Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Geelblauwstiens

Citaat van: Casuals-lwd op april 10, 2016, 21:14:14
1e helft, dramatische sfeer.
2e helft na de goal van 020 dramatisch

Waarom kunnen Oost, Zuid, en West niet meer meezingen als Noord een liedje inzet. En gvd Noord wat een slappe zooi, er zijn diverse liedjes ingezet maar het houd al op bij 50 man, je staat toch op een sfeertribune dan moet je zingen.
Uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen van de meeste supporters is blijkbaar een stuk minder dan voorheen.
Als vak 11 en vak 10 invallen zijn de jonkies op 13 en 14 alweer gestopt.
Dus waarom zou rest van stadion nog de moeite nemen? Slappe hap mannen. Vroeger.......

Cor

Citaat van: Geelblauwstiens op april 11, 2016, 15:22:24
Uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen van de meeste supporters is blijkbaar een stuk minder dan voorheen.
Als vak 11 en vak 10 invallen zijn de jonkies op 13 en 14 alweer gestopt.
Dus waarom zou rest van stadion nog de moeite nemen? Slappe hap mannen. Vroeger.......

Vroeger was alles beter en kostte drop een cent

Geelblauwstiens

Citaat van: Cor op april 11, 2016, 15:23:27
Vroeger was alles beter en kostte drop een cent
En gooiden we nog met kassarollen

Nightmarelwd

Citaat van: Dokkumer op april 10, 2016, 15:32:18
Eerste sv ers zijn bijna weer terug toch? Of hebben ze allemaal 5 jaar gekregen?

Zijn verboden uitgedeeld van 18 maanden tot 9 jaar.
MI-Sider for Life

Nightmarelwd

Citaat van: Geelblauwstiens op april 11, 2016, 15:22:24
Uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen van de meeste supporters is blijkbaar een stuk minder dan voorheen.
Als vak 11 en vak 10 invallen zijn de jonkies op 13 en 14 alweer gestopt.
Dus waarom zou rest van stadion nog de moeite nemen? Slappe hap mannen. Vroeger.......

Vroeger?

Iedereen doet hier net of de sfeer altijd goed was bij ons.

Vroeger op zuid werd er ook niet de hele wedstrijd gezongen.
Eerste jaren noord ook niet.

De sfeer in de play-offs in 2009 was top.  De sfeer in de eredivisie het eerste seizoen ook. Maar voor de rest is het gehypt door de media.


MI-Sider for Life

Dokkumer

Citaat van: Nightmarelwd op april 11, 2016, 17:07:14
Zijn verboden uitgedeeld van 18 maanden tot 9 jaar.
Dan kunnen we langzamerhand de eerste sfeermakers weer terugzien.

SCC-J

Als het anti Vd Vegt is wel je bek optrekken en met Hazes ook. Maar als onze club gesteund moet worden je bek dicht houden, vooral vak 13!! Ga je schamen!

Tijd dat er weer wat man die tribune op stormen! ( zonder een Sv te krijgen)
Oprotten met die wijfen en kinderen lekker in vak 10 waar ze rustig kunnen staan en niet bang hoeven te zijn voor wat beukerij.

DayDreamer

De DJ snapt er trouwens ook helemaal niks van met zijn muziekkeuze, nu was dit gisteren al iets beter, maar waarom die opkomstplaat zo lang laten draaien?

Len Cantello

Citaat van: DayDreamer op april 22, 2016, 09:44:15
De DJ snapt er trouwens ook helemaal niks van
Die gasten in dat hok die de muziek regelen zijn ook al 200 jaar. Daar moet je niet te veel van verwachten....
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

DayDreamer

Citaat van: Len Cantello op april 22, 2016, 09:55:07
Die gasten in dat hok die de muziek regelen zijn ook al 200 jaar. Daar moet je niet te veel van verwachten....

Er staat een DJ tegenwoordig voor/ naast dit hok toch?

