Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Scc0511

Heerlijke avond!!  :thumbsup

Nog een goede spits er bij die wel afdrukt en we hebben alle kans om te promoveren.  En die keeper, wat een topper! |:)

Destroyer

Citaat van: siepelsjeu op november 18, 2024, 21:03:26
Na de winterstop dus Ultra?s en een Trommel

?Hallo allemaal. Vanavond heeft er een gesprek plaats gevonden tussen Cambuur Culture, Mi Side, LYB en een nieuwe groep. Deze nieuwe groep zal een ultras groep worden, en dit steunen wij. De groep zal plaatsnemen op vak 7 recht achter de goal, met onder andere een trommel en sfeervlaggen. De groep betreft een mannetje of 40 en heeft ons benaderd over hun idee?n. De verwachting is dat de groep de tweede seizoenshelft van start zal gaan. Tot die tijd willen wij iedereen oproepen om in vak 7 achter de goal plaats te nemen en niet verspreid over de tribune te gaan staan. Aankomende thuiswedstrijd tegen Den Bosch willen we iedereen vragen om optijd (19:00) op het vak aanwezig te zijn. Zo kunnen we er weer een ouderwetse gekkenhuis van maken. Op naar een sfeervolle toekomst!?

Gefeliciteerd siepeltsjeu, aan de reacties te lezen kun je zien dat iedereen het als enthousiast heeft ervaren. Dit is precies waarom er door mij en anderen zo fanatiek op gehamerd is om dit te ondernemen. Voor het eerst in het nieuwe onderkomen was de oude Cambuurstadion sfeer herkenbaar.

Mannen ga zo door de komende tijd door op te bouwen en laat je vooral niet tegen houden door negativisme.  |:) :scc _O_
** Poolwinner 18/19 - 21/22

fred

Grijskijkert

Tijd voor een trommel op Oost... :zweep
IN HENK WE TRUST!!!

fred

Johan058...

Zag er gister goed uit allemaal. |:)

Westerpark

Mooi dat de terugkeer van de trommel succesvol is gebleken. Ook niet onlogisch natuurlijk dat dit nodig is nu we een zoveel grotere Noordtribune hebben. Mooi om te lezen dat het getrommel niet eens opgemerkt is vanaf andere tribunes, dat is precies wat je wil dat het niet overheerst.

Dan toch even kritisch: zo?n klein doekje en dat handjevol vlaggen ziet er al snel wat zielig uit als sfeeractie op zo?n grote tribune. Voorheen hebben we op een gegeven moment over sfeeracties gezegd ?we doen het goed of we doen het niet?. Een goede sfeeractie is er helaas nog niet geweest in het nieuwe stadion en daar hoopte ik wel op bij de Ultra?s Leeuwarden die hun visite kaartje afgeven. Hopelijk is er snel een geschikte ruimte en voldoende creativiteit. Dat laatste zou ook niet verkeerd zijn voor een nieuw logo. Los van dat de huidige weinig herkenbaar is (is het een leeuw of een hert met manen?) en de felle kleuren kinderlijk/goedkoop over komen, is ie wel erg dertien in een dozijn. Bovendien lijkt ie wel erg op het logo van de Waalwijk Fanatics van nota bene RKC?

Inferno-058

Chapeau en klasse dat de sfeer weer wat terugkomt. Mag ook wel eens gezegd worden.

En laat die trommel haters maar zeiken...

666

Trommel niet storend en zelfs sfeer verhogend  |:), maar ik heb toch wat meer moeite met die vlaggen de gehele wedstrijd... Ik zie dit ook bij andere clubs in binnen en buitenland en vind dit hinderlijk. Waarom niet zwaaien bij aanvang en tijdens een doelpunt?
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

PePe

Vuurwerk afsteken tijdens een mistige avond is net zo hinderlijk.

Huizen

Citaat van: 666 op januari 20, 2025, 09:48:01
Trommel niet storend en zelfs sfeer verhogend  |:), maar ik heb toch wat meer moeite met die vlaggen de gehele wedstrijd... Ik zie dit ook bij andere clubs in binnen en buitenland en vind dit hinderlijk. Waarom niet zwaaien bij aanvang en tijdens een doelpunt?

