtheid van de sjeiks was direct al twijfel. De Graaf:. ,,We dachten dat het wel eens een grap kon zijn en dat Frans Bauer elk moment om de hoek kon komen. Pas toen het op televisie uitgezonden werd, kwamen wij erachter dat het echt een grap was. We hebben er smakelijk om kunnen lachen. Ze habben het goed voorbereid en gespeeld. Het zat dusdanig in elkaar dat het ook wel eens echt kon zijn."
Jezelf blijven

In Den Bosch verliep het totaal anders. Ook van zwart geld waren de heren niet vies. ,,Ze hebben er nu zeker spijt van", zegt De Graaf over zijn collega's bij FC Den Bosch. ,,Het is erg onhandig wat ze daar gedaan hebben. Ik snap het ook niet. Wij proberen altijd onszelf te zijn, al is het een investeerder of een sponsor. Wat hem is overkomen is op z'n minst ongelukkig te noemen."De Graaf deed zelf wel één onhandige uitspraak. Hij vertelde dat de spits en de linksbuiten op dit moment niet goed genoeg zijn om te scoren. De Graaf benadrukt  de woorden 'op dit moment'. ,,Het is bekend dat wij scorend vermogen missen en dat wij daarom ook op zoek zijn naar spelers. Ik zei inderdaad dat de linksbuiten en spits niet goed genoeg waren, maar daarbij zei ik ook 'op dit moment'. Michiel Hemmen was op dat moment geblesseerd." Was zijn reactie was tegenover Hemmen? ,,We geven je een zak oliedollars mee. Nee, gekkigheid. Hij weet ook dat ik hem niet bedoel, maar dat we wel op zoek zijn naar versterkingen."Van den Belt zegt in de uitzending dat over verandering van logo en clubnaam niet valt te praten en dat de invloed van een geldschieter altijd goed moet zijn voor de club. ,,De club is alles. Als wij als directie niet goed genoeg zijn voor de club, dan moeten we ophouden. Als de club groeit en wij daar niet goed zitten dan gaan we weg. De club is alles."De directie heeft veel reacties van supporters gekregen. De Graaf: ,,Ze waren alleen maar positief. Ze weten nu hoe we met de club omgaan en dat we niet zomaar de kroonjuwelen van de club aanpassen, daar zijn ze heel blij mee. We hebben er ook voornamelijk met z'n allen om moeten lachen. Zelf maken we ook grappen en dan moet je niet gaan zeuren als je zelf een keer onderdeel bent van een grap."

IsmailvanEssen

Opzich ben ik tegen het verkopen van de club aan zo'n gast.. Aan de andere kant zou het niet slecht zijn.. Want wanneer er geld binnenkomt voor cambuur en cambuur wordt groter.. is dit niet alleen goed voor cambuur maar ook voor ons stadsje.. Dan komen er gegarandeerd meer inversteerders onze kant op... En omdat er al 11% werkloosheid is in Leeuwarden zou dat niet zo gek zijn...
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

Marc S

Citaat van: IsmailvanEssen op december 13, 2013, 12:44:17
Opzich ben ik tegen het verkopen van de club aan zo'n gast.. Aan de andere kant zou het niet slecht zijn.. Want wanneer er geld binnenkomt voor cambuur en cambuur wordt groter.. is dit niet alleen goed voor cambuur maar ook voor ons stadsje.. Dan komen er gegarandeerd meer inversteerders onze kant op... En omdat er al 11% werkloosheid is in Leeuwarden zou dat niet zo gek zijn...

Een investeerder opzich is niets mis mee, die zijn overal. Ze moeten alleen niet de club willen veranderen. Want de club komt op 1.

IsmailvanEssen

Citaat van: Marc S op december 13, 2013, 12:50:26
Een investeerder opzich is niets mis mee, die zijn overal. Ze moeten alleen niet de club willen veranderen. Want de club komt op 1.

