Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Football Manager 2014

Gestart door SCC, november 20, 2013, 11:16:22

Vorige topic - Volgende topic

SCC

Waar zit voor jullie de grote uitdaging in? Ik heb namelijk bij FM altijd van die "golfbeweging-motivatie" in het spel.
Zoals gezegd wil ik het realistisch houden, dus na mijn eerste seizoen, waarin ik 2de werd, was de motivatie al even weg.
Vervolgens houdt ik de selectie redelijk op peil en trek ik spelers uit de JL aan of huur ik een speler van een "betere" club.
De verwachtingen zijn daarentegen wel direct strijden om wederom EL of CL tickets (over realisme gesproken).
De jeugdspelers zijn natuurlijk nog niets waard, maar de huidige selectie zeurt al wanneer ze een tijdje niet spelen of invallen. Daarnaast vragen ze veel meer salaris, om nog maar te zwijgen van eventuele realistische versterkingen.
Ik sta nu 3de, heb het eerste voorronde duel van Basel gewonnen, maar werd in de volgende voorronde uitgeschakeld door Zenit.
Vervolgens groepsface van EL doorgekomen en daarna uitgeschakeld door Man Utd. Beker uitgeschakeld door Feyenoord.

Concreet mijn vraag: waar zit voor jullie de uitdaging in om het realistisch te houden? Waar haal je de motivatie uit?
persoonlijk vind ik middenmoot realistischer en bovendien moet je nu na 2 seizoenen wel enkele (onrealistische) klasse spelers halen, om te blijven voldoen aan de verwachten/ eisen.

nikjeuh

Zo, wat boeken jullie goede resultaten....
Met de huidige selectie (FM 15, eerste seizoen) degradeerde ik juist.. Doe ik tactisch iets fout? Speel thuis redelijk aanvallend, zeker tegen de clubs als GAE, Heracles, Ado, Dordt etc (4-2-3-1) en uit vaak behoudend en op de counter tegen de grotere clubs...

Ik mocht wel aanblijven als manager, voornamelijk door de goede salarishuishouding, geen overbodige uitgaven. Mister B legde er 13 in in het eerste seizoen dus daar lag het niet aan... Maar als jullie allen relatief makkelijk handhaven... waar gaat het bij mij mis..  :? Speel ik te naïef? Tips altijd welkom!

SCC

Uit en thuis hanteer ik dezelfde strategie: aanvallend. Ik speel 4-3-3, met een meevoetballende keeper.
Er zijn een aantal instructies, waarvan het meest belangrijk: Voetballend uitverdedigen, spelen op balbezit, verdediging veel verder naar voren, veld smal houden, expressiever en felle duels.

Trainen doe ik op tactiek tot volledig ingespeeld, daarna met name defensief en teamwork.
Voorbereidende training vaak op def.pos. kiezen. Soms op aanvullende impuls (bij advies scout).
Ook lees ik altijd de analyse van de volgende tegenstander. Als percentage van tegendoelpunt hoger is dan 20% in een bepaalde fase (bijv. tussen minuut 0 en 15), dan ga ik daar extra aanvallend spelen. Loont vrij vaak.

Collingwood

Het spel toch nog maar aangeschaft, net met SCC begonnen.

Het doet met deugd dat de ratings van de spelers inmiddels vrij realistisch zijn. In de vorige editie was het echt een drama, sommige spelers waren echt veel te slecht. Natuurlijk zijn er nog bepaalde dingen die niet kloppen: Van de Streek, Steblecki en Schootstra zijn volgens het spel rechtsbuitens; Schepers is één van de betere spelers van de selectie; Mac-Intosch is linksbenig; etc. Maar het is nu vele malen beter dan in FM14.

Verder ben ik van plan het weer zo realistisch mogelijk te houden. Ik ga dus na dit seizoen El Makrini, Bijker, Droste en Hemmen transfervrij laten vertrekken (erg jammer trouwens, zijn allemaal uitstekende spelers). Verder ga ik proberen Heerings en Overgoor te halen.
Kalmte alleen kan u redden.

