Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: hobbes op april 11, 2021, 15:19:55
Officieus in de zin van niet meer in te halen doelsaldo?
Ja klopt
Henk, held, bedankt

Vlampiep

Ik moet er niet aan denken dat Almere ipv De Graafschap met ons promoveert.
Of het nu volgende week of over 2 weken zal zijn dat we promoveren of kampioen worden, we gaan het niet meer ontlopen en zo lang is het gewoon  iedere week een feestje.
Het droom scenario is dat wij en de Graafschap in de wedstrijd tegen elkaar beide promoveren en wij officieel kampioen zijn. |:) |:) |:)

Noordcambuur

Citaat van: Vlampiep op april 11, 2021, 16:55:21
Ik moet er niet aan denken dat Almere ipv De Graafschap met ons promoveert.
Of het nu volgende week of over 2 weken zal zijn dat we promoveren of kampioen worden, we gaan het niet meer ontlopen en zo lang is het gewoon  iedere week een feestje.
Het droom scenario is dat wij en de Graafschap in de wedstrijd tegen elkaar beide promoveren en wij officieel kampioen zijn. |:) |:) |:)
liggen de spandoeken al klaar.
Gudde en knvb  l8l
Foppe  l8l

Vlampiep

Citaat van: Noordcambuur op april 11, 2021, 16:57:50
liggen de spandoeken al klaar.
Gudde en knvb  l8l
Foppe  l8l
Must mar wel op rekene  :_schater :_schater

Bankzitter

Wij hebben toch maar mooi onze sportieve revanche gehaald .Alle argumenten van Gudde zijn inmiddels onzin gebleken.
Sterker nog, sinds dat de debacle heeft de KNVB ook helemaal niets voor clubs kunnen betekenen.

Vrijwel het hele seizoen zonder publiek, bekerfinale weer zonder publiek, verder weinig perspectief of duidelijkheid. Wij hebben nog een fooi aan compensatie gehad, maar de overige clubs verder nog geen clubs een cent aan tegemoetkoming gezien voor een seizoen zonder publiek. Clubs gaan nu bij de supporters bedelen om toch maar af te zien van compensatie van seizoenkaarten.

Het is mij een raadsel waarom clubs nog vertrouwen in die man houden. Nadat hij ons clubje genaait heeft, brengt 'ie ook de rest van de clubs in grote problemen.

Noordcambuur

Citaat van: Bankzitter op april 11, 2021, 18:24:05
Wij hebben toch maar mooi onze sportieve revanche gehaald .Alle argumenten van Gudde zijn inmiddels onzin gebleken.
Sterker nog, sinds dat de debacle heeft de KNVB ook helemaal niets voor clubs kunnen betekenen.

Vrijwel het hele seizoen zonder publiek, bekerfinale weer zonder publiek, verder weinig perspectief of duidelijkheid. Wij hebben nog een fooi aan compensatie gehad, maar de overige clubs verder nog geen clubs een cent aan tegemoetkoming gezien voor een seizoen zonder publiek. Clubs gaan nu bij de supporters bedelen om toch maar af te zien van compensatie van seizoenkaarten.

Het is mij een raadsel waarom clubs nog vertrouwen in die man houden. Nadat hij ons clubje genaait heeft, brengt 'ie ook de rest van de clubs in grote problemen.
klopt helemaal Bankzitter maar waarom gaan de clubs zich niet roeren het blijft maar rustig.
En wat mij opvalt dat er nog steeds geen clubs zijn omgevallen.
Wat gaat er in het nieuwe seizoen gebeuren of gaan we door zonder publiek te spelen.

Lore

#4206
Citaat van: Noordcambuur op april 11, 2021, 19:31:29
klopt helemaal Bankzitter maar waarom gaan de clubs zich niet roeren het blijft maar rustig.
En wat mij opvalt dat er nog steeds geen clubs zijn omgevallen.
Wat gaat er in het nieuwe seizoen gebeuren of gaan we door zonder publiek te spelen.

Sponsoren moesten opzeggen bij de meeste clubs voor 1 maart vorig jaar, dus dat liep dit seizoen nog wel door. Dan gaat het alleen om de extra kaartverkopen en catering, etc. Maar de NOW dekt (in de KKD) een groot gedeelte van de loonsom en alle clubs kunnen de belasting uitstellen. Als je geen loonbelasting hoeft af te dragen en wel NOW krijgt dan kan je het relatief makkelijk vol houden. De echte problemen komen als de belastingschulden terug betaalt moeten worden. Dat is dus komend seizoen en de direct erna volgende seizoenen.

