Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De ondergang van Hoerenveen

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 10:59:20

Vorige topic - Volgende topic

John Hiatt


SCCRulez

Citaat van: drg op juni 15, 2013, 00:32:00
Ff n traantje wegpinken van het lachen  :_schater

Spandoekje 'Heerenveenstra' mee naar dkv?
:_schater :thumbsup Ik ben voor!! 'nooit meer Cambuur? Nooit meer Foppe!'

SCCRulez

Als je als speler nu toch twijfelt of je voor Hoerenveen of bijv Utreg moet kiezen dan lijkt dit voor de boertjes niet heel gunstig!! Machtig! Als ze maar niet van ellende Hemmen en Makrini halen :_schater

Thieske

Zou een leuke actie zijn. Ludieke spandoekjes.. 'heerenveenstra' 'Veenstra for president' 'nooit meer Cambuur? Nooit meer foppe!' 'Sfeer is niet te koop' '4 pakken Sultana nu voor 1.95 euro bij C1000'

PePe

Ik vind dat Foppe hier welkom is.
Riemer kan ons ook vast nog aan een paar sponsoren helpen.

gewoon een fan

Citaat van: PePe op juni 15, 2013, 13:22:51
Ik vind dat Foppe hier welkom is.
Riemer kan ons ook vast nog aan een paar sponsoren helpen.
Zo jij durft  8P

ForzaCambuur1

Citaat van: Destroyer op juni 14, 2013, 07:37:11
En dan toch met man en macht een nieuw thialf willen hebben. mensen wordt wakker!

Vanochtend kwam op nederland 2 Fryslan Dok voorbij over het Thialf. Er interessant.

Korte samenvatting:
Thialf is al 2 keer failliet geweest (de tweede keer is nooit naar buiten gekomen aangezien er een doorstart is gemaakt) en nog nooit rendabel. Bij het tweede faillissement heeft de Rabobank zijn handen er vanaf getrokken aangezien Thialf zonder hulp van gemeente/overheid/sponsoren nooit levensvatbaar kan worden.

Het originele plan waarop de exploitatie van het overdekte Thialf is gebaseerd is al tijdens de bouw uitgekleed. In het originele plan stond bijvoorbeeld dat er ook een zwembad bij zou komen, dit is echter door de provincie tegen gehouden aangezien dit in Drachten moest komen/blijven. Door het plan aan te passen zijn een aantal pijlers onder de exploitatie vandaan gehaald waardoor het van begin af aan al een hopeloze financiële zaak was.

Kan met niet voorstellen dat het plan voor het nieuwe Thialf beter in elkaar zit.

We zullen wel allemaal mee gaan betalen  :zucht

John Hiatt

Onze grote vriend Maarten 'nooit meer Cambuur' de Jong doet ook zijn huilie huilie verhaal over Robert Veenstra. Je zou bijna medelijden krijgen met hem....  :devil

RotterdamLeeuwarden

De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Destroyer

Wordt niks meer met thialf.  Let maar op.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Yellow Army

Citeersc Heerenveen zit in mijn hart

Als oud speler volg ik de ontwikkelingen en kan het niet begrijpen hoe bepaalde mensen met deze club omgaan.
Laat ik beginnen op het moment dat onze nieuwe voorzitter binnen kwam bij de club en een gesprek met mij voerde:
Hij was blij en opgetogen om voor deze mooie club te mogen werken en vroeg mijn bevindingen over het goede en het slechte.

Het goede in mij ogen was dat SC Heerenveen een echte familie club was met supporters en sponsoren en dat die band van groot belang was voor de toekomst van SC Heerenveen

Natuurlijk is de club een bedrijf geworden maar volgens mij heten we nog steeds SC Heerenveen en geen SC 't bedrijf SC Heerenveen.
Hetgeen inhoudt dat je de mensen moet koesteren die bij de club betrokken zijn en mee laten denken over bepaalde zaken en zo stabiel te blijven en niet alleen maar denken aan contracten, maak de mensen belangrijk. Hetzelfde geldt voor de kidsclub! Het zijn de toekomstige seizoenkaarthouders en maak deze kinderen belangrijk en kijk niet naar het financiële plaatje, dat komt vanzelf. "Helemaal mee eens" waren de woorden van de voorzitter! Maar waar is het gebleven allemaal? Ik zie er niks van terug.

Tevens was hij zeer blij met oud spelers binnen de club, deze konden de clubcultuur bewaken en de organisatie in tact houden, maar hoeveel oud spelers met staat van dienst werken er nog? Goeie vraag, ze worden allemaal aan de kant gezet want ze vormen een bedreiging, aangezien deze spelers meer mensen kennen dan de voorzitter R Veenstra en dat past niet in zijn beleid. O ja het is natuurlijk erg belangrijk dat je Mandela kent, maar die voetbalt toch niet, hij kent onze koning ook maar dat heeft toch geen zin omdat steeds te roepen.

Het ergste van alles, toen ik werkzaam was bij het vrouwenteam dat R.Veenstra melde dat hij blij was met het vrouwenteam en het hem gelukt was sponsoren binnen te halen, vraag me overigens nog steeds af welke....

Vanuit de KNVB was er een subsidie gegeven van € 75.000,= voor het aantrekken van een commerciële man om het vrouwenvoetbal voor SC Heerenveen op poten te zetten, waar is het geld en waar is deze man gebleven???
Vanuit de club werd geen euro uitgegeven aan de vrouwen en elke keer mooie praatjes maar geen daden, maar dat is algemeen bekend.
Een wedstrijd in het stadion spelen voor het vrouwenteam zat er niet in, het kon wel maar dan moesten we geld neerleggen om daar te spelen maar het team viel toch onder SC Heerenveen en dan betalen? En dat waren dikke bedragen kan ik je vertellen.