SCC

Zo speel ik het ook altijd. Echter valt het dan vaak tegen, dat alle concurrentie wel erg ongeloofwaardig handelt op de transfermarkt.
Ben momenteel even klaar met spelen met SCC, ben nu een carriere gestart (werkloos, geen ervaring en geen trainerspapieren) en na 17 speelronden gestart bij Woking FC. Leuke uitdaging.

Heb nu alweer zin in FM16, zal vast omstreeks december uitkomen. Ben benieuwd of de SCC spelers ook dan weer wat beter gewaardeerd zijn. Wat je aangeeft: tov fm14 is fm15 qua rankings al veel realistischer. Narsingh is wel erg matig, ditzelfde geldt ergens ook wel voor Bytiqy. Meleg daarentegen is de absolute vedette wat het ook niet echt realistisch maakt. Ach, zo blijft er altijd wel wat, dat maakt het ook leuk en verslavend.

SCC

Vrijdag de release van FM16. Mensen die deze gaan aanschaffen?
Ben benieuwd hoe de selectie gewaardeerd is in deze editie. Heb vernomen dat B een beest is in FM16.

el haj

Hrm, ik niet dit keer denk ik. Heb de afgelopen vijf jaar elke keer braaf wat euros neergelegd voor FM maar idunno, er is mij wat te weinig vernieuwing om de nieuwste versie te kopen.
Als ze de game nou eens per twee jaar uitbrachten, dan zou je bij 't begin van 't seizoen een nieuwe FM kunnen hebben en zou er misschien wat meer veranderen. Desnoods doe je dan spelersmutaties met een addon of dlc.

Voor mij niet dit jaar denk ik, of misschien in januari als 'ie driekwart goedkoper is.  :P

moodygrunn

Citaat van: SCC op november 10, 2015, 12:40:21
Vrijdag de release van FM16. Mensen die deze gaan aanschaffen?
Ben benieuwd hoe de selectie gewaardeerd is in deze editie. Heb vernomen dat B een beest is in FM16.

Ga m niet kopen, nieuwe features zijn niet echt de moeite waard imo. http://www.footballmanager.com/games/football-manager-2016/key-features

Daarbij komt nog dat de ME nog steeds niet vleugelspelers heeft met 'krijt aan de schoen'
In Henk en Sandor we trust

SCC

Toch afgelopen vrijdag aangeschaft.
Cambuur speelt heerlijk, sta uitzonderlijk hoog geklasseerd (2de in februari) en de kwartfinale Ned. beker.
Ik speel zoals ik irl ook met Cambuur wat meer zou spelen, dus meer inzakken en op de counter dmv directe passing. Rosheuvel beresterk op rechts en links afwisselend Narsingh, Houtkoop en Masek.
Ogbeche deed het als diepe spits prima, maar werd verkocht (bestuur drukte transfer er zonder mijn goedkeuring door, omdat transfersom te hoog was). Bart vult het nu prima in. Duikt net als in het echt goed de hoeken in en is een doelpuntenmachine in mijn spel. Helaas in de winter ook Bakker verkocht (hetzelfde verhaal als met B, transfersom van 1 miljoen zelfs, dus te hoog volgens bestuur). Daarvoor speelt nu Pluim (transfervrij aangetrokken).

el haj

Citaat van: SCC op november 16, 2015, 12:41:53
Toch afgelopen vrijdag aangeschaft.
Cambuur speelt heerlijk, sta uitzonderlijk hoog geklasseerd (2de in februari) en de kwartfinale Ned. beker.
Ik speel zoals ik irl ook met Cambuur wat meer zou spelen, dus meer inzakken en op de counter dmv directe passing. Rosheuvel beresterk op rechts en links afwisselend Narsingh, Houtkoop en Masek.
Ogbeche deed het als diepe spits prima, maar werd verkocht (bestuur drukte transfer er zonder mijn goedkeuring door, omdat transfersom te hoog was). Bart vult het nu prima in. Duikt net als in het echt goed de hoeken in en is een doelpuntenmachine in mijn spel. Helaas in de winter ook Bakker verkocht (hetzelfde verhaal als met B, transfersom van 1 miljoen zelfs, dus te hoog volgens bestuur). Daarvoor speelt nu Pluim (transfervrij aangetrokken).

