Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

666

Wat een onzin over het niet kenbaar mogen maken wat je van een wedstrijd vind. Ik kom al sinds jaar en dag bij Cambuur en als het spel ruk was dan werd er gejoeld en gefloten, daarna werd de draad weer opgepakt en is er die onvoorwaardelijke verbale steun.

Maar om nou te zeggen dat je niet mag fluiten als het gewoon ruk is, dan is de volgende stap dat we geen handgebaren meer mogen maken.

Het is gewoon een stukje clubcultuur wat de mensen zo fanatiek maakt en daar hoort af en toe ook het gemor bij.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Harry L.

Citaat van: 666 op april 21, 2015, 19:07:40
Wat een onzin over het niet kenbaar mogen maken wat je van een wedstrijd vind. Ik kom al sinds jaar en dag bij Cambuur en als het spel ruk was dan werd er gejoeld en gefloten, daarna werd de draad weer opgepakt en is er die onvoorwaardelijke verbale steun.

Maar om nou te zeggen dat je niet mag fluiten als het gewoon ruk is, dan is de volgende stap dat we geen handgebaren meer mogen maken.

Het is gewoon een stukje clubcultuur wat de mensen zo fanatiek maakt en daar hoort af en toe ook het gemor bij.

Idd. dat is Cambuur (Leeuwarden) dit is van aller tijden en maakt mede de club.

Utekleitrokken

Citaat van: 666 op april 21, 2015, 19:07:40
Wat een onzin over het niet kenbaar mogen maken wat je van een wedstrijd vind. Ik kom al sinds jaar en dag bij Cambuur en als het spel ruk was dan werd er gejoeld en gefloten, daarna werd de draad weer opgepakt en is er die onvoorwaardelijke verbale steun.

Maar om nou te zeggen dat je niet mag fluiten als het gewoon ruk is, dan is de volgende stap dat we geen handgebaren meer mogen maken.

Het is gewoon een stukje clubcultuur wat de mensen zo fanatiek maakt en daar hoort af en toe ook het gemor bij.

Wat hebben de spelers er aan om te weten wat jij van de wedstrijd vind en dit kenbaar maakt met gefluit en soms gescheld? Excelsior die zich zo ingraaft, net als GAE dat deed, is lastig om tegen te spelen. Het huidige Cambuur komt zichzelf dan tegen omdat ze er geen antwoord op hebben.

Maar uiteraard mag jij volgende x weer lekker gaan fluiten als ze het kleedhok ingaan, gewoon omdat dat je gewoonterecht blijkt te zijn vanwege je komst sinds jaar en dag. Ik fluit nog niet want ik kom er sinds 2008/2009.

siepelsjeu

Citaat van: Utekleitrokken op april 21, 2015, 21:08:43
Wat hebben de spelers er aan om te weten wat jij van de wedstrijd vind en dit kenbaar maakt met gefluit en soms gescheld?
Best wel veel, met fluitend (boos) publiek gaan spelers ongetwijfeld harder werken.

mario

Citaat van: siepelsjeu op april 21, 2015, 21:41:11
Best wel veel, met fluitend (boos) publiek gaan spelers ongetwijfeld harder werken.
Ja want dat werkt motiverend... :?

siepelsjeu

Citaat van: mario op april 21, 2015, 21:55:59
Ja want dat werkt motiverend... :?
Zit jij op voetbal? of heb jij op voetbal gezetten? Als jou trainer boos tegen je staat te schreeuwen ga je toch harde werken?

Collingwood

Citaat van: siepelsjeu op april 21, 2015, 22:09:24
Zit jij op voetbal? of heb jij op voetbal gezetten? Als jou trainer boos tegen je staat te schreeuwen ga je toch harde werken?

Nou, niet per se hoor. Moet wel het gevoel hebben dat het ergens op slaat.
Kalmte alleen kan u redden.

DayDreamer

Citaat van: Utekleitrokken op april 21, 2015, 21:08:43
Wat hebben de spelers er aan om te weten wat jij van de wedstrijd vind en dit kenbaar maakt met gefluit en soms gescheld? Excelsior die zich zo ingraaft, net als GAE dat deed, is lastig om tegen te spelen. Het huidige Cambuur komt zichzelf dan tegen omdat ze er geen antwoord op hebben.

