Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 04, 2013, 18:27:44
Uit de VI van vandaag: als Psv degradeert, mag Jong PSV dan wel promoveren? :zweep

:_schater :_schater :_schater

Tukker

Volendam na 90 minuten met 1-3 voor bij Eindhoven.

Door een doelpunt van Paul Beekmans  :scc in de 91e en een eigen doelpunt van Tol  :wall in de 93e minuut wordt het alsnog 3-3.

Bravo Paul  :proost
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Tukker

Te triest voor woorden dit

MAASTRICHT - MVV-trainer Trainer Tini Ruijs uit Cuijk heeft ontslag genomen. Volgens de trainer was er na de supportersrellen bij de bekerwedstrijd tegen JVC Cuijk een onwerkbare situatie ontstaan. "Ik wil niet na elke training achterom moeten kijken."

Ruijs stond vrijdagmorgen nog zelf voor de groep, maar de training bij de Maastrichtenaren duurde niet lang. Spelers en technische staf gingen snel het trainingscomplex binnen, waar een gesprek volgde.


Onwerkbare situatie
Volgens Tini Ruijs is er een onwerkbare situatie ontstaan. "Met name mijn vrouw is zwaar in de problemen gekomen door wat er is gebeurd", aldus de Ruijs. "Gister heb ik de hele dag nagedacht. Dit is denk ik het beste voor iedereen."

"Andere mensen hebben invloed op je werk. Als je iedere keer na de training achterom moet kijken, dat wil ik niet meer. Maar ook als je straks eventueel weer eens een wedstrijd verliest, dan gaat het mogelijk weer escaleren. Dan ben je nog verder van huis." 

MVV snapt vertek Ruijs
Technisch manager Ron Elsen noemt de situatie diep triest. "Wij snappen het standpunt van Ruijs om op te stappen bij MVV. Op het moment dat jij en je familie zo bedreigd worden, ga je een grens over. Dit is onaanvaardbaar."

JVC Cuijk 
Tini Ruijs werd woensdag na de uitschakeling in de bekerwedstrijd tegen JVC Cuijk bedreigd en kreeg in de rust een klap.

Na die ongeregeldheden werd zijn huis in België bewaakt door de politie. De politie arresteerde een 38-jarige man, maar liet die donderdag alweer gaan. De man blijft wel verdachte. Ook de voetbalbond KNVB is van plan de relschoppers aan te pakken, maar is nog in afwachting van de rapporten van de betrokken partijen. 

Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Destroyer

VVV-Sparta, een kraker in de eerste divisie. Toeschouwers: 2250! Wat een lachertje! Blijkt wel dat VVV veel succes supporters heeft. Kunnen ze dat nieuwe stadion ook wel achterwege laten!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

AL

Citaat van: Destroyer op december 20, 2013, 21:02:35
VVV-Sparta, een kraker in de eerste divisie. Toeschouwers: 2250! Wat een lachertje! Blijkt wel dat VVV veel succes supporters heeft. Kunnen ze dat nieuwe stadion ook wel achterwege laten!

Triest inderaad.
Overigens ben ik benieuwd hoeveel supporters er volgend jaar nog bij ons zitten (uitgaande dat we het niet aan redden in de eredvisie).
Denk dat er dan heel veel afhaken!

Cambuur058

Citaat van: AL op december 20, 2013, 21:04:19
Triest inderaad.
Overigens ben ik benieuwd hoeveel supporters er volgend jaar nog bij ons zitten (uitgaande dat we het niet aan redden in de eredvisie).
Denk dat er dan heel veel afhaken!
ik niet, maar heel veel wel ja

Destroyer

We degraderen niet! Echt niet! Gewoon versterking halen en knokken blijven en geloven! Ik hoef geen voorbeeld te geven toch?  ;)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Cambuur058

Citaat van: Destroyer op december 20, 2013, 21:09:41
We degraderen niet! Echt niet! Gewoon versterking halen en knokken blijven en geloven! Ik hoef geen voorbeeld te geven toch?  ;)
was daar ook zeker van, maar inmiddels niet meer

AL

Volgend seizoen weer een mooie club rijker in de jupiler ;( ;(

Destroyer

Citaat van: AL op december 21, 2013, 22:07:27
Volgend seizoen weer een mooie club rijker in de jupiler ;( ;(

Vindt je RKC een mooie club dan?  :X :P
** Poolwinner 18/19 - 21/22

SCCornjum


Pieter Huistra heeft de kerst bij De Graafschap op een paar uur niet gehaald. De club heeft de trainer dinsdag ontslagen, wordt via de officiële kanalen bevestigd.

Huistra is de dupe van de tegenvallende prestaties van de afgelopen weken. Van de laatste zes wedstrijden werd slechts één keer gewonnen. Zaterdag werd op De Vijverberg met 1-2 van Helmond Sport verloren.

"Pieter is een goede trainer, maar in onze ogen niet de geschikte man om de spiraal te doorbreken. We vinden het moment qua beslissen en communiceren uiterst vervelend, maar we denken dat het ook ongepast is om Pieter in het ongewisse te laten", zegt aldus algemeen directeur Henk Bloemers op de clubsite.

