Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Football Manager 2014

Gestart door SCC, november 20, 2013, 11:16:22

Vorige topic - Volgende topic

SCC

Zijn er mensen die (mogelijk naast FIFA 14) proberen met SCC te handhaven in de Eredivisie in FM14?

Ik zit in mijn eerste seizoen en probeer het realistisch te houden: mijn doestelling is handhaven met de huidige selectie en om uiteraard op termijn een stabiele (linkerrijtje) Eredivisie ploeg te zijn. Kortom: dezelfde doelstelling als vd Belt aangeeft.
Huidig speerpunt is het -19 elftal: ik haal een aantal talentvolle trainers en wacht wat er uit de jeugdopleiding voortkomt.
Ik heb geen aankopen gedaan vwb het 1e elftal.
Mijn bevindingen:

Hemmen is een beest, Bijker is speelt zeer goed (met doelpunten en assist) en staat in de belangstelling van clubs, Oebele kan tegen "mindere" tegenstanders (bekerwedstrijden) in een vrije rol zeer goed uit de voeten, Feldballe is in het spel zeer goed.

De overige spelers vallen me stuk voor stuk wat tegen: met name de verdediging is zeer matig, in tegenstelling tot onze huidige (echte) wedstrijden.
Leeuwin, vd Laan en Nienhuis zijn echt beroerd. Sterker nog: bij mij is Harm eerste doelman.

Meer mensen die dit spel spelen?

Collingwood

Ik speel ook al jarenlang Football Manager, hoewel ik de editie van 2014 nog niet heb. Zodra ik die wel heb ga ik zeker met Cambuur beginnen en net als jij ben ik van plan het realistisch te houden.

Als Leeuwin, Van der Laan, et cetera echt onrealistisch slecht zijn ga ik dat misschien wel aanpassen met de editor. Dat heb ik in FM 2013 ook gedaan met El Makrini, die ineens behoorlijk goed kon dribbelen en passen maar voor geen meter kon verdedigen. Deze stats heb ik toen omgedraaid (zonder het potentiële of huidige niveau of iets dergelijks aan te passen).
Kalmte alleen kan u redden.

SCC

Dan vrees ik dat het zeker werken wordt met de editor. Alhoewel het spel weer zeer uitgebreid is, evenaart het helaas wederom niet CM01-02, dit is echt met recht een legendarische versie te noemen (met AS Roma destijds...)

van Boxtel en Dijkstra zijn in deze uitgave de beste CV. elMakrini legt het helaas af tegen van Brakel als CVM. Mohammed is in het echt (in mijn opinie) een zekerheidje, maar dat val in FM14 tegen.
En als je de stats van Lukoki ziet, die zijn verre van realistisch. Die heb ik na 2 wedstrijden er naast gezet (daar speelt nu Bakker of Brands).
En om nog 1 negatief punt te noemen: de stats van Henk de Jong als assistent (en ook Jan Bruin).... je zult het echt zelf moeten doen.

Maar goed, toch is het spel wel weer een garantie voor vele uurtjes tijdverdrijf, frustratie, euforie en zelfoverschatting, haha.
Succes en veel plezier.

Goudvinger

Ik heb nog geen heel seizoen gespeeld, maar halverwege sta ik nog steeds boven de nacompetitiestreep. Geen aankopen gedaan voorafgaand aan het seizoen, dus je zou zeggen dat handhaven mogelijk moet zijn.

SCC

@Goudvinger: Met welke (uit- en thuis) tactiek en opstelling speel je? En welke instructies hanteer je?

Thuiswedstrijden speel ik met: 4-2-3-1.
Uitwedstrijden wijzig ik dit in: 3-3-3-1

Goudvinger

Citaat van: SCC op november 20, 2013, 16:43:56
@Goudvinger: Met welke (uit- en thuis) tactiek en opstelling speel je? En welke instructies hanteer je?

