Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

papier

Citaat van: Johan-12 op september 04, 2025, 07:27:42
Wel apart dat KNVB al jaren met dossier van Vitesse bezig is. Bepaalde stappen heeft doorlopen met straffen, waarbij Vitesse meerdere jaren de boel heeft belazerd.

Die rechter kijkt er ahw een week na, en noemt dan de gang van de KNVB onzorgvuldig in dit verhaal  8P.
Terwijl die rechter zelf blijkbaar in een week alles kan inschatten.

De rechter hoeft inhoudelijk niet te toetsen of de KNVB een goede afweging heeft gemaakt. Maar alleen te toetsen of de procedures correct zijn gevolgd. En dat laatste heeft voor zover ik het heb begrepen de bond niet gedaan en onvoldoende beargumenteerd waarom niet.

Bankzitter

KNVB wilde niet tijdens de competitie een besluit nemen wat logisch is gezien de slechte ervaringen met eerdere clubs die tussentijd afvielen. De deadlines waren ook duidelijk voor Vitesse.

Die 5 inhaalduels gaan voor een chaotisch verloop zorgen met de kans dat de uitslagen later weer geschrapt worden als Vitesse toch het einde niet haalt. :_schater

Beul B

Nu komt naar voren dat de rechter een functie heeft bij een nevenbedrijf van Vitesse. lekker dit!!!

Lore

Citaat van: Beul B op september 04, 2025, 09:37:15
Nu komt naar voren dat de rechter een functie heeft bij een nevenbedrijf van Vitesse. lekker dit!!!

Hahaha, dit is echt niet waar. De rechter is betrokken (als vrijwilliger) bij een voetbalvereniging waar ook een sponsor van Vitesse in zit.

Kleine nuance verschilletje!

Bernardo

Alleen maar mooi dat de KNVB afgaat in de rechtszaal na het corona debacle.

Galdiano

Citaat van: Bernardo op september 04, 2025, 09:55:21
Alleen maar mooi dat de KNVB afgaat in de rechtszaal na het corona debacle.

Serieus? Vitesse had niet meer mogen bestaan.  :R
Dit is niet te vergelijken hoe wij genaaid zijn. Maar hier is gewoon willens en wetens jarenlangde boel belazerd. Dat moet aangepakt worden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

papier

Citaat van: Galdiano op september 04, 2025, 10:27:48
Serieus? Vitesse had niet meer mogen bestaan.  :R
Dit is niet te vergelijken hoe wij genaaid zijn. Maar hier is gewoon willens en wetens jarenlangde boel belazerd. Dat moet aangepakt worden.

Het is wel te vergelijken want het gaat hier niet om het handelen van Vitesse. Maar om het handelen van de bond. Omdat de bond niet goed heeft gehandeld bestaat Vitesse nog, niet omdat Vitesse de zaakjes nou zo lekker op orde heeft dat lijkt me helder.

Lore

Citaat van: papier op september 04, 2025, 10:56:00
Het is wel te vergelijken want het gaat hier niet om het handelen van Vitesse. Maar om het handelen van de bond. Omdat de bond niet goed heeft gehandeld bestaat Vitesse nog, niet omdat Vitesse de zaakjes nou zo lekker op orde heeft dat lijkt me helder.

Juridisch heb je gelijk, maar het voelt wel anders toch? Wij zijn 100% genaaid, maar niet in juridische zin. Vitesse heeft 100% genaaid, maar (op dit onderdeel) niet in juridische zin.

Ik ben vooral heel erg benieuwd of vitesse het financieel rond gaat krijgen. Want volgens mij staan de sterkhouders garant voor een tekort van 2,5 miljoen maximaal. En hiernaast ben ik benieuwd of de KNVB nu verder gaat in de bodemprocedure of dat zij tot een schikking gaan komen met Vitesse.

Johan-12

Citaat van: Lore op september 04, 2025, 09:45:09
Hahaha, dit is echt niet waar. De rechter is betrokken (als vrijwilliger) bij een voetbalvereniging waar ook een sponsor van Vitesse in zit.

Kleine nuance verschilletje!
Zo'n rechter is ook een mens dus of er dan sprake is van onafhankelijke rechtspraak kan je grote vraagtekens bij zetten.
Weet iemand waarom het juist bij die rechtbank moest en bijvoorbeeld niet weer in Utrecht of elders.

papier

Citaat van: Lore op september 04, 2025, 11:07:38
Juridisch heb je gelijk, maar het voelt wel anders toch? Wij zijn 100% genaaid, maar niet in juridische zin. Vitesse heeft 100% genaaid, maar (op dit onderdeel) niet in juridische zin.

Ik ben vooral heel erg benieuwd of vitesse het financieel rond gaat krijgen. Want volgens mij staan de sterkhouders garant voor een tekort van 2,5 miljoen maximaal. En hiernaast ben ik benieuwd of de KNVB nu verder gaat in de bodemprocedure of dat zij tot een schikking gaan komen met Vitesse.

Kijkende naar de club Vitesse heb je meer dan gelijk. Kijkende naar onze mede supporters die dan toevallig voor een andere club zijn niet. Uiteindelijk worden een heleboel mensen gestraft die er vrijwel niets aan kunnen doen. En die idioten gaan lekker elders een andere club kapot maken.

Ik neem overigens aan dat de KNVB de bodemprocedure zal ingaan. En in beginsel had, gezien deze uitspraak, ook lekker Vitesse moeten laten starten wetende dat ze er gedurende het seizoen uit gehaald kunnen worden. In 2013 hebben we al een voorbeeld gehad van hoe dat gaat en moet en dus weet je van tevoren hoe je daar mee om moet gaan. Vitesse zelf is nu, al dan niet tijdelijk, van de regen in de drup. Want los van het wel of niet hebben van een licentie is daar nog een enorme zooi te regelen. Veel erger dan bij ons in 2009 (zo ongeveer die tijd dacht ik in ieder geval).

Bernardo

Citaat van: Galdiano op september 04, 2025, 10:27:48
Serieus? Vitesse had niet meer mogen bestaan.  :R
Dit is niet te vergelijken hoe wij genaaid zijn. Maar hier is gewoon willens en wetens jarenlangde boel belazerd. Dat moet aangepakt worden.
De KNVB heeft zelf gewoon weer gefaald.

Bernardo

Vitesse begint het seizoen met twaalf minpunten. Die straf dateert nog uit het vorige seizoen en neemt Vitesse mee naar dit seizoen. De winst bij het gerechtshof heeft er niet voor gezorgd dat dat oordeel van de beroepscommissie wordt teruggedraaid.

Bankzitter

Citaat van: Bernardo op september 04, 2025, 11:55:13
De KNVB heeft zelf gewoon weer gefaald.

Dus je bent het eens met de rechter dat de KNVB het besluit om de licentie te ontnemen niet voor maar tijdens de competitie had moeten nemen?

papier

Citaat van: Bankzitter op september 04, 2025, 12:03:52
Dus je bent het eens met de rechter dat de KNVB het besluit om de licentie te ontnemen niet voor maar tijdens de competitie had moeten nemen?

Het gaat erom dat de KNVB de eigen procedures fatsoenlijk doorloopt. Nu blijkt andermaal dat de KNVB een onbetrouwbare partner is voor haar leden. Je kunt niet anderen de maat nemen en zelf je shit niet op orde hebben. Het is goed dat dat ook voor de KNVB geldt.