Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Paulissen speelt met zijn club gewoon tegen Inter Miami met oa Busquet, Alba. Suarez en Messi op de bank. 1-4 verloren.
Die heeft het goed voor elkaar in Hong Kong.

Verwacht dat Breij ook in de zomer die kant op gaat.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Specuveter

Wat zal die Muhren het naar zijn zin hebben bij Volendam.

rudie

Derde niveau Emiraten, kan me er weinig bij voorstellen, maar mooi dat hij een club heeft:

Stanley Akoy gaat aan de slag bij Fleetwood United. Dat team speelt op het derde niveau van de Verenigde Arabische Emiraten en is de zusterclub van Fleetwood Town, dat ook in de derde divisie speelt - maar dan in Engeland.

Stiens

Stukje over Nienhuis in de Telegraaf vandaag.

Oud-keeper Leonard Nienhuis bewaakt nu cel: ?Quincy Promes krijgt geen oranje overall?

Niet voor elke speler of trainer is een leven lang in de voetballerij weggelegd. Soms lonkt een leven in de luwte of is het nodig om met een baan buiten de spotlights de kost te verdienen. In deze rubriek zoemen we in op de tweede carri?re van ex-spelers en trainers. Vandaag Leonard Nienhuis, voormalig doelman van FC Groningen, Veendam, Cambuur Leeuwarden en Sparta.

Leonard Nienhuis (33) heeft tenminste ??n overeenkomst met Jasper Cillessen. De doelman uit Groningen, die alle nationale jeugdselecties doorliep, is geen held als het om het stoppen van penalty?s gaat. Dat ??n van zijn schaarse reddingen als keeper van Cambuur op 2 maart 2017 in de strafschoppenserie tegen AZ niet tot een finaleplaats in de KNVB-beker leidde, is nog steeds een frustratie.

Alweer vijf jaar gestopt volgt Nienhuis van afstand het nieuwe bekeravontuur van Cambuur dat het in de halve finale deze keer thuis opneemt tegen NEC. Zelf besloot hij al vroeg om uit het keurslijf van de betaalde voetballer te stappen. Als cipier van ??n van de gevangenissen in Veenhuizen, dat merkwaardig genoeg in het hart van de Koloni?n van Weldadigheid ligt, voelt hij nu de vrijheid.

Hoe moeilijk te passeren de gevangenisbewaarder is, moest Quincy Promes op 1 april 2013 bij de 2-0 nederlaag van Go Ahead bij Cambuur ervaren. Mogelijk lonkt er een nieuwe ontmoeting.

Hoe ben je op het idee gekomen om gevangenisbewaarder te worden?
Leonard Nienhuis: ?Je denkt over je toekomst na als je nog met voetbal bezig bent. Mijn schoonvader werkte in de gevangenis. Ik ging er stage lopen. Samen met de teamleider kregen we het voor elkaar dat ik nu een vaste aanstelling heb.?

Wat is gevaarlijker, een spits of een crimineel?
?Als keeper had je spitsen waar je enorm voor op je hoede moest zijn. Dat is in het gevangeniswezen hetzelfde. Het is een van mijn principes dat iemand die mij respect geeft, respect terugkrijgt. Dat hanteer ik hier ook, ongeacht de reden waarom iemand een straf uit moet zitten. Of dat niet moeilijk is voor iemand die vast zit omdat hij iemand vermoord heeft? Je moet professioneel blijven. Die houding neem je mee uit het voetbal. Je behandelt iedereen hetzelfde. Soms weet je niet eens waarom iemand vast zit. En mensen verdienen een tweede kans.?

Is het een droom om Quincy Promes te mogen bewaken? Die krijgt zeker een oranje overall?
?Natuurlijk heb je het daar wel eens over. Stel dat hij gesignaleerd wordt, gepakt wordt en naar Nederland komt. Naar welke gevangenis gaat hij dan? Als dat in Veenhuizen is, dan is hij voor mij gewoon ??n van de gevangenen. Hij krijgt geen oranje overall, maar een normale behandeling. Ook al heb ik wel eens tegen hem gespeeld. Dat was in het kampioensjaar van Cambuur. Hij voetbalde bij Go Ahead in een aanval met Marnix Kolder en Jarchinio Antonia. Erik ten Hag was er de trainer. Promes weet in ieder geval dat ik moeilijk te passeren ben.?

Je hebt eens gezegd: als de celdeur open gaat, dan staat er iemand. Wat bedoelde je daar mee?
?Dat heeft niet te maken met postuur, maar met respect naar elkaar toe. Als keeper was ik niet de langste, maar wel vrij breed. Ik liep nergens voor weg en gooide me overal voor. Die mentaliteit kunnen ze van mij ook hier verwachten. Er zijn overeenkomsten met het voetbal. Als cipier moet je ook fysiek in orde zijn, zelfverzekerd overkomen, niet weglopen voor situaties en zo veel mogelijk je eigen weg volgen.?