Vedetski

Voor deze wedstrijd werd er geloof ik op Twitter en Facebook ook opgeroepen om nummers op te vragen die je graag zou willen horen in het stadion.
:koffie

1992SCC

#2501
Sfeer was vroeger écht van bovenstaande klasse. Please zeg niet dat dit gehyped is want dat is echt niet zo. Clubs kwamen hier met knikkende knietjes naartoe.

Ik vraag mij ten zeerste af wat dat is met die supportersgroep van Cambuur??? (niet CC) Waarom pakken jullie die doeken er nou verdomme niet eens bij bij dit soort wedstrijden?? Pleur wat vlaggen in het vak, doe in ieder geval iets! Ik hoop dat Cambuur heel snel zorgt dat de CambuurCulture de officiele supportersgroep wordt van Cambuur, die Ultras lijken nergens op! Al jaren niet trouwens!

We verdienen het dit jaar niet jongens. Wij als supporters niet, de spelers niet, de staff niet, niemand niet. We zijn dit jaar geen eredivisiewaardige ploeg geweest. Volgend jaar maar weer proberen om er weer bovenop te komen in je JUUP! Ook hartstikke leuk! Ik hoop met heel mijn hart dat de TROMMEL volgend jaar weer te bewonderen is in ons stadion, ik blame de slechte sfeer van dit seizoen op het feit dat de trommel er niet staat. Vroeger toen hij er stond was het altijd heel makkelijk, de trommelaar en een groepje eromheen zongen de hele wedstrijd door, en als er dan iets opwindends op het veld gebeurde kon de rest van het STADION (en niet alleen noord) makkelijk aanhaken. Trommel terug = sfeer terug.  |:)

EDIT: tuurlijk had het slechte spel ook invloed op de sfeer, maar een trommel is gewoon een super handig ondersteunend middel om onze grote fanatieke achterban samen te laten zingen ipv allemaal door elkaar.

666

Ik haat kappertjes, maar bij Leicester Swansea kan ik het wel waarderen. Gasgeven vanaf de eerste minuut. Maar ik hoop ze nooit in het Cambuurstadion te zien.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Dokkumer

Kappertjes horen op een pizza. Klappertjes moeten verboden worden en degene die ze gebruiken een levenslang sv geven.

Cambuur LWD

VI heeft een stadiontest gedaan bij de 18 ere-divisie clubs. Ze werden getoetst op:
Parkeren
Programmaboekje
Stadionspeaker
Sfeer
Eten
Toiletten

Ik heb hier alleen de cijfers geplaatst voor sfeer. Het blijft natuurlijk subjectief en is afhankelijk welke wedstrijd je bezoekt, maar is wel leuk om te lezen. 

Feyenoord
Je kunt veel over de Feyenoord-supporters zeggen, maar niet dat ze niet ongelooflijk loyaal zijn. Ook tegen Cambuur is De Kuip weer tot op de laatste stoel gevuld. En dat is eigenlijk een wonder voor wie de prestaties van de Rotterdamse club in ogenschouw neemt. Al bewijst ook Het Legioen vandaag dat er een grens zit aan elke week lijden. In de doorgaans meest sidderende voetbaltempel van Nederland, is het vandaag bij vlagen ronduit stil. 'Het Legioen is met pensioen', klinkt het plagerig vanuit het gastenvak. Dat lijkt ons wat overdreven, dat pensioen. Een weekendje weg eerder. Zo povertjes als tegen Cambuur maken we de entourage anders nooit mee bij 's lands grootste volksclub. Al stellen we het cijfer 8,5 dat we in gedachten hadden, wel naar beneden bij.
CIJFER: 8

De Graafschap
'De superboeren uut de Achterhoek, Hup de Graafschap, Hup de Graafschap!' De boerenrockband Normaal mag dan officieel zijn gestopt, Bennie Jolink weet de fans nog behoorlijk op te jutten. De daaropvolgende negentig minuten neemt de fanatieke aanhang het over. Als een boerenbruiloft er zo uitziet, gaan wij in de Achterhoek trouwen. Wat een feest! Hoogtepunt is de boarding die omvalt. Voor we het weten staan er zeker tweehonderd supporters op het veld om de boel weer op te tillen. Half punt in mindering voor de vele liedjes over het uiterlijk van Roda JC-verdediger Arjan Swinkels. Dat hebben De Superboeren niet nodig.
CIJFER: 8

