Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 10:03:32
Alweer een onzinnig bericht van je want wat je zegt is gebaseerd op 0,0. Typ dan niks.
Beste jonge ik weet ook echt niet wat je bedoelt met je Ultra's s  type dan maar wat gekkigheid. Sfeer kun je niet organiseren maar ontstaat uit wat op het veld plaats vindt. En welke naam je er ook aan wilt verbinden, maar een elftal wat zonder passie speelt, zal nooit het publiek op de banken krijgen.

Treb

Citaat van: Vlampiep op april 19, 2023, 11:59:01
Beste jonge ik weet ook echt niet wat je bedoelt met je Ultra's s  type dan maar wat gekkigheid. Sfeer kun je niet organiseren maar ontstaat uit wat op het veld plaats vindt. En welke naam je er ook aan wilt verbinden, maar een elftal wat zonder passie speelt, zal nooit het publiek op de banken krijgen.

Nouja bij 'ultras' wel. Denk ik.

Die gaan ongeacht de stand 90 minuten zingen. Beetje gemaakt vind ik dat.

Zuid1991

Citaat van: Treb op april 19, 2023, 12:01:25
Nouja bij 'ultras' wel. Denk ik.

Die gaan ongeacht de stand 90 minuten zingen. Beetje gemaakt vind ik dat.
Juist! En dat is niet onze cultuur.

Teun Seun

Ultra's bij Feyenoord.... Wat een luchtfietser ben je dan als je dat zegt....
Er is niks rauwer en puurder dan de Feyenoord supporter die van jong tot oud helemaal idolaat zijn van hun club..
Hier heb je diverse generaties die vaak wedstrijden laten schieten en mot met elkaar hebben

Plus dat de resultaten nou niet echt meehelpen om constant te zingen.. Passie op het veld is passie op de tribune


Maar praat alsjeblieft niet over ultra's bij Feyenoord of dat wij 'ultra's' moeten hebben. Kansloos

Inferno-058

#3304
Citaat van: Teun Seun op april 19, 2023, 13:45:37
Ultra's bij Feyenoord.... Wat een luchtfietser ben je dan als je dat zegt....
Er is niks rauwer en puurder dan de Feyenoord supporter die van jong tot oud helemaal idolaat zijn van hun club..
Hier heb je diverse generaties die vaak wedstrijden laten schieten en mot met elkaar hebben

Plus dat de resultaten nou niet echt meehelpen om constant te zingen.. Passie op het veld is passie op de tribune


Maar praat alsjeblieft niet over ultra's bij Feyenoord of dat wij 'ultra's' moeten hebben. Kansloos
Zoek ff de Noordzijde op, en met wie ze bevriend zijn: Ultras Pogon (Polen). Zij zijn in alles ultra behalve dat ze geen trommel en megafoon hebben (zorgen voor zwaaivlaggen, sfeeracties, pyroshows, constant gezang etc). Je bent totaal niet op de hoogte merk ik wel.

Stiens

Citaat van: SCC op april 19, 2023, 10:46:00
Vroeger kreeg iedere speler ook een eigen lied, of het nu Leonard van Utrecht, Pico Berghuis (sierlijke buitenspelers) of een stugge werker (de Roo, Dave Rogers) was. En ook bij dode spelsituaties (Abma, Fuat Usta) werd er een lied ingezet.
Later hadden we momenten als het wat doodbloede, dat dan een Rick Hooiboer ("hooligan") of Rene vd Weij ("Tokkie") druk zette, zodat het publiek er weer achter ging staan.
Dat mis je nu ook veel meer, die interactie.

Kenneth Goudmijn hoort oek in dit rijtsje!  :0= |:)

Inferno-058

Citaat van: SCC op april 19, 2023, 10:46:00
De sfeer is inderdaad al geruime tijd minder. Natuurlijk inherent aan de resultaten, maar toch ook iets van deze tijd?
Vroeger kreeg iedere speler ook een eigen lied, of het nu Leonard van Utrecht, Pico Berghuis (sierlijke buitenspelers) of een stugge werker (de Roo, Dave Rogers) was. En ook bij dode spelsituaties (Abma, Fuat Usta) werd er een lied ingezet.
Later hadden we momenten als het wat doodbloede, dat dan een Rick Hooiboer ("hooligan") of Rene vd Weij ("Tokkie") druk zette, zodat het publiek er weer achter ging staan.
Dat mis je nu ook veel meer, die interactie.

Zodoende ook mijn vorige post over (gebrek aan) waardering voor eigen jongens (Smand en Diemers noemde ik als voorbeeld).

Maar terug: inferno, oprecht weet ik niet wat je bedoeld met Ultras. Wat bedoel je daarmee en hoe kan dat zorgen voor meer sfeer? En kan dat niet gewoon ingezet worden door MIside, zoals dat voorheen ook het geval was, is daar een (andere) groepering voor nodig? Zou mooi zijn als we weer ouderwetse avondjes Cambuur kregen.
Tsunami vonden we later te gemaakt, maar de sfeer zat er wel in en ook jongere kinderen (niet die jeugd op noord, ik bedoel alles onder de 14 jaar) vonden het ineens gaaf om Cambuur supporter te zijn. Die uitstraling moeten we weer zien te krijgen.
Dat is naar mijn mening prima ja. Hoeft niet 100% ultra te zijn, heb ik ook nooit gezegd. Gewoon een groepje die grote delen van de wedstrijd zingt en de rest opzweept. Misschien nog wat zwaaivlaggen enz. erbij.

