Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Dreet

Een van de beste spelers die ooit voor Cambuur heeft gespeeld. Zuid was nog een staantribune. Wanneer de M.I.-Side zijn naam scandeerde, klapte Carlo altijd terug met twee handen boven zijn hoofd. Net zo slepend en sierlijk als zijn soms onnavolgbare passeerbewegingen. Jaren later las ik dat hij materiaalman bij Feyenoord was geworden. Nog steeds even geliefd, maar sommige Feyenoordspelers mochten zijn veters nog niet eens strikken wat betreft talent en voetbalvernuft. Rust zacht, Carlo. Veel sterkte voor zijn naasten.

sjaak

Keertje Heerenveen uit. Wedstrijd was net begonnen en daar kwam Maarten de Jong alweer invliegen. Carlo sprong over die maaiende benen heen en keek eens minachtend naar dat mannetje dat maar doorgleed....skitterende actie.

Tsjawat

Ik kan eigenlijk geen voetbalbeelden van hem in cambuurshirt vinden. Ik hoop dat iemand dat nog gaat plaatsen op youtube ofzo. Is toch wel een icoon van Cambuur.

carlo de leeuw

Beste en meest sierlijke voetballer die ik ooit bij Cambuur heb zien voetballen!!
Ik wens zijn nabestaanden veel sterkte!

sunderland

Citaat van: sjaak op februari 13, 2020, 17:33:54
Keertje Heerenveen uit. Wedstrijd was net begonnen en daar kwam Maarten de Jong alweer invliegen. Carlo sprong over die maaiende benen heen en keek eens minachtend naar dat mannetje dat maar doorgleed....skitterende actie.
toch het die akelige strontjager hem wel 3/4 x uit de weds skopt

sunderland

Ik vergeet de duels met Cor Lems nooit weer. Beide geweldenaren met beide een dubbele schaar.

Vlampiep

Heb tijdens zijn Cambuur periode gerevalideerd met Carlo bij Dik Lamsma.
Hij had rugproblemen, wat hem vaak parten speelde om zijn kwaliteiten 100% te kunnen etaleren. Ondanks dat stak hij met kop en schouders uit boven de rest. Alleen Len Cantello beschikte over kwaliteiten die zich konden meten met die van Carlo.
Triest dat hij op relatief jonge leeftijd geconfronteerd is met deze rotziekte.
Ik ben hem dankbaar dat van hem heb mogen genieten als speler en mens.


Ruppppert

Interview met Carlo de Leeuw in 2013


denistel

1 van de beste spelers die ik ooit bij onze club heb zien spelen had eens een solo
tegen d haag waarbij die wel 7 man voor bij ging,geweldige techniek had ie

rust zacht vriend veel sterkte voor de nabestaanden

poelie-lwd

Citaat van: denistel op februari 13, 2020, 23:23:04
1 van de beste spelers die ik ooit bij onze club heb zien spelen had eens een solo
tegen d haag waarbij die wel 7 man voor bij ging,geweldige techniek had ie

rust zacht vriend veel sterkte voor de nabestaanden

Dubbele schaar. Kappen achter het standbeen langs en niet rennen maar dansen. Altijd vooruit denkend. Wat een geweldenaar. Ik vond Carlo altijd qua spel het meest op Rob de Wit lijken.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.

RON

Prachtig stuk!!! Jammer dat er inderdaad zo weinig beelden van zijn. Kan me de nacompetitiewedstrijd tegen NEC (7-0) nog goed herinneren. Carlo was de hele wedstrijd al weergaloos, maar het doelpunt dat hij maakte was van wereldklasse!! 5 man kompleet wegspelen en daarna een stiftje over de keeper..... Dat kon alleen hij en verder niemand anders...

Dreet

Samenvatting van de traumawedstrijd tegen DS'79, nacompetitie 1987. Het is de eerste keer dat ik dit zelf ook zie. Was erbij en heb hier nooit naar kunnen kijken. Stadion afgeladen vol, zou tegenwoordig niet meer kunnen. In ieder geval: samenvatting met Carlo de Leeuw op 10.

https://m.youtube.com/watch?v=PLMu51D2B5I&t=323s

Dreet

#7138
Ook hier beelden van Carlo de Leeuw in seizoen 86-87, o.a. Volendam uit, DS uit en RKC thuis nacompetitie, Willem II thuis. Zelfs twee keer met commentaar van Hugo Walker...

https://m.youtube.com/user/MediaArchiefCambuur

En toets op Youtube bij zoekfunctie in:

cambuurvideoarchief

Twee Youtubekanalen vol met beelden van Cambuur, uit heden en verleden.


Bankzitter

Carlo is één van de spelers die mijn liefde voor ons cluppie en voetbal heeft doen ontstaan.
Zijn speelstijl en bravoure zijn nog steeds het soort voetbal dat voor mij "typisch Cambuurvoetbal" is (en ik denk dat ik daarin niet de enige ben).

Veel mooie herinneringen aan zijn spel. Sterkte.