Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

poelie-lwd

NEC heeft Anton Janssen afgerekend op de slechte resultaten van afgelopen seizoen. De Nijmeegse club, die in de nacompetitie naar de Jupiler League degradeerde, heeft besloten dat de oefenmeester niet langer hoofdtrainer kan zijn.


Omroep Gelderland meldt donderdagochtend dat Janssen definitief het veld moet ruimen. Volgens De Gelderlander kon hij wel aanblijven als assistent-trainer, maar dat zou Janssen niet hebben zien zitten. Hij zag geen heil in een rol op de achtergrond.

Janssen werd eerder dit seizoen, na het ontslag van Alex Pastoor, weggeplukt bij FC Oss. Onder leiding van de coach wist de Gelderse ploeg wel afstand te nemen van de laatste plek, maar de degradatiezone werd nooit verlaten. Uiteindelijk werden twee nederlagen tegen Sparta NEC fataal.

De Nijmegenaren moeten Janssen afkopen, omdat zijn contract doorliep tot medio 2015. Overigens hebben ook de assistenten Jack de Gier en Ron de Groot en keeperstrainer Wilfried Brookhuis te horen gekregen dat hun takenpakket gaat veranderen. Teammanager Ton Spaan en materiaalman Herman Janssen moeten daarnaast vertrekken.

Bron: Voetbalprimeur.

Na het ontslag van Pastoor aangesteld als 'redder' Krap aan 6 maanden later kan hij WW gaan aanvragen, hoe bedoel je, wanbeleid  :_schater

Sneu voor Jack trouwens, sympathieke vent....
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Lore

Dat zat er natuurlijk dik in. Denk dat, in dezelfde omstandigheden, de trainer bij Cambuur het ook niet het overleefd

speculeter

Citaat van: Lore op mei 22, 2014, 08:33:26
Dat zat er natuurlijk dik in. Denk dat, in dezelfde omstandigheden, de trainer bij Cambuur het ook niet het overleefd
ook niet als het Henk was overkomen?

gewoon een fan

Citaat van: speculeter op mei 22, 2014, 09:03:00
ook niet als het Henk was overkomen?
Het was Henk niet overkomen  :P

speculeter

Citaat van: gewoon een fan op mei 22, 2014, 09:23:05
Het was Henk niet overkomen  :P
Het zal Henk nooit overkomen :_schater

Lore

Citaat van: speculeter op mei 22, 2014, 09:03:00
ook niet als het Henk was overkomen?

Misschien wel, maar ik bedoelde onder gelijke omstandigheden. NEC had een begroting die eredivisie waardig is. Als Henk met een hogere begroting (bv rond de 10 miljoen) degradeert dan vliegt Henk er heel snel uit!

Galdiano

RKC van 2,1 miljoen naar 8 ton qua spelersbudget.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: Galdiano op mei 23, 2014, 12:25:45
RKC van 2,1 miljoen naar 8 ton qua spelersbudget.

Auw!

EastSide058

Roda JC verder op kunstgras
Voor Roda JC komt er niet alleen een einde aan een jarenlange periode op het hoogste niveau, de club breekt ook met een andere degradatie. Na de afdaling uit de Eredivisie kiest de club voor kunstgras.

Interim-directeur Wim Collard laat aan Voetbal International weten dat Roda JC nog voor de start van het nieuwe seizoen kunstgras in het Parkstad Limburg Stadion laat aanleggen. Dat besluit is tot stand gekomen in overleg met de gemeente Kerkrade, de grootste aandeelhouder van het stadion.

Het Parkstad Limburg Stadion krijgt op deze manier het zo gewenste multifunctionele karakter, daarnaast kan de club op maatschappelijk vlak meer gaan doen. Bovendien kunnen alle activiteiten van de hoofdmacht nu in het onderkomen plaatsvinden, waar nu het oude stadion Kaalheide nog als trainingscomplex fungeerde.

"We hebben geconcludeerd dat die scheiding soms toch zorgt voor ruis op de lijn, voor miscommunicatie tussen de verschillende afdelingen. Als ons eerste elftal straks definitief in het stadion gaat trainen, zal dat de eenheid ten goede komen", aldus Collard.

De fans van de Limburgse club reageren verontwaardigd op het bericht. Collard: "Ik hoop dat onze spelers bewijzen dat onze koempelmentaliteit niet hoeft te lijden onder kunstgras. Tegenwoordig zijn er gelukkig heel goede matten beschikbaar, kwaliteit staat voor ons nu ook voorop."

"En mocht nou over twee jaar blijken dat Roda en kunstgras tóch geen goede combinatie vormen, dan kunnen we tegen die tijd nog besluiten het veld te verplaatsen naar Kaalheide en in het PLS weer over gaan op gewoon gras. Qua kosten valt dat te overzien", besluit hij.
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

Bernardo

Tomasson ontslagen bij Roda. Goeie keus heeft die gemaakt afgelopen seizoen :_schater

EastSide058

Het bestuur in Kerkrade zoekt een zondebok, terwijl het beleid daar zelf al een wanbeleid is  8P
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

scc-aaron

Citaat van: Bernardo op mei 26, 2014, 15:22:10
Tomasson ontslagen bij Roda. Goeie keus heeft die gemaakt afgelopen seizoen :_schater
Ook Leon Vlemmings ontslagen.  l0l

pvanbuijtene

 En Anton Jansen van Nec

Dokkumer

Citaat van: EastSide058 op mei 26, 2014, 15:34:17
Het bestuur in Kerkrade zoekt een zondebok, terwijl het beleid daar zelf al een wanbeleid is  8P
Een vd Blunder mag inclusief RvC rustig blijven zitten? :_schater

brambo3004

Citaat van: Dokkumer op mei 26, 2014, 16:22:31
Een vd Blunder mag inclusief RvC rustig blijven zitten? :_schater

vd Bunder is allang weg :X