Inferno-058

#3307
Citaat van: Vlampiep op april 19, 2023, 11:59:01
Beste jonge ik weet ook echt niet wat je bedoelt met je Ultra's s  type dan maar wat gekkigheid. Sfeer kun je niet organiseren maar ontstaat uit wat op het veld plaats vindt. En welke naam je er ook aan wilt verbinden, maar een elftal wat zonder passie speelt, zal nooit het publiek op de banken krijgen.
1e seizoenshelft van vorig seizoen was prima (qua voetbal), maar de sfeer was toen ook om van te janken (thuis). Zelfs als er passie is is de sfeer minder. Zo erg is het al.

Mike SCC

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 14:56:01
1e seizoenshelft van vorig seizoen was prima (qua voetbal), maar de sfeer was toen ook om van te janken (thuis). Zelfs als er passie is is de sfeer minder. Zo erg is het al.

De derby thuis tegen dkv vond ik exemplarisch voor de sfeer dit seizoen. De hele entourage eromheen, de training op zaterdag, dan het gekkenhuis voor de aftrap en de eerste goal binnen een minuut... Leek weer even op de sfeer in de playoffs van 2009 etc. Maar toen gingen we weer betonvoetbal a la Ultee spelen en na de 1-1 waren de tribunes en de sfeer totaal lamgeslagen. Het een hangt wel degelijk samen met het ander

Zuid1991

#3309
Citaat van: Mike SCC op april 19, 2023, 17:05:07
De derby thuis tegen dkv vond ik exemplarisch voor de sfeer dit seizoen. De hele entourage eromheen, de training op zaterdag, dan het gekkenhuis voor de aftrap en de eerste goal binnen een minuut... Leek weer even op de sfeer in de playoffs van 2009 etc. Maar toen gingen we weer betonvoetbal a la Ultee spelen en na de 1-1 waren de tribunes en de sfeer totaal lamgeslagen. Het een hangt wel degelijk samen met het ander
Eens. Een heel seizoen passieloos op het veld.
Publiek wil wel (dkv thuis eerste 10 min), probeert het, maar krijgt continu een deksel op de neus. Al heel veel thuiswedstrijden.

Gaan we weer vol gas op ut veld geven (al ist maar meer gif) volgend seizoen, komt t cambuurpubliek ook weer los.
Als feyenoord anderhalf seizoen zo draait als ons, is het daar ook veel milder.

Vlampiep

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 14:54:03
Dat is naar mijn mening prima ja. Hoeft niet 100% ultra te zijn, heb ik ook nooit gezegd. Gewoon een groepje die grote delen van de wedstrijd zingt en de rest opzweept. Misschien nog wat zwaaivlaggen enz. erbij.
Ken dei mar 1 raad geve, soek un andere club waar se wel fan die gekkigheid hewwe.

Inferno-058

Citaat van: Vlampiep op april 19, 2023, 17:24:25
Ken dei mar 1 raad geve, soek un andere club waar se wel fan die gekkigheid hewwe.
Nee dat is geen gekkigheid, dat is Cambuur zoals het hoort.

Inferno-058

Citaat van: Mike SCC op april 19, 2023, 17:05:07
De derby thuis tegen dkv vond ik exemplarisch voor de sfeer dit seizoen. De hele entourage eromheen, de training op zaterdag, dan het gekkenhuis voor de aftrap en de eerste goal binnen een minuut... Leek weer even op de sfeer in de playoffs van 2009 etc. Maar toen gingen we weer betonvoetbal a la Ultee spelen en na de 1-1 waren de tribunes en de sfeer totaal lamgeslagen. Het een hangt wel degelijk samen met het ander
Tegen Go Ahead dit seizoen was het voetbal goed, maar er was een matige sfeer. En zo kan ik er nog wel wat opnoemen. Vroeger was Cambuur veel meer wij voor jullie, jullie voor ons. Nu is het vooral veel jullie voor ons en dan pas zingen. Heb ik weinig mee. 

nee,wel?

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 17:42:36
Nee dat is geen gekkigheid, dat is Cambuur zoals het hoort.

ben er ook wel voorstander van dat er wat veranderd aan de sfeer,heb al meer geluiden gehoord dat er wel meer mensen zijn die het wel zien zitten om een "ultras"  beweging op te zetten op noord.misschien enquete opzetten en aan de hand daarvan polsen wat men leuk en interesant vind, en eventueel in overleg met kvc en cc  van de bejaarden hier moet je het niet hebben 8P die kunnen beter verkassen naar dat houten hokje op west, gratis bakje koffie in de rust  taxi waaksma die voor je klaar staat na laatste fluitsignaal :clint

Treb

Citaat van: Inferno-058 op april 19, 2023, 17:48:34
Tegen Go Ahead dit seizoen was het voetbal goed, maar er was een matige sfeer. En zo kan ik er nog wel wat opnoemen. Vroeger was Cambuur veel meer wij voor jullie, jullie voor ons. Nu is het vooral veel jullie voor ons en dan pas zingen. Heb ik weinig mee.

Toen wisten we niet wat ons overkwam.

En vroeger was alles beter is van alle tijden, maar zelden waarheid.