Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

#1080
Citaat van: Lwdscc op januari 07, 2014, 15:12:21
Hoop dat er vandaag een stuk over een nieuwe gehuurde speler voor sparta wordt geplaatst  :koffie ...
En dat Cornjum dat stukje hier weer plaatst _O_
Henk, held, bedankt

Galdiano

Breuer van NEC gaat naar Sparta op huurbasis.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

pvanbuijtene

Citaat van: Galdiano op januari 07, 2014, 15:50:47
Breuer van NEC gaat naar Sparta op huurbasis.
Neem je de taken hier over?? :proost

Matige speler naar matige ploeg.

Lore

Citaat van: Galdiano op januari 07, 2014, 15:50:47
Breuer van NEC gaat naar Sparta op huurbasis.

Wil je niet gewoon berichten die overal op internet staan hier plaatsen, daar irriteert de meerderheid zich aan, zoals je hierboven kan lezen!  :devil

Dokkumer

Straks in Hart van Nederland een stukje over HFC Haarlem, alweer 4 jaar geleden dat ze failliet zijn gegaan. Tegen mijn principes toch maar even kijken.

Lore

Citaat van: Dokkumer op januari 21, 2014, 22:26:04
Straks in Hart van Nederland een stukje over HFC Haarlem, alweer 4 jaar geleden dat ze failliet zijn gegaan. Tegen mijn principes toch maar even kijken.

Ik weet niet wat groter nieuws is, dat Haarlem op HvN komt of dat jij principes hebt!

Dokkumer

Ik erger me al tijden aan de "hoernalistiek" die daar gevoerd wordt. Mensen die komen janken voor een camera omdat ze hun zin niet krijgen  l0l. En het gekke is dat de tegenpartij bijna nooit  "wil reageren". Daarom kijk ik niet meer naar HvNL

Was trouwens wel een leuk stukje met de échte Abe :devil

SCCornjum


Het oude stadion van voetbalclub FC Den Haag is bijna helemaal gesloopt. Donderdag begon het afbreken van de oude hoofdtribune van het Zuiderpark, het laatste deel dat nog overeind stond.

ADO-icoon Lex Schoenmaker en de Haagse sportwethouder Karsten Klein keken toe hoe vak na vak omver werd gehaald. Begin volgende week is de tribune, en daarmee het stadion, helemaal tegen de vlakte.

ADO speelde van 1925 tot 2007 in het Zuiderpark. De club verhuisde ruim zes jaar geleden naar het Kyocera Stadion. "Hier in het Zuiderpark ligt wel een brok geschiedenis. Aan alles komt een einde en dat is jammer. Maar je kunt het niet meer terugdraaien. En wat is afgebroken, wordt ook weer opgebouwd. Er komt hier iets moois voor terug", zei Schoenmaker.

Op de plek van het oude stadion verrijst over een paar jaar een hypermoderne sportcampus. De Haagse Hogeschool en ROC Mondriaan gaan er studenten opleiden, bijvoorbeeld tot leraar lichamelijke opvoeding. Ook komt er een topsporthal met tribunes voor 3500 toeschouwers, waar nationale wedstrijden kunnen worden gehouden. De nationale beachvolleybalploegen gaan er trainen. Verder komen er onder meer een turnzaal en een dojo voor judo en karate.
Watching Football Is Not A Crime

Dokkumer

Mooi op tijd om dit al in 1e divisie te posten :devil

SCCornjum

Citaat van: Dokkumer op januari 23, 2014, 17:40:22
Mooi op tijd om dit al in 1e divisie te posten :devil
Juist.....
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Jimmy Calderwood, de nieuwe trainer van De Graafschap, voerde kort na zijn komst direct een gesprek met Anco Jansen. De middenvelder leek afgelopen zomer aan te sturen op een breuk, keerde terug bij de A-selectie en denkt nu opnieuw na over een transfer.

"Ik heb lang met hem gesproken en gezegd dat het misschien goed voor hem zou zijn hier nog te blijven", zegt Calderwood in gesprek met Omroep Gelderland over Jansen. "Ik denk dat hij ons naar een ander niveau gaat brengen. Gedreven? Ja, dat heb je goed gezien. Maar dat zie ik al vanaf het begin dat ik hier ben."

