Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Inferno-058

Citaat van: Hirsch op mei 04, 2026, 19:58:47
Mooi om Cambuur gister weer te ervaren, maar helaas ook wel de ervaring zoals beschreven in de LC. Incidenten waarbij een presentator op zit te ruien om over Abe en een ziekte te zingen, gebeurtenissen met de burgemeester en een supportersvereniging die een uitgestoken Friese vlag  in de fik steekt en dit trots op de socials deelt, maken het lastig hier trots op te zijn. Ik hoop van harte dat nu we gaan groeien in het stadion, de club de tijd neemt met supportersgroepen om tafel te gaan en eens te bepalen wat onze gezamenlijke normen en waarden zijn en dit ook uit te dragen en te faciliteren.
Laat sien datst foor Cambuur bist. In het geel-blauw en door gedrag!



Waarom wij met schaamte naar de huldiging van SC Cambuur hebben gekeken | opinie

https://t.co/9mO3pxHHIO
Ik praat niet alles goed maar dit is natuurlijk weer een anti Cambuur artikel! Dkv krant

Eewal

Citaat van: Galdiano op mei 05, 2026, 10:13:09
Volgens mij gaat het meer over de negatieve trend die de laatste jaren (na corona?) lijkt te zijn ontstaan.
Er zijn heel veel nieuwe jonge gasten bij gekomen. Ze lijken zich echt helemaal nergens wat van aan te trekken. De liederen slaan helemaal nergens op en er wordt om de haverklap het K woord in de mond genomen. Dat vind ik ronduit een dikke middelvinger richting je mede supporters die hier op welke manier dan ook pijnlijke ervaringen mee hebben.
Zelfs onze alom gepresen trainer Henk zit midden in het proces met zijn vrouw.
Het ene moment schreeuwt men naar Henk de Jong ol? ol?, en het andere moment K dit en K dat. Dat is toch gewoon dikke middelvinger richting Henk en alle andere supporters die hier mee te maken hebben.

Dat heeft niks met woke te maken   :zucht
Exact, en los van de ziekte. Waar zijn de liederen gebleven die het team opzwepen. Die waren er vroeger heel veel. Heeft deze groep niet meegemaakt, maar die konden het team over het dode punt heen helpen.

Marc S

Lmao wanneer je terechte kritiek hier op woke gooit ben je volgens mij wat te diep in de fabeltjesfuik beland.

Derkx R.H.

Citaat van: Inferno-058 op mei 05, 2026, 10:21:49
Ik praat niet alles goed maar dit is natuurlijk weer een anti Cambuur artikel! Dkv krant
Geschreven door twee seizoenkaarthouders van Cambuur...

zeewolde

Ben er de hele middag geweest. Heb 2-3 x dat liedje over Be gehoord. Daar zouden ze mee moeten stoppen. Maar vond d e sfeer juist super goed. Veel beter rekening gehouden met bepaalde sentimenten als 1e jaar geleden.

Alleen  gedoe met Buma had miss hier anders gemogen.

Heb al met al een topmiddag gehad.

En zeer veel variatie met muziek was er ook.

hobbes

Citaat van: Zuid1991 op mei 05, 2026, 09:56:53
Pffffff de maatschappelijke tijd (woke) waarin we in leven heeft ook zijn weerga op lui op dit forum.
Wat een gejank!
Er zullen een aantal wel weer cynisch en negatief op mijn post reageren maar gvd sommigen janken over een fakkel of een beetje hardcore.
Had je wat anders gedacht bij onze club?
Biergooien is niet ok? maar is er een biertje op Buma gekomen?
Hij had daar nooit moeten staan na alle fiene streken wat ie in het verleden geflikt heeft.
Iets met aanvoelen?.
Klaar met die woke, negatieve reacties, vooral op social media.
En ik praat die domme liedjes over die nare ziekte niet goed.
Sinds ik bij het voetbal kom hoor je allerlei ergerlijke dingen.
Ik bedoel, dat is een ?probleem? van een 40 jaar.
Maar laten we niet zo betuttelend doen over die andere dingen.