Hoe de vacante positie na de winterstop wordt ingevuld beslist de clubleiding de komende dagen. De Graafschap bezet momenteel de zesde positie in de Jupiler League.

De 46-jarige Huistra was bezig met zijn tweede seizoen bij De Graafschap. Hij eindigde vorig jaar als achtste met de club die weer zo graag in de Eredivisie wil uitkomen. Huistra was tussen 2010 en 2012 hoofdtrainer van FC Groningen. De oud-international had daarvoor Jong Ajax onder zijn hoede.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Pieter Huistra kreeg dinsdag te horen dat zijn werk bij De Graafschap erop zit. De clubleiding heeft geen vertrouwen meer in de coach. Dat het zo vlak voor Kerstmis gebeurde, is lullig, erkent algemeen directeur Henk Bloemers.

"Het is heel heftig zo vlak voor kerst, dat begrijpt iedereen", zegt Bloemers tegen Voetbal International. "Een onhandig moment, maar het is ook niet netjes om iemand tijdens de kerstdagen in onzekerheid te laten over zijn toekomst."

"We hebben het idee dat Pieter niet langer meer de juiste trainer op deze plek is, het draagvlak werd steeds minder", vervolgt Bloemers. "Het is heel pijnlijk dat het ons weer niet is gelukt om een trainer tot het einde aan zijn contract te behouden."

Vorig seizoen eindigde De Graafschap als achtste, nu staat de ploeg op de zesde plaats. De achterstand op koploper FC Dordrecht bedraagt echter al dertien punten. Wie Huistra opvolgt is nog net bekend. Bloemers: "Maar een ding is helder: geld voor een opvolger is niet. We moeten dus aan een creatieve oplossing denken. Pieter betalen we netjes tot het einde van het seizoen uit, het potje voor de hoofdtrainer is leeg."

Voorzitter Henk Zweers is eveneens duidelijk tegenover Omroep Gelderland. "Dit kon niet anders. Iedereen heeft de afgelopen weken het team zien spelen. Dan hoef ik toch niets meer toe te voegen. Vanochtend hebben we met elkaar gesproken en de knoop doorgehakt. Dat kun je dan ook beter doen. Het was ook unaniem. Overigens was dat gesprek al gepland als voorbereiding op de evaluatie die we begin januari wilden doen", aldus Zweers.

Bloemers vertelde Huistra dinsdag dat hij op non-actief werd gesteld. "Hij had er nog wel vertrouwen in en vond het jammer. Ik heb hem alles uitgelegd. Nee, emotioneel was Pieter niet."
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Het ontslag van Pieter Huistra bij De Graafschap zit Tim Bakens niet lekker. De verdediger vindt niet alleen de oefenmeester verantwoordelijk voor de tegenvallende resultaten.

Huistra werd een dag voor Kerstmis ontslagen bij De Graafschap, dat momenteel op een teleurstellende zesde plaats in de Jupiler League bivakkeert. "Wij zijn als spelers ook verantwoordelijk en moeten in de spiegel kijken. Veel dingen die in wedstrijden gebeuren, kun je Huistra toch niet kwalijk nemen, lijkt me", aldus Bakens tegenover Omroep Gelderland.

Volgens de clubleiding was er te weinig vertrouwen in de werkwijze van Huistra, maar Bakens vindt dat te makkelijk. "Deze trainer heeft een bepaalde visie, dat wist je. Die visie komt ook wel voor een groot deel overeen met hoe ik over voetbal denk. Het is een zwaktebod om hem op basis daarvan te ontslaan. Dan had je hem namelijk niet moeten aantrekken."
Watching Football Is Not A Crime

Leovardia

Het houdt je wel bezig he... Verder wel een goede kerst gehad cornjum?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kent skele juh.

SCCornjum

Geen nieuws van Leovardia de afgelopen dagen dus....................................

Anco Jansen kan zich mogelijk gaan opmaken voor een winterse overstap naar de Eredivisie. PEC Zwolle, Roda JC en SC Cambuur zouden belangstelling hebben in de middenvelder van De Graafschap.

Laatstgenoemde club zou zelfs bereid zijn om Oebele Schokker en Martijn Barto in te zetten als ruilmiddel. De Graafschap is echter niet van plan om zomaar mee te werken aan een vertrek van de 24-jarige Jansen.

"Er wordt geïnformeerd naar Anco, waarbij hele creatieve oplossingen worden geopperd", aldus technisch manager Roland Vroomans in gesprek met Voetbal International. "We zullen Anco echter niet zomaar laten gaan, want hij is een belangrijke speler voor ons."

Jansen, die nog een contract tot medio 2015 heeft in Doetinchem, was vorige zomer ook dicht bij een transfer. Destijds hadden Celtic en NAC Breda interesse in de middenvelder, maar De Graafschap wilde de speler niet laten gaan.
Watching Football Is Not A Crime