Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

hobbes

Citaat van: Vlampiep op maart 27, 2021, 19:42:11
Beste jonge miskien het mie niet goead begrepen of ik bin niet duidelijk weest.
Wat dur gebeurt is  is niet goead te praten, mar had mij miskien vroeger ook wel over komme kennen.
En ik snap ook wel donders goead as ut mien dochter mien kleinkien weest was had ik ook niet zonder emoosies reageert.

Een jongen van 19 gaat met een meisje van 14, mag niet idd maar hij zal niet de enige zijn.

Lore

Citaat van: Vlampiep op maart 27, 2021, 19:10:16
Ik weet niet hoe het jou vroeger is gegaan, maar als je een leuk meisje in de discotheek tegen kwam en ze wilde wel wat meer dan een biertje drinken, vroeg je waarschijnlijklijk ook niet om een  paspoort om te controleren hoe oud ze wekelijk was. Als hij haar uit schoolhad gehaald wat het een ander verhaal geweest. Maar des al niet te  min hij was fout en heeft zijn straf hiervoor ontvangen en waarschijnlijk ook wel geleerd.

Je hebt duidelijk de rechtszaak niet gelezen, zijn maatje had seks met haar gehad en bood haar aan hem aan. Dat meisje is daarna opgenomen bij Fier als slachtoffer van seksueel misbruik (dat hoeft niet alleen hier mee te maken te hebben). Maar ik weet dan niet hoe het jou vroeger is gegaan, maar ik zou mijn vriend voor gek hebben verklaard.

Het meest wrange is dat Cambuur een samenwerkingsverband heeft met Fier,

Lore

Citaat van: Vlampiep op maart 27, 2021, 19:42:11
Beste jonge miskien het mie niet goead begrepen of ik bin niet duidelijk weest.
Wat dur gebeurt is  is niet goead te praten, mar had mij miskien vroeger ook wel over komme kennen.
En ik snap ook wel donders goead as ut mien dochter mien kleinkien weest was had ik ook niet zonder emoosies reageert.

Maar het verhaal is zo veel ernstiger dan jij in je voorbeeld omschrijft. Daarmee suggereer je dat het een uit de hand gelopen flirt is, dat is het gewoon echt niet. Kallen is veroordeeld tot 240 uur dienstverlening (de hoogste mogelijke taakstraf) en dit heeft hij alleen gekregen omdat hun daarna heeft meegewerkt aan het onderzoek en geen eerder strafbare feiten op zijn strafblad had. Anders was hij dus gewoon de bak in gegaan.

Lore

Citaat van: hobbes op maart 27, 2021, 19:55:48
Een jongen van 19 gaat met een meisje van 14, mag niet idd maar hij zal niet de enige zijn.

Lees de rechtszaak dan even en vraag je even af of wat je zegt nog klopt. Zou je dan ook zo reageren bij jouw dochter?

Inferno-058

#7444
Citaat van: Lore op maart 27, 2021, 12:59:24
En iemand die veroordeeld is voor ontucht met een minderjarig meisje. Daar staan sommigen nog elke week voor te juichen, maar goed!
Het was schandalig en heel dom, daarom heeft hij er een straf voor uitgezeten en er (hopelijk) van geleerd. Iedereen maakt wel eens fouten in zijn leven, hij dus ook. Ik zie het nu als een gesloten boek.

Specuveter

Citaat van: Inferno-058 op maart 28, 2021, 12:31:42
Het was schandalig en heel dom, daarom heeft hij er een straf voor uitgezeten en er (hopelijk) van geleerd. Iedereen maakt wel eens fouten in zijn leven, hij dus ook. Ik zie het nu als een gesloten boek.
zo is het?

Lore

Citaat van: Inferno-058 op maart 28, 2021, 12:31:42
Het was schandalig en heel dom, daarom heeft hij er een straf voor uitgezeten en er (hopelijk) van geleerd. Iedereen maakt wel eens fouten in zijn leven, hij dus ook. Ik zie het nu als een gesloten boek.

Dat is je goed recht. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat Cambuur samen werkt met Fier en dan vrijdags een veroordeelde dader op de buiten opstelt. Daarnaast vraag ik mij ook af of Cambuur vooraf van de rechtszaak wist.

Grijskijkert

Citaat van: Lore op maart 28, 2021, 12:00:33
Lees de rechtszaak dan even en vraag je even af of wat je zegt nog klopt. Zou je dan ook zo reageren bij jouw dochter?
Citaat van: Lore op maart 28, 2021, 13:50:23
Dat is je goed recht. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat Cambuur samen werkt met Fier en dan vrijdags een veroordeelde dader op de buiten opstelt. Daarnaast vraag ik mij ook af of Cambuur vooraf van de rechtszaak wist.
https://cambuur.nl/nieuws/statement-club-inzake-veroordeling-issa-kallon/ deze zaak? Dat meisje wat zo dom was om over haar leeftijd te liegen, ze zei dat ze 18 was ,wat niet weg neemt dat het fout was van Kallon, ook al was het wat er gebeurde van beide kanten vrijwillig , maar waarom dit erbij halen? Hij heeft zijn straf gehad of is het dan nog niet klaar?
IN HENK WE TRUST!!!

PePe

Sander Fischer gaat stoppen met betaald voetbal.
Ik zie hem nog binnenkomen, als jong talent van NAC.

hobbes

 :_schater

Citaat van: PePe op maart 28, 2021, 14:56:49
Sander Fischer gaat stoppen met betaald voetbal.
Ik zie hem nog binnenkomen, als jong talent van NAC.

