Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Roofvogel

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 05, 2013, 21:36:39
Al kreeg ik 10 euro voor een potje Jong Cambuur - Telstar...

Maar misschien ist omdat het de 1e keer is.

Dat idee had ik ook al, Twente heeft maar 140 man zitten zag ik

Holwerd voor Cambuur

Een 0 vergeten? :insane Teletekst vermeldt namelijk dik 1400  :proost
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Roofvogel

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 05, 2013, 21:44:46
Een 0 vergeten? :insane Teletekst vermeldt namelijk dik 1400  :proost

Ik zie het al, klopt moest 1400 zijn ja

Cambuur058

dit is toch niet meer serieus te nemen??
jong ajax, jong twente en jong psv zijn gewoon klasses beter dan de andere teams, als jong psv niet 2 keeperblunders had hadden ze gewoon uit bij titelfavoriet (grootst begroting) gewonnen.. dan krijg je straks iets in de richting van
1. Jong PSV
2. Jong Ajax
3. Sparta
4. Jong Twente
en dan?? sparta kampioen?? gaat toch helemaal nergens over dit
complimenten trouwens voor het niveau van die jonkjes van de beloftenteams
straks gaan teams die 12e eindigen nog mee doen aan de nacompetitie.. bullshit
wat ben ik ongelovelijk blij dat we daar weg zijn
net op tijd het zinkende schip verlaten, en nu zorgen dat we niet meer terug komen

Trouwens, knap van achilles, gelijk puntsje ût.

nooit meer :jupiler

Dokkumer

Enige leuke nieuwe aan die JL is Achilles.. Wens ze dan ook heel veel succes toe en hoop dat ze leuk mee gaan doen.

Cambuur058

Citaat van: Dokkumer op augustus 05, 2013, 22:53:55
Enige leuke nieuwe aan die JL is Achilles.. Wens ze dan ook heel veel succes toe en hoop dat ze leuk mee gaan doen.
Precies.. Vind het ook raar dat spelers van Ajax 1 mee mogen doen bij jong ajax.. in theorie kunnen Eriksen, Alderweireld etc gewoon mee doen
belachelijk
:zucht :zucht

Dokkumer

Ja ook tot een bepaalde grens natuurlijk... Alleen zul je halverwege de competitie al op 60 punten staan met een doelsaldo van +74 en de titel opeisen.
Er moet m.i. heel wat veranderen, maar de lokroep van het geld is te groot geweest. KNVB gaf een paar jaar geleden zelf nog aan de JL naar 16 clubs te willen inkrimpen. Nu is dat gebeurd en kun je in principe aanwas van onderaf krijgen, krijg je die bullshit weer.

brambo3004

Als je als KNVB alleen redeneert vanuit de grote clubs krijg je nooit een gezonde dynamiek in de divisiepiramide. Ajax krijgt zóveel tv-inkomsten in vergelijking met andere clubs. Kun je wel zeggen "hebben ze verdiend door grote achterban/prestaties afgelopen jaren", maar door die hoge inkomsten in stand te houden wordt het voor Ajax steeds makkelijker om er bovenuit te stijgen en wordt het gat met de rest steeds groter. En met de invoering van die tweede elftallen gooi je alles nog meer op slot.
Nee, laat langzaamaan amateurclubs toe, versoepel de eisen voor die overstap. Laat meer clubs promoveren en degraderen tussen Eredivisie en bierleague. Nivellering is een vies woord bij de KNVB, hoewel dat de competitie alleen maar goed zal doen.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Cambuur058 op augustus 05, 2013, 22:51:04
en dan?? sparta kampioen?? gaat toch helemaal nergens over dit

Gwn degene die bovenaan staat gewoon kampioen, maar het hoogst geplaatste niet-jeugdteam directe promotie, lijkt me..

Deze onzin, samen met die belachelijke speeltijden, zorgt er voor dat de JL alleen maar lachwekkender wordt
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

drg

Ach dat hele KNVB moet zich eens aanpassen aan die shit regels die ze bedacht hebben, clubs willen eigenlijk niet promoveren omdat het hun ribben uit 't lijf kosten en dat ze er aan kapot gaan, zie maar naar de Topklasse onder de Jupiler, en hetzelfde geldt vrijwel voor de Jupiler naar Eredivisie.