Uiteraad!! Geen twijfel over mogelijk! Naam/wapen alles moet hetzelfde blijven.. nieuw stadion mag en dat er invloed bij komt kijken is begrijpelijk.. maar de club is de club.. en de supporters moeten altijd het laatste woord houden.. want zonder supporters geen club...
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

drg

Kijk naar dat gedrocht van een Vitesse, zoals die nu op de ranglijst staat komt niet door de supporters, zo hoeft 't van mij ook niet met een derde van het stadion gevuld en niets meer. Was het een club geweest dat nog steeds afhankelijk was van alleen sponsoren en supporters stond het gewoon in de middenmoot.

IsmailvanEssen

Citaat van: drg op december 13, 2013, 13:16:41
Kijk naar dat gedrocht van een Vitesse, zoals die nu op de ranglijst staat komt niet door de supporters, zo hoeft 't van mij ook niet met een derde van het stadion gevuld en niets meer. Was het een club geweest dat nog steeds afhankelijk was van alleen sponsoren en supporters stond het gewoon in de middenmoot.

tja maar dat is vitesse... wat denk je dat er zon groot stadion zal komen? en ik denk dat als ze het stadion willen bouwen dat ze van plan zijn met een goede inversteerder het niet een slecht idee is..
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

Marc S

Citaat van: drg op december 13, 2013, 13:16:41
Kijk naar dat gedrocht van een Vitesse, zoals die nu op de ranglijst staat komt niet door de supporters, zo hoeft 't van mij ook niet met een derde van het stadion gevuld en niets meer. Was het een club geweest dat nog steeds afhankelijk was van alleen sponsoren en supporters stond het gewoon in de middenmoot.

Vitesse is een goed voorbeeld van hoe het niet moet.

punkman

Citaat van: Marc S op december 13, 2013, 16:21:29
Vitesse is een goed voorbeeld van hoe het niet moet.

Klopt.
De ene eigenaar is weg en nu een nieuwe.
Wat als die ook weg gaat en de spelers meeneemt ?
Heb je dikke problemen.
Heb je nog dure contracten van spelers die niet meegaan ?
Nog meer problemen.
Als het echt was geweest loop je gewoon een groot risico dat je gewoon een speeltje bent en als je niet meer interessant bent je de klos bent.
Begrijp dat ze het gesprek aangegaan zijn.
En ben ook blij dat ze de boot hebben afgehouden.
De constructie Riedstra die spelers kocht en verkocht (neem van Utrecht bijvoorbeeld) kan nog.
Dan gaat het om 1 of 2 spelers die je niet kan betalen maar je door een seizoen kunnen helpen.
Is je hele team afhankelijk van zo'n geldschieter dan heb je een groot probleem.
Wat mij betreft ook nooit meer zo'n gesprek aan gaan.
Zoals v/d Belt al zei, de club is het belangrijkste.
En bij zulke gasten is de club nooit het belangrijkste.

Lore

Citaat van: punkman op december 13, 2013, 20:07:25
Klopt.
De ene eigenaar is weg en nu een nieuwe.
Wat als die ook weg gaat en de spelers meeneemt ?
Heb je dikke problemen.
Heb je nog dure contracten van spelers die niet meegaan ?
Nog meer problemen.
Als het echt was geweest loop je gewoon een groot risico dat je gewoon een speeltje bent en als je niet meer interessant bent je de klos bent.
Begrijp dat ze het gesprek aangegaan zijn.
En ben ook blij dat ze de boot hebben afgehouden.
De constructie Riedstra die spelers kocht en verkocht (neem van Utrecht bijvoorbeeld) kan nog.
Dan gaat het om 1 of 2 spelers die je niet kan betalen maar je door een seizoen kunnen helpen.
Is je hele team afhankelijk van zo'n geldschieter dan heb je een groot probleem.
Wat mij betreft ook nooit meer zo'n gesprek aan gaan.
Zoals v/d Belt al zei, de club is het belangrijkste.
En bij zulke gasten is de club nooit het belangrijkste.

Als ik goed ben geïnformeerd, dan was dat met Rietstra bij Cambuur bijna het einde van de club. Na het overlijden van Rietstra kon Cambuur de salarissen niet meer betalen en ging het bijna mis!