Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Against Modern Football

Gestart door Nightmarelwd, augustus 20, 2013, 08:49:51

Vorige topic - Volgende topic

Nightmarelwd

Het begin van het einde.

Aanklager KNVB bekijkt Twentse 'Hasj, coke en pillen'

'Hasj, coke & pillen, zo gaan we zondags op pad'. Een reusachtig spandoek met deze tekst, zondag voorafgaande aan FC Twente - FC Utrecht (6-0) door Twente-supporters ontrold in de Grolsch Veste, heeft in den lande alom tot onbegrip en verbazing geleid. Van de heren aan de praattafel bij het NOS-programma Studio Voetbal tot ook KNVB-voorzitter Michael van Praag, die geïrriteerd twitterde: 'en dan gek opkijken dat de combiregeling weer wordt ingevoerd'.

Tijdens het 'weekendoverleg' van de KNVB is besloten de supportersactie voor te leggen aan de aanklager betaald voetbal, die vandaag beslist of hij een vooronderzoek tegen FC Twente start. Dat meldt De Telegraaf.

De gewraakte tekst is niet meer dan een passage uit het geuzenlied van Vak P, de fanatieke supportersbeweging van FC Twente. 'In Vak Q in het oude Diekmanstadion, waar vroeger de fanatieke supporters huisden, werd altijd 'das, sjaals en toeters' gezongen', zegt woordvoerder Richard Peters van FC Twente. 'Daar heeft Vak P in de jaren negentig de parodie 'hasj, coke en pillen' op gemaakt, met een knipoog. Ik kan me nog herinneren dat burgemeester Jan Mans van Enschede de tekst in 1997 meezong, na de Europese zege op Lilleström SK, in Noorwegen. Een ludiek gebaar, meer niet.'

Peters kan zich ergens wel iets voorstellen bij de verontwaardiging. 'Als je die drie woorden los ziet, kan dat gefronste wenkbrauwen opleveren. Maar wie de achtergronden kent, weet wel beter: zoals hasj, coke en pillen een verslavende werking kunnen hebben, zo is de liefde voor FC Twente ook verslavend.'




Van Praag: 'En dan gek opkijken als combiregeling weer wordt ingevoerd'

Het was een opmerkelijk spandoek, zondag bij FC Twente - FC Utrecht (6-0). Fans van Vak P in de Grolsch Veste ontrolden vlak voor het duel een tifo met de tekst: 'Hasj, Coke en Pillen. Zo gaan wij zondags op pad!' KNVB-voorzitter Michael van Praag fronste op Twitter zijn wenkbrauwen. 'En dan gek opkijken als de combiregeling weer wordt ingevoerd.'
MI-Sider for Life

Ronnie tng


Dokkumer

Een onderzoek naar een spandoek? Wat is de volgende stap? Alles wat "harder" is dan "hup hup wij winnen de cup" gaan verbieden? :R

Nightmarelwd

Hier heb ik Jack van Gelder nooit over gehoord.

MI-Sider for Life

TM

Wat heeft een spandoek met een combiregeling te maken? Het lijkt me sterk dat er buscombi's worden opgelegd omdat de wedstrijd ervoor een kwetsend spandoek op de tribune aanwezig was.... Typisch KNVB dit.

666

Citaat van: TM op augustus 20, 2013, 13:34:24
Wat heeft een spandoek met een combiregeling te maken? Het lijkt me sterk dat er buscombi's worden opgelegd omdat de wedstrijd ervoor een kwetsend spandoek op de tribune aanwezig was.... Typisch KNVB dit.

Ik denk dat ze de inhoud van de tekst bedoelen,,, dat als ze naar het voetballen gaan compleet doorgedraaid zijn door de natuur/chemische producten. Ze willen dat niet en daarom op die combi's uitkomen.

Volgens mij had de KNVB eerst eens naar de achtergrond moeten informeren, dan waren ze misschien wel tot een andere conclusie gekomen en was dit niet zo hoog opgespeeld.

Al moet ik zeggen dat als je dit spandoek leest (zonder achtergrond info) het toch wel een raar beeld schetst.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Dokkumer

Ook al zal een onderzoek andere resultaten opleveren, de uitkomst staat bij de malloten in Zeist allang vast...

