Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Lore

#5475
Citaat van: Noordcambuur op november 26, 2025, 10:16:45
klopt speelt laatste weken goed en gisteren waren ze de betere tegen ADO.

Uhh, ik heb dus best wel een stukje gezien van die wedstrijd. Maar ik vond ADO echt een paar klassen beter.

Dat kan natuurlijk ook komen omdat Ado toen al voor stond.

papier

Citaat van: Lore op november 26, 2025, 13:19:32
Uhh, ik heb dus best wel een stukje gezien van die wedstrijd. Maar ik vond ADO echt een paar klassen beter.

Dat kan natuurlijk ook komen omdat Ado toen al voor stond.

Ik vond ADO in die zin beter zoals ze ook tegen ons beter waren. Dat zit dus met name in het voorkomen dat de tegenstander kan gaan voetballen. Het voetballende gedeelte van ADO vind ik niet zo bijzonder. Het spel tegen ons was vooral hoge ballen over de verdediging heen of afstandsschoten, met goed voetbal wisten ze niet echt zaken te cre?ren. Ik wil ADO nog wel eens zien als ze wat blessures/schorsingen krijgen, met name Vlak. Als die man weg is blijft er niet veel over heb ik het idee.

Overigens vind ik ons ook niet bijzonder goed hoor. Althans voor zowel Ado als Cambuur geldt dat niet alleen het voetballende gedeelte een verklaring is voor de enorme voorsprong die er is op Roda/Graafschap.

Lore

Citaat van: papier op november 26, 2025, 13:43:46
Ik vond ADO in die zin beter zoals ze ook tegen ons beter waren. Dat zit dus met name in het voorkomen dat de tegenstander kan gaan voetballen. Het voetballende gedeelte van ADO vind ik niet zo bijzonder. Het spel tegen ons was vooral hoge ballen over de verdediging heen of afstandsschoten, met goed voetbal wisten ze niet echt zaken te cre?ren. Ik wil ADO nog wel eens zien als ze wat blessures/schorsingen krijgen, met name Vlak. Als die man weg is blijft er niet veel over heb ik het idee.

Overigens vind ik ons ook niet bijzonder goed hoor. Althans voor zowel Ado als Cambuur geldt dat niet alleen het voetballende gedeelte een verklaring is voor de enorme voorsprong die er is op Roda/Graafschap.

Tsjah, het ligt er misschien aan waar je het mee vergelijkt. ADO staat mijlenver op ons voor, zoals wij mijlenver op de anderen voorstaan. Alleen een extreme inzinker kan er voor zorgen dat ADO en wij niet promoveren. Dus blijkbaar zijn deze twee ploegen toch wel echt veel beter dan de rest.

Bankzitter

We hebben geluk dat de degradanten zo zwak zijn. Roda verspeelt ook te veel. Ik zie bij ons nog geen tekenen van een dip.

Lore

Citaat van: Bankzitter op november 26, 2025, 15:07:19
We hebben geluk dat de degradanten zo zwak zijn. Roda verspeelt ook te veel. Ik zie bij ons nog geen tekenen van een dip.

Dat had ik in ieder geval niet zien aankomen. Ik dacht dat het veel moeilijker zou worden dan vorig seizoen.

Johan-12

Citaat van: Lore op november 26, 2025, 16:29:17
Dat had ik in ieder geval niet zien aankomen. Ik dacht dat het veel moeilijker zou worden dan vorig seizoen.
Ik vind ons niveau in uitwedstrijden ook (nog) niet zo goed.
Wat dat betreft is het verschil in punten nu wel lekker, maar we zijn er echt nog niet.

Ik vind Ado echt een stap verder. Die gaan promotie gewoon halen.

Galdiano

Citaat van: Johan-12 op november 26, 2025, 17:28:40
Ik vind ons niveau in uitwedstrijden ook (nog) niet zo goed.
Wat dat betreft is het verschil in punten nu wel lekker, maar we zijn er echt nog niet.

