Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Football Manager 2014

Gestart door SCC, november 20, 2013, 11:16:22

Vorige topic - Volgende topic

DonHenkie

Citaat van: el haj op augustus 13, 2014, 21:13:33
Haha, ok. Das 't leuke van Steamworks (ik neem tenminste aan dat je het via die weg gefixed hebt). Zelf ook eens zo'n andere DB geprobeerd, daarin waren de eigenschappen van bepaalde spelers ook aangepast. Spelers als El Makrini waren opeens een stuk beter (en dichter bij de werkelijkheid).

Heb het van ManUtd.nl daar staan heel veel downloads voor FM14. Allemaal facepacks, logopacks en zelfs nieuwe skins voor het uiterlijk van de game.
In de editor heb ik El Makrini ook wat beter gemaakt en Ogbeche ook. Daarnaast seizoenskaarten en gemiddelde toeschouwers aangepast in plaats van de 5000 gemiddelde toeschouwers.

SCC

Dat klinkt goed. Kan iemand mij uitleggen hoe je dan via Steam zo'n update kunt regelen, zodat ik de huidige selectie zou kunnen krijgen? Ik heb nu inderdaad nog de selectie, waarbij bijv. Bart van Brakel beter is dan Mohammed, waarbij Sicco Bouwer en Christovoa in potentie de beste spitsen zijn en jawel, eigenlijks Johnny de Vries de beste vleugelspeler is.

Alhoewel een editor soms verleidelijk is, wil ik daar eigenlijk niet aan; ik vind ook dat sommige spelers zwaar beneden pijl zijn (door SI games) en ook bijv. Henk de Jong heeft stats om te janken, maar het voelt niet goed om eraan te sleutelen.
Zou ook graag werken met de nieuwste selectie, wanneer je dan traint op dominant en pressie, moet linkerrijtje realistisch zijn. Graag jullie advies/ hulp/ tips hoe en waar ik deze update kan krijgen. BVD


DonHenkie

Het beste is gewoon de nieuwste update van Juli 2014 downloaden van manutd.nl . De enige speler die je dan mist is Vytas. Er staat dan in de beschrijving wel waar je het bestandje moet neer zetten. Als je dan een nieuw spel start dan moet je dat extra bestand laden en heb je de nieuwste selecties. Of... nog een paar dagen wachten want dan komt de allernieuwste update geloof ik van Augustus 2014.

el haj

Andere optie is dus direct vanuit Steam:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=288753115

Ff inloggen en vervolgens abonneren (/subscriben), als je dan een nieuwe game start vraagt 'ie om choose database, bij editor data files kies je dan custom. Das alles. :)
Kies zelf maar welke manier je gebruiken wilt. Nog even ter illustratie:


Collingwood

#19
Inmiddels één seizoen gespeeld. Met aanvallend voetbal 13e geworden. Enige aanwinst: Daan Bovenberg (transfervrij). Uitblinkers waren Elvis Manu, Michiel Hemmen en Lucas Bijker.

Roda, NAC en Heracles zijn gedegradeerd. Hopelijk kan ik profiteren door daar wat spelers weg te halen. Heb Pluim en Letschert al binnen.

EDIT: Basisopstelling voor aankomend seizoen:

Nienhuis; Droste, Reijnen, Letschert, Bijker; El Makrini, Roorda/Bruns, Pluim; Rosheuvel, Schepers/Manu, Hemmen.

Heb Schepers en Manu opnieuw kunnen huren. Reijnen en Roorda transfervrij binnengehaald. Rosheuvel huur met optie tot koop. En Letschert, Pluim en Bruns voor een klein bedrag kunnen overnemen vanwege de degradatie van respectievelijk Roda en Heracles. Ik zoek nu eigenlijk alleen nog een back-up voor Hemmen, aangezien ik Barto te licht heb bevonden en Ogbeche heb verkocht (voor 1,5 miljoen).

Kan een mooi tweede seizoen worden!  :proost
Kalmte alleen kan u redden.

Dokkumer

Waarschuwing.. Geert Abe raakt zwaar geblesseerd :devil

Collingwood

Citaat van: Dokkumer op augustus 15, 2014, 12:06:52
Waarschuwing.. Geert Abe raakt zwaar geblesseerd :devil

Daarom heb ik voor de zekerheid ook Bruns maar aangetrokken. :P
Kalmte alleen kan u redden.

SCC

Bij steam heb je toch alleen een update van afgelopen januari? Of is dat inmiddels alweer aangepast en zijn dan nu ook Dordrecht, Excelsior en Willem II ingedeeld in de ED?

Zo niet, als ik een update via FMUnited zou willen, moet ik dan die van juli hebben (van DaanAZ99 zag ik)? En zo ja, spelen dan inderdaad ook Dordrecht, Excelsior en Willem II in de ED en begin je dan het seizoen automatisch in juli 2014 (dus seizoen 14/15) of is dat niet het geval en zijn enkel de selecties aangepast?