Ik vond het een top huldiging/feest!  |:)

Bagatelliseren is ook een kunst, de timing van de hardcore was iig niet goed. Iedereen vooraan was hartstikke opgefokt. En het moment dat de selectie het podium op kwam was helemaal aan het zicht onttrokken door de rook van alle fakkels.

Zuid1991

Citaat van: hobbes op mei 05, 2026, 10:30:01
Bagatelliseren is ook een kunst, de timing van de hardcore was iig niet goed. Iedereen vooraan was hartstikke opgefokt. En het moment dat de selectie het podium op kwam was helemaal aan het zicht onttrokken door de rook van alle fakkels.

Dit bedoel ik dus?

CambuurAmersfoort

Citaat van: Galdiano op mei 05, 2026, 10:13:09
Volgens mij gaat het meer over de negatieve trend die de laatste jaren (na corona?) lijkt te zijn ontstaan.
Er zijn heel veel nieuwe jonge gasten bij gekomen. Ze lijken zich echt helemaal nergens wat van aan te trekken. De liederen slaan helemaal nergens op en er wordt om de haverklap het K woord in de mond genomen. Dat vind ik ronduit een dikke middelvinger richting je mede supporters die hier op welke manier dan ook pijnlijke ervaringen mee hebben.
Zelfs onze alom gepresen trainer Henk zit midden in het proces met zijn vrouw.
Het ene moment schreeuwt men naar Henk de Jong ol? ol?, en het andere moment K dit en K dat. Dat is toch gewoon dikke middelvinger richting Henk en alle andere supporters die hier mee te maken hebben.

Dat heeft niks met woke te maken   :zucht

ik ben bang dat veel van dat volk niet eens nadenkt over de gevoelens en de hypocrisie die dit teweeg brengt. alleen maar bezig met snuiven en zo extreem mogelijk doen om maar op te vallen.
Noord is sinds we zijn verhuisd in mijn ogen niet in positieve zin ontwikkelt. Ik hoop dat er wat oudere mensen daar opstaan om de jeugd bij te brengen hoe je op een normale manier je club ook fanatiek kan aanmoedigen, want het is voor mij momenteel niet iets om trots op te zijn.

positief vond ik wel de bustocht door de stad. Had op iets meer mensen langs de route gehoopt, maar het weer zal ook niet hebben meegeholpen.

Laten we alsjeblieft allemaal even 2x nadenken komend seizoen op welke manier we vinden dat de club zich moet tonen.
fanatiek en rauw mag, maar ook dan zijn er grenzen van fatsoen die in de hele maatschappij steeds minder belangrijk lijken bij sommige mensen.

michello

#3833
Citaat van: Zuid1991 op mei 05, 2026, 09:56:53
Pffffff de maatschappelijke tijd (woke) waarin we in leven heeft ook zijn weerga op lui op dit forum.
Wat een gejank!
Er zullen een aantal wel weer cynisch en negatief op mijn post reageren maar gvd sommigen janken over een fakkel of een beetje hardcore.
Had je wat anders gedacht bij onze club?
Biergooien is niet ok? maar is er een biertje op Buma gekomen?
Hij had daar nooit moeten staan na alle fiene streken wat ie in het verleden geflikt heeft.
Iets met aanvoelen?.
Klaar met die woke, negatieve reacties, vooral op social media.
En ik praat die domme liedjes over die nare ziekte niet goed.
Sinds ik bij het voetbal kom hoor je allerlei ergerlijke dingen.
Ik bedoel, dat is een ?probleem? van een 40 jaar.
Maar laten we niet zo betuttelend doen over die andere dingen.


Ik vond het een top huldiging/feest!  |:)

Het gaat niet om een fakkeltje of hardcore. Open je ogen en kijk eens wat meer om je heen wat er gebeurt.
Biertje op een burgemeester gooien die Henk wat wil uitreiken, gestoord!
Makkelijk om het W woord in de mond te nemen. Dat gaat net zo makkelijk als dat K woord wat je continue hoort. De spandoeken van stop het collectief straffen gaan helaas echt niet helpen. De uitvakken zullen door dit volk leger en leger worden. Een grote groep coronapubers zijn compleet doorgeslagen en verpesten het voor iedereen. Helaas niet alleen bij ons.