De lonen in de eredivisie worden minder gecompenseerd, omdat er een max zit op de loonsom van een medewerker voor de now. Maar ook daar kunnen ze belastingen uitstellen. Echter zullen die allemaal in de cashflow rekening moeten houden met extra uitgaande kasstromen ivm aflossing van de schulden. Dat kan bij sommigen door transfers en anderen moeten dat uit hun lopende inkomsten doen. Dat heeft dan wel serieuze gevolgen voor hun salarisbudget. Daarom was ik extra blij verrast dat Van Der belt aangaf dat Cambuur waarschijnlijk ook dit seizoen zwarte cijfers gaat schrijven,

Bankzitter

Wij hebben het met de seizoenkaarten wel goed aangepakt (optie 3 met compensatie is een korting van 50% op een nieuwe kaart, dus geen teruggave).  En misschien heel voorzichtig begroot (dus het "worst case scenario"). Dat is bij vd Belt geen vreemde aanname.Dat zal een deel van de verklaring van de zwarte cijfers zijn.

Alle clubs lijken nog steeds te slapen. De werkelijke uitgaven komen inderdaad pas volgend seizoen.

Denk je dat clubs hadden ingestemd met die 375.000 compensatie die hebben gehad, als ze hadden geweten dat ze zelf geen cent zouden krijgen en met een schuld uit het seizoen zouden komen?

Wat ik bedoel te zeggen is, men heeft geen moment voorruit gekeken wat het gestuntel van Gudde en co. voor problemen in de toekomst zou geven omdat hun eigen clubje niet geraakt werd.

Noordcambuur

Bedankt Lore en Bankzitter voor jullie uitleg.
Ik ben heel benieuwd wat voor begroting wij volgend seizoen gaan draaien.

Bankzitter

Van mij is het maar speculatie hoor ;)
Maar ik verwacht inderdaad relatief weinig problemen bij ons doordat we promoveren en grote problemen bij een aantal clubs die verkeerd begroot(gegokt)  hebben.

Lore

Citaat van: Bankzitter op april 11, 2021, 21:08:15
Van mij is het maar speculatie hoor ;)
Maar ik verwacht inderdaad relatief weinig problemen bij ons doordat we promoveren en grote problemen bij een aantal clubs die verkeerd begroot(gegokt)  hebben.

Ik denk dat alles hierbij afhangt van of wij garanties krijgen dat wij weer het stadion in kunnen volgend seizoen. Bij de sponsoren zal er nu al wel weer wat duidelijkheid moeten zijn, want als het beleid niet is gewijzigd dan zouden de sponsoren opgezegd moeten hebben voor maart. Ik heb niets gehoord over de stand van zaken op dit gebied.

Aan de andere kant gaan tv gelden omhoog. Dus zullen wij flexibeler kunnen zijn. Interssant kan het zeker worden,  want er kunnen wel significante verschillen tussen voor en na Corona ontstaan.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op april 11, 2021, 22:43:35
Ik denk dat alles hierbij afhangt van of wij garanties krijgen dat wij weer het stadion in kunnen volgend seizoen. Bij de sponsoren zal er nu al wel weer wat duidelijkheid moeten zijn, want als het beleid niet is gewijzigd dan zouden de sponsoren opgezegd moeten hebben voor maart. Ik heb niets gehoord over de stand van zaken op dit gebied.

Aan de andere kant gaan tv gelden omhoog. Dus zullen wij flexibeler kunnen zijn. Interssant kan het zeker worden,  want er kunnen wel significante verschillen tussen voor en na Corona ontstaan.
Het zou zelfs wel eens voor ons gunstig kunnen zijn dat we een jaar later promoveren
Henk, held, bedankt

Bankzitter

Ja we springen er financieel waarschijnlijk nog goed uit. Maar dat is dan dankzij een slimme en reeële directie, de onvoorwaardelijke steun van supporters en de unieke prestatie van het eerste elftal.

We hadden ook met een veel te dure selectie op plaats 5 kunnen staan en het geld van de helft van de seizoenkaarten moeten terugbetalen. Dan hadden we een enorm probleem. Als we straks zwarte cijfers hebben, dan is dat helemaal de verdienste van de club zelf en niemand anders.

Ollie

Klopt! Extra reden om nóg trotser te zijn!

Cambuur Groningen

Geen Almere te zien? Ik dacht ik ga er even voor zitten maar kan het niet vinden?