Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Goudmijntje

Al vanaf het begin waren de supporters van Emmen leidend. Jaren terug was er een liedje voor Goudmijn, begonnen uit een grap maar daardoor elke week feest op de tribune.

Nu al jaren hetzelfde deuntje, weinig trommels of andere sfeerverhogende dingen.

Kijk eens naar Engeland waar elke speler wordt toegezongen! Daar gaan spelers harder door lopen. Het wordt tijd dat er een paar muzikale gasten opstaan en de rest kan meenemen.

Galdiano

Citaat van: Goudmijntje op september 30, 2024, 19:11:38
Al vanaf het begin waren de supporters van Emmen leidend. Jaren terug was er een liedje voor Goudmijn, begonnen uit een grap maar daardoor elke week feest op de tribune.

Nu al jaren hetzelfde deuntje, weinig trommels of andere sfeerverhogende dingen.

Kijk eens naar Engeland waar elke speler wordt toegezongen! Daar gaan spelers harder door lopen. Het wordt tijd dat er een paar muzikale gasten opstaan en de rest kan meenemen.

Eens hoor, maar de sfeer moet natuurlijk ook groeien. Je komt nu op een bouwplaats zonder sfeer binnen.
Als straks de twee supportershomes in gebruik zijn komen de supporters al stuiterend de tribune op en zal de sfeer echt wel beter worden.  :proost
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Holwerd voor Cambuur

Wel sneu dat ze de hele wedstrijd Hemmen aanmoedigden terwijl die daar allang niet meer speelt :insane :insane
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Goudmijntje

Heeft niets te maken met nog groeien, het is al een aantal jaar aan de gang. Welke leuke liedjes waren speciaal voor bepaalde spelers in de afgelopen jaren.

90 minuten lang zingen, springen en feesten. Dan gaat het weer spoken.

Huizen

Citaat van: Galdiano op september 30, 2024, 19:21:06
Eens hoor, maar de sfeer moet natuurlijk ook groeien. Je komt nu op een bouwplaats zonder sfeer binnen.
Als straks de twee supportershomes in gebruik zijn komen de supporters al stuiterend de tribune op en zal de sfeer echt wel beter worden.  :proost

Ben heel benieuwd of dit echt gaat gebeuren. Variatie van de songs is echt laag en met alle respect dat in Leeuwarden snuiven we coke en de piemel in z'n kont liedjes weten we nou ook wel. Het begint bijna een beetje sneu te worden, liedje gaat na de wedstrijd nog buiten door terwijl je met 1-3 hebt verloren. Bij de uitwedstrijden begint het er iets meer op te lijken, maar hoe het vroeger was. Dat het soms 10 minuten land doorging, is ver verleden tijd.

papier

Citaat van: Bussum op oktober 01, 2024, 09:27:28
Ben heel benieuwd of dit echt gaat gebeuren. Variatie van de songs is echt laag en met alle respect dat in Leeuwarden snuiven we coke en de piemel in z'n kont liedjes weten we nou ook wel. Het begint bijna een beetje sneu te worden, liedje gaat na de wedstrijd nog buiten door terwijl je met 1-3 hebt verloren. Bij de uitwedstrijden begint het er iets meer op te lijken, maar hoe het vroeger was. Dat het soms 10 minuten land doorging, is ver verleden tijd.

Ik heb volgens mij simpele dingen als: "Cambuur LWD Ole SCC" en "Oh LWD, de MI_side" al een hele poos niet gehoord. Liever zingt men kennelijk over zichzelf (coke snuiven?). Een paar simpele basics hadden we altijd wel die het hele stadion mee kon zingen. Dan heb je nog als ik jou vergeef als mooie maar echte liederen over bepaalde spelers hebben we niet. Verder dan "Wiebe, Wiebe/Muhren, Muhren" of "Mark diemers klap-klap-klap" komt men niet meer. Een stukje creativiteit zou wel fijn zijn, maar daar hoort ook eensgezindheid bij. Geen idee of dat er is op de noordtribune. Had eerder wel eens het idee dat het een wedstrijdje ver plassen werd tussen bepaalde 'groeperingen'.

