Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

#3315
Citaat van: nee,wel? op april 19, 2023, 17:49:44
ben er ook wel voorstander van dat er wat veranderd aan de sfeer,heb al meer geluiden gehoord dat er wel meer mensen zijn die het wel zien zitten om een "ultras"  beweging op te zetten op noord.misschien enquete opzetten en aan de hand daarvan polsen wat men leuk en interesant vind, en eventueel in overleg met kvc en cc  van de bejaarden hier moet je het niet hebben 8P die kunnen beter verkassen naar dat houten hokje op west, gratis bakje koffie in de rust  taxi waaksma die voor je klaar staat na laatste fluitsignaal :clint
Ik su se zegge doean fooral jimme best en late je niet teugen houwen deur de ouwe supporters die de club sinds de oprichting steunt hewwe met acties, in bestuurscrises, financi?le crisis, ut Cambuur forum lancere  en gaan maar deur.
Tis nou an jim, wij hewwe oans best daan en bin benieuwd wat Jim dur de kommende tied van make en dat niet alleen met wat afgeve op de ouwe blauw gelen en wat "Ultra" gelul.

Hirsch

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 14:56:01
1e seizoenshelft van vorig seizoen was prima (qua voetbal), maar de sfeer was toen ook om van te janken (thuis). Zelfs als er passie is is de sfeer minder. Zo erg is het al.

1e seizoenshelft vorig jaar speelden we nog met minder dan half lege tribunes i.v.m. de covid maatregelen, dus dat is logisch. Corona heeft mogelijk ook iets stuk gemaakt.

Verder is het gewoon een feit dat dat wat er op het veld gebeurd zijn weerslag heeft op de tribune. Zondag zag je dat ook weer, op het moment dat er een beetje druk komt en we gaan afjagen de tribunes zich gaan roeren. Helaas duurt dit maximaal een minuutje en houden we dit niet vol, zie derby. Spelers vertragen zelf het spel constant en mogelijk is dat tactiek van Sjors, maar hierdoor komt de 12 man niet in zijn spel. We moeten zelf het spel versnellen, druk erop houden, snelle spelhervattingen en doorjagen, dan spelen we met een man extra en is de sfeer top.

Teun Seun

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 14:43:26
Zoek ff de Noordzijde op, en met wie ze bevriend zijn: Ultras Pogon (Polen). Zij zijn in alles ultra behalve dat ze geen trommel en megafoon hebben (zorgen voor zwaaivlaggen, sfeeracties, pyroshows, constant gezang etc). Je bent totaal niet op de hoogte merk ik wel.
Ik kom al jaren in de Kuip maf.. Geen Rotterdammer die zichzelf Ultra noemt gek..
Dat ze bevriend zijn met een Poolse club wil nog niet zeggen dat ze zelf Ultra's hebben

Wat praat jij een poep man..

Geen 'side' en geen ultra's.. Nooit gehad en komt er ook nooit luchtfietser

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Teun Seun op april 19, 2023, 20:42:43
maf
gek..
Wat praat jij een poep man..
luchtfietser

Sfeertje hoor :thumbsup
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Teun Seun

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 19, 2023, 20:47:18
Sfeertje hoor :thumbsup
Ik vind het vrij normale woorden op zich maar oke...

Teun Seun

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 19, 2023, 20:47:18
Sfeertje hoor :thumbsup
'anti boer dus doe maar niet zo stoer'

Dat bekt lekker altijd :_schater

Destroyer

Citaat van: SCC op april 19, 2023, 10:46:00
De sfeer is inderdaad al geruime tijd minder. Natuurlijk inherent aan de resultaten, maar toch ook iets van deze tijd?
Vroeger kreeg iedere speler ook een eigen lied, of het nu Leonard van Utrecht, Pico Berghuis (sierlijke buitenspelers) of een stugge werker (de Roo, Dave Rogers) was. En ook bij dode spelsituaties (Abma, Fuat Usta) werd er een lied ingezet.
Later hadden we momenten als het wat doodbloede, dat dan een Rick Hooiboer ("hooligan") of Rene vd Weij ("Tokkie") druk zette, zodat het publiek er weer achter ging staan.
Dat mis je nu ook veel meer, die interactie.

Zodoende ook mijn vorige post over (gebrek aan) waardering voor eigen jongens (Smand en Diemers noemde ik als voorbeeld).