Verdomme man, ik was (ben!) niet van plan om deze editie te halen maar zo begint 't wel weer erg te kriebelen...

michello

Citaat van: SCC op november 16, 2015, 12:41:53

Ogbeche deed het als diepe spits prima, maar werd verkocht (bestuur drukte transfer er zonder mijn goedkeuring door, omdat transfersom te hoog was).

Pluim (transfervrij aangetrokken).

Heb B. Verkocht vlak voor de transferdeadline in Augustus,  maar pas aan het einde van het seizoen 2015-2016  ( na 10x bieden ging Anderlecht toch overstag voor € 690.000) maar dan kan B. Mooi het seizoen nog afmaken, toch nog mooi bedrag kunnen vangen.

Pluim heb ik  ook transfervrij aangetrokken, is wel van toegevoegde waarde volgens mij ;)

SCC

Ben nu bezig om me te versterken voor de komende seizoenen, maar aangezien ik het graag realistisch houd, beperk ik me tot jeugdige spelers.
Heb nu erbij gehaald (of komen einde seizoen):

Finn Stokkers van Sparta (spits)
Kenny Elders van Achilles (transfervrij, linksback)
Damian van Bruggen van Jong Ajax (cv)
Kamil Miazek van Jong Feyenoord (keeper)

Elders en van Bruggen heb ik inmiddels in de basis gezet en daardoor vd Laan teruggestuurd naar Groningen (eigen talent ontwikkelen heeft voorkeur) en Vytas verkocht aan Sparta.

@el haj: ik kan het je aanbevelen. Wederom verslavend, al is het voor je direct omgeving niet ideaal.

JurjenS7

Ene jaar weer grafische updates.. Andere jaar weer boel nieuwe gamemodes en andere bs waar je niks aan hebt. Vroeger was fm echt veel preciezer in spelerscouting.. Had een beter scouting systeem dan menig topclub. Nu is het alleen maar commerciele bende en gebeurt nog steeds zoveel random shit op veld wat ze niet fixen. Enige nuttige wat ze afgelopen jaren gefixed hebben is dat je easier kan multiplayen.. Bakker voor 1 miljoen weg en rosheuvel sterspeler? Kennelijk geven ze spelers tegenwoordig random stats op basis van de eindpositie op de ranglijst van het team

SCC

Transfersom ben ik met je eens, al was dat bij fm15nog lachwekkender. Championship manager vond ik in 2001 ook super, de talentjes die je toen scoute kwamen irl ook vaak naar voren.
Daarentegen past de CU zich nu beter aan. Je ziet bij ons irl nu toch ook dat tegenstanders zich instellen cq aanpassen aan onze spelopvatting?
En Rosheuvel.... Tsja, maar als je op de counter speelt zoals ik in het spel doe, benut je hem beter op zijn kwaliteiten.

SCC

Traditioneel is in November weer een nieuwe editie van FM op de markt. Zijn er mensen die FM18 gaan aanschaffen?
Heb FM17 overgeslagen, maar FM18 ben ik wel weer van plan aan te schaffen (gewoon een key, niet fysieke spel). Zitten nu toch wel een aantal veranderingen in, waardoor ik enthousiast ben geworden. Zoveel tijd eraan besteden als vroeger (studententijd 15 jaar terug, wat een leven) kan niet meer, maar zo af en toe in de avonden proberen Cambuur een stabiele eredivisieploeg maken, is toch wel tof. Zeker nu het niet meer genieten is op de tribune, moeten we zelf maar aantonen dat we het beter kunnen. Zeer benieuwd naar FM18 dus. Meer liefhebbers hier aanwezig?