Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Voorstopper

Vitesse krijgt opnieuw uitstel van de KNVB, Reijntjes luidt de noodklok

De onafhankelijke licentiecommissie van de KNVB heeft besloten dat Vitesse opnieuw uitstel krijgt in haar pogingen te voldoen aan de licentie-eisen voor volgend seizoen. De noodlijdende Arnhemse club heeft nu tot 17 juni de tijd om dat in orde te krijgen, maar algemeen directeur ad interim Edwin Reijntjes luidt de noodklok.

"De Licentiecommissie komt tot de conclusie dat de omstandigheden van Vitesse, sinds het voorgenomen besluit van 30 april, wezenlijk en in positieve zin zijn gewijzigd. Hierom heeft de Licentiecommissie besloten om uitstel te verlenen, alvorens een definitief besluit te nemen over het wel al dan niet intrekken van de proflicentie", schrijft de Arnhemse club in een persverklaring.

Inmiddels is duidelijk dat de crowdfundingsactie die op poten werd gezet Vitesse een bedrag van 1,9 miljoen euro heeft opgeleverd. Vanuit het bedrijfsleven is daar nog eens een miljoen euro bijgekomen, maar dat bedrag dekt bij lange na de uitstaande schuld van zo'n 20 miljoen niet. Eerder op de donderdag werd duidelijk dat voormalig grootaandeelhouder Maasbert Schouten is afgehaakt als mogelijke nieuwe geldschieter. Reijntjes bevestigt tegenover De Gelderlander dat er nog 'vier serieuze partijen', zowel vanuit binnen- als buiteland, in beeld zijn voor een overname.

Daarnaast spreekt Reijntjes de hoop uit dat het lokale bedrijfsleven 'over de brug komt'. "Wij zijn positief over het uitstel van de Licentiecommissie. Dat is erg prettig. Ik wil echter ook de noodklok luiden", begint de voormalig ADO-directeur. "We hebben nog circa drie weken om een sluitende begroting te realiseren. Wij zijn nog steeds ? zonder twijfel - van mening dat we niet tot nauwelijks verder kunnen snijden dan hetgeen nu op papier staat. Dat wil zeggen dat we een gat in de begroting hebben van zes miljoen euro, los van de schuldenlast. Externe financiering is dus een absolute noodzaak."

Zoals het er momenteel voorstaat, dreigt de noodlijdende club het niet te gaan redden. "Dit proces gaat echter te langzaam", zegt Reijntjes. "We focussen ons in eerste instantie op de regio en dat wordt ook concreter ? via een STAK -, inclusief toezeggingen, maar het is nog niet genoeg. De komende week staan er een boel afspraken in de agenda. Hopelijk zorgt dit voor de benodigde injectie. Als de regio immers wat wil, dan is dit echt de laatste kans. De supporters hebben met de crowdfunding hun werk gedaan, nu is het aan het regionale bedrijfsleven om hun bijdrage te leveren!"

Als ze het niet voor elkaar krijgen spelen ze geeneens KKD

Bankzitter

Ik heb het gevoel dat het niet goed komt... maar we zullen het zien.
Wij hadden ook een paar miljoen nodig voor het stadion en eigenlijk binnen een maand bijelkaar gescharreld.
Kwestie van goodwill en vertrouwen en dat lijkt bij Vitesse toch anders te liggen.


Scc4-ever

Wordt een lastig verhaal voor vitesse. 

joop 33

denk niet dat het goed komt

papier

Mismanagement is een. Een duur stadion twee. Ben echt ontzettend blij dat op dit moment bij ons beide goed geregeld is. Bizar hoeveel clubs punt twee ook kut geregeld hebben.

Scc4-ever

Citaat van: joop 33 op mei 31, 2024, 16:39:57
denk niet dat het goed komt
nee denk ik ook niet. Er is teveel bij vitesse fout gegaan ook in de jaren.

Noordcambuur

Komt wel goed Vitesse blijft wel bestaan.

papier

Citaat van: Noordcambuur op mei 31, 2024, 16:48:39
Komt wel goed Vitesse blijft wel bestaan.

Dat denk ik ook wel, blijft voetbal. Zelfde met die Kroes bij Ajax, bij geen enkele beursgenoteerd bedrijf kan handelen met voorkennis maar in de voetballerij?. Och

Noordcambuur

Citaat van: papier op mei 31, 2024, 17:18:33
Dat denk ik ook wel, blijft voetbal. Zelfde met die Kroes bij Ajax, bij geen enkele beursgenoteerd bedrijf kan handelen met voorkennis maar in de voetballerij?. Och
nou gaan er 14 spelers weg bij Vitesse misschien zit hier wat tussen voor Cambuur.
En ik hoop dat we snel Vitesse treffen in de competitie.

Bernardo

Maar te hopen dat ze het redden, anders zal je zien dat er nog een Jong team bijkomt.

Grijskijkert

Citaat van: Bernardo op mei 31, 2024, 18:14:46
Maar te hopen dat ze het redden, anders zal je zien dat er nog een Jong team bijkomt.
Zal wel naar de hoogte bieder gaan dan, KNVB-maffia... :R
IN HENK WE TRUST!!!

papier

Citaat van: Noordcambuur op mei 31, 2024, 17:57:27
nou gaan er 14 spelers weg bij Vitesse misschien zit hier wat tussen voor Cambuur.
En ik hoop dat we snel Vitesse treffen in de competitie.

Volgens mij veel te duur joh.

Voor de supporters ontzettend kut, die kunnen er geen reet aan doen. Nu wel bijna 2 miljoen ophalen ondanks dat anderen er een teringzooi van maken. Hen gun ik het. Niet die idioten op het pluche. En idd, het alternatief is waarschijnlijk jong Feyenoord. Rot op met die lui.

Eewal

3-0 met rust. Oei oei.

Bernardo

Playoffs blijven fantastisch.

Poetser

NAC weer terug. Prachtige club natuurlijk.