Holwerd voor Cambuur

Vroegah idd minutenlang het fantastische Ooohooh Cambuuuur, Cambuur Leeuwarduuuh |:)
Simpel, maar kippenvel!
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

papier

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 01, 2024, 10:10:16
Vroegah idd minutenlang het fantastische Ooohooh Cambuuuur, Cambuur Leeuwarduuuh |:)
Simpel, maar kippenvel!

Die past inderdaad ook in dat rijtje. Simpele basics die het gros nog wel kent, maar dan moet er wel een groepje de leiding in nemen. Weet niet of die er nog is/zijn. En dan vanuit daaruit wel zoals Goudmijntje aangeeft een meer unieke song voor een publiekslieveling/cultspeler groeien. Maar goed, dan kom je ook wel weer op het punt dat we die dit seizoen nog niet hebben gezien :P

janou

Citaat van: papier op oktober 01, 2024, 10:14:40
Die past inderdaad ook in dat rijtje. Simpele basics die het gros nog wel kent, maar dan moet er wel een groepje de leiding in nemen. Weet niet of die er nog is/zijn. En dan vanuit daaruit wel zoals Goudmijntje aangeeft een meer unieke song voor een publiekslieveling/cultspeler groeien. Maar goed, dan kom je ook wel weer op het punt dat we die dit seizoen nog niet hebben gezien :P

Juist de classics worden over het algemeen meegezongen. Probleem vind ik dat er teveel sneltreinvaart in zit. Kracht zit vaak ook in de herhaalbaarheid van een nummer. Dat in Lwd snuiven we .... nummer is ook gewoon niet lekker om vaak te herhalen imo. Terwijl in oh lwd, oh lwd, oh lwd ole ole'', zit een bepaalde kracht van herhaling in ofzo.

nee,wel?

ten aanzien van sfeer zoveel mensen zoveel meningen

de ??n vind het ultras gebeuren fantastisch,waar de ander roept dat dit gemaakt is en roeptoeters en trommels niet in een stadion thuis horen

welke club in nederland weet zichzelf te onderscheiden qau sfeer ten aanzien van de rest? overal waar trommels zijn hoor je hetzelfde monotone geroffel een enkele supporterschare die er misschien uitspringt qau mooie tifo acties is naar mijn idee de graafschap,maar verder ieder stadion dezelfde melodien alleen de teksten wijken eens wat af.

en ik weet niet in hoeverre er verdeeldheid speelt binnen de idee?n over sfeer  binnen onze eigen achterban echter denk ik dat zolang er verdeeldheid is je geen eenheid krijgt dus ook geen verbetering.
daarnaast snap ik ook wel als je altijd zegt trommels zijn not done bij cambuur en je komt nu alsnog met trommels dat je jezelf staat te verloochenen en dat dat voor sommigen bezwarend is.

wat zijn dan nieuwe impulsen om te laten bijdragen aan (een andere/ verbeterde) sfeer binnen ons stadion?

kun je van de achterban op noord verlangen dat ze voortaan het zwart thuis laten en een deel in het geel en een deel in het blauw naar het stadion komen? of een andere onderscheidende kleur?

wat is onderscheidend in teksten melodien ten aanzien van de rest van nederland? en zo ja staan we daar open voor of houden we het bij abe en coke?

wil je veranderen dan zal er ergens een klankbord cq werkgroep o.i.d moeten op staan die eigenlijk het conclaaf aangaat met alle gelederen binnen de achterban om eerst een beeld te krijgen van wat wenselijk is en wat ook absoluut niet wenselijk is.
geeft dit dan een duidelijk beeld dan kun je gaan werken aan nieuwe ideen impulsen melodie?n teksten etcetera echter wel dat je de achterban daarin steeds betrekt.

