Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

#5310
Citaat van: Lore op september 03, 2025, 14:03:04
Dat is nog niet zeker, want er loopt een bodemprocedure. Hierin kan de licentie weer afgenomen worden. Mocht dat niet zo zijn dan zal er ongetwijfeld geprocedeerd gaan worden over een schadevergoeding.

Maar hoe hoog die ook uit valt. Vitesse is een failliete boedel die niet in de KKD kan spelen, omdat ze dan onvoldoende inkomsten hebben. Hoe gaan ze dat oplossen?

Zoals Vitesse dat altijd doet : toezeggen dat iemand toch echt garant staat voor tekorten en schulden zonder dat dit valt te controleren. Jordania, Oyf, Parry, Franke, Braash en nu weer die ?sterkhouder? Schaay die al gaten zou dichten. KNVB kan toch niets meer na deze uitspraak.

hobbes

Citaat van: Bankzitter op september 03, 2025, 14:54:42
KNVB kan toch niets meer na deze uitspraak.

"De licentiecommissie van de KNVB heeft volgens de rechters onder hoge tijdsdruk een beslissing moeten nemen. Daardoor is het besluit niet met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tot stand gekomen. Die zorgvuldigheid was volgens het gerechtshof wel nodig omdat het gaat om de meest verstrekkende sanctie voor een profclub."

Als ik zo lees vindt de rechter dat er te snel geoordeeld is. Maar de knvb kan na een uitgebreid onderzoek tot dezelfde conclusie komen lijkt me.

Beul B

Kan Veendam ook nog in hoger beroep?

Dan kunnen we nog mooi wat wedstrijden aan de Langeleegte inhalen?

Was altijd gezellig daar.

Daar nog wel eens een passe-partout kaart gekocht voor de nacompetitie. Wonnen ze alle zes wedstrijden volgens mij en promotie.

Noordcambuur

Citaat van: Beul B op september 03, 2025, 15:08:46
Kan Veendam ook nog in hoger beroep?

Dan kunnen we nog mooi wat wedstrijden aan de Langeleegte inhalen?

Was altijd gezellig daar.

Daar nog wel eens een passe-partout kaart gekocht voor de nacompetitie. Wonnen ze alle zes wedstrijden volgens mij en promotie.
klopt ben er laatst nog geweest prachtig geworden daar :thumbsup

papier

Citaat van: hobbes op september 03, 2025, 15:06:45
"De licentiecommissie van de KNVB heeft volgens de rechters onder hoge tijdsdruk een beslissing moeten nemen. Daardoor is het besluit niet met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tot stand gekomen. Die zorgvuldigheid was volgens het gerechtshof wel nodig omdat het gaat om de meest verstrekkende sanctie voor een profclub."

Als ik zo lees vindt de rechter dat er te snel geoordeeld is. Maar de knvb kan na een uitgebreid onderzoek tot dezelfde conclusie komen lijkt me.

Ook redelijkheid en billijkheid is een punt begreep ik. Want daar waar de KNVB de tijd moet nemen om zorgvuldig te oordelen moeten zij ook Vitesse geven om hierop te reageren. Ik begreep dat de KNVB voor een beroepszaak op de ochtend van tevoren stukken doorstuurde waarbij de club dus niet fatsoenlijk de kans heeft gekregen om hierop te reageren.

Onzorgvuldigheid en de KNVB lijken wel vaker te passen. Twente zaak volgens mij ook en bij het afhandelen van de Corona zaak idem dito. Dit is een juridische zaak die je op basis van feitelijkheden en afspraken kan beslechten. Ik heb het idee dat de KNVB ook een beetje gokt alsof het voetbal is en hopen dat je een goede scheids/rechter hebt.

Overigens is het nog niet definitief en mocht dat zo zijn dan is er nog zat werk te doen want organisatorisch is het  nu weliswaar overzichtelijk maar zit je nog wel met een enorme bende uit het verleden. Wat mogen wij blij zijn hoe het nu is bij Cambuur. Al was dat pak hem beet 16 jaar geleden natuurlijk ook absoluut niet zo.

Bankzitter

Oude koeien maar het was met Corona niet heel veel anders idd.
En daar oordeelde de rechter toch anders.

Arno A

Citaat van: Noordcambuur op september 03, 2025, 13:04:35
Allereerst gefeliciteerd supporters van Vitesse  :P
Ze moeten zo snel mogelijk een selectie op de been brengen en dan de wedstrijden inhalen.

Wanneer stond de wedstrijd tegen Cambuur gepland.

7 november

Galdiano

Citaat van: Arno A op september 03, 2025, 16:52:54
7 november

Ik hoop dat we vrij zijn.

De boel willens en wetens belazeren, deze uitspraak is een doodvonnis voor het gehele betaald voetbal en het daarbij behorende licentiesysteem.

Ik hoop dat een Vitesse alsnog zal worden uitgesloten van deelname.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bankzitter

Die Schaay  is heel optimistisch maar het valt weer te bezien of Vitesse niet alsnog failliet gaat.
Zeker is dat het weer een heel chaotisch competitieverloop wordt (iets wat de KNVB juist wilde voorkomen door de beslissing v??r de start van de competitie te nemen en niet tijdens). En dan maar weer afwachten of die chaos in ons voordeel of nadeel uitpakt.

Ik was eigenlijk wel blij dat we vaak 1 wedstrijd gingen voorlopen op de rest omdat we Vitesse thuis pas op de laatste speeldag treffen. En ook voor een mogelijke NC een extra vrij weekend hadden gehad tov de rest.

Teun Seun

Vedde zal wel naar Fitesse gaan..

Scc4-ever

Citaat van: Teun Seun op september 03, 2025, 18:23:02
Vedde zal wel naar Fitesse gaan..
lijkt mij niet , hij heeft getekend bij De Graafschap

Noordcambuur

Vitesse speelt eerste wedstrijd tegen Jong AZ op 12 september.

Oud Cambuur

Bodemprocedure duurt 1 jaar zolang mag vitesse deelnemen aan de competitie

Eewal

Die hele rechtsgang in NL snap je toch niks meer van..

Johan-12

Wel apart dat KNVB al jaren met dossier van Vitesse bezig is. Bepaalde stappen heeft doorlopen met straffen, waarbij Vitesse meerdere jaren de boel heeft belazerd.

Die rechter kijkt er ahw een week na, en noemt dan de gang van de KNVB onzorgvuldig in dit verhaal  8P.
Terwijl die rechter zelf blijkbaar in een week alles kan inschatten.