IsmailvanEssen

Jammer weer van die mensen van de KNVB... hebben ze niks beters te doen??
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

Goudvinger

Tsja, een idioot spandoek met geen enkele toegevoegde waarde. Dat er reacties op zouden komen, hadden de makers natuurlijk aan kunnen zien komen.

Dokkumer

Gaat mij om de selectief verontwaardigde reactie van alle hotemetoten die denken verstand van voetbal te hebben.. Doen hysterisch alsof complete bevolkingsgroepen worden bedreigd...

Clint

Citaat van: Goudvinger op augustus 20, 2013, 17:59:09
Tsja, een idioot spandoek met geen enkele toegevoegde waarde.

Tja.....ik zie het nut hier ook totaal niet van in.

John Hiatt

KNVB heeft boter op hun hoofd. Zelf roepen ze elke interland op tot bloed, zweet en tranen. Bloed krijg je alleen maar als je de tegenstander verrot schopt....  Drukte om niks, alhoewel het natuurlijk ook niet slim van Twente is om zo'n spandoek te accepteren.

Kuzmanovic-Apeldoorn

#12
Vandaag moest ik in Wageningen zijn en had wat tijd over. Ben ik even naar het stadion de Wageningse Berg gegaan. Ik heb een uurtje rondgelopen, foto's genomen. Oude tijden herleven daar. Een oud vervallen stadion dat sinds 1992 niet meer gebruikt wordt, maar met een hoofdtribune die nog veel ouder is. Houten bankjes die identiek zijn aan die van het Cambuurstadion in de jaren '70. Een open luchtmuseum uit de tijd dat het voetbal nog van de supporters was en niet van de commercie.

Hieronder een foto uit de wedstrijd Wageningen - SC Cambuur 4-0. De laatste wedstrijd van de nacompetitie van 1980. Op de voorgrond Erkelens. Links de bank van Cambuur. Wageningen promoveerde (SC Cambuur was gepromoveerd bij een overwinning). Daaronder de dug-outs in de huidige staat. Mooi in de grond gegraven. We gingen daar vroeg heen om zeker van een kaartje te zijn. Eerst een kaartje kopen, daarna naar de dichtsbijzijnde kroeg. Bleek het de stamkroeg van de harde kern te zijn en we hebben daar twee prachtige uurtjes geleefd. Wat nou auto of buscombi??




De hoofdtribune die op de monumentenlijst staat.




Het hele stadion:


En wat vind ik op het houten achterschot op de lange zijde:  |:) |:)



Henk, held, bedankt

Tukker

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 25, 2013, 23:17:21
Vandaag moest ik in Wageningen zijn en had wat tijd over. Ben ik even naar het stadion de Wageningse Berg gegaan. Ik heb een uurtje rondgelopen, foto's genomen. Oude tijden herleven daar. Een oud vervallen stadion dat sinds 1992 niet meer gebruikt, maar met een hoofdtribune die nog veel ouder is. Houten bankjes die identiek zijn aan die van het Cambuurstadion in de jaren '70. Een open luchtmuseum uit de tijd dat het voetbal nog van de supporters was en niet van de commercie.

Hieronder een foto uit de wedstrijd Wageningen - SC Cambuur 4-0. De laatste wedstrijd van de nacompetitie van 1980. Op de voorgrond Erkelens. Links de bank van Cambuur. Wageningen promoveerde (SC Cambuur was gepromoveerd bij een overwinning). Daaronder de dug-outs in de huidige staat. Mooi in de grond gegraven. We gingen daar vroeg heen om zeker van een kaartje te zijn. Eerst een kaartje kopen, daarna naar de dichtsbijzijnde kroeg. Bleek het de stamkroeg van de harde kern te zijn en we hebben daar twee prachtige uurtjes geleefd. Wat nou auto of buscombi?
Mooie plaatjes. We worden oud  :clint
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Clint

#14
Tja, daar komen de herinneringen weer boven. Ik zie mijzelf daar weer helemaal staan achter de goal in 1980. Wat een sfeer daar toen.