Ik vind Ado echt een stap verder. Die gaan promotie gewoon halen.

Heb je ze gister gezien? Vond De Graafschap beter.
Ze zijn echt niet zo goed als velen denken en hebben nog amper blessures gehad.
Wij hebbeb bewezen dat door wissels wij niet direct minder worden. Ik moet het bij Ado nog maar zien.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Huizen

Geef Galdiano gelijk. Ben totaal niet onder de indruk van ADO. Het is sowieso te vroeg om conclusies te trekken, ook voor ons team.

Transfers in de winter, mogelijke blessures en de mentale kracht na 2 of 3 misstappen wil ik bij beide ploegen nog weleens zien. De standen in de KKD zijn door de jaren heen heel wisselend. Soms was je met 8 nederlagen al klaar voor de promotie, maar er zijn ook jaren dat ploegen met 11 nederlagen bovenin meededen. Het is een lange rit met 38 duels!!

Ben heel benieuwd hoe Cambuur deze laatste 4 duels doorkomt. ADO krijgt direct na de winterstop een gek programma met Willem II, 2x Vitesse, Cambuur en Roda.

Marc S

Het is een combinatie van dat zowel Ado als Cambuur beter zijn dan vorig jaar en dat de degradanten relatief zwak zijn/lang nodig hebben om de teleurstelling van degradatie te verwerken.

Cambuur miste vorig jaar vooral scorend vermogen, iets wat we ondanks een echte goalgetter als spits nu wel hebben. Daarnaast is onze bank sterker, hebben we een aantal echte voltreffers aangetrokken en is er voor ons doen veel instroom van goede jeugdspelers. Ik vind zowel Ado als Cambuur tot nu toe vooral stabieler dan de rest.

De concurrentie is tot nu vooral bezig met punten van elkaar af te pakken omdat ze qua kwaliteit erg dicht op elkaar staan.

Het verschil tussen plek 2 en 4 is even groot qua punten dan tussen 4 en 17, en dan zou Vitesse zonder 12 punten in de min ook rond de 22 punten staan.

Ik ben benieuwd hoe de rest van het seizoen, voor mijn gevoel moeten we vooral waken voor gemakzucht. Ik ben ook benieuwd of de op dit moment grote voorsprong een effect gaat hebben op de motivatie van de ploegen er onder, werkt het bevrijdend, of bevriezend voor hen?

Johan-12

Citaat van: Galdiano op november 26, 2025, 19:36:01
Heb je ze gister gezien? Vond De Graafschap beter.
Ze zijn echt niet zo goed als velen denken en hebben nog amper blessures gehad.
Wij hebbeb bewezen dat door wissels wij niet direct minder worden. Ik moet het bij Ado nog maar zien.
Ik heb alleen de samenvatting gezien. Ado kan met fysieke kracht uit dode spelmomenten altijd scoren. Een beetje zoals Volendam vorig seizoen.
Ze hebben de meeste goals voor en minste goals tegen. Dan doe je volgens mij wel iets goed. Qua tempo konden we het afgelopen vrijdag een paar fases niet bijbenen. Geen schande, ik denk dat Ado gewoon goed in elkaar zit. Zeker voor KKD begrippen.

Specuveter

Vanmiddag kijken wat de concurrentie doet
Roda spel houd ook niet over hoor
0-0 bij de rust tegen MVV.

fred

Die wedstrijd  ook niet om aan te gluren, maar wel spannend

Eewal

Roda gelijk. Prima. Hopelijk kan Eindhoven vanmiddag stunten met een puntje, dan blijft de schade beperkt.

Specuveter

Citaat van: fred op november 30, 2025, 14:00:05
Die wedstrijd  ook niet om aan te gluren, maar wel spannend
Leek inderdaad wel beetje op onze pot

Noordcambuur

Citaat van: Specuveter op november 30, 2025, 13:09:51
Vanmiddag kijken wat de concurrentie doet
Roda spel houd ook niet over hoor
0-0 bij de rust tegen MVV.
maar Cambuur was ook niet best :_schater