Al die regels worden wel doodleuk veranderd door de jaren en het hele voetbal is veranderd door de jaren maar de KNVB doet er niets aan om er voor te zorgen de clubs die promoveren het ook daadwerkelijk op kunnen brengen, zo werkt het systeem niet meer, ik zou zeggen de KNVB heeft een spaarpot die groot genoeg is om clubs in een nieuwe divisie te compenseren, als ze miljoenen in een interland kunnen steken moet dat ook kunnen.

Zie bv. bij ons, die fucking uitvak moest veranderd worden, er moesten godverdomme zelfs belangrijke businessclub plaatsen opgeofferd worden om daar zo'n lelijk stellage te bouwen voor die kut camera's, terwijl dat jaren geleden geen probleem was geweest. En dan die hek voor 't parkeerplaats, wat zei v/d Belt dat het kostte? 10 ton? Dat is toch niet normaal meer voor een kut hekje?!

Als clubs normaal fatsoenlijk mee konden draaien in een divisie zonder kapot te gaan aan al die moderne eisen zou dit hele jong-elftallen zooi nooit gebeurd zijn, je kan toch werkelijk waar niet verwachten dat Katwijk in 1 jaar tijd alles zou kunnen realiseren? Theoretisch gezien zou het voor kunnen komen dat een club van een dergelijk laag niveau door een seizoen meevallers en geluk spontaan in de Eredivisie komt, en vervolgens moeten ze hun enige tribune opofferen om aan het uitvak te voldoen.

Een zak geld zou voor een hoop clubs een positieve boost zijn, niet om spelers te kopen maar om te investeren in tribunes, sponsorruimtes, parkeergelegenheid etc. etc.

Zo.. dat is er uit  :X

Bernardo

Blog: Arena-beveiligers slaan plank mis
06 aug 2013 03:37 | laatste update: 06 aug 2013 10:21
Amsterdam ArenA met dicht dak
Foto: Pro Shots/Stanley Gontha
AMSTERDAM Ik heb iets stouts gedaan maandagavond. Voor onze omroep moest ik naar de wedstrijd in de Jupiler League tussen Jong Ajax en Telstar in de Arena. Zonder het te melden ben ik met een camera het uitvak ingegaan. Nah ja, uitvak. Er zaten zo'n honderd Telstar-aanhangers achter de goal. Daar kunnen normaal zo'n 5000 mensen zitten. Ruimte zat dus. Daar kon ik wel bij.
Ik wilde geen misstanden filmen. De beleving van supporter Jomanda stond centraal. Ik wist ook dat er rechten op de wedstrijd zaten. Maar goed, soms moet je een gokje wagen. Maar ik had voor mijn filmpje geen shots van de wedstrijd nodig. Ik filmde gewoon opperfan Jomanda met zijn toeter en niemand viel mij ook lastig. Dat is mooi dacht ik. De Jupiler League krijgt ook aandacht van RTV Noord-Holland, zonder dat wij de wedstrijd laten zien.

Het begon achter me. Drie jongens stonden op de trap naar het voetbal te kijken. Dat mag blijkbaar niet in de Arena. Een beveiliger verzocht de heren te gaan zitten. Op een licht pedante manier. Die jongens begonnen wat te lachen en snapten niet helemaal waarom het moest. In een vol vak in een gangpad staan kan vervelend en - in een conflictsituatie - gevaarlijk zijn. Maar in een vak voor 5000 mensen waar honderd Telstar-supporters zitten. Nee.

Hoofdschuddend keken zelfs de meegereisde Telstar-stewards het aan. "Die regels hier in die Arena zijn wel heel streng." Even later kwam een man in een zwart pak met zo'n V-teken er aan. Die ging zich er tegenaan bemoeien. Opeens waren er ook mensen in blauwe pakken. Nog één waarschuwing en anders moesten ze het stadion uit. De honderd Telstar-supporters en een journalist van RTV Noord-Holland begonnen het allemaal een beetje onprettig te vinden. En het was zo gezellig.

Ik dacht er even over na. Hier klopt iets niet. Een gezellig jolig sfeertje wordt verpest door beveiligingsmensen die eigenlijk moeten zorgen voor een gezellige (en misschien ook wel jolige) sfeer. Maar het te strikt hanteren van een regel, zijnde het niet mogen staan op een trap, zorgde voor onrust en irritatie. Bij iedereen.