Johan-12

Citaat van: michello op mei 05, 2026, 10:58:43
Het gaat niet om een fakkeltje of hardcore. Open je ogen en kijk eens wat meer om je heen wat er gebeurt.
Biertje op een burgemeester gooien die Henk wat wil uitreiken, gestoord!
Makkelijk om het W woord in de mond te nemen. Dat gaat net zo makkelijk als dat K woord wat je continue hoort. De spandoeken van stop het collectief straffen gaan helaas echt niet helpen. De uitvakken zullen door dit volk leger en leger worden. Een grote groep coronapubers zijn compleet doorgeslagen en verpesten het voor iedereen. Helaas niet alleen bij ons.
Wat voor muziek er wordt gedraaid zal mij een zorg weze.

Zolang het maar een keer gebeurd is met dat K-gezang!

Eewal

Ach dat ene liedje wordt zelfs door de dj ingezet en meegezongen door de spelers. Te triest voor woorden eigenlijk.

oost

Wat een gezeik hier over de muziek zeg :zucht.
Ik vond het een prachtig feest vele malen mooier dan de vorige huldiging in 2013.
Echt het bekogelen van Buma en die liedjes met het K woord erin is echt schandalig.
Maar deze huldiging was gewoon cult.  Geen oeverloos gelul geen onbekende persoon die de tijd vol lulde.
Nee ik heb samen met mijn zoontje genoten  |:)

Johan-12

Citaat van: oost op mei 05, 2026, 12:14:43
Wat een gezeik hier over de muziek zeg :zucht.
Ik vond het een prachtig feest vele malen mooier dan de vorige huldiging in 2013.
Echt het bekogelen van Buma en die liedjes met het K woord erin is echt schandalig.
Maar deze huldiging was gewoon cult.  Geen oeverloos gelul geen onbekende persoon die de tijd vol lulde.
Nee ik heb samen met mijn zoontje genoten  |:)
Wat betreft het K-gezang ligt er nu ook een rol voor de supporters verenigingen en de supporters co?rdinator. Het is nu te lang toegestaan.

En anders heeft Cambuur Verbindt vast wel een project waar deze zangers de gevolgen van K kunnen zien.

fred

Citaat van: Derkx R.H. op mei 05, 2026, 10:21:15
Dit was toch een A.I. plaatje?

Uiteraard.
Check de spandoeken van Henk en Ard eens  :_schater

Lore

Citaat van: Zuid1991 op mei 05, 2026, 09:56:53
Pffffff de maatschappelijke tijd (woke) waarin we in leven heeft ook zijn weerga op lui op dit forum.
Wat een gejank!
Er zullen een aantal wel weer cynisch en negatief op mijn post reageren maar gvd sommigen janken over een fakkel of een beetje hardcore.
Had je wat anders gedacht bij onze club?
Biergooien is niet ok? maar is er een biertje op Buma gekomen?
Hij had daar nooit moeten staan na alle fiene streken wat ie in het verleden geflikt heeft.
Iets met aanvoelen?.
Klaar met die woke, negatieve reacties, vooral op social media.
En ik praat die domme liedjes over die nare ziekte niet goed.
Sinds ik bij het voetbal kom hoor je allerlei ergerlijke dingen.
Ik bedoel, dat is een ?probleem? van een 40 jaar.
Maar laten we niet zo betuttelend doen over die andere dingen.


Ik vond het een top huldiging/feest!  |:)

Ja zegt dat bier gooien niet okay is, en vraagt daarna of er ook maar een biertje op Buma is gekomen, begint over zijn "fiene streken" en dat hij daar niet had moeten staan.
Je zegt dat je liedjes over die nare ziekte niet goed praat, maar zegt de zin er na dat je eigenlijk altijd al ergerlijke dingen hoort bij voetbal

Feitelijk praat je het dus allemaal wel goed. Sterker nog, je stelt vrij expliciet dat iedereen zich niet zo moet aanstellen. Dat mag jij natuurlijk vinden, en ik mag het daar niet mee eens zijn. Maar dat je stelt dat je dingen niet goed praat, is feitelijk niet waar. Dat doe je vrij letterlijk wel