Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

okkele

ogbeche er lange tijd uit wegens een hamstring-blessure.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

mugel

http://nos.nl/artikel/2115679-henk-de-jong-wil-uitkering-maar-krijgt-hem-niet.html

Ok, geen oud speler maar oud trainer, en misschien niet meer heel relevant voor Cambuur, maar..
Wat is Henk de Jong aan het doen joh?
Zelf ontslag nemen, door iets met 'wederzijds goedvinden' bijna 5 maanden doorbetaald krijgen met alle tijd om te snabbelen, al een nieuwe baan en volgens eigen zeggen een mooie aanbieding daarna afgeslagen. En dan openlijk boos worden dat je geen uitkering krijgt voor een maand?  8P  :rodekaart
Ik ben benieuwd of de afdeling PR van FC Groningen hier blij mee is..
Of zou hij gewoon van zijn sympathieke imago af willen bij ons, zodat hij over een jaartje (of 2) zonder teveel gedoe alsnog bij DKV aan de slag kan?

AL

Citaat van: mugel op juli 06, 2016, 18:43:48
http://nos.nl/artikel/2115679-henk-de-jong-wil-uitkering-maar-krijgt-hem-niet.html

Ok, geen oud speler maar oud trainer, en misschien niet meer heel relevant voor Cambuur, maar..
Wat is Henk de Jong aan het doen joh?
Zelf ontslag nemen, door iets met 'wederzijds goedvinden' bijna 5 maanden doorbetaald krijgen met alle tijd om te snabbelen, al een nieuwe baan en volgens eigen zeggen een mooie aanbieding daarna afgeslagen. En dan openlijk boos worden dat je geen uitkering krijgt voor een maand?  8P  :rodekaart
Ik ben benieuwd of de afdeling PR van FC Groningen hier blij mee is..
Of zou hij gewoon van zijn sympathieke imago af willen bij ons, zodat hij over een jaartje (of 2) zonder teveel gedoe alsnog bij DKV aan de slag kan?


Inderdaad een heel vaag verhaal!!

moodygrunn

Citaat van: AL op juli 06, 2016, 18:46:47

Inderdaad een heel vaag verhaal!!

Nou, volgens mij niet. Ik heb altijd het vermoeden gehad dat HdJ niet vrijwillig is opgestapt. Het feit dat hij een ww-uitkering aanvraagt en ook verwacht die te krijgen, sluit daarbij aan. Immers, alleen als je ontslag krijgt heb je daar recht op, niet als je ontslag neemt. Door de werknemer(s) van het UWV wordt volgens HdJ verwezen naar het mediacircus van afgelopen februari waarin HdJ 'zelf opstapt', terwijl hij in werkelijkheid ontslagen is met behoud van salaris.
Volgens mij komt hier een aap uit de mouw....... 
In Henk en Sandor we trust

Yellow Army

#3529
Citaat van: moodygrunn op juli 06, 2016, 19:31:03
Nou, volgens mij niet. Ik heb altijd het vermoeden gehad dat HdJ niet vrijwillig is opgestapt. Het feit dat hij een ww-uitkering aanvraagt en ook verwacht die te krijgen, sluit daarbij aan. Immers, alleen als je ontslag krijgt heb je daar recht op, niet als je ontslag neemt. Door de werknemer(s) van het UWV wordt volgens HdJ verwezen naar het mediacircus van afgelopen februari waarin HdJ 'zelf opstapt', terwijl hij in werkelijkheid ontslagen is met behoud van salaris.
Volgens mij komt hier een aap uit de mouw.......

Nee hoor, wanneer men een vaststellingsovereenkomst overeenkomt, kan je gewoon aanspraak maken op WW. Dit is een wat menselijker manier om je van je personeel te ontdoen dan een ontslag op staande voet waarbij je geen recht hebt op WW.

De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat Henk gewoon tot 1 juli onder contract stond en het UWV vervolgens de opzegtermijn van 1 maand in acht neemt en Henk dus vanaf 1 aug pas recht heeft op WW, maar 1 aug start hij in zijn nieuwe functie en heeft dan dus recht op helemaal niks.
Area 58

PePe

#3530
In de opzeg termijn, moet de werkgever gewoon doorbetalen.
Dan heeft Henk in augustus nog geen geen recht op WW.

