Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Dat zou wat zijn! Veendam failliet en Emmen failliet. Cambuur kampioen! :devil
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Andre-Lwd

Volgens mij meende ik ergens gelezen te hebben dat we zo ver in het seizoen zitten dat de salarissen uit een bepaald potje van de KNVB betaald worden, dat clubs het seizoen dus moeten uitspelen ivm competitievervalsing.

Ik hoop trouwens dat deze clubs gewoon blijven bestaan, anders kunnen ze de hele JL wat mij betreft wel opdoeken, is toch geen flikker meer aan dan toch  ;(

John Hiatt

KNVB gaat bijspringen, als clubs aangeven dat ze dan volgend seizoen niet meer meedoen. We zijn idd te ver in het seizoen.

Sonnema

Vanmiddag persconferentie bij Veendam over het voortbestaan van BV Veendam 14:30 gaat er uitleg worden gegeven over hoe het er op dit moment voorstaat. De club kan de salarissen voor de rest van het seizoen niet meer betalen nadat 4 sponsoren er geen geld meer in willen steken. Deze bedrijven kunnen het niet verkopen om geld in veendam te steken om zo zelf als bedrijf er niet goed voor te komen te staan. Is dit dan het einde van Veendam???

mario

Citeer
Veendam moet vrezen voor faillissement
Een faillissement dreigt voor SC Veendam. De jupiler League heeft dinsdag surseance van betaling aangevraagd.

"We hebben nu nog de mogelijkheid om ons clubje te redden'', zei interim-directeur Piet Scholtens dinsdag in een speciaal belegde persconferentie.
Een groep investeerders onder leiding van hoofdsponsor Koos Gjaltema liet Veendam maandag weten voorlopig geen geld in de club te willen steken. Veendam is nog met een aantal partijen in gesprek en houdt nog verschillende acties om alsnog aan geld te komen.
Drie jaar geleden vroeg Veendam ook al surseance van betaling aan.

Door: NUsport/ANP

Treb

Noodlijdend SC Veendam vraagt weer surseance van betaling aan

Dinsdag, 12 maart 2013 om 16:00

SC Veendam is nog lang niet uit de problemen. De eerstedivisionist heeft het al geruime tijd zwaar als het gaat om de financiƫn en inmiddels is er surseance van betaling aangevraagd bij de rechter, zo werd dinsdagmiddag bekendgemaakt tijdens een persconferentie. "We hebben nu nog de mogelijkheid om ons clubje te redden", zei interim-directeur Piet Scholtens.



Scholtens liet eerder al weten dat er op korte termijn 400.000 euro nodig was om Veendam te redden. Een groep investeerders onder leiding van hoofdsponsor Koos Gjaltema dacht een paar dagen na over een reddingsplan, maar besloot maandag om voorlopig geen geld meer in de club te steken. Veendam heeft zodoende surseance van betaling moeten aanvragen.

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Drie jaar geleden vroeg Veendam ook al eens surseance van betaling aan, en met succes, want de club werd destijds van de ondergang gered. Veendam is momenteel nog met een aantal partijen in gesprek en houdt nog verschillende acties om alsnog aan geld te komen, zo weet het ANP.

Veendam is niet de enige club die moeite heeft om het hoofd boven water te houden: ook FC Emmen heeft zorgen. Het bedrijf Bikkel heeft via een dwangbevel een claim van 60.000 euro neergelegd bij eerstedivisionist, die uiterlijk woensdag moet worden betaald. FC Emmen heeft dit geld echter niet. "Wij zij als club druk bezig een oplossing te zoeken voor de situatie waarin wij ons nu bevinden", laat Emmen weten op de website van de club.


Ik zou het jammer vinden. Van de noordelijke clubs vind ik Veendam de sympathiekste. Geen gemaakte club, en heeft nog echte supporters met veel liefde voor de club. Emmen heb ik dan weer helemaal niets mee.

marrumer

Citaat van: Treb op maart 12, 2013, 16:33:16
Ik zou het jammer vinden. Van de noordelijke clubs vind ik Veendam de sympathiekste.








ik vind van de noordelijke clubs cambuur de sympathiekste  :_schater

Sonnema

Jammer als deze clubs zullen verdwijnen maar als het niet meer kan dan houdt het gewoon op. Misschien moet de KNVB ook eens gaan kijken naar de promotie en degradatie regeling om het zo wat aantrekkelijker te maken om te promoveren. De tv gelden zijn beter in de eredivisie dan in de eerste divisie en het is voor sponsoren ook aantrekkelijker. Maar als de KNVB hier nu niet eens naar gaan kijken dan zal het niet lang meer duren of blijven er nog maar een paar clubs over in de eerste divisie. Nederland is het enige land waarin nog zo'n rare regeling is van promoveren of degraderen.

