Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

el haj

Citaat van: Harry L. op mei 01, 2014, 21:34:10
De enige vergelijking is zijn postuur, dan ben je er ook wel. Hemmen

Mwah, zelfs dat weet ik nog niet. Ik wil Hemmen niet teveel afvallen hoor, hij heeft het ondanks zijn huidige vorm voorheen wel laten zien. Maar kijk eens naar de bouw van Pelle, die jongen hangt vaak aan de gewichten of heeft gigantisch goede genen. Hemmen mag ook wel wat breder worden, voor zo'n grote vent valt zijn fysiek toch wat tegen. Komende zomer maar even wat doorhalen met de dumbbells en barbells.  :P

Scc01

Heeft het gewoon goed gedaan na de winterstop. Hemmen is op zich een beter aanspeelpunt maar is al moe als hij aan meeverdedigen denk.

sccambuurlwdd

Ik kan eerlijk gezegd begrijpen dat er mensen zijn die liever Hemmen dan Barto in de spits zien. Hemmen kon in zijn eentje een wedstrijd beslissen, maar liet het team niet beter voetballen. Dat geldt wel voor Barto, die daarnaast ook nog eens een hoger moyenne heeft (1 doelpunt/160 minuten. Zou in 34 volledige wedstrijden 19 doelpunten betekenen). Barto  _O_

Lore

Citaat van: Timmie op mei 01, 2014, 22:06:11


Barto blijft spelen, hoe hij ook speelt.
Waarom begon Barto aan het begin van het seizoen? Omdat HdJ dit wilde.
Dwight was/is geen fan van Barto kan ik je melden!

Ook ik vind Barto niet geschikte voor dit niveau, maar ik kan niet anders concluderen dan dat HdJ dat beter heeft gezien dan ik. Die jongen moet afgerekend worden op het aantal doelpunten en 8 in een half jaar is echt uitstekend voor een spits van Cambuur in de eredivisie. Ookal ziet het er af en toe niet uit met Barto.

Marc S

Citaat van: sccambuurlwdd op mei 02, 2014, 07:44:29
Ik kan eerlijk gezegd begrijpen dat er mensen zijn die liever Hemmen dan Barto in de spits zien. Hemmen kon in zijn eentje een wedstrijd beslissen, maar liet het team niet beter voetballen. Dat geldt wel voor Barto, die daarnaast ook nog eens een hoger moyenne heeft (1 doelpunt/160 minuten. Zou in 34 volledige wedstrijden 19 doelpunten betekenen). Barto  _O_

Na de winterstop hebben ook alleen pelle en die etter van dkv meer gescoord dan barto. Dacht ik

drg

Barto start elke seizoen gewoon traag  :_schater

Maar wat een ongelooflijke topper is 't nu wel weer effe, heeft nu weet ik veel hoeveel wedstrijden beslist met zijn doelpunten.

drg

Citaat van: Marc S op mei 02, 2014, 09:07:50
Na de winterstop hebben ook alleen pelle en die etter van dkv meer gescoord dan barto. Dacht ik

Effe penals van af trekken, blijft er dan ook nog wat van die boer over?  :devil

AL

Citaat van: legeips op mei 01, 2014, 22:00:53
Heren... Barto kan geen bal vasthouden en is door zijn trage handeling snelheid geen ideaal aanspeelpunt voorin op dit niveau. Dat die man stinkend zijn best doet daar twijfel ik niet aan en hij kan binnen de 16 een goal maken.

Maar ik heb grote zorgen over de aantal kansen die we creëren in een wedstrijd. Hemmen mag en kan je niet beoordelen over zijn inval beurten na de winterstop. Die jonge heeft verdomme rechtsbuiten gelopen omdat Barto de 90 min moest volmaken.

Wel eens afgevraagd waarom onze vleugelspelers zoveel met de bal lopen. Echt als Martin Barto de spits wordt voor het nieuwe seizoen dan kan het wel eens heel zwaar gaan worden.

We hebben een mooi seizoen gedraaid, maar over geluk hebben we niet te klagen gehad. Thuis rkc, Roda, Vitesse.. wedstrijden die ook een heel ander einde hadden kunnen hebben.

ieder zijn mening, maar in de huidige vorm vind ik barto echt onze beste spits.
en geen aanspeelpunt en geen handelingssnelheid? Op dit moment doet hij dat voortreffelijk.
hemmen deed het voor de winterstop goed(was sterk aan de bal), maaris te traag en wint geen kopduels.
in de huidige vorm kun je toch niet om barto heen?
ook voor volgend seizoen alle vertrouwen in deze spits. Bovendien beschikt hij over de meeste conditie en een uitstekende mentaliteit!

Cambuur123

Citaat van: legeips op mei 01, 2014, 22:00:53
Heren... Barto kan geen bal vasthouden en is door zijn trage handeling snelheid geen ideaal aanspeelpunt voorin op dit niveau. Dat die man stinkend zijn best doet daar twijfel ik niet aan en hij kan binnen de 16 een goal maken.

Maar ik heb grote zorgen over de aantal kansen die we creëren in een wedstrijd. Hemmen mag en kan je niet beoordelen over zijn inval beurten na de winterstop. Die jonge heeft verdomme rechtsbuiten gelopen omdat Barto de 90 min moest volmaken.

Wel eens afgevraagd waarom onze vleugelspelers zoveel met de bal lopen. Echt als Martin Barto de spits wordt voor het nieuwe seizoen dan kan het wel eens heel zwaar gaan worden.

