Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Drumfather SCC

Citaat van: justremco op augustus 01, 2018, 16:15:54
In dit geval wel "logisch". Bos ligt nog vast en Cummins had een aflopend contract...

Maar als een Lisse Cummins kan betalen en een Telstar een Rosheuvel dan kan Cambuur dat al helemaal
De visie hier deugt gewoon voor geen ene kant

Yellow Army

Citaat van: hobbes op augustus 01, 2018, 15:32:10
Cummings naar FC Lisse, toch vreemd dat hij niet meer in de KKD aan de slag kan.

Misschien ook wel eigen keus. De onkostenvergoeding van een 2e divisionist + een normale (part-time) baan levert meer op dan het salaris van een middenmoter uit de 1e divisie.
Area 58

zeewolde

Citaat van: Drumfather SCC op augustus 01, 2018, 16:17:48
Maar als een Lisse Cummins kan betalen en een Telstar een Rosheuvel dan kan Cambuur dat al helemaal
De visie hier deugt gewoon voor geen ene kant
raar he dat een cummins en rosheuvel niet naar een sparta, nec of gae gaan.....

hobbes

Citaat van: zeewolde op augustus 01, 2018, 16:24:28
raar he dat een cummins en rosheuvel niet naar een sparta, nec of gae gaan.....

Nog steeds het idee dat ze de gok met Rosheuvel niet aandurfden vanwege iets fysieks. Zoveel heeft hij vorig seizoen nu ook weer niet gespeeld.

Galdiano

Citaat van: justremco op augustus 01, 2018, 16:15:54
In dit geval wel "logisch". Bos ligt nog vast en Cummins had een aflopend contract...
Ik vind het ronduit schandalig dat een Bos hier nog rondloopt, hij zal vast wel een paar ballen tegenhouden maar come on, ze maken dezelfde fout als vorig jaar, Boss als 2de keeper is een verkeerde keuze.
stel er gebeurd iets met Mous, wat dan? Bos op goal? Dat kan toch niet.al jaren is het ruk met
Keepers, en komt mede door Ponk.

Hebben we eindelijk een goede keeper laten we hem gaan. Had perfect als 2de keeper achter Mous kunnen blijven.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bernardo

Kinderhand is hier blijkbaar snel gevuld met Cummins. Zegt genoeg dat geen enkele andere club hem oppikt als hij zo fantastisch was. Middelmatige keeper en veel te kleib

justremco

Citaat van: Galdiano op augustus 01, 2018, 17:04:59
Ik vind het ronduit schandalig dat een Bos hier nog rondloopt, hij zal vast wel een paar ballen tegenhouden maar come on, ze maken dezelfde fout als vorig jaar, Boss als 2de keeper is een verkeerde keuze.
stel er gebeurd iets met Mous, wat dan? Bos op goal? Dat kan toch niet.al jaren is het ruk met
Keepers, en komt mede door Ponk.

Hebben we eindelijk een goede keeper laten we hem gaan. Had perfect als 2de keeper achter Mous kunnen blijven.

Ben het met je eens hoor, maar omdat vd Belt een groot talent zag in Bos ligt ie nu nog vast. Dan kan ik het me voorstellen dat ze geen andere keeper meer halen. Zelf had ik Cummins wel gehouden als wisselkeeper en dan Bos mooi keeper van de beloften

EdsjeSCC

Citaat van: Yellow Army op augustus 01, 2018, 16:20:41
Misschien ook wel eigen keus. De onkostenvergoeding van een 2e divisionist + een normale (part-time) baan levert meer op dan het salaris van een middenmoter uit de 1e divisie.

Potverdikke, dat ik nog een zinnige opmerking op dit forum tegen zou komen :O

PePe

Citaat van: justremco op augustus 01, 2018, 17:09:35
Ben het met je eens hoor, maar omdat vd Belt een groot talent zag in Bos ligt ie nu nog vast. Dan kan ik het me voorstellen dat ze geen andere keeper meer halen. Zelf had ik Cummins wel gehouden als wisselkeeper en dan Bos mooi keeper van de beloften

Bos op advies van Ponk?

Zuid1991

Citaat van: PePe op augustus 01, 2018, 19:03:39
Bos op advies van Ponk?
Keeper die vorig jaar in de a1 zat, traint nu al tijdje mee omdat Bos geblesseerd is: v.d Haar.
Is naar mijn mening een keeper met potentie!
Fysiek al groot en sterk en technisch.
1 voor de toekomst!

zeewolde

Djavan Anderson gaat definitief naar Lazio.

Iemand enig idee of wij hierbij recht hebben op opleidingsvergoeding?

Vlampiep

Citaat van: zeewolde op augustus 03, 2018, 14:12:58
Djavan Anderson gaat definitief naar Lazio.

Iemand enig idee of wij hierbij recht hebben op opleidingsvergoeding?
Anderson kwam toch van AZ naar ons, dus zullen wij denk ik geen aanspraak kunnen maken op een opleidingsvergoeding.

WouterZz

Internationale transfers
Een internationale transfer is de transfer van een speler tussen twee clubs uit verschillende landen. Op deze transfers zijn de FIFA reglementen van toepassing. Soms heeft de FIFA regelgeving aparte regels voor Europese transfers, dus transfers tussen twee clubs uit verschillende Europese landen. De reden hiervoor is dat binnen Europa regels gelden met betrekking tot het vrije verkeer van werknemers en de mededinging. Deze bijzondere regels voor clubs binnen Europa zien vooral op de bedragen die betaald moeten worden aan opleidingsvergoeding.

FIFA opleidingsvergoeding
Bij internationale transfers gelden dus de FIFA reglementen. Deze FIFA reglementen schrijven voor dat de nieuwe club van een speler die onder de 23 jaar is en een transfer maakt, een vergoeding betaalt aan de oude club(s) van deze speler. Deze vergoeding dient de kosten te dekken, die de oude club heeft gemaakt om de speler op te leiden. Voor de jaren dat de oude club de speler heeft opgeleid tussen zijn 12e en 15e jaar krijgt de oude club €10.000,– per jaar. Voor de jaren dat de oude club de speler heeft opgeleid tussen zijn 16e en 21e jaar, krijgt de oude club, afhankelijk van de categorie waarin de nieuwe en soms ook oude club door FIFA is ingedeeld, een bedrag tussen de €10.000,– en €90.000,– per jaar.
Een club kan dus maximaal €580.000,– krijgen voor het opleiden van een speler, mits die speler zijn hele jeugd bij de club heeft gevoetbald. Als de speler tussentijds door een andere club (verder) wordt opgeleid, krijgen beide clubs hun aandeel op basis van de hierboven genoemde bedragen.

http://www.pro-agent.nl/opleidingsvergoeding-solidariteitsbijdrage-en-doorverkooppercentage-deel-1/

Bankzitter

Hij is 23 geweest en daarbij transfervrij. Dus verwacht er niks van.

zeewolde

Het gaat om hoe oud hij was bij ons.

Maar het is een binnenlandse Italiaanse transactie en hij was transfervrij door faillissement van Bari. Vandaar mijn vraag.

Om te verduidelijken, zie ook stuk van Wouterzz.:

Als bv Arjen Robben nu verkocht wordt aan Paris Saint Germain, dan krijgt zowel Bedum als FC Groningen een opleidingsvergoeding.