Dan gaat het korte antwoord van die groep zijn: verhuis naar een andere tribune. Kom zelf af en toe bij Eintracht Frankfurt en daar heb je op zowel de 1e als 2e ring heel veel vlaggen. Die worden 90 minuten omhoog gehouden en zijn nog vele malen groter dan bij Cambuur. Het gaat daar nog een stapje verder met posters dat je je mobiel niet mag gebruiken tijdens de wedstrijd voor film en fotografie. En dikke strepen door het Facebook en Instagram logo. Was laatst bij een pot in die "Ultras" sectie en daar stond iemand te filmen, hem werd heel duidelijk gemaakt dat dat de bedoeling niet was en dat de focus op het supporten en kijken van de wedstrijd.

Zelf vind ik die regel wat overdreven, maar de sfeer in Duitsland is inmiddels onge?venaard (in Europa). Zijn wat mij betreft de Engelsen zwaar voorbij.

papier

Citaat van: Bussum op januari 20, 2025, 10:00:31
Dan gaat het korte antwoord van die groep zijn: verhuis naar een andere tribune. Kom zelf af en toe bij Eintracht Frankfurt en daar heb je op zowel de 1e als 2e ring heel veel vlaggen. Die worden 90 minuten omhoog gehouden en zijn nog vele malen groter dan bij Cambuur. Het gaat daar nog een stapje verder met posters dat je je mobiel niet mag gebruiken tijdens de wedstrijd voor film en fotografie. En dikke strepen door het Facebook en Instagram logo. Was laatst bij een pot in die "Ultras" sectie en daar stond iemand te filmen, hem werd heel duidelijk gemaakt dat dat de bedoeling niet was en dat de focus op het supporten en kijken van de wedstrijd.

Zelf vind ik die regel wat overdreven, maar de sfeer in Duitsland is inmiddels onge?venaard (in Europa). Zijn wat mij betreft de Engelsen zwaar voorbij.

Duitsers schieten in mijn ogen weer wat door. Soms heb ik het idee dat het niet uitmaakt wat er op het veld gebeurd, men gaat toch wel zingen. Vraag me wel eens af of ze ?berhaupt doorhebben dat er gespeeld wordt.

666

Citaat van: Bussum op januari 20, 2025, 10:00:31
Dan gaat het korte antwoord van die groep zijn: verhuis naar een andere tribune.

Vind ik te gemakkelijk, trommel is al sinds jaar en dag op de tribune te vinden totdat dit ineens niet meer mocht. ik vind het rauwe wat bij Cambuur hoort vele malen mooier dan dat gezwaai de hele tijd, nog even en er komt een capo op de tribune.

Maar goed, misschien ben ik wel een ouwe lul aan het worden
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Westerpark

Citaat van: Bussum op januari 20, 2025, 10:00:31Het gaat daar nog een stapje verder met posters dat je je mobiel niet mag gebruiken tijdens de wedstrijd voor film en fotografie. En dikke strepen door het Facebook en Instagram logo.

Is bij ons ook wel geweest. Kan ik me nog wel in vinden vanwege (voornamelijk) jeugd die aandacht niet bij de wedstrijd/sfeer hebben of bezig zijn met online profileren. Telefoons zijn bijna overal verstorende elementen dus ook binnen een sfeervak. Daarnaast willen sommige mensen niet gefilmd worden wat hun goed recht is en ook problemen kan opleveren bij acties die niet aan de regels voldoen.

Dat vlaggen onder de wedstrijd hoeft van mij ook niet.

Inferno-058

Citaat van: papier op januari 20, 2025, 11:04:36
Duitsers schieten in mijn ogen weer wat door. Soms heb ik het idee dat het niet uitmaakt wat er op het veld gebeurd, men gaat toch wel zingen. Vraag me wel eens af of ze ?berhaupt doorhebben dat er gespeeld wordt.
De support stopt daar gewoon als het 0-3 staat