Fc Twente
De meningen over de sfeer in de Grolsch Veste lopen uiteen, maar we vermaken ons vanmiddag – en een deel van de avond – kostelijk in Enschede. We vallen dan ook met onze neus in de boter: vandaag bestaat Vak P precies 25 jaar. En dat tegen een aansprekende tegenstander als Feyenoord. Een prachtig groot spandoek illustreert het jubileum. Zitten is hier verboden, niet meezingen een doodzonde, drinken halen tijdens de wedstrijd nicht im frage. Heerlijke, pure voetbalsfeer.
CIJFER: 7,5

Fc Utrecht
FC Utrecht was ooit, toen het stadion nog de proporties had die paste bij de toeschouwersaantallen, een club die alom werd geroemd vanwege de sfeer. Die mening wordt nu minder breed gedragen. Domweg omdat er de laatste jaren niet zo veel meer gezongen wordt vanaf de Bunnikside. Althans, niet meer onophoudelijk. Maar is dat per se slechter? Wij menen van niet. Wij vinden het juist wel iets hebben, geluid maken op het ritme van de wedstrijd. En niet, zoals bijvoorbeeld in Amsterdam en Enschede, waar de sfeer vaak iets geregisseerds heeft. Zingen om het zingen. De wijze waarop de aanhang van FC Utrecht zich in het duel met Excelsior manifesteert, bevalt ons wel. De emotie van een striemend fluitconcert na een scheidsrechterlijke blunder of oprecht gejuich na een doelpunt is na een stilte alleen maar intenser.
CIJFER: 7,5

Cambuur
Het is ongekend. Je staat op een troosteloze achttiende plaats in de Eredivisie, het voetbal is belabberd en je staat thuis met 1-0 achter. En dan tóch blijven zingen. De Cambuur-fans laten zich het grootste gedeelte van de wedstrijd van hun beste kant zien. Het oude stadionnetje is sfeervol en de harde kern achter het doel laat zich negentig minuten horen. Zij zijn in ieder geval Eredivisie-waardig. Het fluitconcert na afloop – na weer een nederlaag op eigen veld – kan zelfs trainer Marcel Keizer wel begrijpen.
CIJFER: 7

Roda JC
In het seizoen dat Roda JC degradeerde uit de Eredivisie lokte de club vaak maar twaalfduizend toeschouwers naar het Parkstad Limburg Stadion. Nu zitten er drieduizend meer. Dat zegt iets. In een tijd dat het niet vanzelfsprekend is dat voetbalclubs overleven, zeker niet in Limburg, lijkt de geel-zwarte aanhang ervan doordrongen dat hun ploeg alle support nodig heeft. Ook tegen SC Heerenveen zijn de tribunes weer goed bevolkt. De meeste liedjes worden verzorgd door de West Side Ultra's aan de korte zijde. Dat gebeurt lang niet altijd massaal. Toch kunnen we hun ijver wel waarderen. Alleen het getergde 'voetballen, voetballen' verbaast ons wat, gezien het toch vrij keurige seizoen dat Roda doormaakt na een jaar ploeteren in de Jupiler League.
CIJFER: 6,5

ADO
Het blijft mooi, een heel stadion dat uit volle borst 'Oh oh, Den Haag' meezingt. En de mannen van Midden-Noord willen er bij tijd en wijle echt wel een leuke middag van maken. Verder heeft het vanmiddag veel weg van een potje zomeravondvoetbal.  Zowel de spelers als de fans lijken vooral bezig met genieten van het zonnetje. Kippenvel: de minuut stilte én de minuut applaus om Johan Cruijff te eren, zijn beide precies zoals het hoort. Klasse, levert een vol punt op.
CIJFER: 6,5