Jouw mentaliteit heeft er mede toe geleid dat je 96 duels in de Eredivisie keepte.
?Dat is zeker een aantal om trots op te zijn. Ik heb een mooie carri?re gehad. Met Cambuur werden we kampioen in de Eerste Divisie. Zeven keer stond ik onder de lat bij de derby tegen Heerenveen. Ik keek er aanvankelijk wel van op hoe graag ze die wedstrijd wilden winnen. Als kleine jongen was ik fan van FC Groningen. Dan ging het om de wedstrijd tegen Heerenveen. Maar dat is niet te vergelijken met wat de Friese derby losmaakt.?

Je hebt in de Eredivisie maar veertien keer de nul gehouden. Daar kom je in je huidige baan niet mee weg.
?Nee. Dan is je geen lang leven beschoren als bewaker. In dit vak doe je het alleen goed als je elke dag de nul houdt. In mijn periode is er nog niemand ontglipt. Ik heb nog steeds de perfecte score. Toch blijft het een uitdagend beroep. Geen dag is hetzelfde.?

Het heeft je er in ieder geval toe verleid om al op je 28e met het profvoetbal te stoppen.
?Ik wilde terug naar de normale maatschappij en meer tijd vrijmaken voor het gezinsleven. Na mijn periode bij Cambuur ben ik als tweede keeper naar Sparta gegaan. Ik heb er de play-offs nog gespeeld, maar na dat seizoen was er weinig interesse van andere clubs. Pas in oktober meldde NEC zich. We kwamen er financieel niet uit. Ik had al besloten om terug te gaan naar mijn oude club Aduard.?

Je bent er tegenwoordig veldspeler. Voelde je je in de goal te zeer gevangen?
?Ik wilde de vrijheid als veldspeler proeven. Ik voel geen druk meer van buitenaf. Die was er als keeper wel geweest. Want dan hoor je: die bal had hij als oud-prof moeten hebben. Daar had ik geen zin meer in. Ik ben nu al drie seizoenen laatste man in het eerste. Passjes geven en de boel neerzetten. Daar hou ik me in de derde klasse mee bezig. Ik had al mijn werk en mijn gezin. Aduard maakt het plaatje compleet.?

Je vindt je werk als gevangenisbewaarder zo leuk dat je het iedereen aanbeveelt.
?Overal zijn mensen nodig. Bij ons in Veenhuizen ook, zeker nu we van drie naar vier bajesen gaan en er een jeugdinrichting bij komt. Mensen die een dagje meelopen zeggen vaak: dat had ik veel eerder moeten doen. Het is echt fantastisch werk, alles is hier gewoon goed geregeld.?

Huizen

Grijskijkert

Maarten Pouwels naar Emmen, ze denken daar dat ze Uldrikis 2.0 hebben binnen gehaald..
IN HENK WE TRUST!!!

Leovardiascc

Sonny Stevens die scoort in de 93e minuut, vond ik wel leuk om te delen

https://www.facebook.com/share/v/6ovdi46k4i856p3R/

Drumfather SCC

Xavier Mous heeft aangekondigd te stoppen met profvoetbal.
De 28-jarige doelman zat na zijn vertrek bij DKV zonder club en heeft nu besloten ook niet meer terug te keren in de voetbalwereld.

Hij wil de focus leggen op het zijn van fiscalist en meer tijd doorbrengen met zijn gezin.

1 van de beste keepers die ik hier gezien heb!
Succes Xavier  |:)

PePe

Als ik Cambuur was, dan zou ik snel een kopje koffie met Mous gaan drinken!

sunderland

Hij heeft wel een fiscalist hoofd

michello

Citaat van: sunderland op februari 28, 2024, 13:33:59
Hij heeft wel een fiscalist hoofd

:_schater :_schater

Had al zo?n gevoel dat ie ging stoppen.. Jammer!

Bankzitter

Citaat van: PePe op februari 28, 2024, 12:57:53
Als ik Cambuur was, dan zou ik snel een kopje koffie met Mous gaan drinken!

Hebben we een fiscalist nodig dan?  8P

PePe

Citaat van: Bankzitter op februari 28, 2024, 16:01:54
Hebben we een fiscalist nodig dan?  8P

Nu begrijp ik dat jij een Bankzitter bent!!

sunderland

Goh wat heeft die Hoedemakers weer een stap gemaakt. Sinds hij een vaste waarde is en NEC zeer goed gaat spelen ( vanaf januari) is hij met regelmaat misschien wel de beste op het veld

oost

Citaat van: sunderland op april 07, 2024, 14:00:54
Goh wat heeft die Hoedemakers weer een stap gemaakt. Sinds hij een vaste waarde is en NEC zeer goed gaat spelen ( vanaf januari) is hij met regelmaat misschien wel de beste op het veld

Pff en als je dat even afzet hoe die hier speelde het laatste seizoen met zijn chagrijnige kop :O
Moet wel even bij zeggen dat die de eerste 2 seizoenen echt fantastisch was |:)