BVD

Collingwood: Goed bezig, mooi ook dat je het realistisch houdt vwb de aankopen / selectie. Opmerkelijk overigens dat Barto 2.0 ook bij jou voor 1.5 mln verkocht is. Verkocht aan een Russiche ploeg of aan een Franse ploeg?
Nienhuis vs Zeinstra is een close call, vind je niet?

Collingwood

Citaat van: SCC op augustus 15, 2014, 12:11:42
Bij steam heb je toch alleen een update van afgelopen januari? Of is dat inmiddels alweer aangepast en zijn dan nu ook Dordrecht, Excelsior en Willem II ingedeeld in de ED?

Zo niet, als ik een update via FMUnited zou willen, moet ik dan die van juli hebben (van DaanAZ99 zag ik)? En zo ja, spelen dan inderdaad ook Dordrecht, Excelsior en Willem II in de ED en begin je dan het seizoen automatisch in juli 2014 (dus seizoen 14/15) of is dat niet het geval en zijn enkel de selecties aangepast?

BVD

Collingwood: Goed bezig, mooi ook dat je het realistisch houdt vwb de aankopen / selectie. Opmerkelijk overigens dat Barto 2.0 ook bij jou voor 1.5 mln verkocht is. Verkocht aan een Russiche ploeg of aan een Franse ploeg?
Nienhuis vs Zeinstra is een close call, vind je niet?

Dat vind ik ook het leukst, om het een beetje realistisch te houden. Ik heb Ogbeche verkocht aan Rubin Kazan (die 1,5 miljoen is waarschijnlijk niet al te realistisch, maar goed).

Nienhuis en Zeinstra zijn inderdaad ongeveer even goed (net als in het echt!). Ik heb in het begin maar voor Nienhuis gekozen. Die deed het goed, en ook zijn stats ontwikkelden zich. Dus laat ik hem maar staan.

Heb nu wel meteen een probleem, Hemmen twee maanden geblesseerd en nog geen geschikte back-up kunnen vinden. Heb nu maar Manu in de spits, en die doet het niet eens onaardig. Iemand nog een tip? Heb Ralf Seuntjes van Den Bosch geprobeerd, maar die is onhaalbaar.
Kalmte alleen kan u redden.

SCC

Indien je Christovao nog in je selectie hebt, zou ik die trainen op diepe spits, dat werkte bij mij het beste (hoger rendement dan Obeche).
Eventueel is Stefan Maierhofer gratis op te halen, wat een zeer sterke targetman is.

DonHenkie

Citaat van: SCC op augustus 15, 2014, 14:06:29
Indien je Christovao nog in je selectie hebt, zou ik die trainen op diepe spits, dat werkte bij mij het beste (hoger rendement dan Obeche).
Eventueel is Stefan Maierhofer gratis op te halen, wat een zeer sterke targetman is.

Ik heb inderdaad Dordt , Willem II en Excelsior nu aan het begin er in van de Eredivisie. Enige minpuntje is dat je wel in Seizoen 13/14 start maar dat neem ik dan maar voor lief.

Cambuur058

ik ben er ook maar eens mee begonnen.

hoe krijg je de huidige selecties op mac?

DonHenkie

#27
Zit inmiddels in mijn vierde seizoen met SCC. Al twee seizoenen meegedraaid in de Europa League en dit seizoen worden er weer 3 plaatsen toegekend voor de Champions League. Zit nu in een erg spannend laatste deel van het seizoen:

3. DKV  31-54 (+13)
4. NEC  29-54 (+12)
5. FEY   31-50 (+15)
6. SCC  29-50 (+13)
7. AZ     31-48 (+6)

Edit: De laatste 4 wedstrijden moet ik tegen DKV(uit), Fey (thuis), AZ (thuis) en Ajax (thuis)

el haj

Speelt er iemand hier FM15?
Ben net zelf klaar met het eerste seizoen; uitgebeeld in de volgende screenshots:
Afbeeldingen zijn verkleind, maar (met rechtermuis) afbeelding openen/bekijken toont de volledige screenshots.


Boven alle verwachtingen vijfde geëindigd, wat inhield dat ik play-offs mocht spelen voor Europa!


Maar na een 2-2 thuis toch de boot in gegaan.


Dat allemaal met onderstaand team.



Daarvoor waren de volgende transfers nodig, en ja flink wat geld gepakt op onze spits. :P


Barto en Narsingh deden het daarbij geweldig!


De (eredivisie-)statistieken van 't team. V/D Streek en Rusnak deden 't allebei wel aardig op de 10 maar Rusnak toch duidelijk de betere. Ogbeche begon geweldig als naar binnen trekkende spits vanaf de linksbuiten maar na een blessure pakte Meleg het geweldig op. Schepers kon het niet echt klaarmaken maar had ook concurrentie van twee spelers in topvorm. :P



Na afloop van het seizoen gebeurde er echter nog wat onverwachts:




Nu dus tijd voor wat transfers om voor te bereiden op de eerste voorronde Europa league. :P

SCC

Zo, heerlijk resultaat.
Ik speel nog steeds fm 14. Maar is 15 het waard om aan te schaffen?

En kun je een screen maken van je instructies en opstelling/ strategie? Hanteer je altijd 1 strategie, of heb je meerdere formaties?