Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Arno A

Citaat van: Inferno-058 op augustus 11, 2025, 21:05:03
Opties:
- Jong Utrecht eruit
- Nog een jong ploeg erbij
- RBC in laten stromen (als zij kampioen worden)
- Voetbalpiramide helemaal opengooien (gaat niet gebeuren natuurlijk)

Die piramide blijft gesloten. Ploegen spelen veel te graag Derby's zoals in Katwijk en Spakenburg.
RBC mag wel , maar dan a.j.b. een andere Brabantse ploeg eruit.



Bankzitter

Waarom zouden ze speciaal voor Vitesse alles gaan veranderen?
Bij ons afgebroken seizoen was het destijds ook jammer maar helaas? we gaan geen oplossing zoeken.

Scc4-ever

Citaat van: Arno A op augustus 15, 2025, 13:14:43
Die piramide blijft gesloten. Ploegen spelen veel te graag Derby's zoals in Katwijk en Spakenburg.
RBC mag wel , maar dan a.j.b. een andere Brabantse ploeg eruit.
dan liever een jong ploeg eruit. In dit geval dan jong psv. En RBC er voor in de plaats.

Korezev

Citaat van: Scc4-ever op augustus 15, 2025, 15:26:09
dan liever een jong ploeg eruit. In dit geval dan jong psv. En RBC er voor in de plaats.
Wat heb je dan opgelost met 1 eruit en 1 erin, ik begrijp de logica helaas niet

Oud Cambuur

Citaat van: Korezev op augustus 15, 2025, 16:00:34
Wat heb je dan opgelost met 1 eruit en 1 erin, ik begrijp de logica helaas niet
Dan ben je tenminste van een jong ploeg af dat is de goede logica

Lore

Citaat van: Arno A op augustus 15, 2025, 13:14:43
Die piramide blijft gesloten. Ploegen spelen veel te graag Derby's zoals in Katwijk en Spakenburg.
RBC mag wel , maar dan a.j.b. een andere Brabantse ploeg eruit.

Ja, maar volgens mij is er een procedure bij de knvb waarbij je kan verzoeken om toe gelaten te worden tot de kkd. Die procedure duurt in ieder geval twee jaar en ja moet aan allerlei voorwaarden voldoen.

Ik neem aan dat dit is waarom Vitesse met een topamateur ploeg wil fuseren. Dan stromen zij gelijk hoog in.

Alhoewel dat eigenlijk geen fusie kan zijn, maar een overname van een failliet Vitesse. Dan zijn zij ook van de schulden en het huurcontract af.

Yellow Army

Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op augustus 15, 2025, 17:58:40
https://voetbalplus.nl/quick-boys-op-weg-naar-titel-in-tweede-divisie-maar-promotie-blijft-geblokkeerd/?amp=1

Stuk over promotie vanuit de 2e divisie wat eea duidt.

Okay, dus de voorwaarden zijn:


Minimaal drie jaar op het hoogste amateurniveau (de Tweede Divisie) actief zijn;

Voldoen aan sportieve, financi?le en organisatorische eisen;

Een stabiele jeugdopleiding en goede accommodatie hebben;

Kunnen voldoen aan eisen van tv-uitzendingen (zoals veldverlichting conform ESPN-normen).

De onderste drie voorwaarden zal Vitesse snel aan kunnen doen. Voor de bovenste voorwaarde proberen ze te fuseren met MASV. Die spelen vierde divisie. Dat betekent dat ze onder de huidige voorwaarden vijf jaar nodig hebben om mogelijk terug te keren. Maar ze zullen nu met de knvb in gesprek zijn om dit te versnellen.

Vraag is of knvb mee gaat werken en of MASV bereid zal zijn om samen te gaan (na een faillissement van Vitesse)

Yellow Army

Citaat van: Lore op augustus 15, 2025, 18:15:32
Okay, dus de voorwaarden zijn:


Minimaal drie jaar op het hoogste amateurniveau (de Tweede Divisie) actief zijn;

Voldoen aan sportieve, financi?le en organisatorische eisen;

Een stabiele jeugdopleiding en goede accommodatie hebben;

Kunnen voldoen aan eisen van tv-uitzendingen (zoals veldverlichting conform ESPN-normen).

De onderste drie voorwaarden zal Vitesse snel aan kunnen doen. Voor de bovenste voorwaarde proberen ze te fuseren met MASV. Die spelen vierde divisie. Dat betekent dat ze onder de huidige voorwaarden vijf jaar nodig hebben om mogelijk terug te keren. Maar ze zullen nu met de knvb in gesprek zijn om dit te versnellen.

Vraag is of knvb mee gaat werken en of MASV bereid zal zijn om samen te gaan (na een faillissement van Vitesse)

Dat zijn inderdaad de voorwaarden voor promotie nav de mededingingswet. In 2022 is eerder afgesproken om promotie/degradatie voor 5 tot 10 jaar niet mogelijk te maken dus mogelijk kunnen er nieuwe afspraken worden gemaakt in 2027. 
Area 58

Lore

Daar zit dan een mogelijke ontsnapping? Soepeler regels in 2027 zodat Vitesse kan promoveren. Blijft de vraag; waarom zou MASV meewerken? Ookal nemen zij formeel Vitesse over, het zal altijd voelen als Vitesse en dus verdwijnt MASV.

Bankzitter

En nogmaals, waarom soepelere voorwaarden voor Vitesse? Welk belang hebben andere clubs erbij? Helemaal niks, dus die gaan niet instemmen met aanpassingen.

Yellow Army

Citaat van: Bankzitter op augustus 16, 2025, 14:28:12
En nogmaals, waarom soepelere voorwaarden voor Vitesse? Welk belang hebben andere clubs erbij? Helemaal niks, dus die gaan niet instemmen met aanpassingen.

Welke soepelere voorwaarden?
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op augustus 16, 2025, 17:49:22
Welke soepelere voorwaarden?

Die zijn er nog niet, maar die zouden in 2027 kunnen komen.

Citaat van: Bankzitter op augustus 16, 2025, 14:28:12
En nogmaals, waarom soepelere voorwaarden voor Vitesse? Welk belang hebben andere clubs erbij? Helemaal niks, dus die gaan niet instemmen met aanpassingen.

Volgens mij is er een bepaalde druk vanuit de uefa. Het is ook gewoon heel raar dat het profsysteem in NL gesloten is. Ik weet eigenlijk niet wie er over gaat. Zijn dat de profs of juist de amateurs? Of gewoon de knvb?


Noordcambuur

Wat heeft Almere een geweldige aanval met Kadile,Rijkhof,Burgerink en Druijf.
Doelpunten Druijf 2x en Kadile 1x

Trainert!

Citaat van: Noordcambuur op augustus 17, 2025, 13:00:58
Wat heeft Almere een geweldige aanval met Kadile,Rijkhof,Burgerink en Druijf.
Doelpunten Druijf 2x en Kadile 1x


Wij hebben Balk en Binder ;(