In maart werd bekend gemaakt dat de directie stopte met het vrouwenvoetbal, R. Veenstra hield zijn betoog voor de gehele selectie en melde daar dat hij iedere vergadering in Zeist was geweest omtrent het vrouwenvoetbal. Ik ben er elke vergadering geweest en geen Veenstra gezien. Vanuit de KNVB werd mij meerdere malen gevraagd of er ook nog iemand van de directie kwam. De mail van de vergaderingen kwam altijd netjes binnen, maar zelfs een afmelding van R. Veenstra bleef achterwege.
Ik snap het wel declareren en niet komen, snel geld verdienen en dan zeggen heb er alles aan gedaan? Raar maar helaas waar.

Tevens had ik een keer een afspraak bij v.d. Valk in Wolvega met een sponsor voor het vrouwenvoetbal. We zaten daar lekker te kletsen en ik zag R. Veenstra netjes gekleed de trappen opgaan naar de hotelkamers op de volgende verdieping. Ik dacht nog onder werktijd, een afspraak op een kamer? Maar heb 2 x goed gekeken, witte broek, blazer en de welbekende rode schoenen ja het was hem toch echt!
Zelfs de man met wie ik een afspraak had zat vreemd te kijken.

Maar goed einde vrouwenvoetbal en een makkelijke weg om mij te ontslaan, maar geen zak geld met zwijgplicht, gelukkig maar...

Een stuk in de Leeuwarder courant kreeg een telefoontje van R. Veenstra, als ik dat zou publiceren zou hij mij kapot maken, want dreigen dat kan deze man, mij kapot maken ...op grond waarvan? 30 jaar lang veel werk verzet voor de club dag in dag uit, tevens gevraagd waarom ik geen andere functie kon krijgen bij de club, hij vertelde me dat ik niet in het profielplaatje paste..., ho zei ik werk hier al 30 jaar, of pas ik niet in jou profielplaatje en toen werd het stil....

Ook werd mij medegedeeld dat mijn seizoensskaarten voor het leven werden gehalveerd, van 2 naar 1. Gaf aan dat er 15000 mensen aanwezig waren in het stadion toen ik dit kreeg aangeboden op de middenstip. Nieuwe directie nieuwe normen en waarden, welke normen en waarden, volgens mij is er maar èèn!

Mijn afscheid werd vrijdags geregeld door mijn collega`s waar ik nog altijd super trots op ben.
R Veenstra was ook hier niet aanwezig. Geen mail geen sms geen telefoontje. Hij is hier achteraf op aangesproken. Maar zijn woorden; "ik had een afspraak en wist dit te laat..."

Vrijdag later op de dag het afscheid Jan van Erve. Daar staat Veenstra op 2 meter afstand. Zegt niks kijkt me niet eens aan, terwijl hij wist dat het mijn laatste dag was. Bedankt voor 30 jaar trouwe dienst? Nee hoor! Dat komt niet uit Veenstra zijn mond..

Nu ik dit zit te schrijven lijkt het al aardig op een boek. Wat mij ook opviel was dat hij nooit door de hoofdingang naar binnen ging maar altijd via een andere weg. Maar volgens mij werken er mensen daar die veel werk verzetten voor de club, misschien mensen schuw...? O ja, en als het om vrouwen gaat staat hij vooraan! Want je weet maar nooit, dus verbaasd het stuk in de VI me niks.

Laatste opmerkelijke feit was tijdens de wedstrijd tegen Vitesse. Ik was daar aanwezig omdat mijn zoon graag heen wilde en ik Jordania persoonlijk ken, aangezien wij samen bij SC Heerenveen hebben gevoetbald en elkaar dan even kort konden spreken.
In de rust bakkie koffie gedronken met de vrouw van het bedrijf de Haan en Westerhof, komt R Veenstra naar me toe en vraagt wat doe je hier? Ik zei, voetbal kijken! antwoord; wil je hier nooit meer zien! O ja, waarom niet? Dat weet je best! Nou, ik niet!
Ik zei nog, wil hier best eens met je over babbelen, en kreeg ik het anwoord bel me maar! Waarop ik aangaf ik heb je nummer niet. "Staat in het telefoon boek" gaf Veenstra aan, en hij ging er in een draf weer vandoor. De vrouw van de sponsor vroeg nog aan mij spoort hij wel?



Beste SC Heerenveen supporters en sponsors;

Het wordt nu echt tijd voor een hele NIJE DIJ !
Ik ben er klaar voor om onze club te helpen, want zwijggeld en vriendjes politiek helpt.
En hoop dan ook dat we binnenkort een nieuwe Koning van de middenstip hebben.

Met vriendelijke groet;

Maarten de Jong
Mister Heerenveen


Area 58

RotterdamLeeuwarden

De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

poelie-lwd

Die knakker noemt zichzelf mister DKV??? Wat een jankverhaal. Gelukkig heeft Feenstra dit tijdig ingezien en het gedrochtje weggetrapt  :_schater

:0= Keep up the good work Robbie!!  :thumbsup
Iedereen heeft recht op mijn mening.

poelie-lwd

Overigens heb ik bij de Jong en ook Echteld altijd het idee gehad dat ze bij hun geboorte de baby hebben weggegooid en de placenta opgevoed.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Thieske

Wat een prachtsoap. Veenstra een contract voor het leven daar.... Wat een teringzooitje daar, haha..
Kan me niet voorstellen dat wij ooit zo'n bestuurder hebben gehad?! Op financieel gebied natuurlijk wel, maar verder?