Even later, de wedstrijd was een half uur oud en ik stond toch ook al zo lang te filmen, was ik aan de beurt. "Mag ik vragen wat u hier doet?", vroeg de steward met het oortje. Ik legde uit dat ik voor RTV Noord-Holland een sfeerreportage aan het maken was en dat de persafdeling van Ajax wist dat ik in het stadion was. De meneer met het oortje zocht contact met die afdeling. Het was duidelijk. Ik mocht daar niet zijn. Het was van tevoren niet overlegd. Bovendien legde de persman uit dat hij twee andere verzoeken voor het draaien op de tribune ook had afgewezen.

Ik pakte mijn spullen en wilde gaan. Jammer maar helaas. Een andere steward kwam naar mij toe. Of ik mijn kaart wilde laten zien. Dat deed ik. "U moet op de perstribune zitten. Hoe bent u hier gekomen." Ik zei te voet en wilde naar die perstribune gaan. De man met het oortje kwam weer naar mij toe. U mag hier niet zijn zei hij. "Wij moeten u het stadion uitzetten." Ik begon te lachen, maar werd tegelijkertijd ietwat nijdig.

Noem het recalcitrant. Ik pakte mijn radiospullen en zei dat ik journalist was en dat ik vanaf nu alles zou opnemen wat er gezegd ging worden. Want radio mag misschien wel dacht ik. En de situatie begon een beetje bizar te worden. Ik rook een aardige reportage. De man met het oortje liep weg en opeens stonden drie mannen in blauwe pakken voor me. Ik wilde naar de man met het oortje lopen maar werd tegengehouden. "We spelen het hier wel via de regels", zei iemand in zo'n blauw pak.

Op vijf meter afstand werd overlegd welk lot mij te wachten stond. Uiteindelijk bleek ik een bekende persrelatie en mocht ik naar de perstribune. Maar wel onder begeleiding van twee stewards. "Met vriendelijkheid lossen we alles op", zei er eentje. Ik vond dat wel grappig. Ik zei tot ziens. Zij ook.

Laten we het geheel even in perspectief zetten. Supporters, niet zijnde doorgesnoven hooligans, staan op een trap. Beveiligers grijpen in. Er wordt lacherig over gedaan, want van enig gevaar is geen sprake. De mannen leken me eerder HEAO-studenten die Telstar camp vinden en het leuk vinden dat hun club een keer in de Arena balt.

Dat ik daarna de pineut ben was een logisch gevolg van het door de stewards/beveiligers gecreëerde sfeertje. Daarvoor kon ik immers mijn gang gaan. Niemand zei wat terwijl ik best opviel met een camera.

Dat beveiligers en stewards wanstaltig gedrag meemaken snap ik. Dat zij daardoor handelen vanuit een soort angst snap ik ook. Maar wat ik niet snap is dat zij niet snappen dat zij door hun gedrag ook irritatie kunnen oproepen. En dat dat kan leiden tot iets wat ze eigenlijk moeten voorkomen. Ik heb het met eigen ogen gezien. Gelukkig hadden de stewards te maken met supporters die niet uit waren op een robbertje vechten. Daardoor liep het niet uit de hand.

Ik lees vaak op sites van supporters dat ze slecht worden behandeld in uitvakken van stadions. Kijk eerst eens naar je eigen handelen dacht ik altijd. En denk eens na waarom stewards zo op je reageren. Na vanavond ben ik daar toch iets anders tegenaan gaan kijken.

En de opgenomen beelden uit het vak. Die mogen we niet laten zien. Wel mag je het geluid laten horen zei de persman van Ajax. Dat brengt me op een idee.

Klaas Jan Bos, sportverslaggever RTV Noord-Holland

Clint

Wat een stakkers juh.

Lore

Moet je nagaan hoe het straks gaat als het interland weekend er is. Dan mogen, zeker in deze fase van de competitie, de niet internationals gewoon meedoen met jong Ajax. Complete competitievervalsing!

sunderland

En wat denk je als je in november tegen ajax moet tussen 2 championsleaque wedstr .Speel je tegen een veel minder team .EEn skande ist .Als wij ooit terugkeren dan weet ik niet of ik er nog zin in heb of het moet voor de :proost en de gezelligheid zijn .

Yellow Army

Citaat van: Lore op augustus 06, 2013, 19:47:04
Moet je nagaan hoe het straks gaat als het interland weekend er is. Dan mogen, zeker in deze fase van de competitie, de niet internationals gewoon meedoen met jong Ajax. Complete competitievervalsing!

Tijdens interlandweekenden liggen zowel ere als JL stil...
Area 58