Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

scc-aaron

Citaat van: Destroyer op november 24, 2019, 10:25:10
Stegeman vergelijkbaar met Lodeweges. Geen ruggengraat.

Het enige verschil is dat Lodeweges wel een team leuk laat voetballen.

PePe

Sander vd Streek kan in Utrecht bij tekenen, maar vind de aanbieding te vroeg.
(afwachten of Cambuur gaat promoveren?)

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: PePe op november 26, 2019, 19:08:59
Sander vd Streek kan in Utrecht bij tekenen, maar vind de aanbieding te vroeg.
(afwachten of Cambuur gaat promoveren?)

Dat denk ik niet.....hij zal nog hogerop willen. Zou er maar eens over nadenken Sander, wat is er mooier in het vertrouwde geel blauw te voetballen in het nieuwe stadion.

denistel

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op november 26, 2019, 19:58:48
Dat denk ik niet.....hij zal nog hogerop willen. Zou er maar eens over nadenken Sander, wat is er mooier in het vertrouwde geel blauw te voetballen in het nieuwe stadion.

zit wel boven ons betalingsniveau denk ik

PePe

Hij volgt Cambuur wel: Zat bij Jong Utrecht - Cambuur op de tribune!

Galdiano

Gaan we nu serieus hopen dat Vd Streek terug komt?  :_schater
Niet te betalen, veel te goed voor Cambuur, en zit prima op zijn plek in Utrecht.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

papier

Hij zou gek zijn als hij terug zou gaan naar Leeuwarden, afgelopen seizoen gewoon europees gespeeld met utrecht waar je kan bijtekenen en dan zeker terug naar een club die KKD speelt of op z'n hoogst volgend seizoen tegen degradatie. Nog los van de financiën.

speculeter

Wat een onzinnige discussie
Wij hebben immers Jacobs
En die word nog beter als vd Streek

sunderland

Citaat van: PePe op november 26, 2019, 19:08:59
Sander vd Streek kan in Utrecht bij tekenen, maar vind de aanbieding te vroeg.
(afwachten of Cambuur gaat promoveren?)
ja tuurlijk. Hij wil nog 1 x cashen in het buitenland en anders blijft ie. Hij gaat echt geen half salaris inleveren. Ook bij promotie kunnen we hem nooit betalen

Destroyer

Citaat van: PePe op november 26, 2019, 19:08:59
Sander vd Streek kan in Utrecht bij tekenen, maar vind de aanbieding te vroeg.
(afwachten of Cambuur gaat promoveren?)

Yeah right sprookjes vindt je in de Efteling  :_schater
** Poolwinner 18/19 - 21/22

poelie-lwd

Citaat van: PePe op november 26, 2019, 19:08:59
Sander vd Streek kan in Utrecht bij tekenen, maar vind de aanbieding te vroeg.
(afwachten of Cambuur gaat promoveren?)

:_schater
Iedereen heeft recht op mijn mening.

michello

Oud-keeper Nienhuis bewaakt nu geen doel maar gevangenen
Eline de Zeeuw
redacteur Sport & Buitenland
Een koude, mistige avond in Noord-Groningen. Het derde elftal van Aduard 2000 werkt de wekelijkse training af. De bal kaatsen, een paar afwerkoefeningen. De amateurs vervloeken hun 'interim-trainer', die ze gebiedt nóg een paar sprintjes te trekken. "Niet nog een keer joh, Leo, doe normaal!"

Bij gemis aan de vaste oefenmeester van het team - "Die vond uit eten met zijn vrouw belangrijker dan ons, haha!" - traint aanvoerder Leonard Nienhuis de groep. Juist ja, de doelman die zijn profcarrière begon bij FC Groningen, definitief doorbrak bij Cambuur en zijn loopbaan in het betaald voetbal vorig jaar afsloot bij Sparta.

Nu is hij terug op zijn geboortegrond en is voetbal enkel nog een hobby. En wie denkt dat hij tegenwoordig de sterren van de hemel keept in de zesde klasse heeft het mis. Sterker nog, Nienhuis speelt tegenwoordig als verdediger. "Tja, met alle respect, op dit niveau krijg je als keeper niet veel te doen", zegt hij met een knipoog. "En belangrijker, ik heb altijd gezegd: als ik naar de amateurs ga, dan ga ik voetballen. Dat vind ik gewoon mooi."

Niet tot onvrede van zijn teamgenoten. "Hoe je het ook wendt of keert, hij brengt tenminste een beetje tactiek in het veld", zegt een van de jongens. "Dikke prima, de beste speler van het dorp", roept de ander.

Sander Boschker stond tot z'n 39ste onder de lat, Gianluigi Buffon is 41 en lijkt nog niet eens aan stoppen te denken. In de regel weten doelmannen hun loopbaan in het betaalde voetbal het langs te rekken, maar Nienhuis was pas 28 jaar toen hij zijn handschoenen aan de wilgen hing. Hij keepte bijna honderd wedstrijden in de eredivisie, ook al kwam hij in zijn laatste seizoen bij Sparta nauwelijks aan spelen toe.

"De juiste club kwam daarna gewoon niet voorbij. Ik ben misschien vroeg gestopt, maar als ik zie hoe het leven nu is, heb ik zeker geen spijt", zegt hij. De training met het derde van Aduard zit er inmiddels op - op koude avonden als deze duurt een training in de kelderklasse nooit lang.

Schaduwzijden

In de eredivisie maakte Nienhuis vooral furore als eerste keeper bij Cambuur. De club waarmee hij promoveerde, op het hoogste niveau speelde, en vervolgens ook weer degradeerde. Terwijl hij op het veld onvergetelijke ervaringen opdeed - "de derby's tegen Heerenveen vergeet je nooit" - werd hij daarbuiten met de schaduwzijden van het leven geconfronteerd. Zo verloor hij binnen vijf jaar zijn ouders, eerst zijn moeder, daarna zijn vader.


Leonard Nienhuis in 2013 tegen PSV. Jurgen Locadia kijkt verbaasd op. ANP
Thuis aan de keukentafel schenkt Leonard nog een kop thee in. "Eigenlijk ben ik vooral blij dat ik nu een leven als dat van een normaal mens leidt. Ik ben vrijer, kan dingen doen met mijn gezin, ik geniet." Het keepen mist hij niet, het wij-gevoel van een voetbalteam soms wel. "Je doet het toch maar met z'n allen. De voetbalhumor, samen in de kleedkamer, alles eromheen. Maar dat is geweest, het was tijd voor wat anders."

'Wat wil ik hierna?'

De wekker gaat vroeg en hij moet naar de gevangenis. Daar werkt Nienhuis sinds kort als bewaarder. "Toen het einde van mijn voetbalcarrière naderde, ben ik gaan denken. Wat wil ik hierna? Ik besloot een opleiding te volgen tot beveiliger. Ik hield er al snel een baan aan over."

Het werk in de gevangenis is uitdagend, Nienhuis vindt het prettig af en toe de spanning op te zoeken. Bovendien is het werk hem niet vreemd. "Mijn familie zit ook in dat wereldje. Zo heeft mijn vader altijd in de beveiliging gezeten."

Helemaal afscheid van bewaken heeft hij dus niet genomen. Het zijn niet langer doelen, maar gevangenen. "Zo kan je het wel zien, ja. Grappig, het is de eerste keer dat ik er zelf zo over nadenk, maar die houd ik in m'n achterhoofd."

Hendrikscc


el haj

Leuk verhaal, thanks Michello! Blijft een sympathieke vent en ik had hem nog een lange profcarrière gegund maar zo te horen is dit voor hem een betere keuze, des te mooier voor 'm!

zeewolde

Hij zou de perfecte tweede keeper zijn, zeker in de eredivisie