AZ
Veel minder prettig dan de stadionspeaker is de keiharde (maar dan ook echt keiharde) housemuziek, toeters en bellen die uit de boxen blazen. Het is hier net kermis. Ach, de fans lijken het te waarderen. Het spelverloop helpt vervolgens alleen niet echt mee. Het begin is geweldig, en de sfeer dus ook. Maar de stemming stort – net als de thuisploeg – als een kaartenhuis in elkaar. De hectische slotfase waarin AZ nog twee keer scoort maakt iets goed.
CIJFER: 6

PSV

Het Philips Stadion. Dan denken we al snel aan Brabantse nachten, Boeruhhhhhh en Guus Meeuwis. Vandaag is het opvallend tam. Het zal de kampioensstress zijn, want er gaat veel fout. Als we de beeldschermen in het stadion mogen geloven heeft Ajax met 1-1 gelijkgespeeld en speelt bij de Tilburgers ene Guus Noppen? Nee, dit is niet de avond van PSV. De harde kern probeert er nog wel iets van te maken, maar zolang het 0-0 blijft is het vloeken op de tribune. We krijgen een snelcursus PSV: Jetro Willems schijnt lui te zijn, Luciano Narsingh kan er niks van en Santiago Arias....Tja, Arias. Die gooit met een rode kaart zijn eigen ruiten in. Uiteindelijk wint PSV nog wel met 2-0 van de Tilburgers, maar die echte Eindhovense voetbalsfeer, die we kennen uit de Champions League, blijft uit.
CIJFER: 6

Fc  Zwolle

Van buiten is het IJsseldeltastadion niet meer dan een betonnen bak met wat opsmuk zoals een wokrestaurant en een casino, van binnen is het al niet veel beter. De hoge, betonnen grachten aan drie van de vier zijdes zijn afgrijselijk. Gelukkig heeft PEC de gracht aan de kant waar wij vandaag zitten opgevuld met een tribune, dat scheelt. De oorverdovende (en naar onze mening slechte) muziek moet ook trainer Ron Jans – fervent muziekliefhebber – pijn aan de oren doen. In de tweede helft maken de Zwolse fans het nog wat aangenamer.
CIJFER: 5

Ajax

Veel lege stoelen, het is tam. Uiteraard laten de fanatiekelingen van Vak410 zich non-stop horen, af en toe gesteund door de F-side. Zij zijn echter de enigen, verder is het wat stilletjes. De tegenvallende wedstrijd – waarin Ajax nog even verzuimt om over PSV heen te wippen – helpt niet echt mee. Écht sfeervol wordt het niet.
CIJFER: 5

NEC

Waarschijnlijk komt het door de mindere resultaten van de laatste weken, maar de sfeer in De Goffert heeft veel weg van een crematie. Het zijn de Heracles-supporters die het grootste deel van de wedstrijd de dienst uitmaken. Alles verandert als in de 88ste minuut goudhaantje Christian Santos de 1-0 maakt. Het welbekende Japapa van cultband de Sjonnies galmt door de speakers en het stadion ontploft. Na de treffer is de beer los en worden er vooral liedjes over de Arnhemse aartsrivaal gezongen. Toch blijft de sfeer ver achter bij de historische prestaties van het elftal van trainer Ernest Faber.
CIJFER: 4,5

Fc Groningen

Euroborg is een prachtig stadion, alleen laat de sfeer te wensen over. Juist deze week vroeg de clubleiding het publiek als een twaalfde man achter het elftal te gaan staan, maar dat gebeurt niet. Een deel van de harde kern blijft het eerste kwartier zitten, wat bij de rest van het publiek op weinig steun kan rekenen. Als de fans hun stille protest eindigen, krijgen ze de hoon van de rest van de fans. Er ontstaat zelfs een vechtpartijtje. Toegegeven, de sfeer in Euroborg is zeker wel eens beter geweest, maar dit nodigt niet uit voor een volgend bezoek.
CIJFER: 4,5