Vlampiep

Citaat van: Yellow Army op juli 06, 2016, 20:18:01
Nee hoor, wanneer men een vaststellingsovereenkomst overeenkomt, kan je gewoon aanspraak maken op WW. Dit is een wat menselijker manier om je van je personeel te ontdoen dan een ontslag op staande voet waarbij je geen recht hebt op WW.

De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat Henk gewoon tot 1 juli onder contract stond en het UWV vervolgens de opzegtermijn van 1 maand in acht neemt en Henk dus vanaf 1 aug pas recht heeft op WW, maar 1 aug start hij in zijn nieuwe functie en heeft dan dus recht op helemaal niks.
Zou best zo kunnen zijn, maar als je als uitkeringsinstantie een aanvraag afwijst, behoort er een duidelijke reden te worden vermeld waarom er geen uitkering wordt toegekend.
Maar Henk heeft natuurlijk altijd de mogelijkheid bezwaar aan te tekenen tegen de afwijzing.

Collingwood

Robbert te Loeke naar Achilles '29.
Kalmte alleen kan u redden.

PePe

Citaat van: Collingwood op juli 07, 2016, 14:24:17
Robbert te Loeke naar Achilles '29.

(zou toch naar America?)

Geelblauwstiens

Citaat van: PePe op juli 07, 2016, 15:30:52
(zou toch naar America?)
Dat is daar vlakbij. Zal wel kloppen:)

Oosttribune

Henk is formeel met wederzijds goedvinden vertrokken en een regeling tot 1 juli. Dit is een nette oplossing voor club en trainer.
Het UWV wijst dan ook zijn verzoek af want opstappen uit eigen beweging of bij wederzijds goedvinden is geen reden voor een uitkering. Als hij daadwerkelijk ontslagen was dan had hij een uitkering gekregen. Henk heeft nu de pijn van het netjes uit elkaar gaan

Collingwood

Citaat van: PePe op juli 07, 2016, 15:30:52
(zou toch naar America?)

Was inderdaad sprake van dat hij eventueel naar LA Galaxy zou kunnen, maar dat is niet doorgegaan.
Kalmte alleen kan u redden.

El Ma-kri-niii

Citaat van: Oosttribune op juli 07, 2016, 15:38:21
Henk is formeel met wederzijds goedvinden vertrokken en een regeling tot 1 juli. Dit is een nette oplossing voor club en trainer.
Het UWV wijst dan ook zijn verzoek af want opstappen uit eigen beweging of bij wederzijds goedvinden is geen reden voor een uitkering. Als hij daadwerkelijk ontslagen was dan had hij een uitkering gekregen. Henk heeft nu de pijn van het netjes uit elkaar gaan
Maar hij treedt pas per 1 augustus in dienst bij FC Groningen. Dan zou hij toch in juli één maand recht op een uitkering hebben?

EdsjeSCC

Apart verhaal was dat ook. Ze zochten nog een reservekeeper ofzo stond op social media en daar had hij op gereageerd. Zodoende onstond er contact.. maar goed. Tis gewoon een slechte keeper dus dan houdt zo'n sprookje vanzelf op

Vlampiep

Citaat van: Oosttribune op juli 07, 2016, 15:38:21
Henk is formeel met wederzijds goedvinden vertrokken en een regeling tot 1 juli. Dit is een nette oplossing voor club en trainer.
Het UWV wijst dan ook zijn verzoek af want opstappen uit eigen beweging of bij wederzijds goedvinden is geen reden voor een uitkering. Als hij daadwerkelijk ontslagen was dan had hij een uitkering gekregen. Henk heeft nu de pijn van het netjes uit elkaar gaan
Ja we weten niet van de hoed en de rand, maar het blijkt toch maar weer dat het UWV geen waarde hecht aan duidelijke informatie. Bij de afwijzing had toch een motivering van afwijzing moeten zitten.
Verder is het niet zo dat in alle omstandigheden een Ww uitkering wordt geweigerd bij het nemen van ontslag.