Thuiswedstrijden speel ik met: 4-2-3-1.
Uitwedstrijden wijzig ik dit in: 3-3-3-1

Ik speel uit en thuis 4-2-3-1, met de twee achterste middenvelders al op de middenlijn.

SCC

Inmiddels is het nieuwe seizoen begonnen, zodoende ben ik zeer benieuwd naar de ontwikkelingen van jullie.
Hoe is SCC jullie bevallen in FM14 en wat kun/ wil je kwijt?

Ik ben gestopt met de verdedigende strategieën en heb mijn team (uiteraard SCC) 2 seizoenen lang getraind op een dominerende speelstijl met veel pressie en felle duels, wat uitiendelijk heeft geresulteerd in een redelijk constante "linkerrij" ploeg. Christovao is mijn spits geworden (Bartolomeo kon ik direct verkopen voor 1.5 mln), Nienhuis toch mijn keeper (in eerste instantie Zeinstra) en centraal had ik Mohammed met Bart van Brakel.

Wat waren jullie opvallendste spelers/ tactieken?

DonHenkie

Ik had nog een savegame liggen met Cambuur in mijn vijfde seizoen.. had inmiddels de beker gewonnen en had veel talenten in mijn ploeg. Helaas kan ik de savegame niet meer openen dus zal binnenkort de draad weer eens oppakken. Denk dan dat ik de selectie van dit seizoen ga gebruiken om me te handhaven.

Collingwood

Ik ga morgen ook maar weer eens beginnen met Cambuur!
Kalmte alleen kan u redden.

DonHenkie

Voorbereiding inmiddels achter de rug. Op zich goede resultaten behaald.

Lac Frisia (5-0) , RKC (2-2) , Bordeaux (5-2) , AZ (2-0) en Sint-Truiden (1-1)

Geprobeerd om Manu te huren maar die koos voor een verblijf in België. Eveneens Ten Wierik (Heracles) geprobeerd te huren maar die verkaste ook op huurbasis naar België. Wel een samenwerkingsverband aangegaan met Lyon waardoor ik twee talenten gratis heb mogen huren. Voor de rest speel ik met de selectie van dit huidige seizoen (inclusief de laatste transfer van Vytas). Nu beginnen met Ajax thuis voor de competitie.  |:)

el haj

Citaat van: DonHenkie op augustus 13, 2014, 21:01:29


Geprobeerd om Manu te huren maar die koos voor een verblijf in België.

Dan heb je 'm niet legaal, kost maar een tientje hoor ;)

DonHenkie

Citaat van: el haj op augustus 13, 2014, 21:03:09
Dan heb je 'm niet legaal, kost maar een tientje hoor ;)

Hoe bedoel je ? Heb FM gewoon legaal hoor..

moodygrunn

Citaat van: DonHenkie op augustus 13, 2014, 21:05:24
Hoe bedoel je ? Heb FM gewoon legaal hoor..

In update 14.3 zit manu gewoon bij cambuur, kwestie van ff updaten met steam of de piratenbaai
In Henk en Sandor we trust

DonHenkie

Citaat van: moodygrunn op augustus 13, 2014, 21:08:21
In update 14.3 zit manu gewoon bij cambuur, kwestie van ff updaten met steam of de piratenbaai

Die update heb ik ook maar heb een extra database erbij. Daar zijn de transfers t/m Juli 2014 doorgevoerd. Dus heb nu de selectie van 14/15 in FM 14. Snap je ?

el haj

Citaat van: DonHenkie op augustus 13, 2014, 21:09:37
Die update heb ik ook maar heb een extra database erbij. Daar zijn de transfers t/m Juli 2014 doorgevoerd. Dus heb nu de selectie van 14/15 in FM 14. Snap je ?

Haha, ok. Das 't leuke van Steamworks (ik neem tenminste aan dat je het via die weg gefixed hebt). Zelf ook eens zo'n andere DB geprobeerd, daarin waren de eigenschappen van bepaalde spelers ook aangepast. Spelers als El Makrini waren opeens een stuk beter (en dichter bij de werkelijkheid).