Willem II

Willem II is geen club waar je als toeschouwer omkomt in een orkaan van geluid. En het mooie is: dat pretenderen ze ook niet in Tilburg. Meest fanatieke gedeelte vormt de King Side, achter het doel aan de stadskant. Vanaf hier moedigen fans hun helden aan op een manier zoals we die ook kennen van Vak 410 bij Ajax. Een man met zijn rug naar het veld zweept het publiek op en een gedeelte van hen zingt mee. Al komt er vandaag nooit echt veel beweging in, vermoedelijk ook omdat AZ de baas is op het veld. De liedjes ('Tilburg Till I Die' en 'Come on Willem II') wijken qua melodie ook zelden af van die in andere stadions. Echter: hoe zuinig de fans zijn in hun verbale kunsten, zo gul zijn ze in hun rondjes. Als Vincent Janssen na rust de 0-2 aantekent wordt hij getrakteerd op een bierdouche, waar de spits zijn leven lang een alcoholvergiftiging aan over moet houden.
CIJFER: 4,5

Excelsior

Ook al een meevaller, hier op Woudestein geen loeiharde housemuziek vooraf. De herrie komt zeker voor rust uit het uitvak. Het plukje fanatieke Kralingers naast ons mompelt af en toe dat het 'bloed, zweet en tranen' wil zien van de lamlendig acterende Excelsior-spelers. Een enkeling vindt zelfs dat de trainer 'moet oprotten'. Maar echt sfeervol is het allemaal niet.
CIJFER: 4,5

Vitesse

Stadion Gelredome staat bekend om de lege plekken. De één zegt dat het stadion simpelweg te groot is, de ander beweert dat de camera precies op de verkeerde tribune gericht is. Hoe dan ook, de echte voetbalsfeer ontbreekt nogal eens. Vandaag zit het voller dan normaal. Ruim achttienduizend fans komen af op dit mooie affiche. Helaas is de sfeer net zo bedroevend als het voetbal. Hoogtepunt is een prachtig spandoek dat de Vitesse-fans in elkaar hebben geknutseld. De fanatieke fans op de Theo Bos-tribune proberen het nog wel, maar krijgen de rest van het stadion niet mee. Dat is zonde. Een middag Vitesse is toch vooral negentig minuten stilzitten.
CIJFER: 4

Heracles

Soms lijkt het wel alsof de fans van Heracles niet beseffen wat voor prachtig seizoen hun club beleeft. Tijdens het thuisduel met De Graafschap, de eerste wedstrijd waarin de ploeg van John Stegeman even teleur dreigde te stellen, klonken direct stevige fluitconcerten vanaf de tribunes. Tegen Cambuur is de sfeer al niet veel beter. De eenzame trommelaar en het plukje fans om hem heen doen hun best op de korte zijde. Maar met name voor rust wordt de aanhang van de thuisclub steevast overstemd door de paar honderd meegereisde vrijbuiters uit Friesland. Ook opvallend: de vele lege stadionstoelen bij een club die vrijwel het onmogelijke presteert.
CIJFER: 3

DKV

De supporters die in het Abe Lenstra Stadion voor de sfeer moeten zorgen, staan op Nieuw Noord, een door de club gecreëerd stukje staantribune in de nok van de korte zijde. Het zijn, voor zover we zien, vooral jonge jongens (en meisjes) die zich hier schuilhouden. Logisch dat ze nog moeten leren. Want heel eerlijk: de entourage in dit deel van Friesland is deze avond nog een niveautje of twee lager dan het al weinig verheffende spelniveau van SC Heerenveen. Je zou er bijna de blaaskapel, die even eerder het Friese volkslied ten gehore bracht, van gaan missen. Slechts eenmaal komt de fanatieke schare deze avond tot leven. En dat is wanneer ze hun helden, na het laatste fluitsignaal, op een afkeurend 'boehhh' trakteren.
CIJFER: 3