Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

Citaat van: pvanbuijtene op mei 03, 2014, 20:37:41
Welkom in dit topic Roda!!!!

Volgend jaar wel wat mooie derby's erbij:
Fortuna - Roda - MVV - VVV (al kan die nog promoveren)
In Henk en Sandor we trust

Ronald

Nieuwe songtekst van rowen heze:


Het is een kwestie van geduld voordat de hele 1e divisie limburgs lult

:proost

Marc S

Aangezien roda voorlopig hier voetbalt:

Langs de A2 in Limburg zijn supporters van Roda JC slaags geraakt met aanhangers van Fortuna Sittard. Zeker twee mensen raakten gewond, zegt een woordvoerder van de politie.

De Roda-fans kwamen in bussen terug uit Deventer, waar hun club de afgelopen avond uit de Eredivisie degradeerde. Bij Echt bleken er rond middernacht tientallen Fortuna-fans langs de weg te staan met fakkels en spandoeken met beledigende teksten over Roda.

Sommige Roda-aanhangers stapten uit de bussen en gingen de confrontatie aan. De politie haalde de groepen uiteindelijk uit elkaar en begeleidde de supportersbussen verder naar Kerkrade.

Vlaai
De supporters van Fortuna Sittard en Roda JC onderhouden een grote rivaliteit, maar meestal gaat het er ludieker aan toe. Voorafgaand aan de wedstrijd van Roda tegen Go Ahead Eagles in Deventer had de supportersvereniging van Fortuna een vlaai naar Go Ahead Eagles gestuurd met de tekst "Vreet ze op morgen!"

Het hielp niet, want Roda won met 1-0. Maar door het gelijkspel van NEC tegen Ajax bleek de ploeg uit Kerkrade toch te zijn gedegradeerd.

Dokkumer

Van Roda kant werd er gemeld dat Fortunezen met messen en kettingen klaar stonden. Of het waar is durf ik niet te zeggen.

Marc S



In deventer konden ze hun lol niet op gisteren ;)

Lore

update Suikeroom Arnold Hendriks twijfelt of hij Roda JC financieel moet redden. Tegen de plannen van Hendriks is verzet door een groep supporters die verwacht dat de hulp van Hendriks de club meer kwaad dan goed zal doen. Hendriks zegt geschrokken te zijn van die reactie. Ook zegt hij bedreigd te zijn door supporters. Reden voor de textielgigant om zich terughoudend op te stellen.


Eerder kondigde Hendriks aan Roda te willen helpen. Hij zei meerdere miljoenen in de Kerkraadse club te willen pompen. Daarnaast wil hij onder meer voormalige trainer Sef Vergoossen als adviseur bij de club posteren.

Vooral de komst van Vergoossen ziet een deel van supporters als een veeg teken. Vergoossen was en is nog steeds een voorvechter van een fusie van de Limburgse clubs. Volgens hem is dat de enige manier om het voetbal in Limburg ook in de toekomst in stand te houden.

Geen functie
'Ik wil zelf geen enkele functie binnen de club', zei de Limburgse oud-bestuurder van Roda vandaag op Radio 1. 'Ik hoef ook geen vetorecht, maar dan moeten er wel mensen in de raad van commissarissen en de directie zitten achter wie ik sta.'

Roda zal door de degradatie naar de Jupiler League financieel een stap terug doen. 'De begroting zal met 20 tot 30 procent omlaag gaan', meldt technisch manager Leon Vlemmings. Hendriks ziet Roda het liefst over een jaar weer terugkeren in de Eredivisie. 'Want deze degradatie doet heel veel pijn en die zal nog wel lang blijven. Ik kan er mee omgaan door positief vooruit te denken en te hopen dat het maximaal een jaar duurt.'

Hahaha, Wat een sukkels

zeewolde

Citaat van: Lore op mei 05, 2014, 09:54:16
update Suikeroom Arnold Hendriks twijfelt of hij Roda JC financieel moet redden. Tegen de plannen van Hendriks is verzet door een groep supporters die verwacht dat de hulp van Hendriks de club meer kwaad dan goed zal doen. Hendriks zegt geschrokken te zijn van die reactie. Ook zegt hij bedreigd te zijn door supporters. Reden voor de textielgigant om zich terughoudend op te stellen.