Maar uiteraard mag jij volgende x weer lekker gaan fluiten als ze het kleedhok ingaan, gewoon omdat dat je gewoonterecht blijkt te zijn vanwege je komst sinds jaar en dag. Ik fluit nog niet want ik kom er sinds 2008/2009.

Dan kom je dus sinds de succesjaren ongeveer. Ik fluit en mor of scheld wanneer ik dat wil, en niemand die me daarin tegenhoud.

Marc S

Toch wel geinig. Iemand die de mindere jaren heeft meegemaakt die fluit, en iemand die dat niet heeft fluit niet.

Yellow Army

Citaat van: siepelsjeu op april 21, 2015, 22:09:24
Zit jij op voetbal? of heb jij op voetbal gezetten? Als jou trainer boos tegen je staat te schreeuwen ga je toch harde werken?

Dus als er tegen je geschreeuwd word, ga jij harder lopen? Wordt er thuis ook veel tegen je geschreeuwd?
Area 58

thankyou

Lees nu de oude berichten van de sfeer vlak voordat we promoveerden dat vak 14 een eigen vak is en geen mobieltje kijkers etc. maar ikzelf vind Vak 14 tegenwoordig een drama sta er zelf ook tussen maar veel te veel meisjes/vrouwen lege plekken/pubers/ en Niemand doet mee met zingen :|
Cambuur, Beer & Loyal Mates

waldkip

Citaat van: DayDreamer op april 22, 2015, 09:53:16
Dan kom je dus sinds de succesjaren ongeveer. Ik fluit en mor of scheld wanneer ik dat wil, en niemand die me daarin tegenhoud.
Ja die fijne succes jaren met Roy Wesseling en Jurrie Koolhof :_schater

Nightmarelwd

Citaat van: thankyou op april 22, 2015, 11:54:09
Lees nu de oude berichten van de sfeer vlak voordat we promoveerden dat vak 14 een eigen vak is en geen mobieltje kijkers etc. maar ikzelf vind Vak 14 tegenwoordig een drama sta er zelf ook tussen maar veel te veel meisjes/vrouwen lege plekken/pubers/ en Niemand doet mee met zingen :|

Sta je beneden of bovenin?

Beneden gedeelte wordt gezongen, bovenste gedeelte minder of er komen van die dwazen die beginnen te zingen over abe of dkv op en neer.

Jammergenoeg hebben wij het niet voor het zeggen wat er in 14 en 5 komt te staan. Cambuur heeft deze sk's verkocht en ook de losse verkoop is er voor deze vakken. Daarom ook verschillende groepen mensen.




MI-Sider for Life

Nightmarelwd

Er wordt altijd geroepen en geschreven dat wij een fantastische sfeer hebben. Ja op sommige momenten. Op TV klinkt het iedere week top in het stadion niet.

De sfeer is de afgelopen twee seizoenen gehypt door de media.

Ook het seizoen waarin we tegen Roda op het nippertje niet  promoveerden waren alleen de wedstrijden in de play offs goed voor sfeer.




MI-Sider for Life

666

Citaat van: Utekleitrokken op april 21, 2015, 21:08:43
Wat hebben de spelers er aan om te weten wat jij van de wedstrijd vind en dit kenbaar maakt met gefluit en soms gescheld? Excelsior die zich zo ingraaft, net als GAE dat deed, is lastig om tegen te spelen. Het huidige Cambuur komt zichzelf dan tegen omdat ze er geen antwoord op hebben.

Maar uiteraard mag jij volgende x weer lekker gaan fluiten als ze het kleedhok ingaan, gewoon omdat dat je gewoonterecht blijkt te zijn vanwege je komst sinds jaar en dag. Ik fluit nog niet want ik kom er sinds 2008/2009.

Ik hoop ook niet dat jij gaat morren of fluiten, want als je dat wel zou doen dan zou dat betekenen dat jij je verdiept hebt in de clubcultuur en zover ben jij nog niet. Geeft niet hoor, desinteresse voor het verleden hoort ook bij het puberen.

Maar als men zich iets meer in de clubcultuur gaat verdiepen dan weet men dat het gemor er bij hoort. Je kunt het er niet mee eens zijn of het verafschuwen, maar je zult het er mee moeten doen. De leeuwarder cultuur verander je ook niet.

Als je mijn berichtje goed leest dan hoor je mij ook iets zeggen over onvoorwaardelijke steun, na het gemor (wat gewoon te verwaarlozen is) direct achter de club, we blijven natuurlijk wel Leeuwarders.

Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander