Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Citaat van: Stiens op oktober 23, 2019, 14:19:36
Die waren nu inderdaad in geen 100 jaar in de basiself gekomen..
Herder heeft nog een tijdje bij MKV gespeeld en Kerst speelde volgens mij vorig jaar nog bij vv Noordbergum. René is dacht ik al een tijdje trainer, dit seizoen bij Genemuiden als ik me niet vergis. Bovenaan in de Hoofdklasse. Heeft ook nog bij Cambuur gewerkt als fysiek trainer o.i.d. toch?

Toekomstig trainer van Cambuur!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Cambuur Groningen

Citaat van: Galdiano op oktober 23, 2019, 15:46:04
Toekomstig trainer van Cambuur!
over 15 jaar dan, eerst tijdperk Henk de Jong afronden met kampioenschap, paar bekers en een championsleaguedeelname

denistel

haha nou het zou zo maar kunnen heeft het bij Buitenpost goed gedaan en nu bij Genemuiden
ook weer.

poelie-lwd

Rene is een toptrainer in wording.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

sunderland

Citaat van: poelie-lwd op oktober 24, 2019, 07:30:57
Rene is een toptrainer in wording.
verwacht ik ook. Laatst even leuk gesprek met hem gehad. Genemuiden begon slecht en hij hield vast aan zijn denkwijze.

PePe

Jaap Stam stapt op bij Feijenoord.

denistel

Citaat van: PePe op oktober 28, 2019, 18:14:01
Jaap Stam stapt op bij Feijenoord.

verstandig besluit

Bankzitter

vd Streek speler van de week bij VI :"Toeval of niet: sinds Van de Streek medio september zijn rentree vierde na een blessure is FC Utrecht bezig aan een opmars op de ranglijst".  Hij wordt toch vaak een beetje onderschat denk ik, mooi dat 'ie hier de credits krijgt.

okkele

hij mag cambuur ook eeuwig dankbaar zijn dat ze hem uit dat gat in estland(letland?) hebben gehaald.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

el haj

En dat vertrouwen heeft 'ie dubbel en dwars terugbetaald. Is er eigenlijk een doorverkooppercentage bedongen bij de transfer naar Utrecht? Ik meen te herinneren van niet.

justremco

Citaat van: el haj op november 04, 2019, 18:34:31
En dat vertrouwen heeft 'ie dubbel en dwars terugbetaald. Is er eigenlijk een doorverkooppercentage bedongen bij de transfer naar Utrecht? Ik meen te herinneren van niet.

Volgens mijn info wel...

denistel

zie em niet zo snel een transfer maken zit hier prima volgens mij

Agy

'Uiteindelijk hoop ik te eindigen bij Cambuur. Ik blijf een Leeuwarder'


Hij is de opvallende blonde verschijning in het vreemdelingenlegioen van Fortuna Sittard. Mark Diemers (26), geboren in Leeuwarden, ooit begonnen bij Frisia en in het betaald voetbal gedebuteerd bij Cambuur. Zowel met Cambuur als De Graafschap promoveerde Diemers naar de eredivisie.

Diemers de Nederlander

,,Laatst had onze spits Amadou Ciss een interview met de NOS. Na elke vraag pakte hij de microfoon uit de hand van de verslaggever om antwoord te geven. Schitterend toch? Dat filmpje hebben we vaak in de kleedkamer afgespeeld. Iedereen rollend van de lach over de grond. Hij kon er zelf ook wel om lachen. Al die verschillende culturen levert mooie dingen op. En verbazing: iemand die dan bij de lunch vier koppen soep voor zichzelf pakt. Zonder het gek te vinden, hè.''

,,Weet je, ik snap wel dat mensen denken: wat een bij elkaar geraapt zooitje daar bij Fortuna. Maar geloof me: we hebben een hecht team. Het zijn vaak geweldige jongens die keihard trainen. Die gasten gaan ervoor. Ik heb bij ploegen gespeeld met veel Nederlanders. Dan ging iedereen na de training direct naar huis. En wordt er achter je rug om geluld.''

,,Wat wel zo is: als het straks echt belangrijk wordt, is het fijn om ervaren Nederlandse jongens te hebben. Kijk naar FC Emmen met Michael de Leeuw en Anco Jansen. Gasten die weten wat er gevraagd wordt in de beslissende fase. Ik ben 26 en hoor hier bij de oudste spelers. Het is de filosofie van de club: jonge buitenlandse spelers halen en dan hopen op een dikke transfer in de zomer. Dat is het goed recht van de club en geen gekke gedachte. Vorig jaar zeiden de trainers René Eijer en Kevin Hofland: we praten hier gewoon Nederlands. Dat heeft twee weken geduurd, haha. De helft van de trainingen werd niet begrepen. Sindsdien is de voertaal Engels.''