Eerder kondigde Hendriks aan Roda te willen helpen. Hij zei meerdere miljoenen in de Kerkraadse club te willen pompen. Daarnaast wil hij onder meer voormalige trainer Sef Vergoossen als adviseur bij de club posteren.

Vooral de komst van Vergoossen ziet een deel van supporters als een veeg teken. Vergoossen was en is nog steeds een voorvechter van een fusie van de Limburgse clubs. Volgens hem is dat de enige manier om het voetbal in Limburg ook in de toekomst in stand te houden.

Geen functie
'Ik wil zelf geen enkele functie binnen de club', zei de Limburgse oud-bestuurder van Roda vandaag op Radio 1. 'Ik hoef ook geen vetorecht, maar dan moeten er wel mensen in de raad van commissarissen en de directie zitten achter wie ik sta.'

Roda zal door de degradatie naar de Jupiler League financieel een stap terug doen. 'De begroting zal met 20 tot 30 procent omlaag gaan', meldt technisch manager Leon Vlemmings. Hendriks ziet Roda het liefst over een jaar weer terugkeren in de Eredivisie. 'Want deze degradatie doet heel veel pijn en die zal nog wel lang blijven. Ik kan er mee omgaan door positief vooruit te denken en te hopen dat het maximaal een jaar duurt.'

Hahaha, Wat een sukkels

Vind ik geen sukkels. Ook ik ben superblij dat Roda gedegradeerd is, maar ik kan me goed voorstellen dat supporters bang zijn met alles wat met fusie te maken heeft. En deze meneer Hendriks stapt ook zo over naar VVV of MVV om daar te sponsoren.

Stel dat er bij Cambuur een sponsor komt die een paar miljoen wil investeren maar daarna wel mensen op posities zet die het liefst een FC Friesland zien ontstaan. Ik denk dan dat er iets meer protest komt dan bij vriend Dwight

Lore

Citaat van: zeewolde op mei 05, 2014, 10:14:57
Vind ik geen sukkels. Ook ik ben superblij dat Roda gedegradeerd is, maar ik kan me goed voorstellen dat supporters bang zijn met alles wat met fusie te maken heeft. En deze meneer Hendriks stapt ook zo over naar VVV of MVV om daar te sponsoren.

Stel dat er bij Cambuur een sponsor komt die een paar miljoen wil investeren maar daarna wel mensen op posities zet die het liefst een FC Friesland zien ontstaan. Ik denk dan dat er iets meer protest komt dan bij vriend Dwight

okay, maar hem bedreigen terwijl het alternatief een faillissement kan zijn lijkt mij niet zo heel erg verstandig. Als iemand niet de tekorten van Roda gaat dekken dan hebben zij echt een heel groot probleem.

Cambuur058

Die hendriks gaat niet meer betalen volgens enkele leden op dat roda prikbord  :_schater :_schater

SCCornjum

Het topic eerste Divisie is weer open zie ik..

Dordrecht opweg naar Venlo
Watching Football Is Not A Crime

Yellow Army

Citaat van: SCCornjum op mei 05, 2014, 17:47:39
Het topic eerste Divisie is weer open zie ik..

Dordrecht opweg naar Venlo


Ik ben beter van je gewend cornjum. Als ik een kudde schapen wil zien, ga ik wel naar dkv.
Area 58

Grijskijkert

Citaat van: Yellow Army op mei 05, 2014, 18:50:30
Ik ben beter van je gewend cornjum. Als ik een kudde schapen wil zien, ga ik wel naar dkv.
Ik zie anders een hoop schapenkoppen (bijnaam Dordrecht)  :D
IN HENK WE TRUST!!!

speculeter

Directeur van roda ligt er ook al uit.
lekkere bende daar.

Yellow Army

Citaat van: grijskijker op mei 05, 2014, 18:56:39
Ik zie anders een hoop schapenkoppen (bijnaam Dordrecht)  :D

Dat begrijp ik, maar zie liever die lekkere wijven die cornjum post.
Area 58

Dokkumer

Citaat van: Yellow Army op mei 05, 2014, 19:08:40
Dat begrijp ik, maar zie liever die lekkere wijven die cornjum post.
Die zie je in de veredelde Beloftencompetitie bijna niet meer. Of het moet een zusje zijn van een speler :devil