We hebben een mooi seizoen gedraaid, maar over geluk hebben we niet te klagen gehad. Thuis rkc, Roda, Vitesse.. wedstrijden die ook een heel ander einde hadden kunnen hebben.

Geluk heeft iedereen wel eens, en barto is onze man. Klaar, prima Cambuurspeler.

Marc S

Citaat van: drg op mei 02, 2014, 09:47:47
Effe penals van af trekken, blijft er dan ook nog wat van die boer over?  :devil

Hij heeft er maar 19 gemaakt zonder penalties. Is toch eigenlijk om te janken?

el haj

De andere kant van Cambuur-spits Martijn Barto


Martijn Barto begint vandaag tegen ADO Den Haag als topscorer van Cambuur aan het slotduel van dit seizoen. De spits is echter zoveel meer dan dat. In zijn vrije tijd geeft hij workshops, presentaties en gastcolleges. Over de andere kant van Barto.

Gerard Bos

Cambuur heeft als promovendus in de eredivisie vriend en vijand verrast. Rechtstreekse handhaving is al weken zeker, niet in de laatste plaats dankzij de acht treffers van clubtopscorer Martijn Barto (29). Maar de spits is ook buiten het voetbal op dreef. En dat is iets waar niet iedereen van op de hoogte is.
'BartoTaal'. Zo heet het bedrijfje van de spits van Cambuur. Want wie denkt dat Barto alleen maar bezig is met de sport en verder nergens tijd voor heeft of voor wil maken, slaat de plank finaal mis. ,,Als voetballer heb je vrije tijd zat, daar wil ik wat mee doen", vertelt hij.
Lezingen en presentaties. Workshops en gastcolleges. Je kunt er bij Barto voor terecht. Met zijn bedrijf wil hij iets betekenen voor de maatschappij. Investeren in ontwikkeling van een team, in het stimuleren van een individu binnen zo'n team. Dat klinkt vaag, maar dat is het niet. Het komt simpelweg neer op het beste uit de mensen halen. Barto gebruikt er zijn ervaring als sociotherapeut en als profvoetballer voor.
Het is na de laatste training van Cambuur als Barto zijn verhaal doet. Heus, het gaat over het duel met ADO (,,We willen met winst afsluiten"), over 3 mei vorig jaar (,,Net als toen wordt het ook op deze 3 mei een feestje") en over zijn goals dit seizoen (,,Het is altijd lekker om te scoren, maar ik ben ook een meevoetballende spits. Dat heb ik ook laten zien").
Maar er is ook die andere kant van de spits. Die van de opleiding sociaal-pedagogische hulpverlening aan de Stenden Hogeschool. Die van de amateurvoetballer die onder meer bij zorginstelling Talant en tbs-kliniek Hoeve Boschoord werkte.
,,Ik heb ervaring in de zorg en in de topsport. Dus ik dacht: waarom dat niet combineren? Ik wil mezelf bovendien ontwikkelen, wil mensen leren kennen en ze helpen door mijn ervaringen uit beide werelden te delen", zegt Barto als het gaat over het hoe en waarom van de activiteiten van zijn jonge bedrijf.
Als spits werd hij vorig en dit seizoen al door velen afgeschreven. Steeds knokte hij zich terug in de basis bij Cambuur. Door veerkracht, mentale weerbaarheid, zelfvertrouwen en zelfbewustzijn. ,,Ik probeer altijd een nieuwe kans af te dwingen. Als ik die dan krijg, wil ik die pakken. En ik heb me nooit laten ontmoedigen", kijkt hij terug. Gevolg? Zelfs in dit eredivisiejaar snoerde Barto de critici weer de mond. Scoren tegen Ajax, tegen Feyenoord, tegen Vitesse. Belangrijke goals in een belangrijk seizoen. Net als vorig jaar.
,,Ik krijg dan ook wel eens de vraag op bijeenkomsten", zegt Barto, ,,hoe je daar als profvoetballer omgaat met zaken als veerkracht of mentale kwesties. Ik vind het mooi om daarover te vertellen en te praten." Nadenken en analyseren, dat doet-ie graag. ,,Wie ben ik, wat wil ik en hoe kom ik daar?", stelt Barto. ,,Die vragen moet je jezelf stellen."
En dus wil hij groepen mensen bij instellingen of bedrijven inspireren met zijn activiteiten met BartoTaal. ,,Mijn ervaringen op beide fronten wil ik graag delen", zegt hij. De aanvaller deed dat onder meer al bij Drachtster Boys, een kaatsclub en op Stenden. ,,Het is gemakkelijk te combineren met voetbal. En geeft voldoening. Dat is het mooie."

* Meer info over BartoTaal op: www.zorgentopsport.nl

Bron: (uiteraard) het Friesch Dagblad


speculeter

Mooi om te lezen.
Heb zelf een Thomashuis dus ms moet ik hem maar
eens uitnodigen.

Dokkumer

Er gaat in ieder geval 1 oud speler van Cambuur naar het WK dit jaar Klik HIER

poelie-lwd

Citaat van: Dokkumer op mei 03, 2014, 11:36:18
Er gaat in ieder geval 1 oud speler van Cambuur naar het WK dit jaar Klik HIER

Beste speler van SC Cambuur ooit moet zich nu druk maken om wasdoseringen en textiel.......

:0= IK KEN WEL JANKEN!!!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Baresi

Barto word gewisseld en ,,,,,,,foutje ken gebeuren :scc