Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

oost

Citaat van: Eewal op november 22, 2025, 18:32:20
Prima uitslag!

Dinsdag ADO - Graafschap ook maar even 1-1.

Hopelijk wint ado gewoon of we nou 1e of 2e worden boeit niet.
Hoe sneller afstand we kunnen nemen van de concurrentie hoe beter  |:)

Eewal

Citaat van: oost op november 22, 2025, 18:33:37
Hopelijk wint ado gewoon of we nou 1e of 2e worden boeit niet.
Hoe sneller afstand we kunnen nemen van de concurrentie hoe beter  |:)
Mee eens hoor!

fred

Laat ADO maar weer een  keer winnen.
De periode is ook een leuke opsteker voor de club.

michello

Als we tweede worden achter ADO en wel de periode pakken, krijgen we dan wel de ?75.000 bonus of gaat die alsnog naar ADO?

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: michello op november 23, 2025, 10:16:49
Als we tweede worden achter ADO en wel de periode pakken, krijgen we dan wel de ?75.000 bonus of gaat die alsnog naar ADO?
Ik denk ado, want wij hebben een keer 3x een periode gewonnen en het geld gekregen dacht ik
Henk, held, bedankt

Eewal


Galdiano

Citaat van: michello op november 23, 2025, 10:16:49
Als we tweede worden achter ADO en wel de periode pakken, krijgen we dan wel de ?75.000 bonus of gaat die alsnog naar ADO?

Gaat naar Ado
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

PePe

Citaat van: Galdiano op november 24, 2025, 20:13:31
Gaat naar Ado

Niet naar ADO die 75K. (aan Cambuur betalen voor geleden schade)

Eewal


Yellow Army

Omdat we bijna halverwege het seizoen zijn even wat statistiekjes:

Slechts 1x (de Graafschap 77 pt 20/21) in de laatste 10 seizoenen werd je niet 2e met een gemiddelde van 2 punten per wedstrijd. Wij lopen nu 3 punten voor op dit gemiddelde.

Slechts 1x (den Bosch 1,66pt 18/19) in de laatste 10 seizoenen haalde de nr. 3 gemiddeld minder punten per wedstrijd   dan Roda nu heeft gehaald (1,69)

Slechts 1x (Zwolle 2,24pt 22/23) in de laatste 10 seizoenen haalde de nr.2 meer punten gemiddeld per wedstrijd  dan wat wij tot nu toe hebben behaald (2,18)

Slechts 2x (Heracles 2,24pt 22/23, Cambuur 2,42 20/21) heeft de kampioen een hoger gemiddelde behaald dan dat wij tot nu toe hebben behaald (2,18)

Kortom, wij draaien een bovengemiddeld goed seizoen en de achtervolgers een ondergemiddeld seizoen. Ziet er extreem goed uit.
Area 58

Lore

Prachtig!

Transferperiode in de winter overslaan en volgend jaar eredivisie

Eewal

Het wordt nog mooier als Den Haag vanavond gewoon wint (is echt het beste voor ons), en Dordrecht even een puntje pakt bij Roda.

Lore

Citaat van: Eewal op november 25, 2025, 07:31:23
Het wordt nog mooier als Den Haag vanavond gewoon wint (is echt het beste voor ons), en Dordrecht even een puntje pakt bij Roda.

Ja.....en toch.......doe maar een gelijkspel

Eewal

Citaat van: Lore op november 25, 2025, 07:45:53
Ja.....en toch.......doe maar een gelijkspel
beide goed  :)

michello

#5444
Voor wat t waard is 8P:

SC Cambuur staat momenteel op de 2e plaats in de Keuken Kampioen Divisie met 37 punten uit 17 wedstrijden (11 overwinningen, 4 gelijke spelen, 2 nederlagen). De koploper ADO Den Haag heeft 40 punten uit 15 duels en is daarmee de grote favoriet voor de titel. De nummer 3 (Jong PSV) staat op 28 punten uit 16 wedstrijden, wat een gat van 9 punten betekent. Met nog 21 wedstrijden te gaan voor Cambuur (inclusief lastige duels zoals uit bij Willem II, ADO Den Haag en Jong Ajax), is de kans op promotie hoog, gezien de directe promotie voor de nummers 1 en 2 (reserves tellen niet mee voor promotie).

Op basis van een Monte Carlo-simulatie (10.000 iteraties) met behoud van de huidige prestaties (win-/gelijkspel-/verliespercentages per team) schat ik de kans dat Cambuur eindigt in de top 2 op **98.5%**. Dit komt doordat concurrenten ver achterblijven en de verwachte eindsaldo's (Cambuur rond 83 punten, ADO rond 101, nummer 3 rond 67) een ruime marge bieden, ondanks variatie door toeval.