Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

NEC met 4-0 voor tegen Emmen, spelen sinds de 2-0 met 10 man tegen 11 van emmen.. tja

Casuals-lwd

Het ziet er naar uit dat de strijd van het kampioenschap gaat tussen NEC en Roda, beide clubs (te) goed voor de Eerste divisie. Moet wel zeggen dat FC Eindhoven het ook goed doet

Marc S

Citaat van: Casuals-lwd op september 20, 2014, 21:27:41
Het ziet er naar uit dat de strijd van het kampioenschap gaat tussen NEC en Roda, beide clubs (te) goed voor de Eerste divisie. Moet wel zeggen dat FC Eindhoven het ook goed doet

Volendam ook erg sterk, RKC stort voledig in. Persoonlijk zie ik NEC als de grootste favoriet, met Roda als de grootste uitdager.

Marc S

Dat Emmen draait de laatste weken ook goed zeg, veegt de vloer aan met club naar club..

Holwerd voor Cambuur

'Eerste divisie zonder reserveteams'
15 november 2014 |  door Matthijs  |  Actueel


De KNVB praat deze weken met de clubs in de eredivisie, eerste divisie en topklasse over een nieuwe voetbalpiramide met doorstroming tussen prof- en amateurvoetbal. Eind deze maand moet hier al duidelijkheid over komen zodat alles op de jaarlijkse vergadering op 2 december in kannen en kruiken is. Of dat allemaal gaat lukken is nog maar de vraag, want lang niet iedereen kan zich vinden in de plannen van de KNVB. De reserveteams die instromen in de gehele voetbalpiramide vormen het grootste bezwaar – zeker vanuit supportersoogpunt.

Op initiatief van de aanhang van MVV hebben de supporters van zes clubs uit de eerste divisie dan ook de handen ineen geslagen en een alternatief plan bedacht als reactie op de KNVB-opzet. Hierin worden geen zielloze reserveteams zonder aanhang toegelaten, bestaat de eerste divisie uit 18 in plaats van 20 clubs waardoor het ook in de middenmoot langer spannend blijft en worden absurde speeldagen als maandagavond geschrapt. Het plan van de fans van de zes clubs MVV, NEC, Sparta, FC Den Bosch, FC Volendam en Telstar heeft inmiddels de steun gekregen van de supporters van RKC, De Graafschap, Fortuna Sittard en eredivisieclub SC Cambuur.

Wel doorstroming, geen reserveteams

De supporters onderschrijven in het plan het grote belang van doorstroming richting topklasse omdat de sportieve spanning onderin de eerste divisie momenteel ontbreekt. Reserveteams worden echter niet als meerwaarde gezien, dus die ploegen zouden eventueel een BeNeLiga kunnen vormen om toch op een sportief hoger niveau te spelen. En anders kunnen eredivisieclubs spelers natuurlijk altijd nog verhuren aan eerste divisieclubs, waar de spelers ook nog eens om leren gaan met de druk van het spelen bij een echte club met bijbehorende verwachtingen en kritiek. Door wedstrijden in het betaald voetbal te spelen op lege sportparken of in desolate stadions van tweede elftallen lopen sponsoren, supporters en zelfs tv-kijkers weg. Het toevoegen van de reserves werkt bovendien competitievervalsing in de hand omdat deze ploegen geen sportief belang hebben. Ze willen slechts spelers opleiden, terwijl de andere clubs zo hoog mogelijk willen eindigen.

Indehekken.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Ronnie tng

Er is contact gezocht met CambuurCulture, met de vraag of wij ons er in konden vinden...

Dokkumer

Denk dat op de betrokken Eredivisieclubs na niemand nog zin heeft in die beloftenteams. Doorstroming naar de JL ben ik al jaren voor, sinds de invoering van de Topklassen.

Scc01

Ik mag toch hooen dat ze die belofte teams heel snel op laten bokken uit de jl. Dat is echt een grote fout geweest.

Galdiano

Ik zit naar Roda - Almere te kijken. Maar die Janssen is een zeer goede speler bij Almere.
Zie hem liever dan Hemmen.

Alleen onhaalbaar helaas want Almere wil hem niet laten gaan.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Tukker

Citaat van: Galdiano op november 21, 2014, 20:33:29
Ik zit naar Roda - Almere te kijken. Maar die Janssen is een zeer goede speler bij Almere.
Zie hem liever dan Hemmen.

Alleen onhaalbaar helaas want Almere wil hem niet laten gaan.
Het wedstrijdverloop doet me wel  :thumbsup
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Galdiano

Citaat van: Tukker op november 21, 2014, 20:35:35
Het wedstrijdverloop doet me wel  :thumbsup

Zeker  :D

Wat een troosteloos zootje daar in Kerkrade.
Denk dat ik zo maar overschakel naar Metz -PSG
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Tukker

Citaat van: Galdiano op november 21, 2014, 20:38:12
Zeker  :D

Wat een troosteloos zootje daar in Kerkrade.
Denk dat ik zo maar overschakel naar Metz -PSG
Ik houd 'm er op. Het blijft volgens mij niet bij 0-3. Almere heerst  :thumbsup
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Casuals-lwd

Ik vind Almere echt goed voetbal spelen, goede combinaties en ze spelen verzorgd. Kunnen wij nog wat van leren!

Tukker

Citaat van: Casuals-lwd op november 21, 2014, 21:30:18
Ik vind Almere echt goed voetbal spelen, goede combinaties en ze spelen verzorgd. Kunnen wij nog wat van leren!
Het zijn echte kunstgrasvoetballers; een lust voor het oog  :proost
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Tukker op november 21, 2014, 21:38:56
Het zijn echte kunstgrasvoetballers; een lust voor het oog  :proost

Ik kwam er bij 0-3 in, maar wat waren die Duitsers in Godsnaam aan het doen daar :_schater :_schater Zo ongelofelijk slecht
Henk, held, bedankt