SCC-J

Citaat van: marrumer op maart 12, 2013, 17:20:20
Citaat van: Treb op maart 12, 2013, 16:33:16
Ik zou het jammer vinden. Van de noordelijke clubs vind ik Veendam de sympathiekste.

ik vind van de noordelijke clubs cambuur de sympathiekste  :_schater
Heb je wel eens wat zinnigs te melden?

brambo3004

Citaat van: SCC-J op maart 12, 2013, 17:42:31
Citaat van: marrumer op maart 12, 2013, 17:20:20
Citaat van: Treb op maart 12, 2013, 16:33:16
Ik zou het jammer vinden. Van de noordelijke clubs vind ik Veendam de sympathiekste.

ik vind van de noordelijke clubs cambuur de sympathiekste  :_schater
Heb je wel eens wat zinnigs te melden?

Haha, wie wel? :_schater

SCC-J

De meeste posts hebben nog wel enig inhoud. Maar de eerste post met inhoud van hem moet ik nog tegenkomen en dat terwijl hij overal op reageert.

brambo3004

Citaat van: SCC-J op maart 12, 2013, 18:05:50
De meeste posts hebben nog wel enig inhoud. Maar de eerste post met inhoud van hem moet ik nog tegenkomen en dat terwijl hij overal op reageert.

Oke ;)

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: Treb op maart 12, 2013, 16:33:16
Noodlijdend SC Veendam vraagt weer surseance van betaling aan

Dinsdag, 12 maart 2013 om 16:00

SC Veendam is nog lang niet uit de problemen. De eerstedivisionist heeft het al geruime tijd zwaar als het gaat om de financiƫn en inmiddels is er surseance van betaling aangevraagd bij de rechter, zo werd dinsdagmiddag bekendgemaakt tijdens een persconferentie. "We hebben nu nog de mogelijkheid om ons clubje te redden", zei interim-directeur Piet Scholtens.



Scholtens liet eerder al weten dat er op korte termijn 400.000 euro nodig was om Veendam te redden. Een groep investeerders onder leiding van hoofdsponsor Koos Gjaltema dacht een paar dagen na over een reddingsplan, maar besloot maandag om voorlopig geen geld meer in de club te steken. Veendam heeft zodoende surseance van betaling moeten aanvragen.

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Drie jaar geleden vroeg Veendam ook al eens surseance van betaling aan, en met succes, want de club werd destijds van de ondergang gered. Veendam is momenteel nog met een aantal partijen in gesprek en houdt nog verschillende acties om alsnog aan geld te komen, zo weet het ANP.

Veendam is niet de enige club die moeite heeft om het hoofd boven water te houden: ook FC Emmen heeft zorgen. Het bedrijf Bikkel heeft via een dwangbevel een claim van 60.000 euro neergelegd bij eerstedivisionist, die uiterlijk woensdag moet worden betaald. FC Emmen heeft dit geld echter niet. "Wij zij als club druk bezig een oplossing te zoeken voor de situatie waarin wij ons nu bevinden", laat Emmen weten op de website van de club.

Ik zou het een ZEER slechte zaak vinden als Emmen een Veendam verdwijnen.
Dan houden we hier in het Noorden toch wel heel weinig over :(
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Dokkumer

Citaat van: SCC-J op maart 12, 2013, 18:05:50
De meeste posts hebben nog wel enig inhoud. Maar de eerste post met inhoud van hem moet ik nog tegenkomen en dat terwijl hij overal op reageert.
Hij had mijn kloon kunnen zijn :devil

Vanuit Helmond

EINDHOVEN - Mocht het in zwaar weer verkerende SC Veendam uiteindelijk failliet gaan voor het einde van dit seizoen, dan worden de uitslagen van de Groningse club geschrapt en zal de stand verrekend worden. Dat bevestigde een woordvoerder van de KNVB dinsdag. "Er is geen sprake meer van een saneringsfonds.


We hopen dat alle clubs de eindstreep halen."


Valt Veendam, dat dinsdag surseance van betaling heeft aangevraagd, dan betekent dat voor titelkandidaat Helmond Sport dat het drie punten dichter bij koploper Sparta komt en wegloopt van de concurrentie in de top-5 (FC Volendam -3, MVV -6, Cambuur -1).

Gedeelte van tekst op ed.nl