"Ik verwacht veel van hem. Een fantastische technische voetballer en tweebenig. Hij kan creëren en zelf goals maken. Een echte liefhebber, maar ook iemand met een gebruiksaanwijzing. Het ligt aan hemzelf, tot nu toe gaat het fantastisch. Hij heeft het dinsdag ook heel goed gedaan bij het tweede", vervolgt de Schotse trainer in gesprek met de regio-omroep.

Jansen blijft hopen op een transfer, hij heeft nog tot eind volgende week om deze te realiseren. Belangstellende clubs dienen dan wel zo'n 300.000 euro neer te tellen. "Ik heb begrip dat hij hogerop wil, maar ik wil erg graag dat hij blijft. Daar heb ik ook over gesproken met hem. Je kunt wel kwaad zijn over wat gebeurd is, maar als je hier bent moet je alles geven", aldus Calderwood.
Watching Football Is Not A Crime

niekv

Zonde dat het Zuiderpark nu helemaal gesloopt is.

Marc S

CiteerVandaag is het precies vier jaar geleden dat HFC Haarlem failliet ging, maar de club leeft in de hoofdstad van Noord-Holland als nooit tevoren. Helemaal sinds de bekende vastgoedondernemer Erik de Vlieger twee weken geleden op de regionale radio aankondigde met plannen bezig te zijn om de club nieuw leven in te blazen.


Keert HFC Haarlem binnenkort terug in het betaald voetbal? Samen met Daan Boon, directeur bij Ortec Sports (een bedrijf dat softwaresystemen ontwikkelt voor sporters) en Edward Metgod (oud-international en voormalig keeper van Haarlem) broedt zakenman Erik de Vlieger op plannen voor een doorstart van de club.

Metgod heeft de afgelopen tijd gemerkt dat er een breed draagvlak is voor een terugkeer. 'Ik heb daar veel mensen over gesproken. En sinds wij dit initiatief zijn aangegaan, merk je ook dat het op de sociale media is gaan leven.'

Zo is de facebookpagina 'In Haarlem hoort een betaald voetbalclub' al meer dan vijfduizend keer geliked. 'Wat ik hoor is dat mensen ons initiatief erg steunen, dat is belangrijk. Er is veel sympathie voor het plan zoals er altijd veel sympathie voor de club Haarlem is geweest.'

Een en ander moet nog wel worden uitgewerkt. Zo is het verkrijgen van een licentie bij de KNVB niet zomaar geregeld. Formeel kunnen nieuwe profclubs maar op één manier in de Jupiler League terechtkomen: door te promoveren.

Metgod: 'Ook daar zijn we mee bezig. Dat is een van de voorwaarden waaraan we aan moeten voldoen. Maar op dit moment wil ik daar niet zo veel over zeggen omdat we niet te hoog van de toren willen blazen met ons initiatief. Laat ons maar op de achtergrond aan iets moois werken.'

Ondernemer De Vlieger werd in de historie van HFC Haarlem al vaker in verband gebracht met het redden van de club. Zo lagen er ambitieuze plannen klaar om een nieuw stadion te bouwen. Die zijn nooit tot uitvoer gebracht.

Het is niet waarschijnlijk dat het nieuwe HFC Haarlem straks het antieke stadion aan de Jan Gijzenkade gaat betrekken. Het onderkomen was vier jaar geleden al sterk verouderd. Sindsdien speelt een amateurclub er zijn thuiswedstrijden.

De voormalige club van onder anderen Ruud Gullit, Barry van Galen en Dick Advocaat kampte in de laatste jaren van zijn bestaan met een geldtekort. Ook kwamen er nauwelijks mensen af op de duels van de eerstedivisionist. De gemeente Haarlem weigerde destijds om financieel bij te springen.


Geen idee waar ik dit anders moet plaatsen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3583787/2014/01/25/Breed-draagvlak-voor-terugkeer-HFC-Haarlem.dhtml

Lore

Weet iemand of er een geldschieter bij Dordrecht is gekomen? Die gasten staan al bovenaan en halen er allemaal spelers bij....

zeewolde

Citaat van: Lore op januari 29, 2014, 10:28:46
Weet iemand of er een geldschieter bij Dordrecht is gekomen? Die gasten staan al bovenaan en halen er allemaal spelers bij....

Zijn ook spelers weggegaan, die volgens mij geld opgeleverd hebben.