Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Against Modern Football

Gestart door Nightmarelwd, augustus 20, 2013, 08:49:51

Vorige topic - Volgende topic

poelie-lwd

Toen had u nog een matje toch?  l0l

Nostalgie!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dokkumer

En rookte hij nog échte shag :devil


Scc01


Leovardiascc


dizzhead

Kwam dit tegen op FC. Interview met de Cabras Feliz


Citeer11. Dat hele Against Modern Football-gedoe is een hype.



Soms wel. Het roept lekker makkelijk weg, maar wat is het moderne voetbal precies en wat is het oldschool voetbal precies? De meeste supporters willen het voetbal van vroeger terug, maar aan de andere kant gingen vroeger supporters in pak en met bolhoed naar het stadion en nu staan ze bij sommige clubs in hun blote bast met een bivakmuts op hun kop zonder enig gevoel van ritme op een trommel te rossen. Dus waar trek je de grens m.b.t. 'het moderne voetbal'?



Kan er eerlijk gezegd zelf wel om lachen. Mooi verwoord, en ergens toch ook waar. Hoewel ik toch ook in de hype meega.


Bron: http://www.footballculture.com/de-fc-interviews-6-cabras-feliz/

TM

Lekkere interviewtjes altijd van FC. Lekker gewoon en schijt aan alles.

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

papier

Citaat van: dizzhead op januari 12, 2014, 22:35:46
Kwam dit tegen op FC. Interview met de Cabras Feliz




Kan er eerlijk gezegd zelf wel om lachen. Mooi verwoord, en ergens toch ook waar. Hoewel ik toch ook in de hype meega.


Bron: http://www.footballculture.com/de-fc-interviews-6-cabras-feliz/

Het hele AMF is in mijn beleving vooral tegen de vercommercialisering van de sport waardoor de beleving in stadions minder wordt, met name dus omdat het gros van de mensen in het stadion zit om te netwerken in plaats van om hun team aan te moedigen.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Mooie documentaire over nieuwe ontwikkelingen in Engeland (met mooie muziek van Joy Division  :y)

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-2015/baas-in-eigen-club.html
Henk, held, bedankt


dizzhead


dizzhead


okkele

Citaat van: dizzhead op juni 08, 2015, 16:22:17
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=247489


" Een prachtig initiatief is door een stelletje malloten naar een vroegtijdig einde geleid."
malloten is veel te lief omschreven,tokkies die op deze manier hun achterstandswijk willen ontvluchten.

edwin struis(mede-oprichter 2de divisie ;
"Met bloedend hart net stekker uit #2eDivisie getrokken. Politie kreeg aanwijzingen dat hooligans woensdag zouden opstomen naar De Berg"
leo oldenburger(mede-oprichter 2de divisie ;
"Ik ben er letterlijk kotsmisselijk van. Het moeten stopzetten van de #2Divisie vervult me met verdriet en ongeloof. Gadverdamme."

"Dit voelt echt als een steek in het hart. We hebben helaas geen andere keus", treurt Struis na de beslissing om de stekker er uit te trekken. "We weigeren deze groepen een podium te geven. Helaas is er geen garantie voor verbetering voor de rest van de competitie. Dan houdt het op." Mogelijk waren supportersgroepen van Ajax en Feyenoord van plan om elkaar op te zoeken op de Wageningse Berg woensdagavond.

"Het zegt veel over Nederland. Je kunt blijkbaar geen dergelijk laagdrempelig evenement meer organiseren in dit land. Dat is de droevige eindconclusie. Wij organiseren voorlopig niks meer", besluit de sportjournalist resoluut. Ook Oldenburger zegt met pijn in het hart deze beslissing te hebben genomen. "Dit is te ziek om te bedenken. Doodzonde en belachelijk. Wie grijpt er nu zo'n evenement aan om te gaan rellen?"

als ze nou eerst eens ophouden met die mongolen te omschrijven als supportersgroepen van ajax !
misschien dat dan dit soort vechtfeestjes niet gelinkt worden aan deze sport(wishfull thinking).

mooi kut dat dit volk zo bepalend kan zijn.  :(
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

natuurlijk in opdracht van een spelersmakelaar(geen voetballiefhebber dus).
kut-belgen.


De UEFA legt zich niet neer bij de uitspraak van een Belgische rechter, die oordeelde dat de tweede fase van Financial Fair Play (FFP) moet worden opgeschort. De Europese bond gaat in beroep.
Aanvankelijk zou de UEFA op korte termijn een tweede fase van FFP doorvoeren. Een van de hoofdpunten daarbij was het omlaag brengen van het maximale bedrag aan rode cijfers. Maar volgens de Belgische rechter moet het Europese Hof van Justitie zich erover buigen en moeten de plannen tijdens de behandeling door dat gerechtelijke orgaan worden opgeschort.

De uitspraak is een overwinning voor advocaat Jean-Paul Dupont, die in opdracht van spelersmakelaar Daniel Striani de zaak aanhangig had gemaakt. Maar de UEFA vindt de rechterlijke uitspraak 'vreemd'.

'Wij zijn ervan overtuigd dat de FFP volledig in lijn is met de grondwet van de Europese Unie en dat het Hof van Justitie dat zal bevestigen', meldt de UEFA dinsdag in een persbericht. Bij de Belgische rechter wordt beroep aangetekend om door te kunnen gaan. 'Door in beroep te gaan schorten we de beslissing van de rechtbank op en kan de UEFA van start gaan met de tweede fase van het plan omtrent de FFP', aldus de Europese voetbalbond.

Het FFP-systeem is door de UEFA vanaf medio 2011 stapsgewijs ingevoerd om onder meer de eerlijke concurrentie te bevorderen en dieprode cijfers bij clubs tegen te gaan. Een van de bepalingen daarbij is dat clubs over drie jaar niet meer dan 45 miljoen euro verlies mogen schrijven. Omdat PSG en City de regels in het verleden al overschreden werden die clubs bestraft met boetes van zestig miljoen euro en een inkrimping van de Champions League-selectie.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.