( dit is maar un suggestie)

Huizem

Ik heb Noord niet gehoord afgelopen potje, want wedstrijd wil ik het niet eens meer noemen. Op Oost staat iedereen wat te socializen, en degene die naast mij zat,  speelde de hele pot online poker op zn telefoon.
De Emmen aanhang hoorde ik wel. Luider dan de 13000 droevige supporters. Nee sfeer heb ik nog weinig ontdekt, en ook bij ons is het theater publiek.
Nog een paar van dit soort potjes en we zitten er volgens jaar met de helft. Dus Henk, wat gaan we doen?

papier

Citaat van: Huizem op oktober 01, 2024, 11:44:46
Ik heb Noord niet gehoord afgelopen potje, want wedstrijd wil ik het niet eens meer noemen. Op Oost staat iedereen wat te socializen, en degene die naast mij zat,  speelde de hele pot online poker op zn telefoon.
De Emmen aanhang hoorde ik wel. Luider dan de 13000 droevige supporters. Nee sfeer heb ik nog weinig ontdekt, en ook bij ons is het theater publiek.
Nog een paar van dit soort potjes en we zitten er volgens jaar met de helft. Dus Henk, wat gaan we doen?

Als Emmen zo'n pot had gespeeld als wij hadden ze hetzelfde gedaan. Een stoere jongen met een megafoon en twee trommels en maar zingen en springen. Het is dan meer voetbalgerelateerd maar met de wedstrijd heeft het net zo weinig te maken als een potje online pokeren.  Bij ons zijn supporters/spelers zijn meer een verlengstuk van elkaar. Maar dan moet er inderdaad wel wat gebeuren op het veld en de TS zet daar de lijnen voor uit. Want anders krijg je 2x niks.

Vlampiep

In de memorabele tijden riep, zong en scandeerde  het hele stadion, zo ontstond dan ook de hel van Liwwadden.
Als er op het veld weinig actie is, kun je van alles bedenken maar blijft het saai op de tribunes.
Hadden de spelers ondanks hun zwakke prestatie karakter getoond en er voor 120 % ingegaan, was dit echt wel,overgeslagen naar de tribunes en was er een heel andere beleving geweest. Sfeer is beleving en zonder beleving geen sfeer.

666

Citaat van: Vlampiep op oktober 01, 2024, 12:57:29
In de memorabele tijden riep, zong en scandeerde  het hele stadion, zo ontstond dan ook de hel van Liwwadden.
Als er op het veld weinig actie is, kun je van alles bedenken maar blijft het saai op de tribunes.
Hadden de spelers ondanks hun zwakke prestatie karakter getoond en er voor 120 % ingegaan, was dit echt wel,overgeslagen naar de tribunes en was er een heel andere beleving geweest. Sfeer is beleving en zonder beleving geen sfeer.

Zo zie ik het ook.

Wat ik ook mooi en sfeer verhogend vind zijn voetbalshirtjes.
Als ik naar Spanje of Engeland kijk zie ik ook altijd veel voetbalshirtjes op de tribunes en geen blokken zwarte kleding.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Vlampiep

Citaat van: 666 op oktober 01, 2024, 14:19:33
Zo zie ik het ook.
Wat ik ook mooi en sfeer verhogend vind zijn voetbalshirtjes.
Als ik naar Spanje of Engeland kijk zie ik ook altijd veel voetbalshirtjes op de tribunes en geen blokken zwarte kleding.
Die zwarte capuchonnetjes is geen aanwinst voor de beleving en het zijn ook vaak de lieden die niets toevoegen aan de leuke sfeer, geeft vaker een onveilig gevoel.
In het buitenland met name GB en Spanje is de beleving ook anders.Gaan veel meer gezinnen naar het stadion en zijn geheel in de clubkleuren uitgedost. Prachtig om te zien.