Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Baresi

Dat lopen heeft te maken dat hij zijn assists kan maken,speler met rendement. :scc

Dokkumer

Citaat van: clint op april 09, 2013, 11:56:09
Ik vond hem niet sterk in balbezit. Hij liep ook veel te veel naar de buitenkanten om de bal te halen of om daar vrij te lopen. Het is een spits: Dan moet ie daar ook blijven.
En blijft hij in de spits hangen dan is er wel weer iemand die jammert dat Barto te statisch speelt en meer de ruimtes moet maken voor inkomende mensen die wat van afstand kunnen schieten ;)

Berto

Laat Henk de Jong maar z'n gang gaan met Barto. Bij Harkemase Boys wist hij ook wel raad met ze.

poelie-lwd

Hij doet zijn best, pikt zijn goaltjes mee  maar dat is het dan ook wel. Overall  komt hij tekort.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

sunderland

Citaat van: clint op april 09, 2013, 11:56:09
Ik vond hem niet sterk in balbezit. Hij liep ook veel te veel naar de buitenkanten om de bal te halen of om daar vrij te lopen. Het is een spits: Dan moet ie daar ook blijven.
is waar maar daardoor konden wij voetballend wel de bal kwijt .Je weet ook dat hij als hij alleen maar in het centrum blijft te kort komt .Als je baby hiwat inspeelt is het ook lachwekkend

kapseltje

Het was een van zijn beste wedstrijden in het Cambuur shirt. Echter typerend voor zijn voetbal kwaliteiten waren zijn opeenhoping van foute bal aannames. Snel laten gaan en opzoek naar iets beters volgend jaar

piene hassus

Tis wel 1e divisie nivo he

Galdiano

Barto mag blijven, cambuur heeft hem een voorstel voorgelegd ecenals Dijkstra rn Droste.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bernardo


Grijskijkert

Prima standin voor Hemmen en je kan met hem ook nog een ander systeem spelen.. En pakt als hij in moet vallen zijn doelpunten mee. Verlengen dus..
IN HENK WE TRUST!!!

KristCambuur

Voor dit niveau redelijk tot goede speler maar voor de Eredivise vind ik hem echt te korten komen!
Cambuur till I die!

piene hassus

Lijt oek mede ant te speulen systeem

WouterZz

Goede gevoel keert terug bij Martijn Barto

Martijn Barto mocht dit seizoen slechts vier keer in de basis beginnen bij Cambuur. In die duels scoorde hij steeds. ,,Op de bank zitten is het irritantste dat er is.''

De 28-jarige spits van Cambuur kan van de laatste twee wedstrijden prachtige statistieken overleggen. Tegen FC Oss (4-1) en Dordrecht (0-3) maakten de Leeuwarders zeven doelpunten en Barto scoorde in beide wedstrijden: ,,En ik heb ook nog goed gespeeld. Dat geeft een heerlijk gevoel.''
Wat mag nog meer van een spits worden verwacht? Zondag staat Barto weer in de basis tegen De Graafschap. Een garantie voor de rest van het seizoen is dat evenwel niet. Michiel Hemmen is immers Cambuurs topscorer met vijftien goals. Barto is fysiek iets minder sterk, maar beweeglijk en goed in de combinatie.
De spits proeft de waardering voor zijn persoon, ook al heeft hij in zijn optiek te weinig speeltijd gekregen sinds zijn komst in 2011. In Barto's eerste seizoen kreeg Mark de Vries de voorkeur. Alleen de laatste maanden, inclusief nacompetitie, mocht Barto als frontsoldaat optreden.
Dit seizoen koos Alfons Arts, de trainer die drie weken geleden op non-actief werd gezet, voor Hemmen. Barto schikte zich, monsterde wel eens de bank en zag dat meer spelers in hetzelfde schuitje zaten.
,,Als speler wil je laten zien wat je kunt, je wilt belangrijk zijn voor het team'', aldus Barto. ,,Als je even niet speelt, is dat vervelend. Als je lange tijd niet speelt, wordt het irritant.''
,,Ik heb lang op de bank gezeten en ik heb eerlijk gezegd lang getwijfeld. Als ik tegen Oss niet in de basis had mogen beginnen, zou ik nu nog hebben getwijfeld. Tegen Oss heb ik laten zien dat ik prima mee kan, dat ik een meerwaarde kan zijn.''
Er zijn inmiddels twijfels weggenomen. Barto, in Spijkenisse geboren, maar toch een kind van deze regio, heeft met de clubleiding gesproken. Cambuur heeft hem een nieuw voorstel gedaan, maar beide partijen zijn er nog niet uit. ,,Ik heb gezegd wat ik ervan vond. Ik heb de intentie om te blijven.''
Prettige bijkomstigheid: aan een onderhoud met de nieuwe trainer Dwight Lodeweges hield hij een goed gevoel over. ,,Het was een prima gesprek en ik kan me vinden in zijn ideeën. Hij wil verzorgd gaan spelen, driehoekjes creëren en is op zoek naar een meevoetballende spits.''
De ene trainer kiest hiervoor, een ander kiest daarvoor. Een speler moet het er mee doen. ,,Je hebt als trainer met team en individu te maken'', zegt Barto.
Hij snapt best dat er dan botsende belangen kunnen zijn. ,,Als je meer traint dan wedstrijden speelt, is dat heel vervelend. Naar mijn mening ben ik in veelwedstrijden veel te laat ingevallen. Maar als een trainer een andere kijk op voetbal heeft, is dat natuurlijk zijn goed recht.''
Barto spreekt geen kwaad over Arts. Hij zag niet aankomen dat de trainer het seizoen niet mocht afmaken. Barto is gecharmeerd van Henk de Jong. Dat was hij altijd al. ,,Ik houd van zijn werkwijze.Henk is altijd positief.''
Ze kennen elkaar al lang. Bij Harkemase Boys werkten ze succesvol samen: drie kampioenschappen in vier seizoenen. Ze worden in Harkema nog steeds geadoreerd. Bij Cambuur kwamen ze elkaar weer tegen. De Jong nam Barto mee, zoals hij een seizoen later Oebele Schokker naar Leeuwarden loodste.
Het zonnetje begint weer te schijnen en de dagen worden langer. Martijn Barto vindt dat prettig. Zondagmiddag voetballen op De Vijverberg, hij kijkt er naar uit. ,,Ik vind het heerlijk 's middags te spelen. Ik doe dat veel liever dan 's avonds om acht uur.''
Cambuur zit op het vinkentouw voor de titel. ,,Ik denk dat zondag tegen De Graafschap cruciaal wordt. Het is een cliché, maar we leven nu van wedstrijd naar wedstrijd. Het gaat ergens om, maar het zou geen teleurstelling zijn als we in de nacompetitie terecht komen. Gezien het budget van de club denk ik dat Cambuur het dit seizoen gewoon heel goed doet.''

LC

Baresi

bartooooooo,,,iemand nog een andere mening?
zie mijn eerdere reacties :scc
Top Barto

Chipke

Barto we do oh Barto we love you!