Holwerd voor Cambuur

Jack Byrne speelt sinds februari weer in het geelblauw:
https://www.independent.ie/sport/soccer/i-love-mick-he-took-a-chance-on-bringing-me-here-jack-byrne-on-mccarthys-exit-40015839.html

Mick McCarthy haalde hem naar APOEL Nicosia (en werd de wedstrijd erna ontslagen).
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

el haj

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 10, 2021, 16:50:36
Jack Byrne speelt sinds februari weer in het geelblauw:
https://www.independent.ie/sport/soccer/i-love-mick-he-took-a-chance-on-bringing-me-here-jack-byrne-on-mccarthys-exit-40015839.html

Mick McCarthy haalde hem naar APOEL Nicosia (en werd de wedstrijd erna ontslagen).

Tering, wat een slecht geschreven stuk.  :_schater Wel leuk om te lezen hoe 't 'm vergaat.

Dan even wat anders, hier denk ik wel 't best op z'n plaats:


'Principiële voetballers zijn een uitgestorven ras'
Shirtjes met Football supports change erop, zo protesteerde het Nederlands elftal tegen de slavenarbeid in Qatar. Edwin Struis: 'Nog nooit in de geschiedenis van het voetbal had er zo'n onbeduidende, nietszeggende tekst op een shirt geprijkt.'

Daar stonden ze weer, keurig in het gelid. Dit keer aan de voet van een apenrots, waar in het geval van de thuisploeg bovenop betere spelers huizen dan beneden. Maar daar ging het dit keer niet om. De spelers van Oranje droegen wederom het shirtje dat ze drie dagen eerder ook al over hun schouders hadden laten glijden. Waarschijnlijk ongewassen en van tekst voorzien bij de plaatselijke hobbydrukker. Football supports change. Voetbal steunt verandering. Klimaatverandering, desnoods in het kader van belasting? Verandering van bondscoach? Verandering van spijs? Of van partner, ook heel populair in voetbalkringen. Van auto, wellicht? In ieder geval niet van tekst en T-shirt. Nog nooit in de geschiedenis van het voetbal had er zo'n onbeduidende, nietszeggende tekst op een shirt geprijkt. Football supports change.

Ze keken er anders heel gewichtig bij. Alsof de honderden doden die in aanloop naar het komende WK al gevallen zijn, op deze manier afdoende werden herdacht. Om straks toch doodleuk in stadions te gaan voetballen, waar het bloed van de muren stroomt. Want dat is dit keer het grote verschil met WK's of andere grote sportevenementen die in dubieuze landen gehouden worden. De dood van deze als slaven gebruikte arbeiders heeft rechtstreeks te maken met de komst van het grootste sportevenement ter wereld. Nu heeft wegkijken geen zin.

Van het potsierlijke protest zal door de bejurkte Qatarese medemens schuddebuikend van het lachen kennisgenomen zijn. 'Waren al onze criticasters maar zo, dan hebben we van niemand wat te duchten,' zag emir Tamim bin Hamad al-Thani, de Qatarese opperslavendrijver, er waarschijnlijk de humor wel van in, voordat hij het chequeboek uit de kast trok om de broer van de Nederlandse bondscoach wederom als ambassadeur vast te leggen voor het komende WK.

Ik verlangde naar een type als Oeki Hoekema. Deze met een weergaloze voetbalnaam uitgeruste Fries, die als 16-jarige al rondliep in het eerste elftal van SC Cambuur, liet in al zijn contracten opnemen dat hij nooit tegen ploegen uit dictatoriaal geregeerde landen hoefde uit te komen. Dat verklaart meteen zijn beperkte interlandcarrière: een onderonsje tegen Luxemburg vijftig jaar geleden, waarin hij nog scoorde ook.

Hoekema was in 1978 de enige voetballer die in navolging van Bram Vermeulen en Freek de Jonge (Bloed aan de Paal) vond dat Oranje niet naar Argentinië moest afreizen vanwege het Videla-regime. Kom daar nu maar eens om. De politieke en maatschappelijke geëngageerdheid bij de huidige generatie is ver te zoeken. Het is dat er in de media nogal wat ophef was met betrekking tot de rechten (of beter: het gebrek eraan) van de arbeiders die worden uitgebuit in het Midden-Oosten, anders had er zelfs nooit een protest weerklonken. 'Waar ligt dat eigenlijk, dat Qatar?' Je hoort het Steven Berghuis zo zeggen.

Laatst riep Oeki Hoekema op de radio wederom op tot een boycot, bijna 45 jaar na zijn vorige oproep. En weer is hij een roepende in de woestijn, met het oog op Qatar bijna letterlijk. Nee, een nieuwe Oeki zal er nooit komen. Principiële voetballers zijn een uitgestorven ras.

Bankzitter

#7452
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 10, 2021, 16:50:36
Jack Byrne speelt sinds februari weer in het geelblauw:
https://www.independent.ie/sport/soccer/i-love-mick-he-took-a-chance-on-bringing-me-here-jack-byrne-on-mccarthys-exit-40015839.html

Mick McCarthy haalde hem naar APOEL Nicosia (en werd de wedstrijd erna ontslagen).

Nou , als Byrne daar op de bank terecht zou komen.... dat was wel een speler die altijd de juiste bal direct zag en goed in ons spel zou passen.


Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Bankzitter op april 10, 2021, 18:07:41
Nou , als Byrne daar op de bank terecht komen.... dat was wel een speler die altijd de juiste bal direct zag en goed in ons spel zou passen.
Heeft ie nog onder henk gespeeld?
Henk, held, bedankt

Bernardo