Maar terug: inferno, oprecht weet ik niet wat je bedoeld met Ultras. Wat bedoel je daarmee en hoe kan dat zorgen voor meer sfeer? En kan dat niet gewoon ingezet worden door MIside, zoals dat voorheen ook het geval was, is daar een (andere) groepering voor nodig? Zou mooi zijn als we weer ouderwetse avondjes Cambuur kregen.
Tsunami vonden we later te gemaakt, maar de sfeer zat er wel in en ook jongere kinderen (niet die jeugd op noord, ik bedoel alles onder de 14 jaar) vonden het ineens gaaf om Cambuur supporter te zijn. Die uitstraling moeten we weer zien te krijgen.

Sfeer is gewoon bagger laatste tijd en ik vind het ook flauw om maar af te schuiven op het feit dat er niet met strijd gevoetbald wordt. Dan moet noord toch juist achter de club staan? Zal het wel niet snappen. Ultras of niet ultras? Niet aan Cambuur besteed. Ultras Leovardia is immers na 10 jaar een jaar of tien geleden opgeheven.en het kvc sfeer team geworden. Trommel.weg maar wel een enkele fanatiekeling die zich elke wedstrijd een breuk ik de botten slaat op het staal. Ik snap het allemaal niet meer. Tien jaar geleden was iedereen bang hier te voetballen nu is daar weinig meer van te merken.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Inferno-058

#3322
Citaat van: Teun Seun op april 19, 2023, 20:42:43
Ik kom al jaren in de Kuip maf.. Geen Rotterdammer die zichzelf Ultra noemt gek..
Dat ze bevriend zijn met een Poolse club wil nog niet zeggen dat ze zelf Ultra's hebben

Wat praat jij een poep man..

Geen 'side' en geen ultra's.. Nooit gehad en komt er ook nooit luchtfietser
Zozo slechte dag gehad stakker, je kan het met me oneens zijn maar wees dan niet zo sneu om te gaan schelden. De Noordzijde is wel zeker een ultra geori?nteerde groep. Ze noemen zich dan geen ultras maar die groep is opgericht om meer ultrabeleving in het stadion te krijgen omdat het vaak stil was daar. Geen side zeg je: https://denoordzijde.nl/  :_schater

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 20:51:54
Zozo slechte dag gehad stakker, je kan het met me oneens zijn maar wees dan niet zo sneu om te gaan schelden.

8P

Henk, held, bedankt

Inferno-058


Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Teun Seun op april 19, 2023, 20:49:49
'anti boer dus doe maar niet zo stoer'

Dat bekt lekker altijd :_schater

:?
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Teun Seun

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 20:57:36
Stakker is geen scheldwoord
maf, gek, luchtfietser wel zeker..

Ouwe Ultra

Teun Seun

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 20:51:54
Zozo slechte dag gehad stakker, je kan het met me oneens zijn maar wees dan niet zo sneu om te gaan schelden. De Noordzijde is wel zeker een ultra geori?nteerde groep. Ze noemen zich dan geen ultras maar die groep is opgericht om meer ultrabeleving in het stadion te krijgen omdat het vaak stil was daar. Geen side zeg je: https://denoordzijde.nl/  :_schater

En tja, de Noordzijde.. Zo heet de plek in het stadion al 100 jaar natuurlijk.. Los van de scf, f3r of rjk die tot nu toe er weinig mee te maken willen hebben..

Maar krik jij lekker de sfeer op bij Cambuur en verzin wat originele liederen ipv de liedjes die al 30 jaar gezongen worden en niet meer aanslaan

Inferno-058

Citaat van: Teun Seun op april 19, 2023, 21:19:32
maf, gek, luchtfietser wel zeker..

Ouwe Ultra
Jep daarom vond ik het stakkerig dat je zo reageerde, zonder dat je me kent maar goed. Haha ja man ik ben een echte ultra, want ik ben een voorstander van: een megafoon, trommel, een voorzanger met z'n rug 90 minuten naar het veld. Zo vaak gezegd hier. 8P

Citaat van: Teun Seun op april 19, 2023, 21:22:01
En tja, de Noordzijde.. Zo heet de plek in het stadion al 100 jaar natuurlijk.. Los van de scf, f3r of rjk die tot nu toe er weinig mee te maken willen hebben..

Maar krik jij lekker de sfeer op bij Cambuur en verzin wat originele liederen ipv de liedjes die al 30 jaar gezongen worden en niet meer aanslaan
Ja dat is ook een probleem.

Destroyer

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 21:37:26
Jep daarom vond ik het stakkerig dat je zo reageerde, zonder dat je me kent maar goed. Haha ja man ik ben een echte ultra, want ik ben een voorstander van: een megafoon, trommel, een voorzanger met z'n rug 90 minuten naar het veld. Zo vaak gezegd hier. 8P
Ja dat is ook een probleem.

Pas op he trommel en megafoon is vloeken in de kerk  :_schater
** Poolwinner 18/19 - 21/22