Diemers de vader

,,In maart verwachten mijn vriendin en ik ons eerste kindje. Een jongetje. Man, ik kijk ernaar uit. Balletje voor de voeten gooien. Mijn leven gaat veranderen, maar dat voelt eigenlijk heel goed. Ik ben compleet verzot op voetbal. Ik vind het heerlijk om op de bank te liggen en uren naar FOX Sports te kijken. Mijn vriendin wordt daar soms knettergek van. Straks gaat er baby-tv op, haha.''

,,Familie is het allerbelangrijkst. In grote lijnen wil ik mijn kind opvoeden zoals ik zelf ook ben opgevoed door mijn ouders. Op een nette, sociale manier. Heel gul zijn, dat is belangrijk in het leven. Je laatste brood weg willen geven. Ik ben wel een mix van mijn vader en moeder. Mijn vader heeft een eigen reisbureau. Hij is superfanatiek om dat draaiende te houden. Zet daar heel veel voor opzij. Dat heb ik dus met voetbal. Van mijn moeder heb ik het lieve, zorgzame karakter. Zij worden voor de eerste keer opa en oma. Heel speciaal.''

Diemers de oprechte prater

,,Ik ben altijd eerlijk. En dat wordt me in dit wereldje niet altijd in dank afgenomen. Gek toch? Je zou zeggen dat het juist een goede eigenschap is. Ik zei vorig jaar dat ik Sittard geen geweldige stad vond. Nou, dat heb ik geweten. Dat leverde heftige reacties op. De mensen hier zijn heel chauvinistisch. Misschien ben ik daarom niet de meest populaire speler. Ik spreek uit dat ik nog een volgende stap in mijn loopbaan wil zetten. Kijk, ik kan wel een lulverhaal ophangen dat ik hier nog tien jaar wil spelen, maar dat is gewoon niet zo. Ik ben geen jongen die het clublogo gaat kussen om populair te worden. Daar heb ik niks mee. En let op: dat zegt he-le-maal niets over deze club. Hier werken geweldige mensen en ik ben dankbaar dat ik voor deze club mag spelen en dat ze mij weer een kans hebben gegeven in de eredivisie. Mijn motto is: liever eerlijk en gehaat, dan achterbaks en geliefd. Dat wil ik graag zo houden.''

Diemers de voetballer

,,Als mensen mij zien lopen, denken ze niet dat ik zelfkritisch ben. Mijn uitstraling is best wel zelfverzekerd. Richting het arrogante, hoor ik wel eens. Zo loop ik gewoon, dat is mijn stijl. Of me dat stoort? Die tendens wordt wel wat anders. Ik ben wie ik ben. Vijftig procent vindt het mooi, de andere helft niet. Nou, prima. Maar ik ben dus juist wél zelfkritisch.''

,,Vroeger bij FC Utrecht was ik nog maar een snotneus. Ging ik strafschoppen opeisen als jong pikkie en zo. Niet slim, dat weet ik nu natuurlijk ook wel. Eigenwijs. Ik dacht dat ik alles goed deed, onzin natuurlijk. Ik heb meer dan honderd wedstrijden in de eredivisie gespeeld. In de eerste divisie heb ik er ook bijna honderd. Ik voel me inmiddels best oud. Merk dat trainers naar me luisteren. Onder Henk de Jong bij De Graafschap heb ik mezelf helemaal teruggevonden. Ja, ik heb ambities en die spreek ik uit. Ik had aanbiedingen vanuit Rusland en Roemenië, maar dat zag ik niet zitten. Amerika trekt me, maar misschien is de tijd nog niet rijp daarvoor. Uiteindelijk hoop ik te eindigen bij Cambuur, mijn club. Waar ik ook ben begonnen. Ik blijf een Leeuwarder.''

Vlampiep

Mooi stuk over Diemers Agy. Wat zou hem hier graag terug zien, maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren.

Lore

Citaat van: Vlampiep op november 12, 2019, 12:23:32
Mooi stuk over Diemers Agy. Wat zou hem hier graag terug zien, maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren.

Tsjah, als hij niet een vervolg stap maakt en wij groeien door. Waarom dan ook niet.........