Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Vlampiep op mei 20, 2019, 12:51:32
Wie er niet was heeft wat mij betreft de tot nu toe mooiste wedstrijd van afgelopen seizoen gemist.

Klopt de mooiste moet nog komen

Nog 3 wedstrijden en we spelen eredivisie
Henk, held, bedankt

Zuid1991

Hebben de heren van de Cambuur culture een mooi bedrag opgehaald? |:)

thankyou

Ik mis de Rood wit blauwe MI-Side doeken, straalde altijd wel wat uit !
Cambuur, Beer & Loyal Mates

michello

Omdat het wel degelijk met de "sfeer" te maken heeft plaats ik het stuk even hier:

Fris voetbal en nuchtere jongens maken Cambuur weer 'hot'
Groots feest in de hoek van het Kras Stadion in Volendam op vrijdagavond. Na de overtuigende 0-4 overwinning op FC Volendam was het bij het eindsignaal van scheidsrechter Jannick van der Laan elf minuten voor tien in de avond: SC Cambuur voerde even de ranglijst aan in de eerste divisie. Dat die positie in Oss door een laat doelpunt van NAC Breda (0-1) weer afgestaan moest worden, mocht de pret niet drukken.

Piet Jan Nauta

Geplaatst: 01 oktober 2019

Het feest dat de vierhonderd supporters uit Leeuwarden vierden, stond voor meer dan het sportieve 'succes' dat in dit prille seizoen al is behaald. Het stond vooral voor het gevoel dat het weer de goede kant opgaat met de volksclub in het geel en blauw.

Oude nest
Nog niet zo heel lang geleden hing de vlag er heel anders bij aan het Cambuurplein. De lange lijdensweg genaamd het seizoen 2018/2019 zat er na een 2-0 nederlaag op bezoek bij De Graafschap in mei eindelijk op. De man die moest beginnen met het spreekwoordelijk reanimeren van de wankelende reus Cambuur, stond op dat moment nog aan het roer bij de Superboeren. Maar al maanden werd de naam van Henk de Jong gescandeerd in het stadion van Cambuur, nadat in maart bekend werd dat niet alleen De Jong maar ook zijn assisent Sandor van der Heide terug zou keren op het oude nest.

Cambuur moest als club terug naar de basis en dat begon met de mensen langs de lijn. Maar dat niet alleen. De hele gedachtegang binnen de club moest op de schop. Cambuur was in de jaren in aanloop naar het kampioenschap in 2013 een club die vooral kansen zag en geen onmogelijkheden. Hoe slecht de vlag er in financieel oogpunt ook bij hing, er was altijd dat ene doel dat hoe dan ook bereikt zou worden: de eredivisie. Maar na de degradatie in 2016 en een mislukte poging om meteen weer terug te keren naar het hoogste niveau, veranderde dat. Supporters hoorden vooral redenen waarom spelers niet naar Leeuwarden willen komen. Dat een financiële achterstand ten opzichte van de concurrentie Cambuur niet langer tot een favoriet om de promotieplekken maakte. Dat Cambuur het moest hebben van 'buitenkansjes' aan het einde van een transferwindow en dat er in de zomer van 2018 vooral over de grenzen werd 'geshopt' naar van een lager niveau komende spelers.

Schoon schip
De supporters bleven komen, al liepen de bezoekersaantallen gaandeweg een teleurstellend seizoen wel terug. Ondanks een korte opleving in de eerste vijf duels, was er geen cohesie tussen de mensen die op het veld stonden en de mensen op het vak. De trainer, Rene Hake, sprak de taal van het volk niet en diens behoudende speelstijl wekte meer irritatie dan spelvreugde op. Dat er in zowel de zomerse als in de winterse transferperiode te weinig kwaliteit geïnjecteerd was in het sportieve deel van de club, hielp niet mee. Er werd afscheid genomen van een vijftiental spelers. Er werd schoon schip gemaakt en een nieuwe koers uitgezet. Nu nog goede matrozen aan dek.


Henk de Jong, Sandor van der Heide en Foeke Booy trokken het land in. Er werd een mix van talent en routine van eigen bodem gehaald. Gewone jongens die dolgraag naar Leeuwarden wilden komen om het mooiste beroep op aarde uit te oefenen: voetballen. Er werd weer gekeken naar de mogelijkheden, niet naar het onmogelijke. De combinatie van vertrouwen in de toekomst (inclusief het nieuwe stadion), herkenbaarheid, sportieve bravoure en een nuchtere groep spelers, maken het huidige seizoen nu al leuker dan het hele vorige.

Cambuur is terug
Vrijdag is er een theoretische kans op een prijs in de vorm van de eerste periode. Dan moet er gewonnen worden van Excelsior en moet NAC in eigen huis punten verspelen tegen NEC. Maar het eventueel mislopen van een periode zal aan de huidige stemming in Leeuwarden niets veranderen. Of het aan het einde van de rit nu iets oplevert of niet: de weg vooruit is definitief ingezet. Cambuur is terug.

Vlampiep

Mooier kan het niet worden weergegeven. 8)


Cambuur Groningen


Destroyer

Pracht doek en pyro mannen van de MI side hulde en op naar de volgende40  |:)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Zuid1991

Wat een schitterende graffiti op de muur van Noord  |:)
Prachtig!

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt



Destroyer

Hoe zit dat met die nieuwe liedjes die steeds worden ingezet. Ik en denk velen kennen de teksten niet en dan slaat het niet helemaal aan lijkt het. Ole ole ole ole........
** Poolwinner 18/19 - 21/22

oldehove

Citaat van: Destroyer op november 19, 2019, 21:00:51
Hoe zit dat met die nieuwe liedjes die steeds worden ingezet. Ik en denk velen kennen de teksten niet en dan slaat het niet helemaal aan lijkt het. Ole ole ole ole........
Wij zijn Sc Cambuur
De club uit lwd
We zullen altijd zingen
Voor ons mooie SCC
Ole ole ole...

Zodra er meer dan 2 zinnen in zitten word het vaak te lastig  :P

ut komt su as het komt